[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Amerikaanse techniek (soms vergeleken met Europese)


Caelan

Recommended Posts

  • Forumlid

Voor de liefhebber, hoeven ze niet te klikkerdeklikken...

8/24/2012

Kenworth to Offer Glider Kits for T660, T800, W900L

By Truckinginfo Staff

Increasing customer interest in glider kits is prompting Kenworth to offer non-powered cab-and-chassis trucks and tractors in three models. Gliders for the T660, split-fender T800 and W900L are to be mated with customer-supplied EPA 2004 engines, matching transmissions, and rear axles and suspensions.

Gliders can be spec'd from Kenworth to best meet individual applications, and all sleeper sizes are available. Other builders who offer gliders say they can save 30% or more compared to buying all-new trucks.

"Gliders are a great alternative for fleets and owner operators with the tools and service technicians to bring a solid and existing powertrain back to life in a 'brand new truck'," said Alan Fennimore, Kenworth vocational marketing manager.

"We've talked with several fleets that plan to purchase gliders and have their service technicians work on the conversions during slow or off periods. It can be an effective use of shop hours."

Kenworth glider models feature the latest amenities and updates in each of the three models. The model year of the glider will be determined by the donor chassis, as long as two of the three major powertrain components -- engine, transmission, and drive axle -- come from the donor chassis.

"There are several other engine-related components, such as electrical harnesses, power steering pumps, batteries and air cleaners, that customers need to supply themselves, or purchase from Paccar Parts through their local Kenworth dealerships, but for the truck itself, it's a very complete package," said Fennimore.

"We're offering the gliders as both rolling and non-rolling models (customer supplies driveline, axles, suspensions, wheels, tires and other 'rolling' equipment) and no FET tax is included from Kenworth," he said.

"Depending upon the project's final cost, and if the host parts came from a useable truck, the 12% Federal Excise Tax (FET) on new trucks may not be applicable, which can be a real money saver for customers."

Als ik het goed lees geldt voor de leeftijd van de truck, of het modeljaar, het bouwjaar van het chassis. Maar dan moeten wel minimaal twee van de volgende zaken bij dat chassis horen, motor, versnellingsbak en assen. Wat het modeljaar gaat worden zonder die zaken wordt niet vermeld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Uhh hoe kom je daar nu bij:eek: .

Ik heb ruim 2 jaar met een Premium gereden van de huidige serie. Was een 410 en dat ding ging als een speer, ook berg op. Deed niet onder voor een 460 van Daf.

Simpel, omdat ik die voorbij ga in de klim alsof ze stil staan. En dan staat er heel groot 450,460 of 480 op de deur. Dus leg dat mij dan maar eens uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En dan staat er heel groot 450,460 of 480 op de deur. Dus leg dat mij dan maar eens uit

Dan weten ze nog niet precies hoeveel pk zo'n wagen echt heeft en zijn ze aan het proefrijden.

Misschien wordt het uiteindelijk wel geen van 3 wat er groot op de deur komt. Maar een veel lager getal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zijn die pk's dan zo belangrijk als je de berg opgaat..?? De meeste paarden zitten bij de toerentallen waar je helemaal niet komt...

:ja::ja::ja::ja::ja: bergaf op de motorrem, tenminste bij mijn vorige 105. DEB intrappen en ding schakelde zelf 1 of 2 gangen terug dat je rond de 2000 toeren zat:D. En daar zaten die knollen toch, niet dat je ze bergaf nodig bent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, ze zitten er inderdaad wel...

Dan kan je kiezen, lekker bij 1200 toeren die berg op keutelen of twee versnellingen extra terugschakelen en bij 1800 toeren vol vermogen de berg op. Ben je vast sneller maar je trekt een kolk in je tank.

Was het niet de DAF 3600 die als één van de eersten met zo'n geknepen motor kwam..?? Wel hetzelfde koppel als de 360 pk maar ipv die 360 paarden had hij er maar 307 of zo. Dat was dan gedaan zodat de chauffeur niet in de verleiding zou komen om hoger in toeren te gaan rijden, dat liet hij nu wel uit z'n hoofd want boven de 1500 toeren was er niemand thuis...

Is wel al een tijd terug trouwens, ze mopperen nu dat de nieuwe XF gewoon een beetje gemoderniseerd is, diezelfde DAF 95 moest toen nog uitgevonden worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jij bent een hele slimme chauffeur Freddie, maar er zijn er een heleboel waar het toch draait om wie het eerste boven is. En als je allemaal in het zelfde werk zit en rondrijdt met nagenoeg gelijke treingewichten dan wil je niet als laatste bovenkomen. En zeker als je dan nog een paar straight pipes naast je cabine hebt dan is er niks mooier dan met veel kabaal met 1800 toeren hoog in de pk's die berg op te vliegen. En vertel mij niet dat dat in europa niet gebeurt...

Waarom kun je bij de nieuwste ZF automaten als chauffeur niet meer ingrijpen boven de 30 km/u..?? Waarom kun je de I-shift krijgen zonder de "manual" knop, of de mogelijkheid om het apparaat in performance te zetten..??

De computer scoort nog steeds beter en als je het goed bekijkt bewijst dat wat ik net schreef. Die computer heeft (nog) geen ogen dus een chauffeur zou altijd moeten winnen en doet dat dus niet. Wat zegt dat over die chauffeur..??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ook hier verandert t een en ander hoor. de bedrijven gaan al over op henry ford's idee je kunt alle kleuren krijgen zolang t i dit geval maar wit is omdat dat eenvoudiger is te verkopen, over n paar jaar heb je nog n paar modellen van elk merk en kijk niet raar op als ook hier de cabover terug komt,gewoonweg omdat die t beter doen in de windtunnel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ook hier verandert t een en ander hoor. de bedrijven gaan al over op henry ford's idee je kunt alle kleuren krijgen zolang t i dit geval maar wit is omdat dat eenvoudiger is te verkopen, over n paar jaar heb je nog n paar modellen van elk merk en kijk niet raar op als ook hier de cabover terug komt,gewoonweg omdat die t beter doen in de windtunnel.

Nee joh, ze denken hier nog steeds dat een frontstuur veel meer wind vangt met die grote platte voorkant...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ooh en meer en meer automaat omdat dan ook de huisvrouw achter t stuur kan stappen om de ontzettende chauffeurs tekort op te lossen..

Toch vind ik het eigenlijk veel stoerder om dan zo'n meid met een Fuller bak te zien wegrijden, iets wat negen van de tien Nederlandse chauffeurs niet meer kan...

Wanneer raakten de fullers eruit in nederland..?? Halverwege de jaren 80 denk ik..?? Iveco heeft nog een blauwe maandag de twin-splitter gebruikt maar toen was het over...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Simpel, omdat ik die voorbij ga in de klim alsof ze stil staan. En dan staat er heel groot 450,460 of 480 op de deur. Dus leg dat mij dan maar eens uit

Ik ging in de klim altijd handmatig naar boven en ook weer naar beneden. Die 410 loopt gewoon erg goed en doet niet onder voor de 450 van Renault. Iemand die regelmatig bij ons charterd zegt het ook, rijdt zelf met een 450 maar heeft ook collega`s die met een 410 rijden en moet alle zeilen bij zetten om er met mee te gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden