[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

dronken NEDERLANDSE chauffeur


Gast

Recommended Posts

Het stoort mij echt enorm dat de nederlandse chauffeur veelal arrogant is en altijd het liefst met het beschuldigende vingertje naar vooral polen, roemenen, litouweners etc wijst qua rijgedrag.

 

Onderstaande link betreft een nederlandse chauffeur, die notabene tevens eigenaar is van gelijknamige bedrijf. Het is zelfs niet de eerste keer en snap niet dat zo een persoon zo rond kan rijden. Het schaadt enorm ons mooie beroep

 

 

Edwin,

 

http://www.transport-online.nl/site/69565/59-jarige-chauffeur-uit-drachten-stomdronken-van-de-a76-gehaald/

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Edwin houd inside information achter want hij heeft het over een chauffeur die tevens eigenaar is van het bedrijf, ik lees dat nergens in het artikel over welk bedrijf zou dat dan moeten gaan, niet dat we het (zouden) willen weten, het zou de bedrijfsschade alleen maar groter maken en dat lijkt mij niet de bedoeling in deze en al helemaal niet in het belang van deze chauffeur/eigenaar die is mijns inziens al hierbij genoeg gestraft en nu maar hopen dat hij er ook van zal leren.

 

Grt. Henry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en al helemaal niet in het belang van deze chauffeur/eigenaar die is mijns inziens al hierbij genoeg gestraft

 

Weet jij dan al wat voor straf hij krijgt?

 

Alcomobilisten kunnen in mijn ogen nooit streng genoeg gestraft worden.........................................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De hoogte van de straf zou moeten garanderen dat hij/zij het nooit weer doet. Maar dat is vaak niet het geval, tegen sommigen lijkt niets anders te helpen dan eeuwige opsluiting om de buitenwereld te beschermen. En dat mag dus niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Draai het is om

 

Heel vaak zit er een reden achter

 

Daarbij komt nog Nu is er veel meer controle Ik heb mee gemaakt die dronken haast dag en nacht Dat zijn er meer dan je denkt

 

En vergeet niet Als je een avond in een Rest zit En je drinkt wat biertjes Maar je moet om 5 uur weg Dan kom je met controle er ook niet door heen

 

Daarom is het ook zo moeilijk om een straf uit te spreken

 

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De hoogte van de straf zou moeten garanderen dat hij/zij het nooit weer doet. Maar dat is vaak niet het geval, tegen sommigen lijkt niets anders te helpen dan eeuwige opsluiting om de buitenwereld te beschermen. En dat mag dus niet...

Als je met +/- 2.5% rond durft te rijden krijg je zowieso al de zwaarste straf

Rijbewijs ligt al het cbr

Dus mag hij eerst eens 1 jaar laten liggen (eigenlijk te weinig )

Dan mag hij naar de zielenknijper

Dat kost de eerste keer bijna tegen de 1000 euro

Mag je gaan uitleggen waarom en hoe je het gaat voorkomen dat je nooits meer met drank achter het stuur gaat zitten

En Dan komt natuurlijk nog de rechter die ook nog eens geldstraf / plantsoenendienst geeft

Plus Dan daarna nog een rij ontzegging van meerdere maanden

Dus reken dat meneer minimaal zijn rijbewijs kwijt is voor 3 jaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voorkomen dat iemand weer dronken achter het stuur kruipt is juist het probleem.

 

Er zijn zoveel mensen die doodleuk steeds weer dronken de weg opgaan... En ja, er zitten vaak droevige verhalen achter, maar met hun gedrag veroorzaken deze mensen nog veel meer ellende. Ons forumlid Henri is ook aangereden door een figuur die zijn gedrag niet wilde verbeteren en als drankrijder bekend stond...

 

Het rijbewijs kwijt zijn betekent voor velen lang niet zoveel als dat het voor ons zou betekenen, al verscheur je dat ding voor zijn/haar ogen: Het helpt helemaal niets. Zo iemand zal maar een familielid van je te pletter rijden...

 

Wat blijft er dan nog over, hoe kun je de rest van de wereld beschermen tegen zulke figuren? Ik zeg opsluiten, zodat ze de weg niet meer op kunnen gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Draai het is om

Heel vaak zit er een reden achter

Daarbij komt nog Nu is er veel meer controle Ik heb mee gemaakt die dronken haast dag en nacht Dat zijn er meer dan je denkt

En vergeet niet Als je een avond in een Rest zit En je drinkt wat biertjes Maar je moet om 5 uur weg Dan kom je met controle er ook niet door heen

Daarom is het ook zo moeilijk om een straf uit te spreken

huub

Huub, geen enkele reden is goed genoeg om dronken met een vrachtwagen rond te rijden.... Klaar....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Draai het is om

 

Heel vaak zit er een reden achter

 

Daarbij komt nog Nu is er veel meer controle Ik heb mee gemaakt die dronken haast dag en nacht Dat zijn er meer dan je denkt

 

En vergeet niet Als je een avond in een Rest zit En je drinkt wat biertjes Maar je moet om 5 uur weg Dan kom je met controle er ook niet door heen

 

Daarom is het ook zo moeilijk om een straf uit te spreken

 

huub

Mijn tenen krullen (en mijn handen jeuken...........)

 

Er is NOOIT een reden om met drank op te rijden. Dat is je gewoon verschuilen achter je eigen LAFHEID..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En vergeet niet Als je een avond in een Rest zit En je drinkt wat biertjes Maar je moet om 5 uur weg Dan kom je met controle er ook niet door heen

Daarom is het ook zo moeilijk om een straf uit te spreken

huub

Uit het artikel van de openingspost.

De agenten zagen zichtbare kenmerken dat de man mogelijk gedronken zou hebben en er werd een ademanalyse afgenomen. Volgens een weginspecteur op Twitter had de chauffeur nog een fles Whisky en een glas naast hem staan.

Dat is toch geen gevalletje van rest alcohol meer........
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Leuk he wat je allemaal met drank op kunt doen..........vooral je kindertjes zullen verheugd zijn:

 

http://www.telegraaf.nl/buitenland/25381696/__Jager_ziet_zoon_aan_voor_dikke_kat__.html

 

http://www.telegraaf.nl/binnenland/25380876/__Mama_maakt_brokken__.html

 

En mochten jullie soms denken dat ik van de blauwe knoop bent: Nee dus....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weet jij dan al wat voor straf hij krijgt?

 

Alcomobilisten kunnen in mijn ogen nooit streng genoeg gestraft worden.........................................

Nee dat niet want dat duurt hier in NL zeker nog een jaar of twee want de rechtbanken moeten heel erg hard werken van 9 tot 5 ahum, iets minder heb ik vernomen, maar dat neemt niet weg dat ik het hier weleens eerder heb gemeld dat ik ook niets van gasten moet hebben die willens en wetens met drank achter het stuur gaan zitten,hou mij ten goede ik praat niets goed als het over drank achter het stuur gaat, ik verdedig niemand ik probeer uiteen te zetten dat deze mijnheer met zijn eigen bedrijf zoals Edwin al aangaf al genoeg ellende op zijn hals heeft gehaald door met drank achter het stuur te gaan zitten, die rijdt voorlopig ff niet meer en als hij een eenmanszaak heeft dan is deze al ten dode opgeschreven lijkt mij.

 

Zoals ik al eens eerder heb gezegd hier dat er complete gezinnen zijn uitgemoord door dit soort idioten die denken dat ze "makkelijk" nog kunnen rijden met een stuk in hun kraag, die beelden van die ongevallen die ik persoonlijk heb mogen aanschouwen zal ik zeker niet vergeten, sterker nog die staan op mijn netvlies gebrand! en de aanstichter/dader mankeerde hoegenaamd niets dan een bult en een schram, alleen hij kon niet eens meer op z'n poten blijven staan zo lam was'ie, later heeft hij in de rechtszaal verklaard dat hij zich niets meer kan herinneren (is mogelijk) maar niemand van de nabestaanden heeft ooit de woorden "het spijt me en excuses" mogen aanhoren, sorry maar wat ik ermee bedoelde te zeggen dat hij "al genoeg gestraft zou zijn" dat is meer in de materiële/zakelijke sfeer, wat zijn persoonlijke sfeer aangaat laten we aan de rechter over..................geen straf hopelijk van een cursus papierprikken van amper 100 uur want ook daar zijn onze landelijke rechters goed in, stel je voor dat je zo'n iemand maatschappelijk de goot in zou trappen als rechter zijnde, wat hij dan wel verdiend eigenlijk, nu zijn er hierbij geen slachtoffers te betreuren en maar goed ook anders kan het straks als de zaak voorkomt weleens heel anders gaan aflopen, het zal dus wel een "cursus" van een paar honderd uur worden.

 

Grt. Henry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden