[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kiwa: om gek van te worden!


Rob80

Recommended Posts

  • Forumlid

De afgifte heeft de overheid hier uitbesteed aan kiwa, waar als ik het goed heb ook nog een partner van iemand uit de haagse kringen mee aan de touwtjes trekt.

Duitsland is met meer dan 80 miljoen inwoners en dus meer chauffeurs een grotere markt, en hoe groter de aantalen hoe goedkoper het kan.

Maar hier in NL moeten ook nog zakken gevuld worden van zakkenvullers die eigenlijk toch al zat hebben, maar nooit genoeg

Dacht Schultz, een minister ofzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De afgifte heeft de overheid hier uitbesteed aan kiwa, waar als ik het goed heb ook nog een partner van iemand uit de haagse kringen mee aan de touwtjes trekt.

Duitsland is met meer dan 80 miljoen inwoners en dus meer chauffeurs een grotere markt, en hoe groter de aantalen hoe goedkoper het kan.

Maar hier in NL moeten ook nog zakken gevuld worden van zakkenvullers die eigenlijk toch al zat hebben, maar nooit genoeg

Dacht Schultz, een minister ofzo

Melanie Schultz heeft bij haar aantreden als minister van Infrastructuur en Milieu niet aan premier Rutte gemeld dat haar man aandelen bezat in een bedrijf dat nauwe banden heeft met haar ministerie. Haro Schultz van Haegen verdiende in augustus 2011 bijna 3 miljoen euro met de verkoop van het beleggings-vehikel waar dit bedrijf inzat.

Melanie Schultz van Haegen heeft heel veel bemoeienis met Kiwa. Zij bepaalt de tarieven vast die Kiwa in rekening mag brengen en controleert het bedrijf via de Inspectie Leefomgeving en Transport.

:D

:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Melanie Schultz heeft bij haar aantreden als minister van Infrastructuur en Milieu niet aan premier Rutte gemeld dat haar man aandelen bezat in een bedrijf dat nauwe banden heeft met haar ministerie. Haro Schultz van Haegen verdiende in augustus 2011 bijna 3 miljoen euro met de verkoop van het beleggings-vehikel waar dit bedrijf inzat.

Melanie Schultz van Haegen heeft heel veel bemoeienis met Kiwa. Zij bepaalt de tarieven vast die Kiwa in rekening mag brengen en controleert het bedrijf via de Inspectie Leefomgeving en Transport.

:D

:stom:

En int via de belastingdienst, 'leuker kunnen we het niet maken' daar ook weer een groot deel van.

Maar dat is algemeen bekend toch ?

Als je in bv. D, of B. even naar de huisarts stapt omdat je iets wilt laten controleren scheelt het ook bijna de helft (qua consult)

Waarom trappen we er steeds weer in ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
En int via de belastingdienst, 'leuker kunnen we het niet maken' daar ook weer een groot deel van.

Maar dat is algemeen bekend toch ?

Als je in bv. D, of B. even naar de huisarts stapt omdat je iets wilt laten controleren scheelt het ook bijna de helft (qua consult)

Waarom trappen we er steeds weer in ??

omdat niet iedereen de tijd heeft om naar een buurland te gaan?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Ik heb vorige week net voor het weekend mijn verlenging aangevraagd van mijn bestuurderskaart, maandag gelijk gebeld of het wel een beetje snel kon voor die 121!!! euro.. Net maar weer even gebeld en als het goed is kan ik hem dinsdag ophalen! Best snel, en ohja vanaf dan ben ik dus ook weer onderweg te vinden

groeten Danny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

In Duitsland is de kaart niet kostendekkend. Heel simpel de overheid heeft deze tak geprivatiseerd en er dient nu winst gemaakt te worden. De tarieven worden gemaakt in overleg met de Inspectie leefomgeving en transport. Dus ook hier is de overheid ( lees inspectie) welke de regels opstelt waar kiwa zich dus blijkbaar aan houd.

Wij zijn niet de enige die dit soort producten moeten kopen. denk aan het vaarbevoegdheidsbewijs, vaarbewijs A/B, Brevet, Ondernemingsvergunning etc.

Net de jaarcijfers van Kiwa ( inclusief register) bekeken. Gezien de grote van het bedrijf is de winst nou niet bepaald hoog te noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

Net als bij een "normaal" gezin, als je meer uitgeeft dan dat er binnen komt, blijft er weinig van de winst over hè. De kunst is om minder uit te geven dan dat er binnen komt, dan blijft er vanzelf meer winst over....

Je maakt mij niet wijs, dat er nog geld bij moet, bij de aanmaak van een bestuurderskaart.

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

OM het kaartje te fabriceren ... dat kost bijna geen drol!!!

Ik zal eens kijken of ik daar achter kan komen.

Maar verhoudingsgewijs is het KAARTJE zelf de kosten niet. Waar ik nu werk maken we die kaartjes namelijk en niet alleen voor Nederland! Nee vorige week hebben we ****** gedraaid!

Zo'n pas zou m.i. NIET duurder mogen zijn dan bijvoorbeeld je RIJBEWIJS (het kaartje wat je haalt bij de Gemeente dus).

Iemand in het forum zegt dat het van Duitsland niet kostendekkend is?

Laat me niet lachen. In NL berekend men hele andere kosten mee en komt zo tot een consumentenprijs.

En die is VEEEELLLLL te HOOG.

* geheimhoudclausule moeten tekenen ....

Ik heb wel wat over kosten gehoord. Ik bedoel in de productie worden natuurlijk ook kaartjes afgekeurd, die niet goed genoeg zijn denk bijvoorbeeld aan een vlek of een stofje tijdens het proces. Die worden dus afgekeurd en iedere afkeur ... tja ik weet geeneens of ik nu al teveel heb gezegd. Maar in ieder productieproces welk produkt dan ook heb je afkeur en dat zijn kosten.

Laten we het erop houden dat mijn inziens 121,- echt te duur is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Net als bij een "normaal" gezin, als je meer uitgeeft dan dat er binnen komt, blijft er weinig van de winst over hè. De kunst is om minder uit te geven dan dat er binnen komt, dan blijft er vanzelf meer winst over....

Je maakt mij niet wijs, dat er nog geld bij moet, bij de aanmaak van een bestuurderskaart.

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Je denkt dat ze alleen de kaart maken maar dat is net zoiets als zeggen dat transport een beetje heen en weer rijden is en dat er geen administratie en een hoop andere kosten bij komen kijken.

Feit is dat de IVW vroeger altijd een grote zak geld kreeg om hun producten uit te geven. Nu dient er winst gemaakt te worden en dus gaan de prijzen omhoog.

Zoals gezegd de winst is niet bijzonder te noemen het idee dat mensen worden opgelicht is simpelweg niet terecht.

Mensen die het rijbewijs als voorbeeld noemen vegeten dat dit niet bedoeld is om winst op te maken. De kaart is dit dus wel.

Speel nu wel advocaat van de duivel :D en echt plezierig vind ik het kiwa niet ( onbeschoft personeel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is niet zo moeilijk, hier een voorbeeld:

[ATTACH=CONFIG]65252[/ATTACH]

Bron: >klik<

De kiwa kaarten maken ze niet zelf ( claimen ze aan de telefoon toen ik vroeg of ze er niet een konden maken) ik neem aan dat de kaarten een waarmerk hebben en een chip. Een plastic kaartje is dus niet hetzelfde ( hoe kun je dit denken?)

Ik denk ook niet dat de kaart het probleem is. Als ik zie hoe een overheidsinstelling eruitziet dan zal het wel liggen aan heel veel nutteloze mensen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Je denkt dat ze alleen de kaart maken maar dat is net zoiets als zeggen dat transport een beetje heen en weer rijden is en dat er geen administratie en een hoop andere kosten bij komen kijken.

Feit is dat de IVW vroeger altijd een grote zak geld kreeg om hun producten uit te geven. Nu dient er winst gemaakt te worden en dus gaan de prijzen omhoog.

Zoals gezegd de winst is niet bijzonder te noemen het idee dat mensen worden opgelicht is simpelweg niet terecht.

Mensen die het rijbewijs als voorbeeld noemen vegeten dat dit niet bedoeld is om winst op te maken. De kaart is dit dus wel.

Speel nu wel advocaat van de duivel :D en echt plezierig vind ik het kiwa niet ( onbeschoft personeel)

Inderdaad moet er bij een commercieel bedrijf verdiend worden aan de geleverde producten. Dat doen ze bij KIWA dan ook.........(dik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Inderdaad moet er bij een commercieel bedrijf verdiend worden aan de geleverde producten. Dat doen ze bij KIWA dan ook.........(dik)

Klacht indienen bij de inspectie zou ik zeggen. Deze zijn het immers eens met de kiwa tarieven en zullen dus de enige zijn die er iets aan zullen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Voor iedereen die in hetzelfde schuitje zit nog een update; de pas kon na opsturen van het formulier (was eerder zoekgeraakt bij kiwa) na 5 werkdagen opgehaald worden. Best netjes toch? :-)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden