[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Asociaal gedrag!


vw93

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik weet niet of er meer van die chauffeurs zijn maar ik erger mij mateloos aan de chauffeurs die zich totaal niet storen aan de slapende collega die ook zijn rust wil hebben op een parkeerplaats.

Ik rij veel naar Griekenland en Frankrijk en kom op parkeergelegenheden waar je van die lui tegen komt. Ik sta dan en zie regelmatig van die collega's luidruchtig over het terrein lopen of dat ze s'morgens voordat ze weg gaan een half uur hun auto starten en lekker laten lopen naast je en dat ze ff met hun collega's kijken wie er de hoogste toeren maakt. Ik heb er zelf nog niet veel last van gehad maar wel mee gemaakt dat ze collega's ermee lastig vallen. Is dit een normaal gedrag en ligt het aan mij of storen jullie je er ook aan??? Ik vind het echt schandalig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Grt Ingo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zeil een stoeptegel door hun voor raam.

Zelf overnacht ik vrijwel nooit waar andere trucks staan, gewoon ergens op een klein industrie terreintje.

Maar je schrijft dat je er zelf geen last van hebt, zo wat is het probleem? Collega's die aan de bar ergens over praten schijnen wel eens wat te overdrijven, visserslatijn heet dat:D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vaak zie ik het als ik net aan kom rijden en ik ben meestal niet zon snelle slaper dus voordat ik mijn ogen slaap hoor je wel eens het één en ander en dat is hetzelfde als smorgens. Daar heb ik wel meerdere malen kennis mee gemaakt. Ik heb gewoon vroeger bij mijn opvoeding geleerd om rekenig te houden met je medemens. Ik zeg er wel bij dat het meestal wel door de oostblokland chauffeurs gebeurd maar daarbij wil ik ze niet allemaal over één kam scheren.

Grt Ingo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Nou, niet alleen Oostblokkers hoor! Ook Ollanders kunnen er wat van. Van de zomer een keer bij Joost gestaan. Ik kon redelijk lang doorslapen, best wel eens fijn.

Naast mij stond een chauffeur met een FH, naar mijn mening bij een 'koude' start een knikkerbak, letterlijk. Rond half vijf ging de auto aan voor ca. 20 minuten. Vervolgens weer UIT, na een half uur wéér vijf minuten stationair draaien reed 'ie gelukkig weg. Wat dit voor praktijk was weet ik niet, wel dat mijn langere slapen afgelopen was:(

Meestal laat ik aan het einde van de rit de auto doorlopen tot de compressor afslaat. Omdat ik met een vrij vers span rij, is het de volgende ochtend voldoende om na twee minuutjes draaien weg te zijn. Ook dit is eens afgelopen, maar om nou eerst lucht te draaien, dan te eten of te sch***en en vervolgens eens vertrekken...:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ehmmm, hier noemen ze dat idle-en... oftewel gewoon je truck 's nachts statiuonair laten draaien... Standkachels kennen ze nog maar een paar jaar maar er zijn nog heel veel chauffeurs die zich aan de oude gewoonten vasthouden en lekker de hele nacht de motor laten draaien... Niet gewoon stationair maar met verhoogde idle, zo'n 900 tot 1000 toeren...

Ik doe het ook, als de temperatuur onder de min 15 komt en ik sta een lange nacht stil... Is het maar voor een paar uurtjes dan gaat de motor uit en de kachel aan... Onder de min 20 laat ik hem zeker lopen...

's Zomers is het nog veel erger... Heel velen laten hem dan lopen.. En dan slaat om de anderhalve minuut de fan aan vanwege de airco... Da's echt vette pret...

Zoals Corydon schrijft, mij zien ze 's nachts niet bij een truckstop.. Ik stop wel op een industreterrein of ergens op een rustige parking langs de snelweg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een beetje rekening houden met elkaar is niet verkeerd.

Ik heb nog wel eens dat ik in de avond nacht op een parking even een bak koffie pak en dan even me wagen schuin zet zodat andere er langs komen doe dan altijd even me lichten uit zodat het niet naar binnen schijnt maar als het koud is laat ik wel de moter lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis410

Er zijn inderdaad chauffeurs die "alleen" op de wereld zijn.....sta bijna nooit langs de snelweg maar meestal bij routiers en daar valt t over t algemeen wel mee met de herrie, al heb je natuurlijk altijd mensen die hun auto lang laten warmdraaien voordat ze wegrijden of staan buurten voor hun auto!

paar maanden geleden akkefietje met duitser gehad...stond in Blincourt (routier in Frankrijk), lag in bed hoor eerst iemand GUTE NACHT schreeuwen toen ging een deur open en dicht en ineens muziek keihard!!

dus ik kijk op klok was t 0u30:cool:.....ik gordijn aan de kant zit die brummi met zijn raam open een shaggie te roken met de muziek keihard...dus ik ff afwachten, toen mijn raam open en gevraagt of hij iets rustiger kon doen....hij keek alleen maar dom en maakte zijn raam dicht en muziek ging uit, ik gordijn weer dicht ga weer liggen en jawel weer keiharde muziek!!!:mad:

ik gordijn weer open heeft brummi zijn gordijn en raam dicht maar muziek zo hard dat ik er last van heb.....:hamer:....dus ik mijn raam maar weer open toen eens "voorzichtig":D met mijn vuist op zijn raam getikt en na een "scheisse" uit zijn cabine werd t ineens stil!!!!!!ik werd 's morgens wakker met een ietwat pijnlijke hand, vraag me nu nog af hoe dat komt....

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ehmmm, hier noemen ze dat idle-en... oftewel gewoon je truck 's nachts statiuonair laten draaien... Standkachels kennen ze nog maar een paar jaar maar er zijn nog heel veel chauffeurs die zich aan de oude gewoonten vasthouden en lekker de hele nacht de motor laten draaien... Niet gewoon stationair maar met verhoogde idle, zo'n 900 tot 1000 toeren...

Ik doe het ook, als de temperatuur onder de min 15 komt en ik sta een lange nacht stil... Is het maar voor een paar uurtjes dan gaat de motor uit en de kachel aan... Onder de min 20 laat ik hem zeker lopen...

's Zomers is het nog veel erger... Heel velen laten hem dan lopen.. En dan slaat om de anderhalve minuut de fan aan vanwege de airco... Da's echt vette pret...

Zoals Corydon schrijft, mij zien ze 's nachts niet bij een truckstop.. Ik stop wel op een industreterrein of ergens op een rustige parking langs de snelweg...

kost dat niet erg veel -dure- diesel???

Hier in het moderne 1-Europa hebben we standkachels en standairco:tu:

Maar om bij het topic te blijven; ik moet smorgens vroeg regelmatig voor 10 minuten mijn motor laten lopen omdat ik een lucht-lekkende trailer heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

waar ik mij stierlijk aan erger is dat er van die lui bij zijn met twee mooie verchromde uitlaten heerlijk zo,n open pijp maar als je dan over de parkeerplaats rijd doe dan die klep die er tussen zit dicht en maak niet de hele meut waker :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn inderdaad chauffeurs die "alleen" op de wereld zijn.....sta bijna nooit langs de snelweg maar meestal bij routiers en daar valt t over t algemeen wel mee met de herrie, al heb je natuurlijk altijd mensen die hun auto lang laten warmdraaien voordat ze wegrijden of staan buurten voor hun auto!

paar maanden geleden akkefietje met duitser gehad...stond in Blincourt (routier in Frankrijk), lag in bed hoor eerst iemand GUTE NACHT schreeuwen toen ging een deur open en dicht en ineens muziek keihard!!

dus ik kijk op klok was t 0u30:cool:.....ik gordijn aan de kant zit die brummi met zijn raam open een shaggie te roken met de muziek keihard...dus ik ff afwachten, toen mijn raam open en gevraagt of hij iets rustiger kon doen....hij keek alleen maar dom en maakte zijn raam dicht en muziek ging uit, ik gordijn weer dicht ga weer liggen en jawel weer keiharde muziek!!!

ik gordijn weer open heeft brummi zijn gordijn en raam dicht maar muziek zo hard dat ik er last van heb........dus ik mijn raam maar weer open toen eens "voorzichtig":D met mijn vuist op zijn raam getikt en na een "scheisse" uit zijn cabine werd t ineens stil!!!!!!ik werd 's morgens wakker met een ietwat pijnlijke hand, vraag me nu nog af hoe dat komt....

gr.Den

hij zal wel een beetje bang zijn geweest door jouw tengere lichaamsbouw dennis.LOL

ik stond voor een tijd geleden in hognoul bij chez viviane, toen een "collega" met een kenteken dat ver vanachter berlijn kwam dacht dat ie eerst zijn auto moest starten, toen water moest koken voor koffie en zich toen nog uitgebreid ging staan wassen naast de auto. ik had me intussen al aangekleed om hem eens op zijn nummer te zetten.

de chauffeur die tussen hem en mij instond ergerde zich er aan, net als ik. maar die maakte hem op een manier duidelijk dat hij het er niet mee eens was op een manier die ik nog nooit gezien had. hij begon te TOETEREN.

stomverbaasd ben ik maar terug gelopen naar de auto en ben zelf maar koffie gaan zetten, was toen toch al wakker.

oh ja, als ik smorgens de auto start rij ik direct weg. ik heb het voordeel dat ik een mooi jong stel heb en dat dat stel 's nachts geen lucht verliest.

alleen als ik naast bert vossie sta blijf ik even met een iets hoger toerental staan, dit om bert te plezierenLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik stond een tijdje geleden ergens bij Koblenz te overnachten.

Komt er iets na 22:00 nog een italiaan de parking op rijden.

Met een koeler uit begin 19e eeuw.

En dat ding stond volgens mij op standje noordpool.

Het leek wel of er de hele nacht een harriër boven de parking hing.

De HELE nacht heeft dat ding staan loeien dat het een aardigheid was.

Heb serieus overwogen de dieseleiding door te snijden, want dit ging echt alle proporties te buiten.

Ik weet dat die jongens ook moeten slapen, maar kom op zeg.

De volgende ochtend stonden er dik 100 chauffeurs die alles behalve een goede nachtrust hadden gehad.

Ik was duidelijk niet de enige die hem hadden liggen te vervloeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aangezien ik gewoon binnenland rijd heb ik weinig last van slechte overnachtingen. Maar als ik ergens bij een tankstation even stop zet ik wel altijd de koeler uit. Ik hoef daar toch nooit lang te zijn, hooguit om sigaretten of drinken te halen.

Van de week heb ik even een uurtje geslapen bij de pomp, maarvoordat ik weer weg kon moest ik eerst een poosje lucht draaien.. Hij lekte dus als de ziekte. Dan baal ik echt wel ja want ik wil ook niemand storen maar kon er ook weinig aan doen anders kwam ik niet van de plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal zette ik ook de koeler uit toen ik nog elke dag met diepvries rondhobbelde.Behalve 1 keer.Ik was op weg van Maastricht naar tilburg in de zomervakantie vorig jaar.En bij Weert even stoppen voor de dagelijkse schoonheidsslaap.Staat er de halve parkeerplaats vol met sleurhutten en daarnaast de tafels en de stoelen uitgeklapt.Ik zie een mooi plekje tussen de caravans en zet mijn auto er tussen.Na 10 minuten waren er een paar die de hele handel de caravan insmeten en met een kwaad gezicht aanreden.

Ben ik dan een aso?mischien wel maar zulke gasten die de halve parkeerplaats in beslag nemen kan ik niet uitstaan en doe het de volgende keer weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een beetje rekening houden met elkaar is niet verkeerd.

Ik heb nog wel eens dat ik in de avond nacht op een parking even een bak koffie pak en dan even me wagen schuin zet zodat andere er langs komen doe dan altijd even me lichten uit zodat het niet naar binnen schijnt maar als het koud is laat ik wel de moter lopen.

Ik heb een heerlijk dik dekbed en heb gelukkig de kachel niet nodig. Wat is dus ook niet snap waarom die brullende koelingen naast je gaan staan terwijl er veel parkings zijn waar speciale plekken zijn voor deze brulapen. Denken ze dan niet een beetje na dan. Ik heb ook vaak gekoeld spul mee maar ik zoek de plekken op waar ik voor de rest rustig sta of ik zet hem uit. Grt Ingo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
kost dat niet erg veel -dure- diesel???

Hier in het moderne 1-Europa hebben we standkachels en standairco:tu:

Maar om bij het topic te blijven; ik moet smorgens vroeg regelmatig voor 10 minuten mijn motor laten lopen omdat ik een lucht-lekkende trailer heb.

Diesel was hier altijd erg goedkoop dus waarom zou je dan een standkachel in je truck zetten??? Als het te koud of te warm was liet je gewoon de motor lopen...

De eerste standkachel bij REM werd in 2002 ingebouwd....

Terug op geluidsoverlast... In Canada en de States is het vaak verboden om binnen de bebouwde kom de motorrem te gebruiken.. Om het een beetje leefbaarder te houden voor de woongemeenschap... Waarschijnlijk een gevolg van het feit dat het hier ook erg stoer is om "straight pipes" te hebben en dan al motorremmend terug te schakelen...

Ga maar zoeken op joetoep, dan vind je ze wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zocht altijd een plaats vooraan op met de koeler,maar 99 van de 100 keer waren die gewoon bezet.Moet ik dan doorrijden of een plaats tussen de rest pakken?Dan moeten ze er maar rekening mee houden of rijkswaterstaat moet op alle parkeerplaatsen er een aantal reserveren voor de koelers.

Maar niet gaan zeuren dat ze langs/achter of voor je komen staan als niemand er rekening mee houdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, als chauffeur van een koeler zijnde heb je ook niet altijd de parkeerplaatsen voor het uitzoeken.... Ik was en ben niet blij als er eentje naast me komt staan maar ja, die mannen moeten ook parkeren, toch?? En ik denk dat ze niet die koeler zomaar uit kunnen zetten...

Trouwens, koelers is niet leuk maar een veewagen met koeien of een wagen kippen... Djieperzzz, daar word je ook niet vrolijk van hoor..:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

Had het vaak in mn internationale periode,als ik van frankrijk kwam en dan in rotterdam lossen...bleef ik meestal bij joost of kanters staan...Had het vaak dat bij kanters er gewoon asociaal hard over de parking gereden werd,je donderde nog net je nest niet uit...Daar er nogal wat oneffenheidjes in de parking zitten...Als alternatief later doorgereden naar dordrecht de hartogh tankcleanining ,lekker rustig...Tot er s'nachts in ene een hoop glas gerinkel en een alarm afgaat,doe mn gordijn open en zie 2 naffertjes op een scooter met de kassa van het restaurant voorbij vliegen....Ja dan slaap je ook niet lekker meer...:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Had het vaak in mn internationale periode,als ik van frankrijk kwam en dan in rotterdam lossen...bleef ik meestal bij joost of kanters staan...Had het vaak dat bij kanters er gewoon asociaal hard over de parking gereden werd,je donderde nog net je nest niet uit...Daar er nogal wat oneffenheidjes in de parking zitten...Als alternatief later doorgereden naar dordrecht de hartogh tankcleanining ,lekker rustig...Tot er s'nachts in ene een hoop glas gerinkel en een alarm afgaat,doe mn gordijn open en zie 2 naffertjes op een scooter met de kassa van het restaurant voorbij vliegen....Ja dan slaap je ook niet lekker meer...:cool:

Tja, en als dat dan gebeurt, mag je er vanwege die maffe rij tijdenwet niet eens de achtervolging inzetten.

Want dan wordt Koos weer boos!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn inderdaad chauffeurs die "alleen" op de wereld zijn.....sta bijna nooit langs de snelweg maar meestal bij routiers en daar valt t over t algemeen wel mee met de herrie, al heb je natuurlijk altijd mensen die hun auto lang laten warmdraaien voordat ze wegrijden of staan buurten voor hun auto!

paar maanden geleden akkefietje met duitser gehad...stond in Blincourt (routier in Frankrijk), lag in bed hoor eerst iemand GUTE NACHT schreeuwen toen ging een deur open en dicht en ineens muziek keihard!!

dus ik kijk op klok was t 0u30:cool:.....ik gordijn aan de kant zit die brummi met zijn raam open een shaggie te roken met de muziek keihard...dus ik ff afwachten, toen mijn raam open en gevraagt of hij iets rustiger kon doen....hij keek alleen maar dom en maakte zijn raam dicht en muziek ging uit, ik gordijn weer dicht ga weer liggen en jawel weer keiharde muziek!!!:mad:

ik gordijn weer open heeft brummi zijn gordijn en raam dicht maar muziek zo hard dat ik er last van heb.....:hamer:....dus ik mijn raam maar weer open toen eens "voorzichtig":D met mijn vuist op zijn raam getikt en na een "scheisse" uit zijn cabine werd t ineens stil!!!!!!ik werd 's morgens wakker met een ietwat pijnlijke hand, vraag me nu nog af hoe dat komt....

gr.Den

Precies een actie die ons pap ook zo zou uitvoeren :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Normaal zette ik ook de koeler uit toen ik nog elke dag met diepvries rondhobbelde.Behalve 1 keer.Ik was op weg van Maastricht naar tilburg in de zomervakantie vorig jaar.En bij Weert even stoppen voor de dagelijkse schoonheidsslaap.Staat er de halve parkeerplaats vol met sleurhutten en daarnaast de tafels en de stoelen uitgeklapt.Ik zie een mooi plekje tussen de caravans en zet mijn auto er tussen.Na 10 minuten waren er een paar die de hele handel de caravan insmeten en met een kwaad gezicht aanreden.

Ben ik dan een aso?mischien wel maar zulke gasten die de halve parkeerplaats in beslag nemen kan ik niet uitstaan en doe het de volgende keer weer.

Daar ben ik het ook weer niet helemaal mee eens.. die mensen hebben ook recht op ff een fatsoenlijke pauze om ff rustig wat te eten en drinken..

Maar dat ze zich aan de koeler storen is ook overdreven. Het is geven en nemen denk ik.. Dan erger ik me eerder aan de mensen die hun auto op de plek voor vrachtauto's zetten waardoor wij de auto weer niet kwijt kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik het ook weer niet helemaal mee eens.. die mensen hebben ook recht op ff een fatsoenlijke pauze om ff rustig wat te eten en drinken..

Maar dat ze zich aan de koeler storen is ook overdreven. Het is geven en nemen denk ik.. Dan erger ik me eerder aan de mensen die hun auto op de plek voor vrachtauto's zetten waardoor wij de auto weer niet kwijt kunnen.

Even voor de duidelijkheid .Ze stonden dus op de vrachtwagenparkeerplaatsen.Anders kan ik me er ook absoluut niet druk om maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik rij zelf ook met koeler, maar als ik mijn rust moet nemen, dan moet dat...

Wel heb ik om het een beetje redelijk te houden de koeler op continue staan dus niet aan-uit-aan-uit, dan slaap ik ook niet... en de gasstang losgetrokken zodat die niet de hoge toeren injaagt. Voor de temperatuur maakt dat namelijk geen ruk uit, en is het goed slapen met zo'n monotoon geluidje aan je oren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden