[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Oostblokkers


Traveller

Vraag

  • Forumlid

Ik bedoel dit niet discriminerend... maar...

Ik sta op een truckstop in Ashford UK. Er kunnen 250 vrachtwagens staan. Er staan er nu 200. 198 trucks hebben een Pools, Tsjechisch, Kroatisch, Hongaars, Litouws, of een Russische kentekenplaat. En 2 Nederlanders waaronder ik. Die andere kan een NL chauffeur zijn, hoewel ik dat betwijfel...

We weten allemaal hoe het zit maar zoals gewoonlijk laten we het gebeuren. Wie is schuldig...

Brussel denk ik en daarnaast zijn er bedrijven die Polen inhuren omdat ze zo onder de prijs kunnen werken en het werk zo dus binnenhalen ten koste van de kleinere NL bedrijven, die de goederen zo niet krijgen en dus op een gegeven moment omvallen. De NL chauffeur komt daardoor ook op straat te staan. Er komen steeds meer NL trailers/bedrijven met een trekker ervoor met een pools kenteken. Het is al niet raar meer. Er zijn al bedrijven, zal geen namen noemen, die ALLEEN maar met Polen werken. Via Poolse uitzendbureau's, om de CAO wet van NL heen dus. Even kort door de bocht, er komt een tijd dat de NL chauffeur op de bank zit terwijl de Pool op zijn wagen rijdt. En die tijd is niet ver meer weg.

Wat een tijd :eek:

Zo, dat moest er even uit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik kom hier bijna elke week dus ons Nederlands bedrijf heeft een account rekening lopen hier. Ik betaal zo wie zo niks. Haal die knuppel maar weer terug :p

Het gaat mij ook niet om de rekening maar om het aantal Oostblokkers, mocht het niet helemaal duidelijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ik heb er poosje geleden ook een weekend gestaan.. En kreeg het ook betaald!!!

Duss.. :p

Tegen zoveel geweld kan ik niet op :mad:

Met inleveren van het bonnetje krijgen wij ook de meuk terug (wat een land daar)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Ik heb hier laatst gelezen dat de oostblokkers niet meer de ferry's aldaar rijden, omdat de VOSA streng op cabotage controleerd.

Klopt dit dan, of is dit een broodje aap verhaal?:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik kom hier bijna elke week dus ons Nederlands bedrijf heeft een account rekening lopen hier. Ik betaal zo wie zo niks. Haal die knuppel maar weer terug :p

Het gaat mij ook niet om de rekening maar om het aantal Oostblokkers, mocht het niet helemaal duidelijk zijn.

hoewel ik zelf niet hoef te overnachten kan ik me wel goed voorstellen dat iemand liever niet met die lui zit opgescheept tijdens al dan niet lange rust

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik heb hier laatst gelezen dat de oostblokkers niet meer de ferry's aldaar rijden, omdat de VOSA streng op cabotage controleerd.

Klopt dit dan, of is dit een broodje aap verhaal?:confused:

Aan het aantal Oostblokse wagens te zien is het een broodje aap verhaal. Het klopt wel dat de VOSA streng controleert op cabotage. Echter bedrijven zijn heel slim. Ik kan me zo voorstellen dat bedrijven een standplaats hebben in bijvoorbeeld Frankrijk. Als ze dan met de trein of boot over gaan naar de UK en ze gaan daarna terug, is er geen sprake van cabotage. Ze zijn dan niet 7 dagen in de UK met 3 trailers...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
LOLLOLLOLIk bedoel dit niet discriminerend... maar... heb je ze allemaal geteld dan ,,verveel je ofzo :zegtniets:vrachtwagens tellen ,,is dat een nieuwe hobby LOLLOLipv naar lekker wijven kijken of je klem zuipen cq zmz

Simpel, er zijn 8 rijen waar 30 wagens in kunnen. 30x8= ... of is dat te moeilijk voor je. Neem dan nog maar een biertje:wijn::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
hoewel ik zelf niet hoef te overnachten kan ik me wel goed voorstellen dat iemand liever niet met die lui zit opgescheept tijdens al dan niet lange rust

Het maakt me niet uit eigenlijk met wie ik op een parking sta, ik discrimineer niet. Het valt me alleen op dat er zo veel Oostblokkers staan/zijn en dat het er steeds meer worden en dat daardoor chauffeurs zelf in hun eigen land richting werkeloosheid gaan. Mijn grief is tegen Brussel en bedrijven die Oostblokkers aannemen om er zelf beter van te worden ten koste van hun eigen volk. Er zijn er bij die al 20 jaar of meer werken voor een bedrijf en op straat komen te staan omdat de eerste de beste Pool goedkoper is... ook een reden voor mij om geen lid te zijn van een bond. Als een bond er op in had gesprongen met acties tegen dit soort oneerlijke concurrentie, had het zijn naam eer aan gedaan. We maken één vuist. Tuurlijk, om hem vervolgens in je eigen maag te mogen incasseren. Triest. Als een bond, welke dan ook, hier iets tegen doet en dit oplost word ik, en niet alleen ik maar heel veel mensen denk ik, direct lid. Maar helaas, ze zorgen voor de CAO, dat dan weer wel, maar die wordt vervolgens niet nageleefd. Werknemers zeggen niks omdat ze bang zijn voor hun baan, mocht dat er nog zijn. (...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
hoewel ik zelf niet hoef te overnachten kan ik me wel goed voorstellen dat iemand liever niet met die lui zit opgescheept tijdens al dan niet lange rust

Kan jij mee eens uitleggen waarom dan ? rij meer dan 30 jaar door Europa stond 30 jaar geleden ook in landen waar geen een Hollander naast mij stond en ? Ik begrijp de opmerking niet helemaal ik heb nog nooit een probleem gehad op een parking waar 200 Oostblokkers stonden, dus verklaar je nader

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik sta op een truckstop in Ashford UK. Er kunnen 250 vrachtwagens staan.....

Simpel, er zijn 8 rijen waar 30 wagens in kunnen. 30x8= ... of is dat te moeilijk voor je. Neem dan nog maar een biertje:wijn::D

Nou volg ik je ook niet helemaal meer;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Die werken dus niet onder de prijs maar tegen het in het land betreffende tarief ;), dat wij het daar niet voor kunnen doen is de schuld van .............

Maar je hebt wel gelijk hoor, ook ik heb er een hekel aan dat ze "ons" werk komen doen dankzij een door Brussel mogelijk gemaakt regeltje

Echt wel. NL bedrijven bepalen de prijs voor een rit. Gerenommeerde bedrijven kunnen het niet doen voor die prijs. Bedrijven die met polen werken wel omdat die veel minder kosten. Wij hebben een reeks ritten afgeketst omdat er geld bij moest. Dus gaan die ritten naar een pool want die krijgt 6 euro per uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

"'We"' leven in een democratie. En "'we"" hebben gekozen voor 1 europa. Daarom hebben ''we"" bijv ook de euro. Het doel is uiteindelijk dat "'we"" in heel europa hetzelfde betaald krijgen voor hetzelfde werk (europawijd) en ook hetzelfde moeten betalen voor hetzelfde produkt ( een biertje kost dan in PL en in NL en in F hetzelfde). Zo is het ons althans voorgespiegeld door onze volksverlakkers in Den Haag en Brussel. Als je nu graag chauffeur wilt zijn met leuk werk ga je gewoon in Bulgarije of Roemenie wonen voor het loon dat men daar verdient met de levensstandaard die daar erbij hoort. Kun je van je chauffeurssalaris een leuk leven hebben...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Terug draaien kan wel, geen probleem. Als het Nederlandse volk massaal aangeeft Europa in deze vorm niet te willen? Ik waag te betwijfelen of het Nederlandse volk gekozen heeft voor Europa, de Euro werd ons door Zalm met een TV spotje door de strot gedrukt, het was zo handig op vakantie ! Grootheidswaanzin.

De Nederlandse burger zijn niet de enige die Europa zo niet willen. Die onvrede is in heel Europa. Alleen politici zijn van mening dat een burger de beslissing over Europa niet zou mogen nemen. (Dan gaat de stekker uit hun geile droom en dat willen ze niet) Het zijn juist politici en hun daar uit voortkomende landsbestuurders die incompetent zijn. Dat bewijs is wel gegeven. In Nederland is het zaak dat er een kabinet komt van technocraten die maatregelen nemen die nodig zijn. En in de tussentijd? Of een nieuwe generatie politici stopt met volksverlakken en toont integriteit, of er zou een einde moeten komen aan de huidige vorm van het partijen stelsel en de manier waarop we landsbestuurders kiezen. Op zijn minst mag je verwachten dat iemand gekwalificeerd is. Politici zijn de bron van alle ellende, financiele debacle's en de huidige invloed van Europa die oneerlijke concurrentie tot gevolg heeft, niet alleen in de transport sector.

Er zijn aan Universiteiten knappe koppen genoeg die des gevraagd door het volk zich kunnen buigen over een nieuw systeem.

Waar politici zich volledig buiten zouden moeten houden. Ze zijn de bron van de staat waarin het land verkeert. Triest. Zie de gevolgen in de transport sector.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Terug draaien kan wel, geen probleem. Als het Nederlandse volk massaal aangeeft Europa in deze vorm niet te willen? Ik waag te betwijfelen of het Nederlandse volk gekozen heeft voor Europa, de Euro werd ons door Zalm met een TV spotje door de strot gedrukt, het was zo handig op vakantie ! Grootheidswaanzin.

De Nederlandse burger zijn niet de enige die Europa zo niet willen. Die onvrede is in heel Europa. Alleen politici zijn van mening dat een burger de beslissing over Europa niet zou mogen nemen. (Dan gaat de stekker uit hun geile droom en dat willen ze niet) Het zijn juist politici en hun daar uit voortkomende landsbestuurders die incompetent zijn. Dat bewijs is wel gegeven. In Nederland is het zaak dat er een kabinet komt van technocraten die maatregelen nemen die nodig zijn. En in de tussentijd? Of een nieuwe generatie politici stopt met volksverlakken en toont integriteit, of er zou een einde moeten komen aan de huidige vorm van het partijen stelsel en de manier waarop we landsbestuurders kiezen. Op zijn minst mag je verwachten dat iemand gekwalificeerd is. Politici zijn de bron van alle ellende, financiele debacle's en de huidige invloed van Europa die oneerlijke concurrentie tot gevolg heeft, niet alleen in de transport sector.

Er zijn aan Universiteiten knappe koppen genoeg die des gevraagd door het volk zich kunnen buigen over een nieuw systeem.

Waar politici zich volledig buiten zouden moeten houden. Ze zijn de bron van de staat waarin het land verkeert. Triest. Zie de gevolgen in de transport sector.

Zou jij het weer willen Een halve dag aan de grens te staan

En als Nederland weer op zich zelf zou gaan Dat over leeft Nederland niet

Of iedereen een hele grote stap terug Dat willen veel ook niet

En ieder land weer zijn eigen regels Waar vaak een prijs kaartje aan zit

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
. Als het Nederlandse volk massaal aangeeft Europa in deze vorm niet te willen? .

Is het wel eens in je op gekomen dat er misschien een grotere groep is in Nederland die wel veel verdienen aan Europa,en dat die er beslist niet uit willen??

Ik denk hierbij aan de handel,banken,onroerend goed,uitzend bedrijven, op en overslag bedrijven,niet te vergeten,ik bedoel;al die mega loodsen,logistieke hotspots die je overal ziet verschijnen zullen toch verhandeld moeten worden,evenals de grond waar ze opstaan en er zulle altijd mensen zijn die daar heel veel aan verdienen en dat zijn ook Nederlandse kiezers.

Wij,chauffeurs zijn de lul,klopt,we worden dus z.g. opgeofferd,maar ik denk ook dat we roepende in de woestijn zijn,vooral nu het een beetje krisis is;iedereen probeert zich daar uit te vechten,ten kosten van de zwakkere broeders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Ook de hooggeschoolden zijn de klos.

Probleem is alleen dat zij nu de banen van lagergeschoolden bezet houden.

Immers, men moet wat, en een werkgever heeft een hbo-er voor de prijs van een mbo-er.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Is het wel eens in je op gekomen dat er misschien een grotere groep is in Nederland die wel veel verdienen aan Europa,en dat die er beslist niet uit willen??

Ik denk hierbij aan de handel,banken,onroerend goed,uitzend bedrijven, op en overslag bedrijven,niet te vergeten,ik bedoel;al die mega loodsen,logistieke hotspots die je overal ziet verschijnen zullen toch verhandeld moeten worden,evenals de grond waar ze opstaan en er zulle altijd mensen zijn die daar heel veel aan verdienen en dat zijn ook Nederlandse kiezers.

Wij,chauffeurs zijn de lul,klopt,we worden dus z.g. opgeofferd,maar ik denk ook dat we roepende in de woestijn zijn,vooral nu het een beetje krisis is;iedereen probeert zich daar uit te vechten,ten kosten van de zwakkere broeders.

Dat probleem kan veel op gelost worden

De chauffeurs moeten gewoon in Europa om tafel gaan zitten

En niet lokaal werken of alles willen

Zijn er in Italie problemen Gewoon

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden