[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

bekeuring


arrian

Vraag

  • Forumlid

Een collega van mij is vorig jaar vergeten zijn digitacho op rust te zetten ( in Duitsland) en is dus 11 uur lang doorgegaan op het hamertje,maar dus geen meter gereden, koste hem dus 1500 euro, kun je er tegenin gaan of heeft dat geen zin ondanks dat hij stil heeft gestaan?

groeten Arrian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Een collega van mij is vorig jaar vergeten zijn digitacho op rust te zetten en is dus 11 uur lang doorgegaan op het hamertje,maar dus geen meter gereden, koste hem dus 1500 euro, kun je er tegenin gaan of heeft dat geen zin ondanks dat hij stil heeft gestaan?

groeten Arrian

sorry in Duitsland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dan had hij gelijk een protocol in moeten dienen.

Kan wat extra geld kosten, maar kost die dienders ook extra tijd!:p

Daarmee dien je dus eigenlijk direct een bezwaarschrift in.

Of dat achteraf kan....volgens mij wel, alleen is hulp van TLN dan wel zo handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dan had hij gelijk een protocol in moeten dienen.

Kan wat extra geld kosten, maar kost die dienders ook extra tijd!:p

Daarmee dien je dus eigenlijk direct een bezwaarschrift in.

Of dat achteraf kan....volgens mij wel, alleen is hulp van TLN dan wel zo handig.

kun je mij eens uitleggen hoe dat werkt met zo'n protocol want zoiets leer dus niet bij je chauffeurs opleiding.

toch eigenlijk wel een gemis vind ik hoe te handelen bij een aanhouding in het buitenland en wat de opties van de chauffeur op dat moment zijn

kun je dan gewoon zeggen tegen oom agent stel maar een protocol op

gr Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ja een gemis! Zou er geen bijscholing kunnen komen :"Hoe ga ik om met buitenlandse agenten,douane enz enz"

Als we dan toch met zn allen op cursus moeten lijkt me dit wel een mooie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ja een gemis! Zou er geen bijscholing kunnen komen :"Hoe ga ik om met buitenlandse agenten,douane enz enz"

Als we dan toch met zn allen op cursus moeten lijkt me dit wel een mooie

Zou inderdaad een goeie zijn,nu weet je meestal niet wat je rechten zijn en /of mogelijkheden om er tegen in tegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

als je gecontroleert word, en je krijgt een boete, en die betaal je. dan beken je daarmee gelijk schuld.

laat je een protocol opmaken dan zal een rechter de situatie bekijken, en beboete inien noodzakelijk.

agenten zijn niet zo dol op protocol's, want ze moeten heelveel papieren invullen. chauffeurs zijn er vaak ook niet dol op, want ten eerste sta je al een uur met een agent in discursie, omdat die hem liever niet invult, en vervolgens sta je nog een half uur tewachten eerdat al die papieren zijn ingevult.

men betaald maar snel, zodat men weer snel de weg opkan.

en vaak zit je in het buitenland met het taal probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier
kun je mij eens uitleggen hoe dat werkt met zo'n protocol want zoiets leer dus niet bij je chauffeurs opleiding.

toch eigenlijk wel een gemis vind ik hoe te handelen bij een aanhouding in het buitenland en wat de opties van de chauffeur op dat moment zijn

kun je dan gewoon zeggen tegen oom agent stel maar een protocol op

gr Erik

Weet ik ook niet!:o Gewoon maar zeggen: 'du machst proctocol!' ich zahle niks, keine geld!:angel:

Ik heb er geen ervaring mee, maar weet wel dat het mogelijk moet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

duitsland is net als frankrijk en polen moeilijk als het gaat om afhandelingen van boetes. het is betalen of staan blijven in 9 van de 10 gevallen.

kaartje eruit halen als je in duitsland of frankrijk stil staat is ook niet altijd even slim. beste wat je kunt doen als je stopt om te rusten de tacho op pauze gooien en dan na afhandeling van papier werk hem op rust te gooien. je moet namelijk aangeven welk land je dienst eindigd maar ook als je weer wilt vetrekken aangeven welk land je dienst weer begint.

pfffffffff ik weet het klinkt omslachtig EN DAT IS HET OOK!!!!!!!

boetes voor het vergeten van welk land je eindigd of start ook het rijden zonder kaart ivm je rust of dat een collega ff je wagen gewassen heeft in het weekend zijn ook niet misselijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

jw de kooiaap

Ik heb een tacho die automatisch op rust gaat zodra ik stilsta,moet hem af en toe op werken zetten,maar 's nachts vergeten is er niet meer bij.

Als je stil staat of wanneer je het contact uitzet. Wanneer hij op rust gaat zodra je stilstaat krijg je namelijk ook een forse boete evenals degene die deze instelling gedaan heeft. Dat is namelijk altijd te zien door de werkplaatskaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als je stil staat of wanneer je het contact uitzet. Wanneer hij op rust gaat zodra je stilstaat krijg je namelijk ook een forse boete evenals degene die deze instelling gedaan heeft. Dat is namelijk altijd te zien door de werkplaatskaart.

Dat is standaard bij alle nieuwe auto's van meneer DAF, bij ons rijden er ook een paar nieuwen die doen dat ook. Monteur is geweest en heeft het aangepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat is standaard bij alle nieuwe auto's van meneer DAF, bij ons rijden er ook een paar nieuwen die doen dat ook. Monteur is geweest en heeft het aangepast.

Klopt helemaal, het gaat mij er alleen om dat het juist uitgevoerd is. Kleine moeite om te controleren zodat je later geen grote boete krijgt.

Het is trouwens niet bij alle Siemens tacho's mogelijk. In je papierlade voor

de printer zit onderin een typeplaatje. rechts onderin staat een Rel nummer. Deze moet minimaal 1.2 zijn en alleen bij serienummers boven de 428865 is het mogelijk. Bij 1.2a en 1.3 is het altijd mogelijk om de automatische rust in te stellen.:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ik zou het niet doen dat tie automatisch op rust springt want dat kan idd aardig in de centen oplopen als je hiermee in frankrijk aangehouden word. hun zien dit aan voor elke keer onderbreken van je rust.

advies is dan ook om dit gewoon niet te veranderen en zelf in de gaten houden dat wanneer je egt gaat rusten/pauze pakt hem ook op rust of pauze te zetten.:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Gaan jullie niet wat snel? Ik rijd met een Siemens digi, die inderdaad automatisch op rust springt als het contact er af gaat. Sterker: laatst bij de garage geweest om dat uit te laten schakelen, maar daar begonnen ze liever niet aan...

Maar wat ik eigenlijk zeggen wil: als je vanuit de ruststand wegrijdt zonder de functie aan te passen, en dan weer stopt ploft 'ie weer op rust. Maar wanneer je vóór het wegrijden de tacho op werken zet, komt 'ie daar toch ook terug bij stilstand? De mijne wel tenminste:ja:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gaan jullie niet wat snel? Ik rijd met een Siemens digi, die inderdaad automatisch op rust springt als het contact er af gaat. Sterker: laatst bij de garage geweest om dat uit te laten schakelen, maar daar begonnen ze liever niet aan...

Maar wat ik eigenlijk zeggen wil: als je vanuit de ruststand wegrijdt zonder de functie aan te passen, en dan weer stopt ploft 'ie weer op rust. Maar wanneer je vóór het wegrijden de tacho op werken zet, komt 'ie daar toch ook terug bij stilstand? De mijne wel tenminste:ja:

Maarten

nou dan hoop ik voor je dat je nooit in duitsland of frankrijk komt want dan krijg je dus een fikse bekeuring die niet misselijk is.

kan je em dan wel weer gelijk door de garage trug laten betalen omdat hun de digi tacho niet op de juiste werkwijze willen zetten dat als je stopt de digi op werken springt en niet op rust zoals de analoge tacho's.

en als je egt gaat rusten in NL of D of F of in welk land dan ook, als je onderweg de 9 of 11 uur rust neemt dan ben je wettelijk verplicht om aan te geven welk land je eindigd en je rust neemt en welk land je dienst begint. ook als je op de standplaats stopt en de weekend ingaat ben je dit verplicht te doen alsmede ook het aangeven dat het einde dienst is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als je stil staat of wanneer je het contact uitzet. Wanneer hij op rust gaat zodra je stilstaat krijg je namelijk ook een forse boete evenals degene die deze instelling gedaan heeft. Dat is namelijk altijd te zien door de werkplaatskaart.

Onzin....

Onze digitacho's gaan allemaal op rust zodra je de auto van contact zet.....dat is een aanpassing in de regels, dat mag nu dus wel!! Software aanpassing wordt door de dealer gedaan....:tu:

Ik haal mijn pas er alijd uit snachts, en als ik hem er smorgens weer in doe zet ik handmatig de standtijd op rust...je moet dan wel idd het beginland appart ingeven, dat vraagt hij niet vanzelf....ff in het menu gaan en handmatig invoeren.....en ja. dit is volkomen legaal:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

@ DeLights: In die landen kom ik niet, maar dan nog geen probleem:nee: Vanaf dag 1 heb ik me een vaste volgorde aangewend, contact uit> tacho op werk. Gaat meestal wel goed, een enkele keer vergeet ik dat. Daarom wilde ik e.e.a. aan laten passen...

@ Toin: DAF heeft toch ook Siemens tacho's? De mijne vraagt nl. wel om beginland bij aanvang dienst. Bij een overnachting laat ik de pas er altijd in, en moet dan inderdaad via het menu eind- en beginland invoeren:ja:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Onzin....

Onze digitacho's gaan allemaal op rust zodra je de auto van contact zet.....dat is een aanpassing in de regels, dat mag nu dus wel!! Software aanpassing wordt door de dealer gedaan....:tu:

De eerste versie van de digi hadden idd nog het handmatig op rust zetten ritueel. Bij de opvolger hoef dat niet meer, maar je kunt natuurlijk de tachsoftware laten opdaten, maar ja.... $$$$$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Onzin....

Onze digitacho's gaan allemaal op rust zodra je de auto van contact zet.....dat is een aanpassing in de regels, dat mag nu dus wel!! Software aanpassing wordt door de dealer gedaan....thumbsup.gif

Even goed lezen wat ik geschreven heb. Ik heb het over stilstaan, dus wanneer je het voertuig stil zet moet hij op overige werkzaamheden staan. Zodra je het contact uit zet mag hij pas op rust gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Dat is standaard bij alle nieuwe auto's van meneer DAF, bij ons rijden er ook een paar nieuwen die doen dat ook. Monteur is geweest en heeft het aangepast.

Bij ons rijden ook nog enkele Scania's met zo'n "oude" analoge tachograaf, die automatisch op rust springt als je stil staat. Moet je deze dan zelf elke keer weer op werken zetten tijdens het lossen ????.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Even goed lezen wat ik geschreven heb. Ik heb het over stilstaan, dus wanneer je het voertuig stil zet moet hij op overige werkzaamheden staan. Zodra je het contact uit zet mag hij pas op rust gaan.

Ai ... dan zouden we hier een groot probleem hebben in de winter.

Bij temperaturen onder de -25c zet ik echt de motor niet meer uit, dat zou dan betekenen dat ik geen pauze of rust meer zou kunnen maken. Als ik bij die temp. de motor uit zet krijg ik hem na 45 min niet meer aan ... bevroren dus.

Dan zijn we in noorwegen snel uitgewerkt in de winter :ok:.

Of de motor loopt of niet staat los van wat de chauffeur aan het doen is, rusten of werken.

Gr. Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden