[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

CAO


Elregionall

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik zou zeggen Laten we de regels is wat weg gooien

 

En meer gaan denken om het werk te houden

 

En met een cao boekje onder het kussen slapen Daar moet je bij mij niet mee aan komen zeker in deze tijd

 

Het is er op of er onder Gewoon gaan met die banaan

 

Huub

Regels zoals die er nu zijn komen uit de tijd dat iedereen maar wat aanrommelde en zo misbruik maakten van het vertrouwen van de overheid. Tja dan komen er regels en als je dan nog niet luisterd nog meer regels. Bedankt Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Regels zoals die er nu zijn komen uit de tijd dat iedereen maar wat aanrommelde en zo misbruik maakten van het vertrouwen van de overheid. Tja dan komen er regels en als je dan nog niet luisterd nog meer regels. Bedankt Huub

 

Nah, die mening deel ik niet met jouw, destijds waren er ook regels, geen mens die zich eraan hield.

Nu zijn er slimme mensen die slimmere regels maakten, maar die slimme mensen vergaten dat er ook slimme mensen zijn die dus weer zo slim genoeg zijn om weer aan te kunnen rommelen met die slimme regels.

Jah, das al even iets om over na te denken he.... :p

 

Maar laten we eens gek doen en zeg, weet je wat, als jij nu beloofd dat jij je aan de regels houd, dan word jij daarvoor beloont dat we jouw onderweg hier in Nederland niet meer aanhouden en controleren.

( Ik weet niet precies hoe slim je bent, je komt mij over als redelijk slim, maar men weet nooit, ik heb het over het convenant )

 

Prachtig toch, zoiets en slim bedacht....zulke slimme regels.

De controleur minder werk en het bedrijf krijgt netjes ruim van te voren een brief, we komen een bakkie doen bij U om eens te controleren of U zich aan het convenant houd.

 

Mijn slimme opmerking in dit verhaal is, Koppel dan tijdens zo`n bedrijfsbezoek voor de grap eens de gegevens van de bestuurderskaart met de loonstroken aan elkaar.

Goh, Pietje heeft op zijn kaart alles netjes in orde, maar heeft toch een bonus van 20 uur gekregen van zijn baas, en dat in deze tijden... :rolleyes:

 

Ik hoop dat je zo slim bent om te begrijpen wat ik met deze slimme opmerking bedoel.,,, :D

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn slimme opmerking in dit verhaal is, Koppel dan tijdens zo`n bedrijfsbezoek voor de grap eens de gegevens van de bestuurderskaart met de loonstroken aan elkaar.

Goh, Pietje heeft op zijn kaart alles netjes in orde, maar heeft toch een bonus van 20 uur gekregen van zijn baas, en dat in deze tijden... :rolleyes:

  :D

Meeste collegas van mij werken toch regelmatig meerdere uren die niet in een tachograaf terug te vinden zijn.

Krijgen ze toch een hele kluif om dat uit te pluizen........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dan hebben je collega's (je baas eigenlijk) een probleem, de overige werkzaamheden moeten handmatig op de digipas gezet worden.

Officieel dan, nu zullen ze hier in den lande daar gelukkig niet moeilijk over doen. Maar daar is hier al meer over geschreven je moet de overige werkzaamheden handmatig op je pas zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat klopt, en het zal ze (en mij ook) een rotzorg zijn.

Als je 1of 2 dagen per maand eens een keer met een vrachtwagen rijdt moet je dus ook alle tussen liggende werkzaamheden en vrije tijd (rust/pauze) met de pijltjes toets op dat takke ding invoeren.

Voor je het weet is dan je diensttijd voorbij.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Meeste collegas van mij werken toch regelmatig meerdere uren die niet in een tachograaf terug te vinden zijn.

Krijgen ze toch een hele kluif om dat uit te pluizen........

Doen ze dat dan voor niks? Controle bestaat uit uitdraai boordcomputer dagstaten loongegevens enz. Dus niet alleen tacho gegevens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik neem aan dat ze gewoon betaald krijgen voor hun bewezen diensten. Ik in elk geval wel en hoor verder niemand klagen.

En die uren zijn zeker terug te vinden op hun dag/weekstaten. Boordcomputer hebben we gelukkig niet.

Maar aangezien de meesten bij ons regelmatig werkzaamheden doen waarbij we geen tachograaf nodig zijn is het dus niet zo simpel om dat allemaal 1:1 naast elkaar te leggen.

Van de 50 man met een CE rijbewijs zijn er 15 min of meer vast chauffeur. En ook die doen regelmatig wat anders dan een vrachtwagen besturen.

Als iemand dus 200 uur per 4 weken betaald krijgt terwijl hij er nog geen 150 heeft gereden wil dan niet automatisch zeggen dat die persoon de boel besodemieterd. Daarvoor komt toch iets meer bij kijken voor de controleurs. Maar als ze een vermoeden hebben dat er iets fundamenteel mis is binnen een organistaie dan zoeken ze echt wel net zo lang tot ze hun vermoeden verstigd zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat klopt, en het zal ze (en mij ook) een rotzorg zijn.

Als je 1of 2 dagen per maand eens een keer met een vrachtwagen rijdt moet je dus ook alle tussen liggende werkzaamheden en vrije tijd (rust/pauze) met de pijltjes toets op dat takke ding invoeren.

Voor je het weet is dan je diensttijd voorbij.....

 

Da's ook precies de reden dat ik de tacho in mijn busje ben gaan gebruiken. Anders moet ik voor die enkele keer dat ik de pas echt nodig heb een dag uittrekken om alles in te voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

:nee:

Volgens mij zijn ze in slaap gevallen En mogen niet gestort worden

 

Maar waarom moet het zolang duren

 

Het is toch vaak zo 3% Loons verhoging  4% inleveren aan vader staat

 

 

Dus wie lacht er om

 

Bij veel Oostblok mensen Basis loon liefst zo laag mogelijk

 

De rest zwart onder de tafel Zo gaat dat bij veel

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Boven de 50 hoef je ook geen nachtarbeid te doen staat er ook in toch ik begin niet voor 6.00 uur

Verzonden met mijn iPhone 6s

Gr Wilfred

En geen weekendwerk volgens mij.

Volgens mij staat daar wel het één en ander over in de cao vermeld.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En geen weekendwerk volgens mij.

Volgens mij staat daar wel het één en ander over in de cao vermeld.

volgens mij staat daarover alleen iets wat met overuren te maken heeft in. Over geen weekenden als je ouder bent dan 50 iig niet volgens mij.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bewerkt door corne64
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

volgens mij staat daarover alleen iets wat met overuren te maken heeft in. Over geen weekenden als je ouder bent dan 50 iig niet volgens mij.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb het geregeld van 50+ collega's van mij gehoord.

Die overigens gewoon weekenden werken als het moet.

Maar in welk artikel het staat in de cao weet ik ook niet zo snel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

TLN

Artikel 28

Verplichting overwerk oudere werknemers

Een werknemer van 50 jaar of ouder kan niet worden verplicht tot het maken van overuren van

meer dan 12,5 uur per week. Hij kan dit echter niet afdwingen middels het weigeren van werk.

Indien in het belang van de onderneming meer dan 12,5 overuren in een week worden gemaakt,

dienen deze meerdere uren in de daaropvolgende week zodanig te worden gecompenseerd, dat er

maximaal 105 uur in 2 weken is gewerkt.

KNV

B - Verplichting overwerk oudere werknemers

Een werknemer van 50 jaar of ouder kan, behoudens niet voorziene omstandigheden, niet worden

verplicht tot het maken van overuren. De planning van de onderneming dient er voor zorg te dragen dat

uitvoering van deze bepaling gewaarborgd is.

De werknemer dient aan het begin van elk kalenderjaar aan te geven of en voor hoeveel uur per week hij

gebruik wenst te maken van deze uitzonderingsregeling.

Niets over weekeinden dus, ook ik moet gewoon werken als ze dat willen :mad:

je bent me net voor.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden