[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Effectieve koppeling tussen bestuurder, tachop


Barry

Recommended Posts

  • Forumlid

Effectieve koppeling tussen bestuurder, tachotieve koppeling tussen bestuurder, tachograaf en bedrijf.

Smartphones behoren voor veel vrachtwagenchauffeurs anno 2012 tot de standaarduitrusting.

Tachofabrikant VDO springt daar vanaf nu op in met de introductie van de VDO Driver App. Hiermee kunnen bestuurders en fleetmanagers via de smartphone het maximal uit hun digitale tachograaf halen. Met de app kan de bestuurder van een truck de functies van de digitach via zijn smartphone bedienen. Daarnaast geeft de nieuwe toepassing overzichtelijke grafieken weer over de rij- en rusttijden op het scherm van de telefoon.

Om verbinding te maken tussen tachograaf en smartphone, is wel een extra onderdeel nodig: de DTCO SmartLink. Dit is een klein kastje dat gekoppeld dient te worden met de tachograaf om zo een Bluetoothverbinding tot stand te brengen. Wij zijn benieuwd naar de werking van dit systeem. Hoe groot is bijvoorbeeld het bereik van de Bluetooth-transmitter? Onze interesse is gewekt en we blijven deze ontwikkeling dan ook volgen.

VDO biedt de Driver App vooralsnog alleen aan voor Android smartphones. Voor de iPhone komt het systeem medio 2013 beschikbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bluetooth

Bluetoothapparatuur is verdeeld in 3 verschillende klassen:

  • Class 1: Ontworpen voor lange afstandsverbindingen (tot ~100m)
  • Class 2: Voor normaal gebruik (tot ~10m)
  • Class 3: Voor korte afstanden (10 cm - 1 m)

Denk dat de apparatuur in Class 2 zal vallen, daar zit de meeste apparatuur in, zoals bv. koptelefoons en headsets.

Ja dan zou die dus uit te lezen kunnen zijn als ze naast of voor je rijden.

Groeten rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Haha, ff inhalen en kijken wat je buurman gedaan heeft deze week? (grapjuh)

Ja ik snap wel dat dat niet kan/ mag, maar zover gaat het wel komen. Ze komen naast je rijden lezen je apparatuur uit en je hebt 2 kansen, aan de kant of door....

Dergelijke acties kunnen ze nu ook al in Duitsland Oostenrijk en Tsjechië de controle diensten kunnen vanuit een rijdende auto, de gegevens uitlezen van de maut/toll kast, met een beetje handig rekenen kunnen ze zo op maken of er wat aan de hand is. Dus eens afwachten wanneer we een groene en een rode lamp op de auto krijgen.

Groen= hij zit nog niet aan zijn uren en mag nog wat doen

Rood= aanhouden en aan de kant, betalen en rusten.

Zal het zover komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar kun je op wachten ja...zijn ze in Frankrijk toch ook mee aan het experimenteren, op afstand uitlezen? Nee, zou niet voor de controlediensten zijn. Als ze dat er al expliciet bijzeggen...

En dat betalen...zal nog wel niet mogen, maar in die aanpassingen zijn de galbakjes in het europees parlement opeens heel snel, ...en dan wordt het boetebedrag automatisch van je rekening afgeschreven...hoef je alleen nog maar aan de kant gezet te worden voor de rust.

Hebben ze ook het taalprobleem niet meer, want als dat ingevoerd wordt rijden er alleen nog maar goedkope oostslaven rond...

Winwin-situatie, als het ware.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tijdens een cursus ivm code 95 kreeg ik les van iemand van VDO en die vertelde dat er al afspraken zijn dat tacho's iedere dag automatisch alle gegevens uploaden naar en centrale server.

Software eroverheen en dan komt er ook volkomen automatisch een bekeuring achteraan.

Scheelde controle ambtenaren = dus kosten.

Da's denk ik en mooi moment om te stoppen....

Ik doe mn werk en heb nooit gevraagd om Bigbrother. Hoe zit het met MIJN privacy??

Misschien dat dan eindelijk eens de pleuris uitbreekt en iedereen de auto aan de kant zet.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dream on, zou ik zeggen...die hoop heb ik opgegeven.

Kankeren, ja. Iets doen,nee.

het probleem lost zichzelf op; Nederlandse chauffeurs zijn inmiddels een zelden voorkomend verschijnsel, en het is dat het landje klein

is, anders was het binenlandvervoer ook al overgenomen.

Er worden ook al proeven genomen met op afstand bestuurde vrachtauto's, we zullen en moeten verdwijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden