[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

mijn reden om me te laten omscholen....


Gast grietje80

Recommended Posts

Gast grietje80

Tja zo moeilijk was het niet, toen ik een jaar of 6/7 was werd er mij de vraag gesteld wat ik wilde worden als ik groot was..

ik heb te allen tijde volgehouden dat ik vrachtwagenchauffeur zou worden…

Helaas hebben mijn ‘ouders’ dit altijd tegen gehouden en moest ik iets gaan doen wat meer voor een meisje was…. daarna ging ik op mezelf wonen en had ik er gewoon echt geen geld voor, daarna huisje boompje beestje, enz enz en lukte het dus ook niet ook niet.

Toen in het jaar 2007 werd ik ziek en kwam ik uiteindelijk na een omweg in een wajong uitkering terecht ( omdat er in 2008 duidelijk werd dat ik ADD heb, neej het zit me niet in de weg ) en eigenlijk heeft dat er voor gezorgd dat ik alles nu op de rit heb en dus besloot om mijn lang gekoesterde droom waar te gaan maken…

Het UWV wou in eerste instantie dat ik een opleiding zou gaan volgen met baangarantie, die had ik ook gevonden , maar helaas dat opleidingsbedrijf ging failliet (had ook niet echt zn zaakjes netjes op orde) uiteindelijk toch voor elkaar gekregen dat ik mijn C mocht gaan halen,zonder baangarantie.

Voor mijn E achter C heb ik een intentieverklaring gekregen van een bedrijf die dus de intentie heeft om mij aan te nemen mits ik mijn C+E heb. Zoals het UWV ook van mij verwachtte.. zij gaven immers aan, zodra er een bedrijf de intentie zou hebben mij aan te nemen op grond van C+E, zij dus over zouden gaan tot vergoeding van mijn C+E “opleiding”.

Nu heeft het UWV dus de intentie verklaring binnen en geven ze aan dat ze een onderzoek gaan starten naar het bedrijf , letterlijk gaven ze aan dat ze gingen uitzoeken of het bedrijf wel zou bestaan!

Ik wil er helemaal voor gaan , maar baal er nu wel een beetje van dat ik nu weer moet wachten op een beslissing van het UWV…

Ik snap dat er een hoop regeltjes aan vooraf gaan, maar ff googlen of KvK bellen en ze weten dat het bedrijf wel degelijk bestaat. Daar hoeven toch geen 3 weken (of langer ) over heen te gaan..

Voor sommige geldt dat ze , indien ze in een uitkering zitten MOETEN solliciteren, voor mij geldt dat dus niet , ik hoef niet te werken, maar ik wil het wel..de reden voor mij om in een uitkering te gaan was mn ziekte en daarnaast mijn ADD, nu heb ik alles op een rijtje en nu gaan met die banaan…..

Misschien wil ik te graag, maar ik ben er ook vrijwel zeker van dat het me gaat lukken rechtsom of linksom.

Dat het nu zuur is omdat er geen vacatures zijn klopt, maar ik geef niet op.

Door dit stukje te schrijven wil ik alleen maar laten weten hoe de vork in de steel zit...

Ik hoef geen sneer met waarom ik iets doe..

Ben een grote meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 285
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

mmm..mijn ouders wilde ook niet dat ik chauffeur ging worden...

mijn vader was immers ook chauffeur...

maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan...dus ik en mijn 2 andere broers toch maar chauffeur geworden..

ik wens je hiermee veel succes grietje...

en ga ervoor....mijn zegen heb je :ok: ( niet dat je erop zat te wachten LOL )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat is ADD?

Misschien een brutale vraag, maar welke ziekte? (ik weet, een wajong uitkering krijg je niet zomaar)

Als je niet wilt antwoorden, is dat ook oke. IS toch iets persoonlijks.

In ieder geval, veel succes. Mensen die willen, hebben we nodig.

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast grietje80
Wat is ADD?

Misschien een brutale vraag, maar welke ziekte? (ik weet, een wajong uitkering krijg je niet zomaar)

Als je niet wilt antwoorden, is dat ook oke. IS toch iets persoonlijks.

In ieder geval, veel succes. Mensen die willen, hebben we nodig.

Groet ron

hoi Ron, ADD is eigenlijk net zoiets als ADHD maar dan zonder het hyperactieve..

google maar eens...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is allemaal heel leuk dat jij overal mee geholpen word door het UWV en dat ergens kunt gaan werken bij bedrijven die daar ook weer geld voor krijgen. Als ik bij het UWV vraag om me om te scholen kan dat ook maar stopt mijn uitkering en word er ook niks voor mij betaalt of geregeld. Leuk deze regels. Mensen met afwijkingen daar staan we om te springen in dit land.... Sorry grietje moest dit even kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is allemaal heel leuk dat jij overal mee geholpen word door het UWV en dat ergens kunt gaan werken bij bedrijven die daar ook weer geld voor krijgen. Als ik bij het UWV vraag om me om te scholen kan dat ook maar stopt mijn uitkering en word er ook niks voor mij betaalt of geregeld. Leuk deze regels. Mensen met afwijkingen daar staan we om te springen in dit land.... Sorry grietje moest dit even kwijt.

mmm..ik vind dit wel een beetje kort door de bocht...

dus als ik je goed begrijp...dan moeten mensen met een afwijking maar thuis gaan zitten..

en mensen die gezond zijn...om het zo maar te noemen..... maar zijn wensen in te willigen ??

en die mensen met een afwijking .....waar we niet om staan te springen....hebben hier ook niet voor gekozen..

leuk dat je dit effe kwijt wil....

maar wel weer een stomp voor het gezicht ...voor mensen met een afwijking

.

.

p.s.

ook in mijn gezicht dussss.......

bewerkt door tiny
p.s.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoeven niet thuis te zitten. Maar trek die mensen gewoon gelijk met andere mensen. Nu al paar keer mee gemaakt dat je ergens solliciteerde en dat je gewoon keihard verteld word blijf jij maar thuis wij doen wel een Wajong persoon aan het werk die zijn stuk goedkoper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast grietje80
ADD is geen afwijking, hooguit een beperking

Niet helemaal mee eens...

Ik zie t als gave...

Gewoon een andere gebruiksaanwijzing

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoeven niet thuis te zitten. Maar trek die mensen gewoon gelijk met andere mensen. Nu al paar keer mee gemaakt dat je ergens solliciteerde en dat je gewoon keihard verteld word blijf jij maar thuis wij doen wel een Wajong persoon aan het werk die zijn stuk goedkoper.

en hoe voelt dat??

als je dat te horen krijgt ?

nu krijgen ze wel een kans....zonder hulp mischien niet..

ik snap jouw beredenering wel....

maar je uitspraak niet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wel, ik ken Grietje nu en ook het verhaal.:bey:

Ik zeg suc6 en het gaat je ook vast lukken.:ok:

@Johnuitr; Niet iedereen krijgt een kans als men een beperking heeft, maar wel als ze een zekere inzet tonen. Maar de overheid kijkt wel naar de situatie, hebben de mensen altijd al gewerkt en inzet getoont? Kunnen de mensen door een ziekte/beperking hun eerdere werk niet meer beoefenen? Oordelen en jezelf in het slachtofferbankje neerzetten helpt nooit. :nee:

Dat er geen werkgevers zijn die "normale" mensen een kans willen geven is ook niet waar, zelf heb ik al drie mensen aan een rijbewijs en een baan geholpen. Vanuit de sociale dienst gewoon op laten leiden tot chauffeur. Ze werken dan wel niet meer bij mij maar ze werken wel, dus niet generaliseren ze zijn er misschien niet veel maar ze zijn er wel. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb ik een vraag aan iedereen die het weet,

Maar wat is een BEPERKING???

ik zie het niet als iets storends, tenzij het een hoogte beperking is dan moet ik omrijden, het gaat er om hoe iemand er mee omgaat en dan hoeft een in onze ogen beperking geen beperking te zijn voor degene die het aangaat.

Ik ben opgegroeid met een oudere zus met spina bifida* en zij heeft eigenlijk geen beperkingen, ze wil alles zelf kunnen doen en als ze iets wil kan ze het ook, dus wat in andermans ogen die beperking is is voor haar geen beperking.

* Voor degene die het willen weten wat het is, Google is je vriend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Beperking was niet het juiste woord wat ik schreef, want dan word je weer in een hokje geduwd, ik bedoel een gebruiksaanwijzing, dat heeft trouwens iedereen ook zonder ADD of iets dergelijk

Klopt ik heb ook een gebruiksaanwijzing, en ik haat hokjes gedoe, kijk naar de persoon en dan heb ik twee soorten, degene die mijn vrienden hadden kunnen zijn en degene die dat nooit zullen worden, maar leven en laten leven is wel iets belangrijks dat ik geleerd heb in het leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden