Spring naar bijdragen

Tekort aan vrachtwagen chauffeurs dreigt


LaurenceP

Recommended Posts

  • Forumlid

Maar als er meerdere je waarschuwen voor bepaalde bedrijven, luister gerust naar hen. Het forum heeft best wel nut, zoals bv. Rob Niat van de koelkast weg houden......:p:D

Ook zijn er leden, vooral die in het buitenland vertoefen, behalve scandinavie:zegtniets::angel:, die altijd goed onderbouwde adviezen geven.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

Ook zijn er leden, vooral die in het buitenland vertoefen, behalve scandinavie:zegtniets::angel:, die altijd goed onderbouwde adviezen geven.:ja:

Maar het ergste zijn die gedeporteerden die met de H.A.L. de laatste trans-Atlantische ferry genomen hebben....

Maar Martijn, hoe het ook overkomt, we wensen je alle geluk toe, maar zeg niet dat we je niet gewaarschuwd hebben....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar het ergste zijn die gedeporteerden die met de H.A.L. de laatste trans-Atlantische ferry genomen hebben....

Maar Martijn, hoe het ook overkomt, we wensen je alle geluk toe, maar zeg niet dat we je niet gewaarschuwd hebben....

Heedaar... ging wel met een vliegmasjien. Je kon en mocht toen nog gewoon een sjekkie roken, dat wel.

Hen trouwens vorig jaar zomaar eens gekeken voor prijzen, en je kunt nog steeds met een passagiers boot van hier naar EU, en de goedkoopste prijs viel me best mee, iets van 1500 dollar. Maar ja, het is wel tijdrovend, en voor je het weet geef je nog eens een 1000 dollar uit aan eten enz.

Was eigenlijk Rob aan t pesten en jullie helemaal vergeten......:ja::kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We kunnen ook de topic aanpassen:

Noemen we het als volgt:

Te korte vrachtwagenchauffeurs dreigt.

transportwereld zoekt langere chauffeurs...

Dan zou het in mijn wereld wel stroken met de werkelijkheid, hahahaha...

Met knipoogje naar mijn lieftallige collega die 2 koppen kleiner is dan mij, 2 keer zo hard werkt dan mij en dan lekker rond kachelt met alles wat maar wielen heeft...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Raar, maar had ie wat beter op moeten letten. En zolang je geen staats burger bent word je voor ieder misdrijf, al is het maar t stelen van een reep chocola, het land uit geknikkerd, voorgoed.

En, waar woont ie nu? En is zijn familie daar ook? Plus, als hij getrouwd was met een amerikaanse had hij heel makkelijk de officieele papieren kunnen krijgen Rob, wel een beetje laks. Heeft zijn vrouw een immigratie adcokaat ingeschakeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar ja, het zijn de regels, en ongetwijfeld kende hij die regels, maar besloot toch te doen wat hij deed. Zodra je uitzonderingen maakt is het hek van de dam natuurlijk.

Zou misschien wel goed zijn voor Europa, iets jatten en je kunt gelijk terug naar Afrika...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat er ook allemaal mis is gegaan in zijn leven is toch vooral gebeurt tijdens zijn jeugd in Amerika..

Oei... daar ga je de fout in, nu krijgt het land de schuld dat ie wat verkeerds heeft gedaan..... Je kunt beter zijn ouders aanwijzen, waarom hebben hun niet gezorgd dat hij staatsburger was?

iig is iedereen zelf verandwoordelijk voor zijn/haar acties en consequenties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

En wederom regeert de leugen:

http://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/411263-1501/gezocht-tienduizend-nieuwe-chauffeurs

Wederom probeert TLN middels leugens en sprookjes personeel legitiem van buiten de EU te halen.

Wij een iets hoger basisloon, maar wel zo veel mogelijk op 40 uur, het meerwerk moet gedaan worden door Ukrainers, (wit-)Russen, Moldaviers en Albanezen.

Triest is dat Asscher het tekort zich dit nog laat wijsmaken ook.

En nog triester is dat vakbondsbobo's Egon Groen en Frans Westerman hierbij zijn, en geen verweer voeren tegen dit toneelstuk.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bewerkt door routier
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb jij de cijfers goed gelezen??

Denk het niet, maar negatief doen past jou wel, kun je mooi mee doen met break thee system, ook al een stelletje negatievelingen.

En waar staat dat men buitenlanders wil binnen halen, ik lees dat men het beroep aantrekkelijker wil maken.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doornekamp, het heeft niets met negatievisme te maken, maar met de realiteit.

En weet jij wel wat de echte ziel en gedachte van TLN is?

TLN heeft nog altijd geen afstand genomen van uitvlaggers.

Sterker nog, men heeft het uitvlaggen zelfs aangemoedigd middels het boekje "succesvol uitvlaggen".

Ook hebben veel uitvlaggers zoals vd Bosch en Den Hartogh in het bestuur gezeten.

Als jij echt denk dat TLN het beste met jouw en mij opheeft, dan adviseer ik je snel wakker te worden.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond het verhaal van de tln net zo ongeloofwaardig en onzinnig dan het slappen gelul van de bond of bijvoorbeeld haar vertegenwoordigers die de tijd nemen om op een forum te reageren.

Ze weten allebei niet waar ze het over hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Men moet vooruit kijken, de economie trekt aan, dus zal er meer vervoert gaan worden, er zijn veel meer chauffeurs die de komende 10 a 15 jaar met pensioen gaan dan dat er jonge aanwas instroomt, dat zijn vaststaande feiten.

En continu maar schoppen tegen uitvlaggers, je kan er wat tegen doen, betaal meer voor je spullen maar zeg erbij, ik koop het alleen als het geproduceerd en vervoert is door een Nederlander, anders mag je het houden.

Ten eerste kun je niks meer kopen, want aan alles zitten buitenlandse handen, en ten tweede zijn wij nederlanders te zuinig om ook maar een cent meer te betalen.

Dus zie de realiteit nu maar onder ogen en ga er tegenaan om er wat van te maken, dat is de enige positieve mogelijkheid.

En het lange vervoer zijn wij veel te duur voor, dus zolang het goedkoper kan zal dat blijven gebeuren, en dat gaat al eeuwen lang zo en is niet iets nieuws van de laatste 20 jaar.

En dat TLN het beste met me voorheeft heb ik al nooit geloofd, maar als men A zegt moet je er niet de rest van het alfabet bijhalen, want dat staat niet in dat artikel.

bewerkt door Doornekamp33
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net op rtl transportwereld. Een werkgever die zei dat het moeilijk was om aan goede chauffeurs te komen.

Zal deze man zo op tv staan te liegen of zal hij ook een reden zoeken om goedkoop personeel aan te trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doornekamp, uitvlaggers zijn het gezwel van de sector.

Als wij het maar accepteren, dan groeit het gezwel verder, totdat de NL sector uitbehandeld en overleden is.

Neem als voorbeeld de Deense sector maar.

Ook verzaakt en verdwenen.

Daarom is het zaak om het aan te pakken, teneinde de sector weer gezond te krijgen.

Dat de economie nu iets beter loopt is een feit, maar het is nog lang niet als voorheen.

Feit is ook dat ik nog meer dan genoeg signalen krijg van chauffeurs die thuis zitten, en wanhopig op elke baan reageren, maar nooit aan de bak raken.

Laten deze mensen nu de mensen zijn die de vruchten gaan plukken, maar laat het verhaal dat er 10.000 nieuwe chauffeurs opgeleid moeten worden achterwege.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net op rtl transportwereld. Een werkgever die zei dat het moeilijk was om aan goede chauffeurs te komen.

Zal deze man zo op tv staan te liegen of zal hij ook een reden zoeken om goedkoop personeel aan te trekken.

Wellicht te veeleisend wat betreft de sollicitanten criteria?

Max 20 jaar oud, 18 jaar ervaring in alle sectoren, met een max loonschaal van C1?

Ik heb het niet gezien, dus ik kan er in deze weinig over zeggen, maar voorbeelden zoals boven genoemd zijn er te over.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Simon Loos staat volgens mij niet als slechte werkgever bekend inderdaad.

Men heeft alleen het probleem dat het werk aldaar veelal niet als "sexy" bestempeld wordt.

Zware rolcontainers, zware onregelmatige diensten (24/7) etc etc.

Dat neemt het werk met zich mee.

Maar wat doet Simon Loos om het chauffeurs toch aantrekkelijk te maken, behalve het nette materiaal?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze hebben niet alleen winkel distributie. En wat dan nog, ze kunnen goede chauffeurs gebruiken.

Noem mij dan eens een reden om daar niet te soliciteren. Ik ga zo aan een rolcontainer trekken hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze hebben niet alleen winkel distributie. En wat dan nog, ze kunnen goede chauffeurs gebruiken.

Noem mij dan eens een reden om daar niet te soliciteren. Ik ga zo aan een rolcontainer trekken hoor.

 

Ik heb daar vorig jaar gesolliciteerd toen zo OOK chauffeurs zochten. Heel mijn CV en ervaringen opgestuurd........................werd niet uitgenodigd omdat ik te ver weg woon. Willen ze nou chauffeurs of niet die er zelfs bereid voor zijn om een tijdje te reizen. Die krijgen van mij dus geen reactie meer al bieden ze F8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus toch erg selectief bij Loos?

Klagen dat er niemand komt werken, maar door belachelijk hoge eisen mensen afwimpelen.

Tja.....en zo zijn er plenty van.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden