[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rij en rust tijden


Remmert1972

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik werk bij een nieuwe baas en heb hier door een vraag.

Volgens mij is het zo dat als je gaat rijden dat je voor 4,5 uur rijden 45 min pauze moet nemen of binnen 4,5 uur rijden 15 min pauze en daarna binnen de 4,5 uur rijden 30 min pauze nemen.

Nu wil het dat mijn collega's zeggen dat als ik bijvoorbeeld om 06:00 begin ik voor 10:00 minimaal 15 min pauze genomen moet hebben klopt dit?

Er is bij het bedrijf waar ik werk een rapportage uitgedraaid met overtredingen die wij werknemers maken met de tachograaf

Deze regel kan ik nergens terug vinden.

Kan iemand mij uitleggen hoe het zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

BINNEN de 4,5 rijuren moet je 45 minuten pauze maken. Dit mag opgesplitst worden, mast dan alleen met eerst 1 kwartier, en dan 30 minuten (en niet andersom). Maar gebruik de zoekfunctie van het forum eens. Het is hier al tot in de treuren uitgelegd.

Niet om iemand af te vallen hoor, maar het valt mij wel op hoe weinig mensen eigenlijk weten hoe belangrijke zaken als de rijtijdenwet nu in elkaar zitten, en dat terwijl we er dagelijks mee te maken hebben........ Eigenlijk best triest.....

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Gast Vladimir21

Als je door nood bijvoorbeeld minder dan 45 minuten pauze hebt in 4.50 uur moet je de volgende pauze beginnen met 30 min. Let op je mag maximaal 1 uur afwijken. Dus als je 5.50uur rijd en je hebt maar 30 min pauze gehad moet je na 5.50uur 30 min pauze nemen.

bewerkt door Vladimir21
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je door nood bijvoorbeeld minder dan 45 minuten pauze hebt in 4.50 uur moet je de volgende pauze beginnen met 30 min. Let op je mag maximaal 1 uur afwijken. Dus als je 5.50uur rijd en je hebt maar 30 min pauze gehad moet je na 5.50uur 30 min pauze nemen.

 IK weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt,maar dit klopt niet.

Na 4,5 rijuur moet je gewoon minimaal 45 minuten volmaken, of 15+30,maar wel binnen 4,5 rijuur.

 

Het enige "noodgeval"wat er zou kunnen zijn is ,als je b.v na 4,5 rijuur geen parkeerplaats kunt bereiken je dit op de uitdraai of schijf kunt noteren dat je je beroept op art 12 van 561/2006 met opgaaf van de reden van de overschrijding van de rijtijd.

Zelfs dan is t nog geen gelopen race dat je niet bekeurt word bij een controle ,de beslissing ligt altijd bij de controlerende ambtenaar.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden