[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ADR voor 300 zloty


Gast Dutchdriver

Hoe moeten Nederlandse bedrijven worden aanpakt ivm duistere oostblok constructies  

125 stemmen

  1. 1. Hoe moeten Nederlandse bedrijven worden aanpakt ivm duistere oostblok constructies

    • Betalen volgens Ned. CAO
    • Vergunning intrekken
    • Zware boetes
    • Werkgever verantwoordelijk voor bv ADR
    • Gewoon zo laten


Recommended Posts

  • Reacties 281
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

de gekochte ADR certificaten zijn niet altijd vals, men koopt ze vaak bij de afgevende instanties die gewoon in de boeken vermelden dat je de cursus heb gedaan, dus men kan niet zien als je er wel of niet voor naar school bent gegaan toch ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mensen die lid van het forum zijn duiken in de boeken en gaan een week naar school, alle anderen tikken een paar tientjes af en tonen de maandag erop dat papiertje trots aan de stamtafel.

Zit jouw poolse werknemer ook aan de stamtafel dan?:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat zou het risico zijn? Ja, dat je toevallig iemand tegenkomt met hetzelfde nummer maar ik acht die kans niet zo groot.

Zoals ik in post 140 al schreef, wat zou het verschil in handelen tussen iemand met een echt en een nep ADR diploma in geval van een calamiteit zijn?

@Routier: dat weet ik niet. Zelf doe ik niets met ADR, nooit gedaan ook. Levert weinig tot niets extra's op en je hebt vaak alleen maar last van die borden voor en achter op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
de gekochte ADR certificaten zijn niet altijd vals, men koopt ze vaak bij de afgevende instanties die gewoon in de boeken vermelden dat je de cursus heb gedaan, dus men kan niet zien als je er wel of niet voor naar school bent gegaan toch ?

Ja ja, Cum Fraude geslaagd dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat zou het risico zijn? Ja, dat je toevallig iemand tegenkomt met hetzelfde nummer maar ik acht die kans niet zo groot.

Zoals ik in post 140 al schreef, wat zou het verschil in handelen tussen iemand met een echt een een nep ADR diploma in geval van een calamiteit zijn?

Och niks, die zou een benzinebrandje misschien met water blussen.

Dat doet iemand die een ADR opleiding heeft gevolgd uiteraard ook.

En de chauffeur met een legitieme ADR opleiding zou net als degene met een vals ADR bewijs

natuurlijk geen flauw idee hebben van de eigenschappen van de vervoerde stof en

dus 112 bellen met het verhaal mijn tankwagen ligt op z'n kant en ik heb geen idee wat erin zit, hoor.

nee de bordjes zijn niet meer leesbaar want het ding is net ontploft.

Ik voel me een beetje raar ... hee die vent in z'n personenwagen lijkt wel doo ... *ruis*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dutchdriver
denk je dat werkelijk?

als die wagen in duitsland aangehouden word voor controle door de bag en de chauffeur heeft niet de juiste papieren dan zijn de rapen gaar dat kan ik je wel verzekeren

dezelfde dag nog gaat er iemand van de bag naar die bedrijven en vraagt hoe het kan dat ze een wagen geladen bij hun bedrijf aangehouden hebben terwijl de chauffeur niet de juiste papieren heeft.

dan zullen die bedrijven onmiddelijk het dossier pakken waarin ze laten zien met bewijzen welke wagen en oplegger ze geladen hebben en door welke chauffeur dat gebeurt is, met eventule foto's erbij.

waarom dank je dat je bij de bayer in dormagen altijd het orginele kentekenbewijs van de trailer moet laten zien als het een ferry trailer is.

als je dat niet kunt dan laden ze je pas als ze dat kenteken door gefaxt hebben gekregen.

al die moeite doen ze niet voor niks, dat komt omdat ze medeverantwoordelijk zijn voor het transport.

word er namelijk omgekoppeld dan zeggen ze doodleuk kijk die chauffeur met die trekker en die oplegger hebben we hier geladen, dat er nu die trekker met die chauffeur en die trekker voor zit, daar kunnen wij niks aan doen.

dan gaat de bag naar huis met die bewijsmaterialen en dan is de vervoerder volledig aansprakelijk en is de chauffeur zuur.

en wij lachen wel eens om die stomme procedures bij basf en bayer, maar ze dekken zich wel in voor dat soort gevallen, hier houd het buiten de poort op.

om dezelfde reden word je in duitsland ook nooit geladen boven de 40 ton, terwijl dat voor die wet er was heel normaal was!

Een poosje geleden van een Duitse politieagent gehoord dat ze liever geen oostblokkers aanhouden.. Geen geld spreken de taal niet en geven een hoop gedoe. Een Nederlandse chauffeur heeft geld spreken Duits dus houden ze die veel liever aan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, dus die NL'er gaat met z'n poederblussertje 25.000 liter benzine te lijf.

Nog meer verschillen?

Nee, die blijft bovenwinds en houdt omstanders op afstand en meldt het incident aan de hulpdiensten .

De poolse werknemer van ejd-trans springt als een acrobaat in het rond en roept alleen maar "kurva kurva"!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Te veel om op te noemen.

Het is het verschil tussen je brandende frietpan in paniek blussen met water

of er zo koel als een kikker een deksel opleggen en het ding de tuin in zwiepen.

Van sommige zaken moet je echt een beetje verstand hebben en

veel gevaarlijke stoffen zijn van die zaken.

Neem ook die 25.000 liter brandende benzine, het is toch wel handig als de chauffeur de brandweer

meteen kan vertellen wat erinzit voor die enthousiast beginnen met water spuiten en zo

het probleem nog wat groter maken.

Maar ook het verschil tussen iemand die weet waar hij eventueel de eigenschappen van een

bepaalde stof kan terugvinden en iemand die dat gewoon niet weet, en als het mis gaat is dat ook best handig

want niet iedereen weet wat je moet doen als je auto koolstofdisulfide lekt na een aanrijding om maar iets te noemen.

Het verschil tussen iemand die weet wat hij met een bepaalde stof wel en niet mag doen,

en iemand die dat -alweer- niet weet.

Enzovoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dutchdriver
Nee, die blijft bovenwinds en houdt omstanders op afstand en meldt het incident aan de hulpdiensten .

De poolse werknemer van ejd-trans springt als een acrobaat in het rond en roept alleen maar "kurva kurva"!:D

Vertaald in het Pools;

Nie, że będzie na bieżąco zawietrznej osób postronnych i dalej i zgłosić incydent do służb ratowniczych.

Vertaald in het Pools;

Nie, że będzie na bieżąco zawietrznej osób postronnych i dalej i zgłosić incydent do służb ratowniczych.

trouwens kurva betekend in het Albanees "Hoeren"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het verschil tussen iemand die weet wat hij met een bepaalde stof wel en niet mag doen,

en iemand die dat -alweer- niet weet.

Afgelopen week iets voorbij zien komen over die brand in Moerdijk bij Chemiepak. Zelfs de hulpdiensten die geacht worden goed te weten hoe te handelen gingen de mist in. Maar na het lezen van dit topic weet ik hoe dat kon gebeuren: ze hadden geen ADR cursus voor de vrachtwagenchauffeur gevolgd. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
Afgelopen week iets voorbij zien komen over die brand in Moerdijk bij Chemiepak. Zelfs de hulpdiensten die geacht worden goed te weten hoe te handelen gingen de mist in. Maar na het lezen van dit topic weet ik hoe dat kon gebeuren: ze hadden geen ADR cursus voor de vrachtwagenchauffeur gevolgd. ;)

EJD De gemiddelde nederlandse dorpsbrandweer weet niets maar dan ook helemaal niets van adr

dus misschien die ook maar eens inruilen voor MOE brandweermensen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Afgelopen week iets voorbij zien komen over die brand in Moerdijk bij Chemiepak. Zelfs de hulpdiensten die geacht worden goed te weten hoe te handelen gingen de mist in. Maar na het lezen van dit topic weet ik hoe dat kon gebeuren: ze hadden geen ADR cursus voor de vrachtwagenchauffeur gevolgd. ;)

Dat is ook uitermate zorgwekkend.

Het had geloof ik ook te maken met het feit dat het bij het genoemde bedrijf nogal een klein beetje

een puinhoop was, maar dat is uiteraard geen excuus.

De door U gepropageerde oplossing ; "koop maar een certificaat" gaat daar echter ook niet werken natuurlijk.

U mag er overigens gerust ietwat de spot mee drijven maar als je je ADR certificaat kan kopen,

waarom heb ik dan in godesnaam 7.000 euro moeten investeren in een setje rijbewijzen

als ik het ook gewoon al doende leren kan.

Dan raakte ik hier en daar wel een boom of een fietsertje, of die verdwaalde automobilist

die netjes op z'n eigen rijstrook reed maar ach waar gereden wordt sneuvelen boompjes en bumpers nietwaar.

De verzekering betaalt de schade, en daar betalen wij genoeg premie voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De door U gepropageerde oplossing ; "koop maar een certificaat" gaat daar echter ook niet werken natuurlijk.

Dat propageer ik niet. Het enige wat ik mij afvraag is wat het verschil tussen iemand mét en zonder certificaat is bij een ongeval.

En heb net eens wat zitten zoeken maar kan zo één twee drie ook geen voorbeeld vinden van een ongeval met een tankwagen bestuurd door een moelander. Dit terwijl die mannen toch regelmatig de fout ingaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat propageer ik niet. Het enige wat ik mij afvraag is wat het verschil tussen iemand mét en zonder certificaat is bij een ongeval.

En heb net eens wat zitten zoeken maar kan zo één twee drie ook geen voorbeeld vinden van een ongeval met een tankwagen bestuurd door een moelander. Dit terwijl die mannen toch regelmatig de fout ingaan.

Daar ben ik het niet mee eens

Het ADR zijn ook valse in om loop in Nederland.Verder ga ik er niet op in

Ongelukken Kijk is hoeveel oostblok chauffeurs er zijn.Maakt niet zo veel uit Tegen over een Chauffeur uit west Europa

Er hebben ook Nederlanse chauffeur in Nederland een zware straf gekregen

Alleen hier wordt er niks over gezegt.

Naar elkaar toe de zwarte piet spelen Dan zeg ik Nee

Want dit is nu volop aan de gang.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik vraag mij af wat wij Nederlanders doen als wij morgen het ADR certificaat kunnen kopen voor 75 euro. Zeggen wij dan nee dat doen wij niet wij gaan gewoon in de banken zitten en de volle mep betalen voor dit certificaat of zouden wij het ook dan kopen op een regenachtige zondagmiddag ?

Ik haalde er gelijk twee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden