[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Door de "weg" gezakt.....


Teddybeer

Recommended Posts

  • Forumlid

Niet alleen bietenwagens blijken het recht te hebben om in Hoogkerk op de kant te gaan.

Al lijkt de schade bij deze auto wel enigzins mee te vallen.

Vrijdagmiddag is er aan de Matsloot nabij Hoogkerk een vrachtwagen gekanteld. De gekantelde vrachtwagen was goed zichtbaar vanaf de A7 Groningen richting leek. En dat moet ook bij de meldkamer van de politie goed waargenomen zijn.

Bron en foto's: 112Groningen - Vrachtwagen gekanteld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Nou, ik rij dan wel niet zo vaak meer op een kipper, maar volgens mij is deze wagen gewoon moe en maakt even een pauze, hij ligt gewoon te slapen....

Maar die piloot heeft wel een beetje geluk gehad, de sloot ligt niet zo ver van hem vandaan, had er dan heel anders uit kunnen zien, voor hem en die vermoeide wagen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
"dat kunn'n wie zulluf ook wel jaa"

Jammer voor de berger dus.

Een berger (Poort in dit geval) zou het op precies de zelfde manier geprobeert hebben. Alternatief was geweest dat je een noodweg gaat aanleggen en vrachten met rijplaten en/of dragline schotten aanvoert.

Dit is gebeurt vlak langs de A7 bij Hoogkerk, vlak achter de ESHA. Normaal is dit al moerasland. Zeker na het weer van de laatste tijd kan je daar amper in het land lopen.

Zal me niet verbazen dat iemand van Poort hier bij geadviseerd heeft

Maar die piloot heeft wel een beetje geluk gehad, de sloot ligt niet zo ver van hem vandaan, had er dan heel anders uit kunnen zien, voor hem en die vermoeide wagen!

Ik denk dat die sloot ook min of meer de "oorzaak" is.

Automatisch ga je zo ver mogelijk van die grup afrijden, zeker als je in zulk moerasland rijdt als in de omgeving van Hoogkerk. Vaak zie je het water met de beweing van de auto mee golven.

Kans is groot dat hij al stilstond en al uitgestapt was voor de auto kantelde.

Ik heb ook wel eens zo verzakt gestaan dat je dacht dat ie om zou vallen. Maar dan had ik het geluk dat de ondergrond stevig genoeg was om dat te voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

2 Jaar oud en dan kunnen de banden van zo'n auto nog niet glad zijn? 100.000 km is niet slecht voor dit werk. Zeker niet met een star tandem stel en 30 ton lading.

Met zo'n auto heb je heel wat meer (banden) slijtage dan met een auto die lange afstanden rijdt. En zeker als je ook nog eens met goedkope banden rijdt zoals KUMHO of TAURUS........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Net voor de winter heb ik 4 nieuwe trekas bandjes gekregen bij 62k. Dat was de eerste set nog dus nog geen goedkope rotzooi, nu ligt er Aluoeoeseoeeeoeos of zo iets op. Die halen de 50K nie bij mij.

beter nieuwe chinese bandjes van aelous(of zoiets) dan gecoverde meukbanden das helemaal niks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, covers is idd niks als je met zware vrachten rijdt, die durven wel es wat sneller te klappen dan een gewone band. En niet alleen bij warm weer. Gelukkig doen ze daar niet aan bij ons, ook niet aan opsnijden.

Ik heb ik het verleden wel es staan kloten met opgesneden trekasbanden in het Sauerland( trekker-oplegger), man wat een drama:stom:.

Zouden ze wmb gelijk mogen verbieden op de trekas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden