Spring naar bijdragen

Feestdagen werken?


Gast routier

Moet jij werken met de feestdagen???  

67 stemmen

  1. 1. Moet jij werken met de feestdagen???

    • Ik moet wel! Dat is balen...
      12
    • Ik moet wel! Blij toe...
      18
    • Er is geen werk! Jammer...
      14
    • Er is geen werk! Heerlijk...
      40


Recommended Posts

  • Reacties 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

nou ik heb moet wel blij toe. gestemd maar eigenlijk heb ik er zelf omgevraagd;).

ik werk alleen deze maandag en as donderdag want vrijdag hebben we de jaarvergadering dus een leuke kans om al je collegas te leren kennen.(ik werk nog maar 4 maandjes bij de waard)

En na afloop gaan we "napraten" in de lokale kroeg dus kom ik pas zaterdag thuis:D

onbetaald in de auto slapen;).

Ik vind het wel lekker tis rustig op de weg en de mensen zijn toch in een andere stemming deze dagen.

Link naar opmerking
  • Forumlid

Tijdens de feestdagen vrij maar de dagen ervoor een drama

Allemaal kertdiners bij de bejaardenhuizen dus je sleept je een breuk (Vraag Erik dl maar)

Aankomende maandag ook een hekseketel de cateraars (bedrijfskantine's) zijn bijna allemaal gesloten maar juist die bejaardenhuizen/instellingen waar je normaal elke dag komt moet je maandag voor 3 dagen volgooien !!!...........maar over het algemeen ik vind het al geen straf om te werken maar net bij deze dagen is het net iets gezelliger en de mensen wat gemoedelijker

O ja Cummins reed jij afgelopen Donderdag door Doetinchem om daar richting Zelhem te tuffen ??

Link naar opmerking
  • Forumlid
Tijdens de feestdagen vrij maar de dagen ervoor een drama

Allemaal kertdiners bij de bejaardenhuizen dus je sleept je een breuk (Vraag Erik dl maar)

Aankomende maandag ook een hekseketel de cateraars (bedrijfskantine's) zijn bijna allemaal gesloten maar juist die bejaardenhuizen/instellingen waar je normaal elke dag komt moet je maandag voor 3 dagen volgooien !!!...........maar over het algemeen ik vind het al geen straf om te werken maar net bij deze dagen is het net iets gezelliger en de mensen wat gemoedelijker

O ja Cummins reed jij afgelopen Donderdag door Doetinchem om daar richting Zelhem te tuffen ??

Kerel, jouw rondje gaat over mijn geboortegrond. Kom uit Ulft.

Doe ze maar de groeten:D

Groetjes Evert-Jan

Link naar opmerking
  • Forumlid

Ik heb er zelf nooit geen problemen van gemaakt, vooral op de vaste ritten. Het hele jaar door kwam ik bij de klanten en dan met kerst een ander sturen, nee daar pas ik voor. Ik ging lekker zelf. Klanten weten dat toch ook wel weer te waarderen.

Veelal hangt er rond de feestdagen toch een andere sfeer, en links en rechts werd dit dan ook wel eens beloond met een geschenk of een aardigheidje. Juist die kleinigheden maken het dan ook wel weer interessant om onderweg te zijn (niet het presentje zelf, maar het gebaar opzich).

Omdat transport in principe niet stil staat, gaat het dus vaak ook tussen de feestdagen door. Diegenen die vrij vragen (of op tijd verlof aan gevraagd hebben) worden meestal wel gehonoreerd, maar niet vrij gevraagd is niet automatisch thuis blijven.

In het verleden is het wel eens voor gekomen dat er ivm overmacht of een defect onderweg een chauffeur te laat thuis kwam (of erg laat thuis kwam) maar met een beetje professionaliteit kom je hier ook wel weer overheen.

Ik kan mij wel voorstellen dat juist chauffeurs tijdens deze gezellige tijd thuis willen zijn, en als ze dat allemaal optijd aangeven dan zou dat ook te regelen moeten zijn.

En als het helemaal niet anders is dan spring ik zelf wel weer ff ''op de bok", appeltje eitje (kom ik ook weer eens onder de mensen:D)

Link naar opmerking

Ik moet maandagavond Kerstavond werken en ik vind het helemaal niet erg. Mooi excuus om niet naar je moeder te hoeven :D

1 op 2 januari ook rijden en vind ik ook niet erg. Inderdaad, de feestdagen hebben altijd een speciaal tintje en het is errug rustig op de weg, heeeerlijk!

Link naar opmerking

In het verleden is het wel eens voor gekomen dat er ivm overmacht of een defect onderweg een chauffeur te laat thuis kwam (of erg laat thuis kwam) maar met een beetje professionaliteit kom je hier ook wel weer overheen.

was die chauffeur toevallig op een feestdag jarig mark:D:D:D

Link naar opmerking
  • Forumlid

Ik had graag de eerste week van Januari vrij willen hebben.

4 januari (vrijdag) 'moet' ik naar een bruiloft .... dinsdag ben je sowieso al vrij dus dat wordt toch al een gebroken week.

Dat is niet doorgegaan omdat er al 6 anderen vrij zijn. Dus ik was te laat met aanvragen. Vrijdag (*bruiloft) wel vrij gekregen overigens.

Maandag lossen in Brussel en dan leeg terug (99% waarschijnlijk denk ik) terug naar de zaak, want opzetten voor na de kerst zal wel niet meer lukken omdat alle terminals/empty depots ook (erg) vroeg dichtgaan!

Rond 15.00 hopen ze iedereen op de zaak te hebben voor de Kerstborrel!

Ik had het niet erg gevonden om met de Kerst te werken.

Maar dan wel met OUD & NIEUW vrij ... dus 31dec geheel vrij + 1januari vrij. Dat vind ik leuker dan de kerst eerlijk gezegd.

Link naar opmerking

maandag klussen in nederland en donderdag en vrijdag misschien hetzelfde

ook nog mogelijk donderdag nog ff naar zuid-zwitserland ( milaan ) en dan zaterdag wel weer terug

we zien het wel ik vind het allemaal prima en het is lekker rustig op de weg

Link naar opmerking

Met kerst en nieuwjaar ligt bij ons alles plat:tu:

Wie het niet haalt om met kerst thuis te zijn komt met het vliegtuig of de huurauto.

Ik kwam gisteren 1 collega tegen die wilde werken, die is naar Frankrijk vertrokken, maandag 2 adressen lossen zuid Frankrijk en na de kerst in Issoire weer laden voor Antwerpen.

Ik ben maandag ook vrij en moet mischien donderdag even een klus doen op 869...

Ik heb er een hekel aan om met kerst of oudjaar te moeten werken. Met dit soort transport ben je dus altijd thuis.Top!

Link naar opmerking
  • Forumlid

... Kaolboerke 'moet' dacht ik gewoon werken .... zal de Kerst in Madrid staan voor zover ik op de hoogte ben ...

Maar ja, dat is geen werken .... want alles ligt inderdaad stil.

Ik vind het een wonder dat wij (en veel andere containervervoerders) 'gewoon' doorwerken en werk hebben.

Zo ook op maandag 31 dec ... wie wil er nou nog goederen ontvangen of verzenden op de laatste dag van het jaar???

31 dec had ik dus erg graag vrij willen zijn.

Link naar opmerking

ja je snapt het af en toe niet a.s. maandag kunnen er door ons nog 5 opleggers gelost worden in nederland.

je denkt toch dat iedereen daar een atv dag voor ingepland heeft als de kerst zo valt.

Link naar opmerking

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden