[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

A2B-online Transport Waddinxveen stopt: 11 chauffeurs baan kwijt


mark

Recommended Posts

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

FF een dingetje dat niet klopt aan dit verhaal, er is een andere subcontractor. United transport uit Polen, die rijden met twee of drie auto's voor A2B. Ook wordt er nergens in het artikel vanuit A2B ontkend dat A2B polsca een onderdeel is van A2B-online.

Stemmingmakerij vind ik:

Ik vind het dus ook niet echt spreken van onpartijdig onderzoek. Wel een manier om een bedrijf dat het heeft geprobeerd om een verliesgevend bedrijf over te nemen en winstgevend te maken zwart af te schilderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja en de links geplaatst in het artikel werken nog niet ook. Denk dat het hetgeen in het artikel staat van TOL vrij eerlijke informatie is en een bevestiging van wat hier keer op keer voorbij komt. Dit soort werk zullen de Nederlandse bedrijven niet meer uit kunnen voeren zonder er een negatief rendement aan over te houden. Ergens vind ik het nog netjes dat ze stoppen en de lopende overeenkomsten respecteren. In Limburg (en niet alleen daar) hebben we wat voorbeelden voorbij zien komen van, PLOF en een andere kleur nummerplaat erop. Er is geen investeerder die jaren achtereen met een verlies genoegen neemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Dat is wat ik net ergens schreef, iemand van A2B schreef op dit forum dat ze niet met oosteuropese chauffeurs werkten en uitsluitend nederlandse chauffeurs en nederlandse ondervervoerders zochten. Lees je dit onderwerp hier even door, wekt ook weer alle schijn dat ze zo netjes zijn. In ieder geval voor de buitenwereld.

Blijft er nog maar 1 ferry boer over die niet met oostblokkers rijdt dus: Van Bentum Woudenberg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Dat is wat ik net ergens schreef, iemand van A2B schreef op dit forum dat ze niet met oosteuropese chauffeurs werkten en uitsluitend nederlandse chauffeurs en nederlandse ondervervoerders zochten. Lees je dit onderwerp hier even door, wekt ook weer alle schijn dat ze zo netjes zijn. In ieder geval voor de buitenwereld.

Blijft er nog maar 1 ferry boer over die niet met oostblokkers rijdt dus: Van Bentum Woudenberg.

Fout: tegenwoordig rijdt Heisterkamp met Polen voor van Bentum.

Bij mijn weten rijden alleen De Rijke Continental en Elvex met Nederlandse vervoerders/chauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Ach, is het bij Van Bentum dan ook al gedaan met de principes?

Elvex is toch van Lensveld?

Ja klopt, nu weet ik alleen niet of het nu bij Lensveld hoort, of dat Lensveld bij Elvex hoort!:D

Maakt niet uit, ik heb er in het verleden ook gewerkt, en het is geen slecht bedrijf moet ik zeggen.

Ik weet trouwens niet of Van Bentum zelf nog met eigen chauffeurs de ferry's rijdt.

Ik zal er eens op letten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is wat ik net ergens schreef, iemand van A2B schreef op dit forum dat ze niet met oosteuropese chauffeurs werkten en uitsluitend nederlandse chauffeurs en nederlandse ondervervoerders zochten. Lees je dit onderwerp hier even door, wekt ook weer alle schijn dat ze zo netjes zijn. In ieder geval voor de buitenwereld.

Dan zul je zelf het topic nogmaals moeten lezen, ik heb een paar reactie's terug al gezegd dat er minimaal 1 andere Poolse subcontractor is nl United Transport en zelf heeft men destijds al aangegeven dat er mogelijk meer zullen volgen.

Overigens heb ik al meerdere witte kentekens zien rijden met A2B trailers en zal het mij ook niets verbazen als er voor A2B Polska ook eigenrijders rijden.

De Nederlandse Charters maken sinds de omslag wel meer kilometers dus dat is dan weer positief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb nooit gehoord van de Nederlandse charters dat t een verkeerd bedrijf is. Integendeel.

En ja, de overschakeling naar oosteuropese mannen kan ook niet anders in de huidige markt.

Neem ze dat niet kwalijk ofzo.

Dan zal eerst de politiek maatregelen moeten nemen waardoor de goedkope arbeid niet zo goedkoop meer is.

Als dat gebeurt, dan hebben vervoerders weer keuze. Eerder niet.

Helaas, dat wel.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zul je zelf het topic nogmaals moeten lezen, ik heb een paar reactie's terug al gezegd dat er minimaal 1 andere Poolse subcontractor is nl United Transport en zelf heeft men destijds al aangegeven dat er mogelijk meer zullen volgen.

Overigens heb ik al meerdere witte kentekens zien rijden met A2B trailers en zal het mij ook niets verbazen als er voor A2B Polska ook eigenrijders rijden.

De Nederlandse Charters maken sinds de omslag wel meer kilometers dus dat is dan weer positief.

Nope, dan moet jij de reactie van iemand van A2B-Online in het oostblokkerstopic lezen, want daarin zeggen ze dat ze niet met oostblokkers werken. Van mij mag je gerust met oostblokkers werken, maar dan moet je niet even op een forum komen brallen dat je dat niet doet, terwijl je dat wel doet. Of denkt het management van A2B-Online dat chauffeurs een stel onnozele dwazen zijn die het verschil tussen een Pools nummerbord en een Nederlands nummerbord niet kennen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Nope, dan moet jij de reactie van iemand van A2B-Online in het oostblokkerstopic lezen, want daarin zeggen ze dat ze niet met oostblokkers werken. Van mij mag je gerust met oostblokkers werken, maar dan moet je niet even op een forum komen brallen dat je dat niet doet, terwijl je dat wel doet. Of denkt het management van A2B-Online dat chauffeurs een stel onnozele dwazen zijn die het verschil tussen een Pools nummerbord en een Nederlands nummerbord niet kennen?

en op een Nederlands nummerbord, kan er ook nog een Pool achter het stuur zitten hoor.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en op een Nederlands nummerbord, kan er ook nog een Pool achter het stuur zitten hoor.......

Verdomd, waar !!

Kan zelfs een Nederlander zijn !!

:koffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik weet trouwens niet of Van Bentum zelf nog met eigen chauffeurs de ferry's rijdt.

Ik zal er eens op letten.

Het was toendertijd zo dat er 1 á 2, hooguit 5 eigen wagens van Van Bentum met de ferrytrailers reden, de rest deed het bulkwerk.

Hoe het nu is weet ik niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik weet ook niet wat de tarieven en de betalingsmoraal is. Dus daarover kan ik niets zeggen.

Maar het ging om de km. Dus ja, als er op basis van km wordt betaald, dan is meer km gunstig. Even aannemend dat de km prijs van dien aard is dat je er wat aan kunt verdienen.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De KM prijs is heel netjes voor een eigenrijder, en zo ook de staffel voor de diesel en de kortere ritten.:ok:

Maar het maakt niet uit wie wat zegt, mensen zien bij een bedrijf witte kentekens rijden en dan is het bedrijf gelijk helemaal fout...... :mad:

We zouden eens kunnen kijken naar waarom die witte kentekens hier hun intrek nemen en kunnen houden. Daar iets aan doen in plaats van alleen maar roepen dat het is omdat ze goedkoop zijn.

Ik ken ook legio bedrijven die niet Nederlanders op de bok hebben zitten die normaal worden betaald, maar die plaats hebben gekregen omdat de baas het eisenpakket een beetje zat is.

Kom maar eens in de haven en luister jij maar eens naar wat men allemaal niet meer wil wat vroeger eigenlijk gewoon was, zoals bijv. het laatste ritje vrijdag avond of zaterdagmorgen, overstaan bij de klant omdat je uren op zijn, het hele weekeinde doorrijden enz. De Nederlandse chauffeur is allang niet meer die avonturier die uren wil maken, km wil rijden en dat extra beetje inzet vertoond. ( uitzonderingen daar gelaten ) Alleen het werk zelf is niet veel veranderd dus zullen ook deze vervelende onderdelen van het werk blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De KM prijs is heel netjes voor een eigenrijder, en zo ook de staffel voor de diesel en de kortere ritten.:ok:

Maar het maakt niet uit wie wat zegt, mensen zien bij een bedrijf witte kentekens rijden en dan is het bedrijf gelijk helemaal fout...... :mad:

We zouden eens kunnen kijken naar waarom die witte kentekens hier hun intrek nemen en kunnen houden. Daar iets aan doen in plaats van alleen maar roepen dat het is omdat ze goedkoop zijn.

Ik ken ook legio bedrijven die niet Nederlanders op de bok hebben zitten die normaal worden betaald, maar die plaats hebben gekregen omdat de baas het eisenpakket een beetje zat is.

Kom maar eens in de haven en luister jij maar eens naar wat men allemaal niet meer wil wat vroeger eigenlijk gewoon was, zoals bijv. het laatste ritje vrijdag avond of zaterdagmorgen, overstaan bij de klant omdat je uren op zijn, het hele weekeinde doorrijden enz. De Nederlandse chauffeur is allang niet meer die avonturier die uren wil maken, km wil rijden en dat extra beetje inzet vertoond. ( uitzonderingen daar gelaten ) Alleen het werk zelf is niet veel veranderd dus zullen ook deze vervelende onderdelen van het werk blijven.

Mooi verwoord. Helemaal mee eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De Nederlandse chauffeur is allang niet meer die avonturier die uren wil maken, km wil rijden en dat extra beetje inzet vertoond. ( uitzonderingen daar gelaten ) Alleen het werk zelf is niet veel veranderd dus zullen ook deze vervelende onderdelen van het werk blijven.

Beste Matthieu, volgens mij zei ik ook dat ze er nog wel zijn. Maar je zult ze met een vergrootglas moeten zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Beste Matthieu, volgens mij zei ik ook dat ze er nog wel zijn. Maar je zult ze met een vergrootglas moeten zoeken.

als de beloning niet beter word zal dat nog erger worden,mijn zoon verklaart mij al voor gek als ik weer bij nacht en ontij vertrek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
als de beloning niet beter word zal dat nog erger worden,mijn zoon verklaart mij al voor gek als ik weer bij nacht en ontij vertrek

Dat geloof ik best.

Maar er zijn plenty chauffeurs die er niet mee zitten, dus zo snel veranderd er niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden