[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gordijntjes en tierelantijntjes


Gast Dutchdriver

Recommended Posts

  • Forumlid

Heren wordt eens ff wakker,wat is met de regel dat niet alleen jezelf maar ook je mede wegbestuurder je moet kunnen zien zitten.

In het programma wegmisbruikers werd iemand bekeurd die zijn voorruit niet geheel ijsvrij had gemaakt,slecht zicht na alle kanten zij de agent en schreef

een bon uit van 220 euro.

Ook ik vind het mooi die gordijnen en toeters en bellen enz,alleen is het in mijn firma verboden om je voorruit te gaan verkleinen en met half gesloten gordijnen te rijden.

Waar ik mij wel aan erger is dat als je aan het slapen bent zo iemand ff langs komt scheuren met de brulpijpen vol open'.

Heren breng een beetje respect voor elkaar op dit is toch niet te veel gevraagd ,en laat je mede collegas lekker genieten van hun nachtrust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Reacties 242
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ja teveel verlichting aan en je gordijntjes 1/4 dicht aan de zijruiten is een duur grapjes in Rotterdam 90€ voor de feestverlichting , 70 € voor de gordijntjes en 6€ zegelrecht of hoe het ook mag noemen . De man had wel respect voor de vloermatten en bleef keurig op de trede staan .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met regelmaat kom ik ze tegen, de mannen met gordijntjes, tieten met balletjes voor het raam, geurkroontjes, geurboompjes open pijp en veel lampjes. Buiten het feit dat dit nageaapt gedrag altijd vreemd gevonden heb en het mij niet uitmaakt of je vrouw Truus of Angelique heet en je kinderen soms alle 6 voor de ruit liggen en hangen, het is ook nog eens gevaarlijk. Oogcontact kan niet omdat er een gordijn tussen zit. Als ik zie hoe je moet instappen met zo'n gordijn en hoe je in godsnaam de verkeerslichten kan zie,. waarom zo'n open pijp nou zoveel lawaai moet maken en wat denk je wat al dat licht aan brandstof kost. Een tafeltje met daarop een laptop ontneemt je het zicht en dan nog niet spreken over een gordijn wat ongeveer de helft van het zicht links en rechts wegneemt. Of het stoer is ik weet het niet, zeker niet als je bv een fietser onder de wielen krijgt omdat je het niet kon zien. Ik gun iedereen zijn of haar plezier echter niet ten koste van de veiligheid.

Gordijnen en een paar bloemetjes erbij achter de raam, lampjes... voelt net alsof je een beetje thuis bent :D

Maar even een reactie op je bericht.

Je zit wat langer als mij in het transport denk ik.

Dan weet je gewoon dat dit er al een lange tijd is en ook zal blijven.

En meerendeels van de jongens met de gordijntjes en open pijp zie je op de langere afstanden.

veel afslaan en distributiewerk doen ze niet.

Lekker gaan met een dikke v8.. bij inhalen van collega chauffeurs altijd vriendelijk zwaaien :bey:

Over de veiligheid heb je gelijk overigens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flauwekul. Omdat er een paar man geen gordijnen en lampjes mogen hebben mag ineens niemand dat? Heeft iemand al eens geturfd hoeveel ongelukken veroorzaakt zijn door die gordijnen en lampjes? En dan bedoel ik niet die lapzwansen van de tv, die scheuren bij een achtervolging met 140 k/u door een woonwijk. Nee, als je kind door zo'n knurft wordt dood gereden is minder erg natuurlijk. Dat is dan collateral damage. Een slachtoffer voor de goede zaak zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik moet wel de meest ongemotiveerde chauffeur van Nederland zijn.

Geen open pijp, geen vacht, geen extra tierlantijntjes.

Gewoon een ouwe LF55 met een kapotte stoel en dito laadklep,

of een nog oudere 75 met een haperende kraan en zwabberende borden,

of een 95XF 430 automaat die schokt en bibbert als hij optrekt

en die schokken en bibberinkjes gelijk doorgeeft via de kapotte stoel.

En toch ga ik straks met plezier de weg op, ondanks een minimumloon

en tochtige werkschoenen.

Waarom zou dat toch wezen ...

Ah ja ... ik hou ein-de-lijk weer een stuur vast en dan is de rest relatief onbelangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ JPVisser

U heeft zich een weg gevochten tot de generatie van "de mannen van beton". De mannen die vrachtauto rijden omdat het hun roeping is, met alles wat daarbij hoort. De generatie die op koude dagen een extra deken voor over de knieën meeneemt teneinde een tochtend deur- of pedaalrubber het hoofd te bieden.

U behoort zo'n beetje tot de echte Batavieren onder ons. Geen gezeur, die lading moet van A naar B. Als het op een kruiwagen paste dan desnoods maar met een kruiwagen, maar die lading zal op z'n plek komen!

:D

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk ik rij toch liever met wat meer comfort :ja: , als ik op een werkdag 1/3 van een etmaal in een vrachtwagen doorbreng mag daar al wat "luxe" aanwezig zijn > slaapcabine voor het geval van , nachtchauffage , airco knopje om het raam rechts te openen :D . In de jpg zie je een doordeweekse werkdag het max tussen 2 punten is 132 km ( hier bij deze rit is dat 114 km ) .

post-15033-1394788399,2095_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ JPVisser

Leuk verhaaltje van de heer K. 65.

een smiley van de heer K. 65.

en tjee nog een smiley van de heer K. 65.

Uiteraard geredigeerd omwille van de leesbaarheid.

Beton zou ik niet willen zeggen, Karel.

Eerder zaagsel, want ik vraag me toch elke dag weer af waarom ik toch wéér

voor die kerels aan de slag ga, en tóch doe ik het.

En dat moet dan toch de liefde voor het vak zijn, iets anders kan het niet zijn.

Het vangnet is er nog, ik kan zo weer terug zonder problemen, maar ja ... geen stuur of wel een stuur.

Voor mij is de keuze vrij simpel.

En wie weet komt er vandaag of morgen een baas die wél met fatsoenlijk materieel rijdt,

maar tot die tijd veel liever dit dan thuiszitten.

Dus de som der motivatie verklaren door lampjes op de auto's danwel gordijntjes voor het raam ....het zal wat :D

"schikt paardendeken over knieën en drukt gasplank* weer in".

*in een héle ouwe Daf zat geen pedaal, gewoon een plankje :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*in een héle ouwe Daf zat geen pedaal, gewoon een plankje :D
Tot zolang het nog niet Duwen Anders Fietsen is heb je geen klagen ;) , ik hoop voor jouw dat de dag ooit komt dat je een fatsoenlijk werkpaard mag berijden .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben blij dat ik niet de enige ben. Kan trouwens qwel tegen wat kritiek als het maar gegrond is. Wat roepen zonder erover na te denken of opmerkingen die kant nog wal raken kan ik niets mee.

Volgens mij ben jij degene die zonder ergens na over te denken meningen de wereld ingooit. Als iemand dat leuk/mooi/grappig/noodzakelijk ervaart moet diegene dat toch zelf weten. In de vakantie eens met een auto van een decorerende chauffeur een weekje of 2 op stap geweest. Ook vol met gordijnen, familiefoto's en Scania prularia. Gordijnen er nog die zelfde avond afgehaald, gelukkig had de beste collega de originele nog in liggen. Voor de rest kon ik er wel aan wennen. Vooral als je 48 weken per jaar onderweg bent is het net een tweede huis voor iemand. Ik zelf had nooit het gevoel om er veel aan te 'veranderen'. Sommige dus wel. We zijn niet allemaal alleen op de wereld hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dutchdriver
Volgens mij ben jij degene die zonder ergens na over te denken meningen de wereld ingooit. Als iemand dat leuk/mooi/grappig/noodzakelijk ervaart moet diegene dat toch zelf weten. In de vakantie eens met een auto van een decorerende chauffeur een weekje of 2 op stap geweest. Ook vol met gordijnen, familiefoto's en Scania prularia. Gordijnen er nog die zelfde avond afgehaald, gelukkig had de beste collega de originele nog in liggen. Voor de rest kon ik er wel aan wennen. Vooral als je 48 weken per jaar onderweg bent is het net een tweede huis voor iemand. Ik zelf had nooit het gevoel om er veel aan te 'veranderen'. Sommige dus wel. We zijn niet allemaal alleen op de wereld hoor.

Wat moet ik hier nou op zeggen, niks denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden