[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De keuze van KEVINvB


KEVINvB

Recommended Posts

  • Forumlid

Kevin reed jij dan vrijdag toch in Doetinchem met een kooiaap erachter? Rond uur of drie. Zelfde soort auto

Ik ben rond die tijd wel in Doetinchem geweest, op de zeilen stond wel "uw kooiaap specialist", maar zonder de kooiaap.

Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn complimenten Kevin hoe jij een probleem omschrijft zoals in Zaventem.

Inderdaad zijn zulke problemen inderdaad een dilemma hoe je zoiets moet oplossen.

Nu heb jij het opgelost door zelf de bestrating aan te passen.

Begrijpelijk dat je geen schade wilt rijden, maar misschien een idee om van de situatie een foto te maken, desnoods vragen of je mag lossen op een ander dock en dit ook te bespreken met je werkgever.

Begrijp me niet verkeerd, je hebt het netjes opgelost, maar je doet deze werkzaamheden wel in je baas zijn tijd, die nu, omdat je dus ervaring op doet, begrijpt dat je overal iets meer tijd nodig hebt, om uit te vinden, hoe of wat.

Naarmate je meer jij je klanten kent, dan vraag je niet meer, kom je aan, zet het spul aan het dock en tien minuten later ben je alweer weg, waar je nu dus wat langer over doet.

Dat probleem heb ikzelf ook bij mijn nieuwe werkgever, ik verlies tijd doordat ik niet weet waar ik de spullen vlug moet wegzetten.

 

Mijn advies in deze is dus, maak dit probleem ook kenbaar bij je baas, vaak genoeg weten ze zulke situaties niet eens, maak foto`s, overleg met je werkgever of je dit elke keer moet blijven doen.

Voor je het weet word je een stratenmaker om je lading te lossen, terwijl jij daar niet voor kiest en je baas al helemaal niet.

Vraag om een ander dock eventueel, etc..

 

Echt, een top voorbeeld wat je hier hebt omschreven, petje af hoe je dit hebt opgelost, maar denk zelf ook dat ook jij dit niet de normale manier van werken vind.....

Gooi meer van zulke voorbeelden in de groep, want zelfs de meest ervaren chauffeur loopt tegen deze situaties aan...

 

p.s uiteraad feli met je ADR

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben rond die tijd wel in Doetinchem geweest, op de zeilen stond wel "uw kooiaap specialist", maar zonder de kooiaap.

Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk

Hmm ok. Kooiaap wist ik haast zeker. Ging je daarna richting Gaanderen / s heerenberg etc? Kwam m tegen bij de stoplichten bij de Mac. Was wel een jonge jongen. Hoeveel van die Scania hebben jullie dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn complimenten Kevin hoe jij een probleem omschrijft zoals in Zaventem.

Inderdaad zijn zulke problemen inderdaad een dilemma hoe je zoiets moet oplossen.

Nu heb jij het opgelost door zelf de bestrating aan te passen.

Begrijpelijk dat je geen schade wilt rijden, maar misschien een idee om van de situatie een foto te maken, desnoods vragen of je mag lossen op een ander dock en dit ook te bespreken met je werkgever.

Begrijp me niet verkeerd, je hebt het netjes opgelost, maar je doet deze werkzaamheden wel in je baas zijn tijd, die nu, omdat je dus ervaring op doet, begrijpt dat je overal iets meer tijd nodig hebt, om uit te vinden, hoe of wat.

Naarmate je meer jij je klanten kent, dan vraag je niet meer, kom je aan, zet het spul aan het dock en tien minuten later ben je alweer weg, waar je nu dus wat langer over doet.

Dat probleem heb ikzelf ook bij mijn nieuwe werkgever, ik verlies tijd doordat ik niet weet waar ik de spullen vlug moet wegzetten.

Mijn advies in deze is dus, maak dit probleem ook kenbaar bij je baas, vaak genoeg weten ze zulke situaties niet eens, maak foto`s, overleg met je werkgever of je dit elke keer moet blijven doen.

Voor je het weet word je een stratenmaker om je lading te lossen, terwijl jij daar niet voor kiest en je baas al helemaal niet.

Vraag om een ander dock eventueel, etc..

Echt, een top voorbeeld wat je hier hebt omschreven, petje af hoe je dit hebt opgelost, maar denk zelf ook dat ook jij dit niet de normale manier van werken vind.....

Gooi meer van zulke voorbeelden in de groep, want zelfs de meest ervaren chauffeur loopt tegen deze situaties aan...

p.s uiteraad feli met je ADR

Bedankt voor de adviezen.

Dit probleem is al een tijdje, want ik heb er al meerdere chauffeurs over gehoord, allen de pech bij deze Scania is ook dat er een hele lage bumper onder zit en de kuil voor alle 4 de docks doorloopt. Maar mijn werkgever heeft weinig aan de info, daarvoor moet ik bij de opdrachtgever zijn (ben eigenlijk aan het charteren). Toen ik daar wegreed dacht ik er wel aan dat ik eigenlijk een foto had moeten maken, maar zat toen al op de snelweg.

Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Holland, We hebben 5 G's rijden, waarvan 2 Streamliners. Ik ben met de losse trekker de snelweg opgegaan richting Didam.

Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk

bewerkt door KEVINvB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had vorige week vrijdag mijn spullen overgegooid, was helaas niet nodig afgelopen week. 

Maandagmorgen eerst in Bergen op zoom gelost en naar Raamsdonksveer gereden om te laden voor Soesterberg. Maar de planning was veranderd en mocht naar Nijmegen, terug naar Raamsdonksveer en daarna naar Apeldoorn, Apeldoorn gelost en terug naar de zaak.

 

Dinsdagmorgen om 6:30 vertrokken met mijn collega naar Raamsdonksveer om te laden voor Bergen op zoom en Dordrecht. Ik kreeg van mijn collega (de specialist in dit werk  :D) al de mededeling dat ik in Dordrecht heel voorzichtig moest doen de laatste meters, omdat als ik dit filiaal voorbij zou rijden het veel moeite zou kosten om te draaien én het was er een beetje een oude bende.

post-1947-0-88353900-1403539009_thumb.jp

 

Het voordeel bij dit filiaal is dat de klep niet zo ver hoeft te zakken en dat scheelt dus aardig in de tijd, ik was in 35 minuten compleet gelost en met leeggoed geladen, bij de meeste filialen sta je tussen de 45 minuten en 1 uur.

Daarna weer terug naar Raamsdonksveer om te laden voor Deventer, aangekomen in Deventer stond mijn collega er nog zijn pauze te houden, dus samen even koffie gedronken bij het filiaal en toen mocht ik lossen. Ik zou eigenlijk de hele week dit werk doen, maar toen ik terug in de cabine kwam, knipperde de boordcomputer al, ik moest op de zaak het leeggoed lossen en moest morgen voor een andere opdrachtgever gaan rijden.

 

Woensdag niet echt een bijzondere dag gehad, 5 adresjes gehad, begonnen in Oss en geëindigd in Weert en om 17u geladen in Waalwijk, dus radio 1 opgezocht (eerste keer dat ik radio 1 luister in mijn leven  :D) en voetbal gevolgd vanuit de cabine.

 

Donderdag moest ik om 8:30 lossen in Bergen op zoom, was rond 9u gelost, maar de volgende klant, ook in Bergen op zoom, ging pas om 10u open, dus eerst naar Heerle gereden, terug naar Bergen op zoom, Roosendaal gelost, en vervolgens had ik er 3 in Etten-leur. Onderweg naar het derde adres in Etten-leur kwam ik mijn neef tegen, 1 minuut later de telefoon: "Moet je nog pauze houden?" 

post-1947-0-35963900-1403539651_thumb.jp

 

De pauze dus samen met mijn neef gemaakt.

 

Vervolgens naar Gilze gereden om 1 colli op te halen en vervolgens lossen bij de werkgever van ons forumlid Bert

 

post-1947-0-47538900-1403539720_thumb.jp

Een bekende auto, maar had op het forum al gelezen dat Bert deze week vrij was. 

 

Vervolgens geladen in Waalwijk en terug naar de zaak, daar de wagen in de hoek gezet en 6 weken afkicken, moet nu nog 6 weken werken als Rangeerder/Expeditiemedewerker en dan kan ik eindelijk full-time gaan rijden.

 

Vrijdag naar de tandarts geweest, mijn verstandskies laten trekken, dat is ook de reden dat ik nu dit verhaal zit te typen, ik zou vandaag dus de laatste 6 weken ingaan bij Riksen, maar omdat ik nog zoveel pijn heb, heb ik vanmorgen helaas af moeten bellen, ik hoop dat ik morgen weer kan werken, want dit is niks zo. :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo te lezen gaat het je ook gemakkelijk af of niet

Verstuurd van mijn GT-S5690 met Tapatalk

Op zich mag ik niet klagen, nog geen (grote) fouten gemaakt en geen schades.

Gaat een wereld voor je open he met Radio 1 ipv 538? ;)

Voor die 2 uur wel ja! :D

Daarna snel weer op 538 gezet, heb toch liever muziek tijdens het rijden.

Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Forumlid

Een tijdje al niks meer geschreven, druk druk :D Maar heb nu even tijd, vertrek vanavond naar Nürnberg, wat ik daarna ga doen weet ik nog niet, zal ik vanavond wel horen.

De afgelopen tijd vanalles gedaan, hele week weg, 1 adres op een dag tot elke avond thuis en 20 adressen op een dag.

Ik heb de afgelopen tijd wel het geluk dat ik meestal de hele week met een auto rij (roep dat nu niet te hard...). Heb de laatste tijd ook veel voor een woonwarenhuis gereden, leuk werk met 2 of 3 adressen op een dag, meestal de hele week weg. Met deze auto heb ik 2 weken gereden, beetje behelpen qua ruimte, maar maakt niet uit, s'avonds de spullen verplaatsen van het bed naar de stoelen en je slaapt prima!

e7d07fb92c95a055e3409090c504e827.jpg

Ik heb ook nog wel eens werk met de kooi-aap, vind ik eigenlijk nog het leukste werk, Nederland,België en soms Duitsland.

Vorige week had ik een kameraad mee, die heeft een paar foto's gemaakt dus zal er hier een paar plaatsen.

Als eerste s'ochtends op de zaak 2 deuren geladen, 1 voor een bouw in Veenendaal en 1 voor een bedrijf in Almelo. Veenendaal was een woonwijk in aanbouw, was dus allemaal millimeter werk, maar ik had de tijd dus dat was een leuke uitdaging.

bc566b9637aa2305ef7fed570c082c93.jpg

Daarna door naar Almelo om te lossen, daar gelijk de rust op de tacho gezet en toen door naar Verl om te laden.

1ecc0d49e3f3b4643c7a41eb82dad311.jpg4b91b3ab0848de6a9d130aa7eb8dc5f5.jpg

Op de terugweg nog even een bockwors gehaald, we waren toch in Duitsland. :D

Ik vind het wel leuk, gevarieerd werk en ik weet s'maandags nog niet wat ik dinsdags vervoer. Tot nu toe dus nog geen spijt dat ik chauffeur ben geworden!

'T is de wereld op zn kop!

bewerkt door KEVINvB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

De afgelopen tijd heel veel s'nachts op Duitsland gereden met deze auto. post-1947-1423172558,24_thumb.jpg

Niet heel bijzonder,in Wiesbaden lossen en laden voor Mannheim, Mannheim lossen dan de uren maken en dan koppelen in Worms. Een andere nachtrit bij ons is Nurnberg lijndienst of Nurnberg lossen en dan vervolgens ergens terugladen. Ik had een paar weken geleden het geluk om daardoor op het vliegveld van Frankfurt te mogen laden, dat was een mooie ervaring om de vliegtuigen pal boven je te zien als je de wagen uitstapt.

Afgelopen maandag heb ik geladen in Mill voor Straubing. Ik zag er eerlijk gezegd best een beetje tegenop, maargoed toch vertrokken en naar Straubing gereden. Daar dinsdagmorgen om 8:30 aangemeld en om 10:00 uur weer vertrokken, geladen op een ander adres in Straubing en vervolgens laden in Zwiesel, ik heb 45 minuten binnendoor gereden opweg naar de klant en heb echt genoten, wat mooi daar. Vervolgens moest ik laden in Rednitzhembach, ik zou daar volgens de TomTom om 16:30 aankomen, maar doordat ik eigenwijs was zou ik daar om 16:05 aankomen. Dus toch maar eens een mailtje gestuurd naar de planning om te vragen tot hoelaat ik daar kon laden: 16:00uur was het antwoord. Uiteindelijk kwam ik daar om 15:58 aan, ik kon nog laden dus met 15 minuten zat het er in en toen op naar Autohof Ransbach-Baumbach. Tussendoor moest ik nog een halfuur pauze maken (het grootste nadeel van het afstandswerk :D ) dus snel de ramen en spiegels voor de zoveelste keer schoongemaakt die dag, strooien doen die Duitsers wel! Daarna nog een stuk verder gereden en om 21:15 stond ik stil. Woensdag weer verder s'Hertogenbosch,Eindhoven en Breda gelost en vervolgens geladen in Waalwijk. Op de terugweg werd ik al gebeld door een collega dat ik voorzichtig moest doen, want bij Oss was het een ijsbaan, hij had niks teveel gezegd, wat een bende daar, ik stond te slippen en te glijden om een klein heuveltje op te komen, uiteindelijk toch gelukt en na Oss was het ook gelijk al voorbij.

post-1947-1423172510,9583_thumb.jpg

'T is de wereld op zn kop!

  • Like 10
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden