Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 30-11-23 in all areas

  1. Dat is een lul verhaal. Eigenlijk willen ze meer chauffeurs uit heel goedkope landen importeren. Hier roepen ze dat ook. Maar ondertussen is er een chauffeur overschot.
    2 points
  2. Als we ons tot Nederland beperken zul je concluderen dat er in het jaar 1900 6,5 miljoen inwoners waren. Nu, in 2023 zijn er dat 17.811.291. Bijna 3 x zoveel dus En in 2022 groeide de bevolking t.o.v. 2021 met 220 619, dat is op minder dan 5 jaar een miljoen erbij. En nog zijn er politici die met droge ogen beweren dat er nog ruimte zat is en de grenzen wagenwijd openzetten Het is dus geen politiek onderbelicht probleem , maar een politiek genegeerd probleem. De Franse generaal Charles De Gaulle( 1890-1970) zei het al( lang geleden toen hij nog president was) : Nederland is een groot land met veel te veel inwoners.
    2 points
  3. BGL topman: Chauffeurs gaan tot 7000 Euro verdienen Dirk Engelhardt, de topman van de Duitse BGL, zeg maar de Duitse TNL zegt dat chauffeurs in de toekomst fors meer geld gaan verdienen. Op dit moment valt dat in Duitsland nogal tegen, maar hij verwacht dat de lonen stijgen naar bedragen tussen de 5- en 7.000 Euro. ,,Ik ben er zeker van dat het die kant op gaat omdat chauffeurs steeds schaarser zullen worden’’ aldus Engelhardt. Jaarlijks gaan er in Duitsland 30.000 chauffeurs met pensioen, en daar komt op dit moment maar de helft van terug aan instroom. Momenteel is er al een tekort van 100.000 chauffeurs in Duitsland, en Engelhardt verwacht dat dit aantal sterk zal stijgen de komende jaren. Autonoom rijden zou een oplossing zijn voor het chauffeurstekort, maar voor het jaar 2038 ziet de BGL topman dat niet gebeuren in Europa. Tot die tijd ziet hij loonsverhoging, een verbetering van de arbeidsvoorwaarden en een imago verbetering voor het vak van chauffeur als oplossingen voor het chauffeurstekort. Daarnaast moet er gewerkt worden aan een betere infrastructuur, met betere verzorgingsplaatsen onderweg. Dat betekent een enorme stijging van de transportkosten. De Duitse Maut verhoging per 1 december is nog maar het begin, daar komen straks fors hogere kosten voor personeel bij. De gevolgen daarvan zijn volgens BGL onvermijdelijk hogere consumentenprijzen in de bron: https://bigtruck.nl/blog/bgl-topman-chauffeurs-gaan-tot-7000-euro-verdienen
    1 point
  4. Met hogere consumentenprijzen word je er per saldo nog niks wijzer van.
    1 point
  5. Gaan jullie vandaag weer verder? Ik vind het een hoogst vermakelijke discussie. Het was zo'n dooie boel hier de laatste tijd, eindelijk weer leven in de brouwerij!
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden