[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bah dit wil je echt niet meemaken


Johnuitr

Recommended Posts

  • Forumlid
Europeaan, ook al heeft de chauffeur geen schuld, het beeld van gillende en levend verbrandende jongeren blijft altijd in het geheugen gegrift.

Reken maar dat dit een zware last zal zijn.:(

@Europeaan. Ik weet het niet hoor maar een dodelijk ongeval meemaken waarbij de auto ook nog voor je neus uitbrand terwijl je probeert te helpen......Of het nou wel of niet zijn schuld is(wat niet zo is) maar dit vergeet hij nooit meer en reken maar dat hij die film nog vaak voorbij ziet komen.

Hij zal t i.d.d. nooit vergeten,maar de wetenschap dat hij er geen schuld aan heeft zal het gemakkelijker voor m maken om het te verwerken.

( dat is wat ik bedoelde(voor de slechte verstaanders)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eén van de beste vrienden van de eigenaar van de BMW zegt dat hij enkele uren voor de crash nog diens autosleutels heeft afgepakt omdat de 22-jarige jongeman te veel gedronken had. Het lijkt er dus op dat iemand anders het stuur overgenomen heeft.

"Ik heb zijn sleutels afgepakt omdat hij te dronken was" - HLN.be

Fernando Musso uit Houthalen heeft het nog erg moeilijk na het ongeval van zaterdagochtend op de E314. Hij probeerde - samen met enkele anderen - het brandende voertuig te blussen, maar moest uiteindelijk wijken voor de hitte van de vlammenzee.

'?Vergeef me?. Meer heb ik niet meer tegen die jongeren kunnen zeggen' - Gva.be

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe triest het verhaal ook mag zijn, en uiteraard, alle sterkte voor de nabestaanden, 1 ding vind ik wel vreemd in het verhaal.

Die Levi heeft de sleutels afgepakt van die eigenaar.

Deze heeft hij afgegeven aan de moeder van de vriendin die een snijwond had.

Nu vraag ik me af of de eigenaar dan steevast zijn reservesleutels bij zich had ?

Sorry voor mijn onbeschaamdheid en deze constatering, maar dit vind ik dus uitermate vreemd.

Want indien deze eigenaar willens en wetens zijn reservesleutels bij zich heeft gehad, heeft deze met voorbedachte rade ten alle tijden willen rijden met zijn eigen wagen, anders neemt men deze niet eens mee.

Het maakt de zaak er alleen maar triester door...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Word zo wel een heel raar verhaal, maar wel weer drank in het spel

moet nog maar meer gecontroleerd gaan worden om

zulke ongevallen te voorkomen.

Heb het zelf jaren geleden een keer meegemaakt met een kameraad

van mij, ook s'nacht te veel gedronken maar toch willen rijden sleutels afgepakt

later terug gegeven want hij zou met een taxi gaan

wij later ook met een taxi na huis zien een stuk verder wat mensen staan,

en een heel stuk verder stond mijn maat aan de kant met zijn auto.

andere dag is die van huis gehaald had hij dus s'nacht wel gereden en iemand aangereden en toen doorgereden

. Alles goed afgelopen allen een arm gebroken en hij belooft van doe het nooit weer een maand later lag die

met zijn auto in een vaart.

toen is zijn rijbewijs twee jaar afgepakt hij moest een cursus volgen en heeft na die

tijd nooit weer met drank op gereden

als die nu langs komt hoog uit een flesje maar meestal helemaal niks..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ethias, de verzekeringsmaatschappij van de eigenaar van de BMW 318, neemt haar verantwoordelijkheid, ongeacht wie er achter het stuur zat. “Het ongeval is al erg genoeg, we zullen het dossier met het grootste respect voor de slachtoffers en de nabestaanden behandelen”, aldus de woordvoerder van Ethias, Dries Olemans.

Verzekeraar eigenaar BMW zal alle slachtoffers vergoeden - Gva.be

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Ethias, de verzekeringsmaatschappij van de eigenaar van de BMW 318, neemt haar verantwoordelijkheid, ongeacht wie er achter het stuur zat. “Het ongeval is al erg genoeg, we zullen het dossier met het grootste respect voor de slachtoffers en de nabestaanden behandelen”, aldus de woordvoerder van Ethias, Dries Olemans.

Verzekeraar eigenaar BMW zal alle slachtoffers vergoeden - Gva.be

Niet voor het een of ander maar ik hoop van ganser harte dat dit geen publiciteitsstunt is van deze verzekeringsmaatschappij, want om eerlijk te zijn ik heb nog nooit vertrouwen gehad en gekend in verzekeringsmaatschappijen, die zijn er over het algemeen alleen voor de aandeelhouders en de winst en als het op uitkeren aankomt zijn de meeste ff niet thuis!

Maar onthoudt wel dit HOEFT niet zo te zijn en als dat zo is dan is dit een maatschappij met een HEEL groot HART.........chapeau!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit ongeval is en blijft een traumatische ervaring van de ergste in zijn soort Peter, of die chauffeur nu onschuldig is of niet.

Neem van mij aan dat dit heel diepe wonden nalaat, ook bij deze man en dat hij dit voor de rest van zijn leven meedraagt................................

.......................Spijtig om het zo te zeggen, maar ik vrees dat deze chauffeur -hoe onschuldig ook- vroeg of laat nog een lang traject van hulpverlening te gaan heeft, al hoop ik het allerbeste voor deze man.

Dan ben ik blijkbaar een gelukkig mens,,,,,tot nog toe.

NU heb ik gelukkig nog niet veel ongelukken meegemaakt waarbij ik zelf betrokken was,dat ene in duitsland was heftig,en een keer in Nederland,dat was ook erg heftig:

Tijdens de rijopleiding in t leger zat ik in Amersfoort en wij kregen"avondrijden"tegen de schemering reden we van Amersfoort naar Nijkerk,de A28 was er nog niet.

IK zat in de bak van de voorlaatste wagen en achter t stuur zat een wat oudere jongen die oplatere leeftijd nog in dienst moest,iets van uitstel wegens studie.

T hele convooi voor ons gaat zo n 16 km wagentje inhalen,maar als hij ook in wilt halen komt er een tegenligger met hoge snelheid aan,die instructeur wil die remknuppel grijpen maar hij remt zelf al af om erachter te blijven.

( in deze AY 328 leswagens zat een grote remknuppel recht voor de instructeur,dat was eigenlijk t enige wat ie kon doen als t fout ging;aan die knuppel gaan hangen en hopen dat t goed gaat)

PLotseling,als die tegenligger nog een paar meter van ons af is gaat die eikel toch inhalen,die tegenligger,die écht hard ging stuurt de berm in,stuurt weer terug,maar kan zijn auto niet meer houden en klapt dwars op de voorbumper van de laatste wagen in ons convooi,die m ook nooit meer ontwijken kon.

ik heb dat voor mijn ogen zien gebeuren,die oude YA 328 in t leger hadden een zeilekap die je ook aan de voorkant open kon maken,en daar zat ik dus;ik zag die auto de berm ingaan ,keek naar achter,want de achterkant van die bak is ook open,en zie zo die cabrio op die achterste YA328 klappen.( ik zat op de rechterbank ,achter de instructeur)

Dat heeft een diepe indruk op me gemaakt en ik zie t zo voor me terwijl ik t zit te typen nu,maar ik heb er echt geen nacht slecht van geslapen,zelfs de nacht dat we terug kwamen op de kaserne niet.

Maar ik wil niet beweren dat t me niks doet hoor.

Maar misschien heb ik wel zo n "knopje" dat ik onbewust omzet,wie zal t zeggen??

( hopelijk heeft die Duitse chauffeur,en de hulpverleners die bij dit soort ongevallen uitgereden komen ook zo n "knopje" ik hoop t i.i.g voor ze:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Niet voor het een of ander maar ik hoop van ganser harte dat dit geen publiciteitsstunt is van deze verzekeringsmaatschappij, want om eerlijk te zijn ik heb nog nooit vertrouwen gehad en gekend in verzekeringsmaatschappijen, die zijn er over het algemeen alleen voor de aandeelhouders en de winst en als het op uitkeren aankomt zijn de meeste ff niet thuis!

Maar onthoudt wel dit HOEFT niet zo te zijn en als dat zo is dan is dit een maatschappij met een HEEL groot HART.........chapeau

 

Ergens een beetje dubbel. Verkeersslachtoffers die een zwaar ongeval overleven maar nooit volledig kunnen herstellen kosten een verzekeringsmaatschappij veel meer geld dan een slachtoffer die dodelijk verongelukt. Nu moeten helaas 7 mensen begraven worden en dat is triest zat. Maar verkeersslachtoffers die nooit volledig kunnen herstellen waardoor er een langdurig ziekbed is en ook thuis veel moet worden aangepast om deze slachtoffers weer naar huis te kunnen gaan kost letterlijk en figuurlijk handen vol met geld. Ik denk dat als er bij dit ongeval overlevenden waren met blijvend letsel de verzekeringsmaatschappij waarschijnlijk minder happig was geweest om dit soort uitspraken te doen dat ze alles zouden gaan vergoeden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Dus eigenlijk zeg je "het komt wel goed uit voor die verzekeringsmaatschappij" helaas het is behoorlijk wrang natuurlijk maar goed we kunnen erover schrijven wat we willen maar daar hebben de slachtoffers niets meer aan, het zijt zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien dat er nu eindelijk eens een goede wet komt zoals in Nederland en je alleen via een erkende rijschool je rijbewijs kunt halen en niet zoals nu gebruikelijk in Belgie dat pa of ma dit doet. Lijk soms wel op de MOE rijders die het rijbewijs op een trekker hebben gehaald of hebben gekocht. Echter ook hier zitten goede chauffeurs bij maar uitzonderingen bevestigen de regels. Heb verder veel respekt voor die chauffeur die toch nog heeft geprobeerd die gewonden te bevrijden hij zal hier toch zijn verdere leven mee moeten leven. En inderdaad het is in triest .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

De vader van één van de zeven jongeren die twee maanden geleden op de E314 in Zonhoven verongelukten, zegt dat de dood van de jongeren vermeden kon worden als de politie minder laks had opgetreden. Dat schrijft Roger Seys, de vader van Wouter, in een open brief aan de politiek.

 

 

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1579163/vader-slachtoffer-e314-dood-7-jongeren-was-vermijdbaar.aspx

 

 

dus de politie is fout omdat je als ouder gefaald hebt ?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is idd heel erg voor alle betrokkenen, maar een BMW met bestuurder van 20 jaar om 2 uur s'nachts en ook nog 6 passagiers zet je dan ook weer aan het denken, wil echt niet zeggen dat het dit minder erg maakt.

 

Zelf nooit gestapt? 

 

Ik wel. Net als de meesten hier. En ja, ik ook heb met een slok op in een BMW - weliswaar meegereden - naar een feestje. Goed aangekomen. Mazzel gehad ja.

 

En je dacht toch niet dat we onderweg ons keurig aan de geldende snelheidslimieten hebben gehouden. Of wel? Gaat ook niet echt wanneer de bestuurder heel hard roept 'computerspelletjejuhhhh!!'.

 

Is dat slim? Nee. Maar wel gebeurd. En het is van alle tijden.

 

Kortom: het is wel de usual suspect in dit soort gevallen. Want om jezelf klem te rijden achterop een RIJDENDE vrachtwagen, dan moet je een flinke gang hebben gehad.

 

Maakt het allemaal niet minder triest voor de betrokkenen, maar heel verbaasd hoef je hierover ook niet te zijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou nooit met een slok op in een BMW gereden, wel in een Caprice met 8 man, of de bestuurder gedronken had geen idee, de afspraak was van niet, als je jong bent zie je de gevaren niet zo als dat je ouder bent.

 

En dit soort ongevallen gebeuren er dan, triest en nog eens triest maar is het te voorkomen, ik denk alleen als je als ouder geboeid aan je kind mee gaat.

 

Honderden zo niet duizenden hebben er wekelijks geluk dat ze heelhuids thuiskomen deze groep jammerlijk niet, zwaar voor de ouders, maar maak het dan niet erger voor jezelf als je anderen de schuld geeft,

in deze zijn er 7 schuldig, 1 omdat die reed de andere 6 omdat ze instapten, zo zie ik het en ik zou het ook zo zien als mijn eigen kind er in had gezeten, neemt niet weg dat ik er toch kapot van zou zijn, want gevoelloos ben ik zeker niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het onderzoek naar het ongeval in Zonhoven, waarbij begin maart zeven jongeren om het leven kwamen, is afgerond. Daaruit blijkt dat de BMW waarin de jongeren zaten, tussen de 142 en 148 km/u reed, en dat de bestuurder de controle over het stuur verloor toen hij een vrachtwagen wilde passeren, schrijft Het Laatste Nieuws dinsdag.

 

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1583298/verongelukte-jongeren-reden-142-km-u.aspx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden