[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ADR voor 300 zloty


Gast Dutchdriver

Hoe moeten Nederlandse bedrijven worden aanpakt ivm duistere oostblok constructies  

125 stemmen

  1. 1. Hoe moeten Nederlandse bedrijven worden aanpakt ivm duistere oostblok constructies

    • Betalen volgens Ned. CAO
    • Vergunning intrekken
    • Zware boetes
    • Werkgever verantwoordelijk voor bv ADR
    • Gewoon zo laten


Recommended Posts

  • Forumlid
Ssttt, lekker gaan slapen allemaal.

Hoe bedoelt u dat?

Hier wordt alleen het wegvervoer als geheel in een zwart daglicht gesteld. Een argeloze automobilist die zo eens naar boven de cabine probeert in te kijken, ziet niet of er nu een Nederlandse chauffeur achter het stuur zit of een buitenlander zonder geldig certificaat. Dus als er een voedingsbodem voor is slaat dit negatief terug op de gehele sector en op alle chauffeurs. Ongeacht nationaliteit.

Het wakkert de onderbuikgevoelens lekker aan. Zelfs zo'n reactie op het eind van zo'n ILT-inspecteur (zogenaamd op persoonlijke titel), dat er bijna gehoopt wordt op een groot ongeluk.

Blijkbaar zijn er nu geen schokkende zaken of overtredingen waardoor men actie kan ondernemen. Dus eigenlijk komt het erop neer dat het uiteindelijk allemaal erg goed verloopt. Nou .., dat zegt feitelijk genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 281
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
Ach, laat nu alle "klokkenluiders" zo eens even door uw geest dwarrelen.

Het zullen voornamelijk mensen zijn door een bepaalde frustratie gedreven. Deze chauffeur wil gewoon zelf z'n lange ritten weer rijden. En niet telkens buiten de poort omkoppelen met een buitenlandse collega die dan die mooie, lange rit mag gaan doen.

Zoveel chauffeurs-bloed heb ik nog wel in m'n diesel zitten, om daar een beetje doorheen te kunnen kijken.

Vind je dat heel vreemd dan? Ik niet hoor! Maar ben iig blij dat je dat snapt. Vind't belachelijk als ik heel eerlijk mag zijn!:ja::mad:

Die man heeft passie voor zijn vak,en volgt opleidingen om dit vakkundig uit te kunnen voeren. Niet om als 'n soort marionette een terrein opgestuurd te worden,omdat z'n 'collega' dit niet kan&mag. Mag hopen dat er Kamervragen gesteld gaan worden zoals jij suggereert;).

Weet zeker dat 'wij' dit weer aan de kaak zullen stellen.:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik snap dat ook niet, wat is nu leuker dan een dagje Shell of een dagje DOW Terneuzen?

Heerlijk toch.

Het falen van je incompetente "collega's" opknappen.

Je moet toch blij zijn dat de bedrijfsleiding zoveel vertrouwen in jou heeft dat ze het moeilijkste gedeelte van het werk juist door jou laten doen. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo vanuit het fijne marseillan plage op vakantie ook dat stukje op tv gezien.

wat mij zo opvalt is dat er dus geen enkele hoge piet van shell of brussel of van controlerende instantie's zit te wachten op opheldering.

net doen of je de casus niet snapt ( zei die man van het gesprek bij den H veelvuldig ).

het is heel duidelijk...toch...het gaat alleen om centen.

in het mooie dromenland europa van politici is alles toegestaan en er is dus niks veranderd met de open grenzen behalve dat de noordelijke landen sneller de spitse welvaartsberg af rollen, als dat de zuidelijke en oostelijke er tegen omhoog komen om op gelijke niveaus te komen.

zotte non praktische figuren die van allerlei onzin bedenken en de controle achterwege laten.

3 uur aan de kant tijdens de spits...hoe verzin je het als je maar 13 diensturen hebt??????

door deze figuren die op vele vlakken opereren moet europa gered worden.......het zal nog wel even duren...zucht...wij doen er niks tegen.....referenda wordt de r..t mee afgeveegd door...hoe noemt men dat ...een volksvertegenwoordiging.

nou ik ga weer verder met vakantie en we zijn hier lekker aan zee en hebben nog een dikke week.

1 sfeer plaatje om bij zoveel trieste berichtgevingen die ons dagelijkse bereiken via tv en krant ff weg te dromen.

post-1283-1394787497,2909_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kies voor gewoon zo laten

cao betalen doen ze niet want de constructies zijn europees gezien oke

ook shell en grote multinationals laten het zo en vinden het prima.

dus er zal niets aan gedaan worden.

werkgever verantwoordelijk voor adr kan niet want er kan niet gecontroleerd worden of een document van wie dan ook echt is.

gewoon schandelijk, maar het is zo.

er zal gewoon heel veel mis moeten gaan willen ..misschien de ogen open gaan.

en die ogen gaan alleen open van rampen en niet van actie's , tv reportage's en of onderzoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geniet van jullie vakantie! :ok:

dank je...hoe heet spruitjes op zijn frans???

niet dat het weer er hier naar is, maar je weet nooit waar je op moet letten in een resto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Duusss... Iemand nog een ADR Certificaat kopen voor 200 Zloty?

Ja, van JWZ ving ik iets op en een ander topic (mag eigenlijk wel samengevoegd worden met dit topic).

Maar ik hou m'n hart vast. Of heeft u dat fotoshoppen inmiddels wat beter onder de knie gekregen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

er zal gewoon heel veel mis moeten gaan willen ..misschien de ogen open gaan.

en die ogen gaan alleen open van rampen en niet van actie's , tv reportage's en of onderzoeken.

Als er dan wat misgaat en dan heel erg misgaat hangt het meestal niet af van een ADR diploma.

Goede vakantie gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vanavond op Zembla een reportage over gevaarlijke situaties met oostblokchauffeurs die vaak geen ADR hebben of op een eenvoudige wijze gewoon een ADR kopen voor 300 zloty.

vanavond 12 okt Nederland 2 21.20 uur, kijken dus

Al zouden ze er 500 euro voor moeten betalen en een week naar school moeten, wat zou dat veranderen voor de Nederlandse chauffeur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden