[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gezocht voor deelname aan tv-serie: ondernemers in zwaar weer


Recommended Posts

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast Debian

Ik lees het met belangstelling. Reacties kunnen nog steeds naar bovengenoemd mailadres, wat inmiddels ook al door meerdere mensen is gedaan. Dus dat is positief!

Goed nieuws dus.

Ik hoop dat één van de 'copingstyles' goed belicht wordt, namelijk het zogenaamde 'doorstarten'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Debian
De uitzendkrachten voorrekenen dat ze 9 uur per dag werken, en er maar 8 betaald krijgen ?!?

Uitzendkrachten?

Je bent zeker een beetje in de war met chauffeurs?

Je bent tegenwoordig als uitzendkracht nog niet zo slecht af, tenzij je via het uitzendbureau alsnog in de CAO voor beroepsgoederenvervoer terecht komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Raar, mijn domdom stuurt me meestal via de snelste en vaak ook de beste route naar de klant.

Die ene keer dat ik omrijd is als ik er moedwillig van afwijk omdat het geitepaadje dat de domdom voorstelt

niet de allerbeste route lijkt ... en tegenwoordig gebruik ik google earth vaak als kaart, is handig

voor het overzicht en zo vind je makkelijk een plekkie voor je hanger.

Kaarten meestal voor de rit, gewoon omdat dat het makkelijkst blijft.

Onlogische route's,wij rijden dan veel spanje en frankrijk he,dan heb je niet veel aan tomtom want die gaat je echt niet over een D route sturen! zelfs soms niet over RN

en wat gebeurt er als de tomtom uitvalt,dan zitten ze met hun handen in hun haren.tomtom kan soms handig zijn met adressen,en hoe veel km het is tot klant

Wat versta jij onder domme schade ? ik reed er een driekwart jaar geleden een treeplank af omdat ik een keitje naast het parkeerterrein

gemist had en mijn gidsende bijrijder stond zoals gewoonlijk aan de verkeerde kant.

Ik voelde me toen erg dom, want wie vertrouwt er nu op iets anders dan z'n eigen ogen .. zoiets dan ?

wij lossen veel via dak,dan moet je meestal achterwaarts een hal/loods binnen rijden voor de kraan,even voor die tijd kijken of het vrij is tegenwoordig erg moeilijk.

heb in 1 jaar tijd 3 nwe deuren bij 1 chauffeur moeten vervangen door deze greintjes,dan wordt ook nog zo gezegd opeens stond er wat,bel ik klant op en die zegt anders

Mijn baas weet niet eens wat dat betekent, en hoe vaak ik ook waarschuw en vertel wat het kost, het boeit hem geen donder.

Ik heb hem nu een uitdraai van het RTB gegeven, dan kan ie het zelf lezen .. misschien ook een ideetje voor jou dan ?

ben zelf chauffeur dus weet/kent het RTB uit me hoofd,ben ook planner geweest en toen hield ik er ook gewoon rekenschap mee.

heb nu een jongen van VTL rijden,die heeft net zijn school afgemaakt en die weet het niet eens.

Slecht ja ... ik heb jaren voorgeladen en tja wat kan ik zeggen, er is geen excuus voor.

advies vragen aan andere chauffeurs kan toch niet,is niet stoer he.

niks aannemen van andere chauffeurs!! nee ik weet alles beter en toch opeens schade aan de lading

Dat doet die voor de shell zegels wedden :D

tanken niet bij de shell,wij krijgen geen zegels,rij allemaal V8 wegens het verbruik,maar daar moet de chauffeur wel aan meewerken met zijn voetje en uitrollen.

en niet 100 m voor stoplicht nog even volgas geven.

Ook slecht maar is dan ook verteld wanneer er retourgeladen zou moeten worden danwel

aangegeven "sjoof hou er rekening mee dat .. dus .. " ?

verslapen,te veel koffie drinken bij klanten,ga zo maar door.

Ik schamp nog wel eens een stoeprandje, niet te vermijden in mijn werk,

maar wat bedoel jij precies .. met slippende banden optrekken ofzo ?

stoeprandje kan iedereen wel eens pakken,heb al mijn opleggers met meeloopassen uitgerust dus het hoeft niet als je rustig en beheerst instuurt.

beheerst remmen ipv op laatste moment remmen,wij komen veel staalboeren op het terrein dus vooraf al goed kijken of de plaats schoon is

Dat is gewoon dom inderdaad, met stroop bereik je oneindig veel meer dan met azijn.

Het was een vrouw ?

nooit iets aannemen van een oudere chauffeur,want die weet het toch ook niet.

zeg altijd! iedereen leert elke dag weer wat bij

Mja ik snap jouw sentiment wel .. al ben ik het er niet helemaal mee eens, maar ik begrijp het wel.

net wat ik zei is niet voor iedereen van toepassing maar tegenwoordig wel bij veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Uitzendkrachten?

Je bent zeker een beetje in de war met chauffeurs?.

Nee, maar het voorbeeld waar ik op doelde is ook geen transportbedrijf.

De monteurs werken tussen 8;00 en 17:00 bij de klanten.

Maar dan moeten we om 7:30 bij het maggazijn beginnen om materiaal te halen.

en dan 's avonds thuis nog 30 minuten admistratie.

volgen de CAO hebben we 45 minuten pauze.

Daar krijgen ze dan 8 uur voor betald per dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Onlogische route's,wij rijden dan veel spanje en frankrijk he,dan heb je niet veel aan tomtom want die gaat je echt niet over een D route sturen! zelfs soms niet over RN

en wat gebeurt er als de tomtom uitvalt,dan zitten ze met hun handen in hun haren.tomtom kan soms handig zijn met adressen,en hoe veel km het is tot klant

Ach zo .. maar eh Arne nu wil ik niet roomser dan de paus zijn hoor maar als mijn domdom ermee uit zou scheiden dan zou

ik ook met de handen in het haar zitten.

Niet zozeer omdat ik dan de weg niet meer weet, maar wel omdat ik dan automatisch de schuld krijg van het slopen van dat ding.

Maar ik ben het met je eens dat je ALLE beschikbare middelen dient te gebruiken en dus niet blind op de domdom moet rijden,

ze kunnen heel handig zijn maar in andere gevallen is het een vloek, en dan ben ik toch blij met m'n stratenboek en kaart.

wij lossen veel via dak,dan moet je meestal achterwaarts een hal/loods binnen rijden voor de kraan,even voor die tijd kijken of het vrij is tegenwoordig erg moeilijk.

heb in 1 jaar tijd 3 nwe deuren bij 1 chauffeur moeten vervangen door deze geintjes,dan wordt ook nog zo gezegd opeens stond er wat,bel ik klant op en die zegt anders

Mja, mij gelukkig nog niet overkomen, maar inderdaad .. het klinkt best dom.

ben zelf chauffeur dus weet/kent het RTB uit me hoofd,ben ook planner geweest en toen hield ik er ook gewoon rekenschap mee.

heb nu een jongen van VTL rijden,die heeft net zijn school afgemaakt en die weet het niet eens.

Ik bedoelde dan ook : geef die jongen een uitdraai van het RTB, dan kan ie z'n pauze nuttig besteden en

iets leren.

advies vragen aan andere chauffeurs kan toch niet,is niet stoer he.

niks aannemen van andere chauffeurs!! nee ik weet alles beter en toch opeens schade aan de lading

Hehe ja ik heb dat nooit begrepen ... net als mensen die niet uitstappen om even te kijken als ze het niet vertrouwen

en dan gewoon doorduwen en de boel kapot rijden .. een goede chauffeur stapt desnoods 10 x uit.

En advies vragen aan een oudere chauffeur heeft helaas niet altijd zin, omdat veel chauffeurs niet graag de geheimen verklappen

die hem/haar tot een goede vakman maken.

Moet ik eerlijk zeggen dat ik daar de laatste tijd weinig last van heb, als je vraagt krijg je meestal wel antwoord, al is

het niet altijd wat je horen wil.

tanken niet bij de shell,wij krijgen geen zegels,rij allemaal V8 wegens het verbruik,maar daar moet de chauffeur wel aan meewerken met zijn voetje en uitrollen.

en niet 100 m voor stoplicht nog even volgas geven.

Vage shit, ouwe .. als ik m'n gas loslaat voor een stoplicht gaat het er niet meer op voor het groen is.

verslapen,te veel koffie drinken bij klanten,ga zo maar door.

Whaha sorry hoor maar dat vind ik dan echt ongeloveloos.

Ik accepteer zelf heel soms koffie maar over het algemeen pas aan het eind van de rit, dan weet ik zeker dat

ik het haal en pauze maak ik weinig tot niet, ik schrijf de rust tijdens het laden en lossen.

Vind verslapen helemaal zoiets .... maar ja mijn baas doet dat ook wel :D

stoeprandje kan iedereen wel eens pakken,heb al mijn opleggers met meeloopassen uitgerust dus het hoeft niet als je rustig en beheerst instuurt.

beheerst remmen ipv op laatste moment remmen,wij komen veel staalboeren op het terrein dus vooraf al goed kijken of de plaats schoon is

Slecht .. ik let zelfs op de zaak op of ik er staan kan zonder mijn banden te verkloten, heb op de pkw al twee keer een lekke band gehad

omdat er hier en daar schroeven en spijkers lagen.

Dat is nu wel over dat dan weer wel, maar je blijft er toch op letten .. once bitten, twice shy zoiets.

nooit iets aannemen van een oudere chauffeur,want die weet het toch ook niet.

zeg altijd! iedereen leert elke dag weer wat bij

Dat is waar, ik zal het je nog sterker vertellen, elke dag op dit forum leer ik ook weer wat bij.

Tussen al het gezever en gezanik, en de (mede van mij afkomstige) onzin door staat er zo hier en daar echt gouden info

waar je echt iets aan hebt.

En hij die niet meer leert is dood ... dat is over het algemeen de laatste levensles.

En dan heb ik nog even een vraagje voor je .. hoe kom je in godesnaam aan zulk personeel dan ?

Er zijn -als ik hier en daar zo lees- genoeg ervaren mensen die thuiszitten dus hoe kom jij dan aan al die koekebakkers ?

Ben je te goedgelovig of nemen ze je continu in de zeik of wat ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

JPVISSER: die chauffeurs had ik eerder,bij sollicitatie zijn het altijd super chauffeurs hè.

later merk je dat het mindere zijn.

heb vorige jaar voor mijn faillisement er 3 eruit gegooid en toen is mijn nieuwe club chauffeurs gekomen,heb nu een verschrikkelijk goed clubje die meedenkt en ook nog mee helpt op zaterdag om de auto's te onderhouden.

sinds 27 november 2012 heb ik er hard aan moeten trekken om me toko te kunnen behouden en daar hebben mijn 3 jongens en 1 meisje hard aan meegewerkt.

ben ook hun dankbaar voor het vertrouwen in mij en dat we daardoor nu weer lekker op weg zijn om een gezond bedrijf te blijven.

zonder deze chauffeurs en monteur had ik het niet gered.

vol lof over mijn clubje.

Werk zelf ook 7 dagen in de week om het allemaal op de correcte manier te doen en vind het prettig dat we een vriendenclub zijn die wat voor elkaar over hebben.

schades zitten in kleine hoekjes dat weet ik,zeker als je per auto gemiddeld zo 195 Dkm per jaar maakt.

Daarom sta ik weer positief in het leven met me bedrijf en ben bezig al mijn auto te vervangen naar nieuwe.

door de nieuwe auto's kunnen we eigenlijk een nieuwe start maken en weer lekker geld gaan verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien is dat wel wat ik fout doe .. ik ben me nogal bewust van mijn eigen tekortkomingen als chauffeur

misschien moet ik mezelf ook maar verkopen als supertrucker :D

Hoe dacht jij dat wij ons zelf verkopen, door de waarheid te vertelen.....:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
JPVISSER: die chauffeurs had ik eerder,bij sollicitatie zijn het altijd super chauffeurs hè.

later merk je dat het mindere zijn.

heb vorige jaar voor mijn faillisement er 3 eruit gegooid en toen is mijn nieuwe club chauffeurs gekomen,heb nu een verschrikkelijk goed clubje die meedenkt en ook nog mee helpt op zaterdag om de auto's te onderhouden.

sinds 27 november 2012 heb ik er hard aan moeten trekken om me toko te kunnen behouden en daar hebben mijn 3 jongens en 1 meisje hard aan meegewerkt.

ben ook hun dankbaar voor het vertrouwen in mij en dat we daardoor nu weer lekker op weg zijn om een gezond bedrijf te blijven.

zonder deze chauffeurs en monteur had ik het niet gered.

vol lof over mijn clubje.

Werk zelf ook 7 dagen in de week om het allemaal op de correcte manier te doen en vind het prettig dat we een vriendenclub zijn die wat voor elkaar over hebben.

schades zitten in kleine hoekjes dat weet ik,zeker als je per auto gemiddeld zo 195 Dkm per jaar maakt.

Daarom sta ik weer positief in het leven met me bedrijf en ben bezig al mijn auto te vervangen naar nieuwe.

door de nieuwe auto's kunnen we eigenlijk een nieuwe start maken en weer lekker geld gaan verdienen.

Maar auto's uit 2008 en 2011 zijn toch nieuw zat in deze slechte tijden aangezien ze weer staan te blinken op Marktplaats?

Of is de asbak vol Arne But Beheer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mijn auto's waren ook niet ouder dan 4 of 5 jaar. Op 1.200.000 km gingen ze er uit :D

Verschil moet er wezen Shompie,

ABT verkoopt ze al met kilometerstanden tussen de 300.000 km ( 2011 ) en 650.000 km ( 2008 )

Maar om eff terug op dit topic te komen,bij ABT zal dit jaar niet gefilmd worden want daar is alles koek en ei als ik het goed begrijp.:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik ken het hele bedrij ABT niet. Niet verder dan wat ik hier op het forum lees. En hier op het forum is een werkgever sowieso al vogelvrij.

Dus de verhalen die verteld worden neem ik standaard met een korreltje zout, ik heb hem wel eens aangeboden om hem uit de brand te helpen met een ritje met kerst of oud en nieuw, dat is toen niets geworden./ Als hij wil betalen wat ik wil hebben zou ik zo voor deze man weg gaan, hij heeft wel net materiaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Ben ik toch eens benieuwd hoe een werkgever praat over een zieke werknemer die al lange tijd thuis zit.

Word hij vergeten, hoort hij er nog wel bij ,mag hij terugkomen.

Waarom zou hij vergeten worden. Misschien bij een groot bedrijf, maar bij een klein bedrijf niet. Ik zou het niet weten, ik heb nog nooit een echt langdurig zieke gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik denk dat bij een grote werkgever toch iets anders gaat dan bij een kleine Ger. Bij een grote hebben ze daar een speciaal iemand voor aangenomen die er een dagtaak aan heeft om overal die fruitmanden langs te brengen. Bij een kleine werkgever moet de baas dit zelf doen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Verschil moet er wezen Shompie,

ABT verkoopt ze al met kilometerstanden tussen de 300.000 km ( 2011 ) en 650.000 km ( 2008 )

Maar om eff terug op dit topic te komen,bij ABT zal dit jaar niet gefilmd worden want daar is alles koek en ei als ik het goed begrijp.:nee:

Auto's zijn 5 jaar oud en er zit 1 euro 4 tussen.

de prijzen van de ecotax in frankrijk zijn bekend dus ga helemaal over op euro 6

nu kan ik nog een normale prijs krijgen voor deze autos en straks niet meer.

die van 2011 moet anders nog gespoten worden a 7500 euro dus als ik hem voor een goede prijs weg kan zetten warom niet.

over 2 weken wordt de eerste nieuwe auto al afgeleverd.

laat we zo zeggen het gaat weer de goede kant op bij mij maar het de marge's zijn nog laag.

ik doe alles op eigen vermogen dus heb geen bank achter me staan

en ben een paar jaar geleden ook al in zo programma geweest,zit al na te zoeken welke naam.

wil best wel meewerken aan zo'n programma maar dan moet het wel alleen transport aangelegen zijn.

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk dat bij een grote werkgever toch iets anders gaat dan bij een kleine Ger. Bij een grote hebben ze daar een speciaal iemand voor aangenomen die er een dagtaak aan heeft om overal die fruitmanden langs te brengen. Bij een kleine werkgever moet de baas dit zelf doen :D

Daar hebben ze de afdeling" human resources" voor, t vroegere personeelszaken.

Als er nu niemand meer ziek zou worden hebben deze mensen ook minder werk en zouden ontslagen kunnen worden.

Dank zij de zieken blijven ook hier weer banen behouden.:angel:

:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wil best wel meewerken aan zo'n programma .

© openingstopic: Om deze reden zijn wij op zoek naar ondernemers die open durven te praten over de tegenslagen waar zij momenteel mee kampen en de oplossingen die ze bedenken om de zaak draaiend te houden.©

Als jij je aangesproken voelt!!

maar dan moet het wel alleen transport aangelegen zijn..

Ze vragen ondernemers,ik denk in de breedste zin van t woord,en uit het feit dat ze zich tot dit forum wenden willen ze ook met transportondernemers praten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mooi, doe je hier ook even een link plaatsen met uitzending gemist als het op tv is geweest ;)

Zal ik doen! Zal waarschijnlijk wel pas 2014 of 2015 worden.

Om deze reden zijn wij op zoek naar ondernemers die open durven te praten over de tegenslagen waar zij momenteel mee kampen en de oplossingen die ze bedenken om de zaak draaiend te houden.©

Ze vragen ondernemers,ik denk in de breedste zin van t woord,en uit het feit dat ze zich tot dit forum wenden willen ze ook met transportondernemers praten

Correct. We richten ons momenteel op de transportbranche.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik heb het gelukkig allemaal net achter de rug......

Het was wel leuk geweest om het te filmen hoe sommige instellinger er alles aan doen om een oplossing voor problemen tegen te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden