[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Transportsector zoekt nieuwe vrachtwagenchauffeurs


Knoalster

Recommended Posts

Ik zeg dat Tinus een stakker is.

Zijn verhaal in ogenschouw nemende, loopt hij met zijn ziel onder zijn armen.

Geen wonder als hij vanuit het raam naar Reining kan kijken.

Nu we toch even aan het wijzen zijn en bedrijven te grabbel aan het gooien zijn. Ik begrijp dus eigenlijk dat ik bij jou werkgever, de Rijke weg moet blijven. Want als ik daar ga werken word ik net zo zuur als jij?

En nee, dit is geen gezuig maar een vaststelling. Een vaststelling die iedereen kan maken op basis van jij postings hier.

Zo zou je kunnen vaststellen dat ik een fantast ben en fabeltjes vertel aan de hand van mijn postings.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat dit er nu weer mee te maken heeft is mij een raadsel, maar ik moet de eerste werkgever nog tegenkomen die de Cao voor 100% naleeft.

Waar het mij om gaat is dat jij in korte tijd zo weer even een paar namen noemt die in jou ogen niet pluis zijn.

Maar dat weet jij niet he, want het zou zo maar kunnen zijn dat die anderhalve hollander bij reining het beter naar zijn zin heeft bij zijn werkgever dan jij. En misschien krijgt hij ook wel cao betaald.

Jij maakt namelijk jan en alleman zwart en komt als bewijs met een kladje met wat cijfers er op.

O ja, vannacht een bakkie gedaan met een Pool verkleed al Hollander die met een auto van Koops reed. Op de a61 ongeveer 200 km voorbij Venlo. Deze als Hollander verklede Pool sprak ook goed Nederlands.

Dit ik bedoel ik Routier, jij roept maar wat en maakt ons vak een beetje belachelijk. Als er dan gezegd word dat het niet klopt wat je zegt word het stil of haal je er van alles anders bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geef het net als voorbeeld en je doet het gelijk weer.

Jij zegt vorige week dat de Nederlanders bij Koops niet verder mogen komen dan Venlo. Ik zeg onzin.

Maar ipv dat jij met bewijzen komt haal jj er weer andere dingen bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En dan dit verhaal over werkloze Tinus.

Maar hij liegt natuurlijk, en is een lui varken....

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/155018/Werkloze-Tinus-valt-bijna-van-zijn-stoel-door-bericht-op-RTV-Noord

Hahahahahahaha !!! Goeie routier..  :D  :p 

 

Overigens valt het TLN verhaal niet uit de toon want immers , men voorspelt al een aantal jaren toenemende tekorten aan chauffeurs. 

De crisis heeft dit tekort echter een tijdje gedempt en gemaskeerd door de vele ontslagen.

Maar dat een hele grote groep chauffeurs dit en volgend jaar met pensioen zullen gaan , staat onverbiddelijk vast. 

Dat houdt het pensioenfonds voor de Transport wel goed bij.

En ik denk dat de TLN zich weer gebaseerd heeft op bovengenoemd pensioenfonds.

Daarnaast heeft TLN denk ik ook veel contacten met werkgevers in die sector en zullen zij ook van die werkgevers dit soort signalen ontvangen hebben.

En natuurlijk, in de 3 , 4 Noordelijke provincies wordt het boter veel minder dik gesmeerd qua transport-activiteiten.

Daar zul je toch voor naar het Zuiden en Westen van het land moeten gaan.

Zwolle is al wel een goed begin op die tocht.

bewerkt door jdinverbazing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik houd niet van verkleedpartijtjes Shompie.

Dat is kinderachtig.

Bovendien verkleden boeven zich ook als ze wat te verbergen hebben.

Mutsje op, shawltje voor...

Maar ik begrijp dat de bijlage voor jou nog steeds niet betekent dat het een waardeloze toko is.

Schijnbaar neem jij alleen genoegen met een gerechtelijke uitspraak.

Helaas....Deze heb ik (nog) niet voor je.

Alhoewel een rechtbank er uiteraard ook niets van begrijpt.

En hardwerkende ondernemer bestraffen....tssssk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Routier.

Reageer nu eens op jou uitspraak dat Koops met Nederlandse chauffeurs niet verder komt dan Venlo.

En of Koops cao betaald intereseerd me eigenlijk weinig. Daar moet je mee omgaan als je er werkt. Kun je er niet mee omgaan moet je er niet aan het werk gaan.

Maar ik weet zeker dat daar veel mensen zijn die daar met plezier werken, Nederlanders.

Maar reageer nu eens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het dan ook verstandiger wat genuanceerder te zijn in je postings

Ik ben ook maar afhankelijk van wat ik toegereikt krijg Hendrik.

En helaas krijg ik ook niet alles tot achter de komma te weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben ook maar afhankelijk van wat ik toegereikt krijg Hendrik.

En helaas krijg ik ook niet alles tot achter de komma te weten.

Wie wel ??

Ik heb ook wel het een en ander meegemaakt ..

Mooie verhalen en getallen en uiteindelijk erachter komen dat ze de boel opgelicht hadden.

Waarmee ik wil zeggen de waarheid is soms niet eenvoudig te achterhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

Maar wat sommige hier schrijven doet me glimlachen.

Ik heb water..... STROMEND water....

Wanneer kom je jouw glimlach zittend op mijn bank tonen?

(uiteraard zal je glimlachen wanneer jij je realiseerd hoe gelukkig jij deze uitgebuite buitenlander gemaakt heb met een kissie sigaren)...

Maar dat terzijde ;)

Uiteraard ben JIJ als PERSOON welkom :angel:

(en natuurlijk een kissie of wat sigaren en zo'n karton chileense rode wijn.......)

Maar dat is enkel een bagatel....

En het zou je sieren door eens af en toe die keutel gewoon in te slikken en niet overal op te reageren.

Tuurlijk heb jij gelijk.....

Die andere partij weet totaal niet waar ze het over hebben...

Maar dat gelijk hoef je niet iedere keer te halen.

Maar ondertussen moet ik dus OVERUREN maken want we kunnen geen chauffeur krijgen.....

Men zit liever thuis geld te tellen ipv gewoon werken.

O, ja..... iedere dag 2 uur enkele reis om te werken vinden de meesten toch te veel van het goede...

Ondanks dat mijn baas gewoon cao betaald, kunnen we geen volk krijgen.

Daarom en enkel daarom alleen, hebben we 2 polen aan het werk. De autochtoon wil gewoon niet meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 2 kinderen die meelezen op het forum. Die vragen mij waarom er zo negatief gesproken word over het beroep vrachtwagen chauffeur.

Dan mowt ik uitleggen dat er een aantal mensen zijn die vroeger het verkeerde beroep gekozen hebben en daarom zo zuur zijn geworden dat ze iedereen proberen te besmetten.

End dat moet ik tegengaan, begrijp je Eddy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

En ik heb 2 (niet meer zo kleine) kindertjes (niet meer)thuis zitten.

De ene heeft net zoveel hersens als zijn vader (maar gebruikt die(net als zijn vader)niet en rijdt op een V8

De andere heeft minder capaciteit en droomt van werk op de weg....

Hoe moet ik ze nu uitleggen dat het een foute keuze is?

En dat moet ik tegengaan, begrijp je Ron?

LOL  Maar ondertussen hebben ze allebei werk en inkomen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn oudste zoon heeft iets meer hersens dan ik en doet iets met managment en transport.

De jongste is helemaal weg van alles wat beweegt en met techniek te maken heeft. Die gaat dus mij achterna en dat mag hij.

Ik heb namelijk het mooiste vak van de wereld en in tegenstelling tot een aantal andere hier ben ik wel trots op hetgeen ik doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik niet.LOL

Wat vervolgens weer vragen oproept.

Nooit heb jij iets van je tarieven laten doorschemeren.

En al doe je dat wel, dan moeten wij dat ter kennisgeving aannemen.

Plaats voor de geloofwaardigheid eens een factuurtje hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dan ben ik blij voor je Ron :ja:

Ik krijg niet meer die voldoening die ik, zeg maar 15 jaar geleden had.

(en ik laat het financiele plaatje hierbij buiten beschouwing, want voor het geld op een wagen LOL )

 

Maar voor wat betreft de open banen.....

Ik blijf van mening dat de sector zelf eens wat serieuzer moet omspringen met het personeel.

 

Uh, routier: IN JE MAND!

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar had ik vanmiddag een gesprek over met een forumlid (over de telefoon)

De mentaliteit veranderd helaas. Je moet ook blijven zoeken naar een werkgever waar je je ei kwijt kan.

Maar ook de mens veranderd, misschien moet je gelijk met je eisen ook je leven veranderen ipv de schuld telkens maar ergens anders neer leggen.

En Routier, ik ga jou niet vertellen wat ik heb per uur. En wat ik per uur heb interesseerd mij eigenlijk niet. Het gaat er mij om wat ik aan het eind van de maand te besteden heb.

En dat is genoeg om het leven te leiden wat ik wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden