Spring naar bijdragen

Ook dit kan bij j de rooy

road train
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
23 uur geleden zei HIT:

Ik mag met BE combi's tot het maximale TTM rijden, maar iemand die E na 2013 heeft gehaald ( ook vrachtautochauffeurs ) mogen dat niet. 

Daar word aan gewerkt ( door Europa) ,lees dit maat eens:

https://www.rijschoolpro.nl/rijschool/2018/02/16/nederland-overtreedt-met-regels-rond-aanhanger-opnieuw-eu-richtlijn/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
7 minuten geleden zei europeaan:

Daar word aan gewerkt ( door Europa) ,lees dit maat eens:

Dit is al jaren bekend, maar er staat ook een fout in nl;

Citaat

Wie met een aanhangwagen/oplegger met een maximaal toegelaten massa van meer dan 3.500 kilogram wil rijden, heeft een rijbewijs C1E nodig”, aldus Bellot.

Het C1 rijbewijs is voor voertuigen tussen 3500kg en 7000kg, hierdoor zijn de door ons gebruikte combi's juist wel toegestaan. De EU is bezig deze aan te passen, nieuwe voertuigen met een TTM gelijk aan of lager dan 3500kg krijg je ook niet meer op kenteken met een hogere trekkracht dan 3500kg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

ik reed in de jaren 90 met een bakwagen in buurt van Dendermonde rond en ik moest aan de kant van de politie en ze lopen 3x rond de wagen en kijken naar alle banden, gelukkig allemaal in orde tot die agent naast mijn cabine stond en omhoog kijkt en vraagt:mag ik uw zendvergunning zien voor de 27mc.Kon ik dus niet laten zien en hij zegt:Dan moet ik de 27mc in beslag nemen.Over zoeken gesproken! De volgende dag was ik vrij en ik naar de PTT gebeld om een vergunning aan te vragen.Zegt die man:zZijn ze weer bezig in België.Ik vroeg gelijk of hij er een stuk of 30 op kon sturen zodat ik mijn collega's een plezier kon doen die ook regelmatig in België kwamen

• Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 weeks later...