[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

3 vrachtwagens Kennedytunnel


Newshunter

Recommended Posts

  • Forumlid

13/06 Ongeval met drie vrachtwagens in Kennedytunnel

52f40aeb-79bb-4166-9dfa-09e00c6d451e.jpgIn de Antwerpse Kennedytunnel vond vrijdagmiddag een ongeval met drie vrachtwagens plaats. Het verkeersongeval zorgt voor ernstige verkeershinder op de ring en aansluitende snelwegen.

In de Kennedytunnel raakten verscheidene vrachtwagens betrokken bij een ongeval. Twee rijstroken in de richting van Gent zijn versperd. Enkel de linkerrijstrook zou beschikbaar zijn.

Op de ring staat er een file vanaf Antwerpen-Noord. Op de E313 moeten automobilisten aanschuiven vanaf Wommelgem. Ook op de aansluiting van de E19 gaat het erg langzaam. Het verkeerscentrum raadt reizigers aan om de Liefkenshoektunnel te nemen.

Bron: Gazet van Antwerpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het verbaasd mij absoluut niet meer. Had vanmorgen ook weer zo´n randdebiel met 25t lading achter me die hem vol liet rollen. Maar het moet ook weer omhoog en dan weer net voor mijn neus terugplanten. Vrij lastig als je leeg bent en automobilisten naast je hebt die denken dat knipperlichten voor de sier zijn.

Ik laat hem ook wel eens rollen, maar niet in een tunnel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Vorige week een Duitser met 'n bulkoplegger één meter achter mij de tunnel in: errug slim... Ik was niet al te zwaar, dus was weer eerder boven. Vervolgens blijft hij tot Sint Niklaas strak volgen, om vlak voor de werken daar in te gaan halen

Daar kwam hij wel gauw weer van terug overigens:D

Is het nou zó moeilijk om gewoon 70 te rijden daar, afstand te houden en ongelukken te voorkomen? Schijnbaar wel:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het allerergste is vaak dat ze niet alleen slechts 1m achter je rijden, maar ook 1 m naast je. Waardoor je totaal geen zicht meer naar achter hebt, en waardoor overig verkeer jouw eventuele signalen niet zien.

Laat staan dat degene die achter jou rijd uberhaupt jouw remlichten ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is dus ook het meeste waar ik me aan stoor onder de collega's.....ze komen met 2 km verschil voorbij en voegen weer terug op 1 of 2meter, waardoor je zicht en afstand helemaal nul is.

Als je dan even van het gas gaat om een beetje afstand te creeeren, gaat de achter je rijdende truck gelijk naar links om vervolgens hetzelfde te doen.

Vorige week een zandauto op de A4, presteerde het om terug tekomen met hooguit 50 cm ertussen.....ook als het rustig is op de weg.

Er is toch iets ernstigs mis tussen de oren van vele collega's......ik trek hem altijd minimaal 10 tot 15 meter door voordat ik terug invoeg.....dan wachten die zenuweleiers achter me gewoon nog maar ff.

Vele collega's jagen het verkeer in de remmen omdat ze moeten inhalen, maar vervolgens snijden ze bijna een collega om ze zo snel mogelijk weer door te laten.

Ben ik nou gek.......wat klopt er hier nu niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier het verhaal...

Het verhaal van dit ongeval, vertelt door de Franse trucker:

Ik ( de Franse trucker) reed op het rechter rijvak, met voldoende afstand met de voorligger.

Op het middenvak reden er 2 vrachtwagens. Daarachter volgde een Poolse trekker met Nederlandse trailer.

Plots gingen de eerste 2 vrachtwagens stevig in de remmen. De poolse trekker knalt in de achterste van de 2 vrachtwagens en duwt die tot tegen zijn voorligger.

De trailer wordt door de impact op het rechter rijvak geslingerd recht voor mijn truck.

Met 30ton steenkool geladen was het onmogelijk te stoppen.

In een reactie heb ik nog het stuur naar links om getrokken. Een gelukkig toeval want hierdoor bleef het chauffeursgedeelte van de cabine redelijk intact en liep ik geen verwondingen op. Ik heb wel de zwaarste schade zonder dat ik er ook maar enige schuld aan heb.

mvg

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een paar dingen. In de afgelopen weken ben ik veel te vaak door de tunnels van belgie gereden. Het zijn rampen dingen. De mensen die er doorheen rijden maken het alleen maar erger. 1 woord... afstand. Houd de snelheid die je had toen je erin kwam. Veel mensen laten het hok richting de 100 hobbelen maar uiteraard red je dat niet als je omhoog gaat. Ook met 30ton kolen kun je tot stil stand komen. Ware het niet dat het natuurlijk wel meer ruimte in beslag neemt dan 10ton. Onze combi's wegen regelmatig over de 50T heen en hebben geen ongelukken? Vreemd. AFstand afstand. Ik heb zelf een retarder in de scania en gebruik hem altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Boetes zullen daar nooit helpen. Ze zijn daar al schrikbarend hoog en toch maak ik daar dagelijks de meest bizarre taferelen mee in België.

De E17 spant wel de kroon !!

Hoevaak ik al met het angstzweet in m'n handen daar heb gereden dat ze een meter achter me hangen en vlak voor me in voegen. Je hebt op dat moment niks te zeggen, je zit gewoon gemangeld tussen een stel achterlijken die écht overal het stik de moord aan hebben.

Belgen kunnen niet rijden. Ze kijken niet ze doen maar wat. Hoe vaak is het niet dat je vriendelijk vraagt om naar links te gaan en dat ze gewoon de oogkleppen voorhouden. In NL word je na 2 auto's vaak al voorgelaten in Belgie zien ze het gewoon niet. Ze kunnen niet rijden. punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het zou verstandig zijn om daar eens ,net als bij Rotterdam,gescheiden banen aanleggen voor plaatselijk verkeer en doorgaand verkeer,2 extra tunnelbuizen erbij ,zodat transit verkeer in beide richtingen geen hinder ondervinden van in en uitvoegend verkeer vlak voor en vlak na de tunnel.

Laat deze gescheiden banen lopen vanaf de aansluiting haven tot voorbij de kennedytunnel met 3 rijstroken op elke baan,en vanaf zwijndrecht tot de afslag haven richting Nederland.

Hierdoor zouden vele ongelukken al kunnen worden voorkomen,en ook de file's zouden een stuk minder kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op het Belgische wegennet en dan met name de omgeving van Antwerpen is het, om het op z'n Nederlands te zeggen, een tering-zooitje.

Dit is mede te danken aan de onderbezetting van de Belgische politie.

De politie in Belgie heeft te kampen met een ernstig personeelstekort, daarom zie je je buitenlandse collegas ook allerlei gevaarlijke en iritante manouvres maken zonder dat er ook maar 1 aan de kant word gezet. Er is gewoon geen politie die de snelwegen van uur tot uur controleert. In Nederland zie je veel meer politie op de snelwegen preventief controleren.

Ik ben niet pro-politie of zo maar er kan en mag gewoon teveel in de omgeving van Antwerpen. Bijna dagelijks gaat het ook erg fout, bekijk het hulpdienstenforum van Vlaanderen maar. Daar zie je de politie opeens wél, als het al te laat is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Belgen kunnen niet rijden. Ze kijken niet ze doen maar wat. Hoe vaak is het niet dat je vriendelijk vraagt om naar links te gaan en dat ze gewoon de oogkleppen voorhouden. In NL word je na 2 auto's vaak al voorgelaten in Belgie zien ze het gewoon niet. Ze kunnen niet rijden. punt.

Op de vaantjes van dit forum staat "het chauffeursforum voor Nederland en Belgie"...

Is het de bedoeling dat we hier nu elkaar punten of strafpunten onderling gaan geven?

Een wie rijd er beter de Belg of de Hollander-contest?

Maar goed, om het gezellig te houden zullen we de Hollanders maar als beste chauffeurs benoemen. Heeft Jeroen een goei weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ben ik niet met je eens Jeroen want in Nederland kun je ook rustig een half uur met je knippertje aan rijden voordat je naar links\rechts mag.De mensen zien alleen wat er op hun rijstrook gebeurt en voor de rest zien ze niks.Ze komen je zelfs nog ff gauw rechts voorbij als ze de kans krijgen.Zelfs over de vluchtstrook komt wel eens voor.

Ach ja,ik maak me er niet druk meer om is tenslotte slecht voor mijn hart.Maar ik moet dan wel ff mopperen om zo'n malloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op de vaantjes van dit forum staat "het chauffeursforum voor Nederland en Belgie"...

Is het de bedoeling dat we hier nu elkaar punten of strafpunten onderling gaan geven?

Een wie rijd er beter de Belg of de Hollander-contest?

Maar goed, om het gezellig te houden zullen we de Hollanders maar als beste chauffeurs benoemen. Heeft Jeroen een goei weekend.

LOLmeestal moei ik me niet in het afbreken van nationaliteiten , maar nu vind ik dat je 100 % gelijk hebt HVA. Jeroen zou maar is moeten kijken welke kleur de nummerplaten hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@jeroen

de nederlanders rijden in hun land meestal streepje 80 maar éénmaal in Belgie gaat het niet snel genoeg , waarom kunnen ze de regels in belgie dan ook niet naleven ? gewoon omdat er te weinig politie is in Belgie , en als je als vrachtwagenchauffeur iemand wilt voorbij steken eender in welk land dan denken die mensen met hun auto's gewoon van " achter mij kan je komen maar niet voor mij " want de meeste zien wel de richtingaanwijzer opstaan , maar van als ze het zien geven ze gas bij omdat je er toch niet voor zou kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Belgen kunnen niet rijden. Ze kunnen niet rijden. punt.

Achja.... Juist alsof NL'ers geen fouten/ongevallen maken in België...? Het zijn zeker altijd alleen de Belgen maar...

Zodra de buitenlanders België binnen rijden gaan ze stevig op het gas staan! Alle wagens die je enkele minuten geleden inhaalde in NL of FR hangen iets na de grens in BE te bumperen.. Juist ja, in hun land mooi de regels volgen en zelfs trager rijden dan de limiet maar zodra ze België binnen rijden kan het niet snel genoeg gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jeroen zal vast de gem.belgische automobilist bedoeld hebben......overigens ook niet terecht want elke nationaliteit heeft zn grappenmakers op de weg.

Iedereen denkt van zichzelf dat ie kan rijden en daardoor krijg je vaak van die stunten, zo van: Kijk mij eens gaan.

De enigste mensen die echt auto/moter kunnen rijden vind je in de top van de auto en motorsport.......voor de rest van de wereld geldt als rijkunst....veilig rijden en veilig manouvreren, en dat wordt helaas door het overgrote deel niet als kunnen rijden gezien.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Over het algemeen laat de Belgische personenwagenbestuurder eerder ruimte om in te voegen vind ik. Hier in NL zie je de koplampen omhoog gaan als je je richtingaanwijzer aanzet om naar links te gaan, zodat ze het gaatje nog even dichtrijden:mad:

In België maakt men eerder ruimte!

Wat mij daar wél irriteert is het eeuwige wachten voor de rotonde's, omdat daar geen richtingaanwijzer gebruikt wordt...

Heb laatst een of ander verkeersmagazine meegenomen waar de rotonde (rond punt, oké) beschreven werd. Hier bleek dus, dat de raw niet verplicht is, evenmin als de rijbaan... De details weet ik niet meer, één van onze Belgische vrienden vast wel?? Als ik het me goed herinner, mag je helemaal de binnenste baan blijven gebruiken als je 3/4 rond gaat:o. Dit geeft veel verwarring in ieder geval... Zoals het in NL geleerd wordt: voor de juiste afslag naar de buitenste baan mét gebruik van raw bevalt mij beter!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Over het algemeen laat de Belgische personenwagenbestuurder eerder ruimte om in te voegen vind ik. Hier in NL zie je de koplampen omhoog gaan als je je richtingaanwijzer aanzet om naar links te gaan, zodat ze het gaatje nog even dichtrijden:mad:

In België maakt men eerder ruimte!

Wat mij daar wél irriteert is het eeuwige wachten voor de rotonde's, omdat daar geen richtingaanwijzer gebruikt wordt...

Heb laatst een of ander verkeersmagazine meegenomen waar de rotonde (rond punt, oké) beschreven werd. Hier bleek dus, dat de raw niet verplicht is, evenmin als de rijbaan... De details weet ik niet meer, één van onze Belgische vrienden vast wel?? Als ik het me goed herinner, mag je helemaal de binnenste baan blijven gebruiken als je 3/4 rond gaat:o. Dit geeft veel verwarring in ieder geval... Zoals het in NL geleerd wordt: voor de juiste afslag naar de buitenste baan mét gebruik van raw bevalt mij beter!!

in belgie is het idd niet van toepassing dat de richtingsaanwijzer gebruikt wordt bij het oprijden van rotonde. Het is wel verplicht die te gebruiken bij het verlaten van rotonde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een paar dingen. In de afgelopen weken ben ik veel te vaak door de tunnels van belgie gereden. ...

...Onze combi's wegen regelmatig over de 50T heen en hebben geen ongelukken?

Dan ben jij dus verantwoordeelijk voor al die spoorvorming in Belgie met 6 ton en meer overgewicht :D !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden