[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wil graag Chauffeur worden


Arnaud

Vraag

  • Forumlid

Heej Allemaal

ik ben Arnaud en ik ben 19 jaar oud

ik heb een Leerprobleem dat komt door me lage IQ kan ik niks aan doen zo ben ik geboren:S

hierdoor heb ik ook geen Opleiding/Diploma zoals MBO vmbo ofzo heb dus aleen basisschool gedaan ik wou van jongs af aan al vrachtwagenchauffeur worden is er aleen nooit van gekomen ik denk door dat ik niet goed genoeg kan leren ik heb 2 maand stage gelopen bij Bolk Transport in Almelo hier heb ik mijn Heftruck certificaat gehaald ze zieden hier al tegen mij dat Vrachtwagenchauffeur waarschijnlijk niks voor mij zou zijn oke veder nooit meer over nagedacht daarna stage gelopen in Supermarkt de Plus hier heb ik 6 maand stage gelopen daarna vroegen ze mij of ik daar in de vulploeg wou na school tijd dat gedaan na 2 jaar daar gewerkt te hebben als vakkenvuller werd mij gevraagd of ik daar voor vast wou werken 32 uur per week als Afdeling chef Diepvries/Zuivel dit met ouders en school overlegt en uiteindelijk gedaan omdat ik door mijn Leerprobleem veder bijna geen kans had dit 1 jaar gedaan daarna doorgegroeid naar Afdelingschef AGF/Diepvries tot heden doe ik dit nu maar nu wil ik heel erg graag mijn droom van vrachtwagenchauffeur worden uit laten komen heb mijn Rijbewijs B Inmiddels nu ook 7 maand heeft best lang geduurd voor ik dit had erg veel moeite gehad met de Theorie veder 90 uur Rijles gehad maar uiteindelijk wel geslaagd nu zeggen mensen altijd tegen mij dat ik best goed kan rijden voor iemand die net 7 maandjes zijn rijbewijs heeft niet om op te scheppen ofzo

en nu wil ik graag weten of het Mogelijk is om Vrachtwagenchauffeur te worden zonder VMBO/HBO/MBO te hebben zou ik het kunnen door mijn leerprobleem iedereen zegt altijd als je iets heel graag wilt kun je het hoe lang het ook duurt

wie kan me Helpen met Informatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0

Ik werk al ruim 15jr als chauffeur en sta bij het aankoppelen van een oplegger eigenlijk niet meer stil wat ik nou precies gedaan heb

dat is wel het veraderlijke eraan dat je routine erin hebt dan gaat het dus ook mis zonder dat je het in de gaten hebt :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Vrouwenlijke examinator... Je had haar een bos bloemen moeten geven.

Met een kaartje eraan.

Vrouwen kunnen niet rijden..:D:D:D

Angelique heeft net besloten nooit geen drop meer op te sturen;):bey::D:D

Dat klopt ... hoe heb je het zo geraden? ........................................... ;)

Maar een vrouwelijke examinator kan ook met haar verkeerde been uit bed gestruikeld zijn natuurlijk ...

... Zouden wij wel slagen indien we naar de nieuwe maatstaven zouden moeten afrijden?

Wat ik zo lees her&der is dat het wel 'moeilijker' is geworden === meer ballast ook zou ik zo zeggen, want je moet ook als examenonderdeel een auto kunnen laden of lossen?!?!?!

Ik weet er het fijne niet van maar als je een trailer moet gaan laden met een handpalletwagen en rotte europallets ben ik bij voorbaat al gezakt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Beste Chauffeurs

Sorry dat ik zo laat reageer druk druk met het werk

maar ik heb goed nieuws Woensdag 21 Juli Geslaagd voor me CE:D:banaan:

nu heb ik alles Compleet alleen me ADR nog maar daar ga ik denk ik na de vakantie mee beginnen

Groeten Arnaud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Met andere woorden ... hij zat dus niet goed geborgd?

Dit kun je testen (weet je denk ik al wel?) door als je hebt aangekoppeld en de klik hoort (hoor je vaak) ff de luchtvering van je trekker omhoog te zetten en vooruit te rijden ... dan voel je of de trailer goed geborgd is of niet.

Ik weet niet of dit tijdens een examen zo hoort ... of mag ... dat kun jij ons beter vertellen denk ik. Ik werk al ruim 15jr als chauffeur en sta bij het aankoppelen van een oplegger eigenlijk niet meer stil wat ik nou precies gedaan heb ;)

In ieder geval meer succes de volgende keer.

Nee Angelique, je moet kijken of het pinnetje erin zit (op de schotel), als ie naar binnen is geschoten dan zit ie geborgd. Zit ie niet geborgd dan jutteren. Maar er zijn dus waarschijnlijk wel meer soorten systemen met elk hun eigen eigenschappen.

De praktijk is toch altijd anders dan het theorie verhaal.

Overigens had ik op mijn examen ook iets dergelijks, want het pinnetje zat er wel in, maar was kennelijk toch niet geborgd (tja so far for foolproof). Moest dus alsnog jutteren.

Checken doe je met de trailerrem (althans in de wagen waarop ik leste).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Het eerste stuk van de slag van de handrem kan ook als trailerrem functioneren Het is ff zoeken en aanvoelen maar werkt wel

Bij ons zit er geen veiligheidspal of iets dergelijks meer op de schotel maar en led lampje als die knippert mag je er van uit gaan dat de trailer goed vast zit

Greets

Als de remmerij van de trailer goed is afgestemd wil dat wel ja........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
dat pinnetje ken ik wel van aanhangwagenkoppelingen, maar heb ik persoonlijk nog nooit op een schotel gezien.

bij sommigen zit er een stukje ijzer aan met een veertje dat doordat hij naar beneden klapt verhinderd dat je hem kunt ontkoppelen.

bij nog weer andere schotels zit er een handle aan de handle die voorkomt dat je hem zo open trekt en dus ook als borging fungeerd.

tsja de gouwe ouwe trailerrem, ja gouwe ouwe!

de moderne trekkers cq motorwagens hebben al sinds meer dan 10 jaar geen standaard trailerrem meer.

hij mag trouwens er niet eens opzitten als hij nieuw op de weg komt, hij mag wel achteraf geplaatst worden.

maar ik heb nooit meer een trailerrem gezien de laatste jaren op nieuwe trekkers.

trouwens wat jij beschrijft kun je ook doen zonder trailerrem.

gewoon zodra je aangekoppelt hebt ff voorruit rijden zonder dat je de slangen aangesloten hebt.

de trailer staat dan vanzelf op de rem (als het goed is).

als je ttrekker dan vooruit gaat en de trailer blijft staan is het niet goed :D:D:ja:

Op de lestrekker waarop ik reed zat die trailerrem wel (dus later ingebouwd), en dus waarschijnlijk voor educatieve doeleinden.

En het kan zijn dat ik inderdaad een aanhanwagenkoppeling heb verwisseld met de schotelhandel, want de aanhanger cq wipkar heeft idd een pinnetje.

Goeie tip met die slangen ontkoppeld een stukje oprijden.

Gr. Evert-Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Beste Arnaud,

Vrachtwagenchauffeur worden met een leerprobleem kan aardig lastig zijn. Om de code 35 richtlijn te halen moet je flink wat boeken leren en een hoop weten. Daarna moet je ook goed met een auto om kunnen gaan, dit wordt je geleerd bij de rijschool maar een hoop eigen inzicht moet je ook hebben. Stel dat het lukt om je C/CE te halen en je gaat beginnen bij een transportbedrijf, dan moet je er rekening mee houden dat je zelden thuis bent, onregelmatig werkt, veel uren maakt en alleen bent. Daarnaast is het wel prachtig om met een mooie combinatie rond te rijden, veel dingen mee te maken en een hoop mensen/collega's te ontmoeten. Wat ik wil zeggen is: vrachtwagenchauffeur is meer dan alleen het rijbewijs hebben, het is een beroep waar je 100% achter moet staan en ook naar moet leven. De enigste manier om hier achter te komen is om het te doen, dus als ik jou was zou ik de uitdaging gewoon aangaan en zien wat er van komt.

Succes!

gr,

Kevin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Beste Arnaud,

Vrachtwagenchauffeur worden met een leerprobleem kan aardig lastig zijn. Om de code 35 richtlijn te halen moet je flink wat boeken leren en een hoop weten. Daarna moet je ook goed met een auto om kunnen gaan, dit wordt je geleerd bij de rijschool maar een hoop eigen inzicht moet je ook hebben. Stel dat het lukt om je C/CE te halen en je gaat beginnen bij een transportbedrijf, dan moet je er rekening mee houden dat je zelden thuis bent, onregelmatig werkt, veel uren maakt en alleen bent. Daarnaast is het wel prachtig om met een mooie combinatie rond te rijden, veel dingen mee te maken en een hoop mensen/collega's te ontmoeten. Wat ik wil zeggen is: vrachtwagenchauffeur is meer dan alleen het rijbewijs hebben, het is een beroep waar je 100% achter moet staan en ook naar moet leven. De enigste manier om hier achter te komen is om het te doen, dus als ik jou was zou ik de uitdaging gewoon aangaan en zien wat er van komt.

Succes!

gr,

Kevin

als je even wat beter had gelezen zag je dat de startpost al verouderd was en dat hij z'n rijbewijzen al gehaalt heeft.:ja: En er zijn genoeg bedrijven te vinden (ook in de bloemen) waar je gewoon elke avond thuis bent en redelijk vaste werktijden hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
als je even wat beter had gelezen zag je dat de startpost al verouderd was en dat hij z'n rijbewijzen al gehaalt heeft.:ja: En er zijn genoeg bedrijven te vinden (ook in de bloemen) waar je gewoon elke avond thuis bent en redelijk vaste werktijden hebt.

Excuses, wist niet dat het topic zo lang was:zegtniets: en je hebt gelijk mtb tot werktijden ect, maar dan verdien je ook wat minder als int. chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden