[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bekeuring te laat doorgegeven


Blondiedfu

Recommended Posts

  • Forumlid

Stel je krijgt een boete voor te hard rijden.

Die wordt natuurlijk naar het bedrijf of de lease maatschappij gestuurd.

En dan geeft het bedrijf het weer door aan de desbetreffende chauffeur.

Maar wat als je een kopie van je boete krijgt waarop staat dat de termijn om bezwaar aan te kunnen tekenen al ruim verstreken is??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan heb je pech. :ja:
En je baas ook.
:nee: krijg als antwoord dat baasje goed gehandeld heeft en ik gewoon die 43 euro moet betalen. :kill:

Dat zal best, dat ie goed gehandeld heeft. Althans volgens de regels.

Maar dat wil niet zeggen dat dat nou de onderlinge verstandhouding bevorderd. Reken maar dat die boemerang een keertje terug komt.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
............ ik heb zelf de fout gemaakt om te hard te rijden, daar ga ik mijn werkgever niet op pakken.

Daar zal je mij ook zeker niet over horen klagen. Gelukkig hoeven wij geen enkele bekeuring zelf te betalen.

Maar dat je geen gelegenheid hebt om bezwaar te maken is op zijn minst gezegd "niet netjes". Heb privee al 2 bekeuringen na bezwaar gemaakt te hebben weten te ontlopen, dus weet dat je niet bijvoorbaat kansloos bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Stel je krijgt een boete voor te hard rijden.

Die wordt natuurlijk naar het bedrijf of de lease maatschappij gestuurd.

En dan geeft het bedrijf het weer door aan de desbetreffende chauffeur.

Maar wat als je een kopie van je boete krijgt waarop staat dat de termijn om bezwaar aan te kunnen tekenen al ruim verstreken is??

Jammer voor jou dan.

Maar je bent meestal wel te laat als je dit soort bekeuringen krijgt,als die bekeuring bij je baas of t lease bedrijf binnenkomt kun jij niet eens bezwaar aantekenen,omdat jij de bekeuring niet gehad hebt.

Je kunt hooguit bij de boekhouder bezwaar maken als hij t bedrag van de bekeuring van je loon inhoudt,en als je t op de spits wilt drijven evt een procedure starten om je geld terug te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Europeaan, daar zit ook wat in. Zo had ik er nog niet over gedacht. Heb ook niet zo veel ervaringen met bekeuringen gelukkig ;)

Het gaat ook maar om een klein bedrag maar ik vind het vervelend dat de termijn al verlopen is en dat ik dus daar nu helemaal niets aan kan doen.

Anders had ik zeker nog bezwaar aangetekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Europeaan, daar zit ook wat in. Zo had ik er nog niet over gedacht. Heb ook niet zo veel ervaringen met bekeuringen gelukkig ;)

Het gaat ook maar om een klein bedrag maar ik vind het vervelend dat de termijn al verlopen is en dat ik dus daar nu helemaal niets aan kan doen.

Anders had ik zeker nog bezwaar aangetekend.

Zoals Europeaan aangeeft kan je altijd bezwaar bij de werkgever indienen als hij onterecht geld op je loon inhoudt, en je hebt vijf jaar de tijd om onterecht ingehouden loon terug te vorderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik me dan afvraag is hoe dan artikel 7, lid 4 a tot en met lid 4 d uitgelegd mag worden, wat betreft dus schade.

Valt een bekeuring dus onder schade die men toebrengt aan de werkgever ?

Want dan kan je dus lid 4 d dus in je eigen voordeel uitleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Valt een bekeuring dus onder schade die men toebrengt aan de werkgever ?

Dat ligt er maar net aan waarvoor je m krijgt,,voor snelheid of door rood rijden is een bekeuring schade toebrengen aan jezelf.:ja:

Krijg je m voor iets waar je geen invloed op hebt,zonder vignet of zonder APK rijden ofzo is t schade die je baas zichzelf toebrengt.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden