[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Transportsector ,,perplex'' over duurdere diesel


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid

anp | Gepubliceerd op 04 september 2007, 15:17

Laatst bijgewerkt op 04 september 2007, 15:32

ZOETERMEER - De transportsector is verbijsterd en perplex over de mogelijke kabinetsplannen diesel duurder te maken. Transport en Logistiek Nederland (TLN) spreekt van een 'ordinaire' belastingmaatregel ,,die enkel de economie schaadt en niets oplevert voor het milieu''.

Volgens de kersverse TLN-voorzitter Alexander Sakkers zijn dieselrijders voornamelijk zakelijke rijders die ,,geen meter minder'' zullen rijden door een mogelijke accijnsverhoging.

Maandag meldden Haagse bronnnen dat de accijns op een liter diesel per 1 juli volgend jaar drie cent omhoog gaat, op 1 januari 2009 komt er nog een cent bovenop. De accijns op benzine gaat in tegenstelling tot eerdere berichten niet omhoog. Het kabinet maakt de plannen op Prinsjesdag bekend.

Beter milieu

Naast CO2 (kooldioxide) stoten dieselmotoren fijnstof, NOx (stikstofdioxide) en SO2 (zwaveldioxide) uit, stoffen die schadelijk zijn voor de gezondheid. Volgens TLN is de transportsector zich hiervan al jarenlang bewust en investeert hij volop in een beter milieu. De uitstoot van schadelijke stoffen is met 50 tot 80 procent gedaald, zowel wat trucks als personenauto's betreft.

Het installeren van roetfilters en het weren van oude vrachtwagens uit stadscentra komen daarbij. Dieselmotoren veroorzaken volgens de sector op dit punt ,,niet langer problemen'', aldus TLN.

Wat de uitstoot van CO2 betreft kan er wel nog veel worden verbeterd, ,,maar dieselmotoren zijn zuiniger en dragen daardoor 20 procent minder bij aan de uitstoot dan benzine''. Het milieu zou er zelfs meer bij gebaat zijn als het gebruik van diesel wordt gestimuleerd. Ook al omdat het dieselgebruik vergeleken met elders in Europa laag is. Een hogere accijns is daarom ,,onacceptabel''.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze zullen al hun kosten moeten doorberekenen aan de verlader.

En ... ieder jaar gaan de accijnzen omhoog, daar zouden we toch al aan 'gewend' moeten zijn. Alleen 4 euro cent is nogal erg onredelijk in mijn ogen, waarom ... reken het eens even terug in guldens dan zul je zien dat er bijna een dubbeltje bovenop wordt gedaan.

De Staat der Nederlanden probeert overal geld weg te schrapen en onder valse voorwendselen. Ze hebben geld nodig en Joost mag weten waarvoor; aan scholing en onderwijs wordt het immers niet besteedt.

Het wordt tijd dat ze daar in Den Haag eens de broekriem aantrekken ... en eens daadwerkelijk goed gaan bekijken waaraan ze hun geld (ons geld) uitgeven! Neem nou bijvoorbeeld de regeling dat van ieder bouwwerk een % van de bouwsom moet worden besteedt aan een (zogenaamd) kunstwerk?! Wie wordt daar beter van?

Echt er zijn tal van uitgaven die werkelijk nutteloos zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Jeroen de Vries

Nog een klein poosje en ook ik ga ga kijken of er mogenlijkheden zijn voor emigratie. Nederland raakt de totale grip op de realiteit gewoon helemaal kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
knipje

Het wordt tijd dat ze daar in Den Haag eens de broekriem aantrekken ... en eens daadwerkelijk goed gaan bekijken waaraan ze hun geld (ons geld) uitgeven! Neem nou bijvoorbeeld de regeling dat van ieder bouwwerk een % van de bouwsom moet worden besteedt aan een (zogenaamd) kunstwerk?! Wie wordt daar beter van?

Echt er zijn tal van uitgaven die werkelijk nutteloos zijn.

Die regeling schijnt wel afgeschaft te zijn.

Van de zotte overigens, weggegooid geld die kunst.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een ding waar maken jullie je druk om Over de Diesel prijs

Ik zeg denk eerst aan je zelf En lees de krant dan weet je wat er aan de hand is.Heb je wel eens nagedacht als je ziek wordt of een ongeluk krijgt

Hoop dat het nooit gebeurd.Ook als je ziek bent moet de werkgever 2 jaar door betalen Zelfs hij kan je ontslan Via de Rechter Maar daar gaat het niet om.Maar naar 2 jaar wat je dan nog in je loon zakje krijgt Of nog zoveel uren mogen werken Kan alleen zeggen die mensen krijgen nog een schop na.Laten we ons daar is druk over maken Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ding waar maken jullie je druk om Over de Diesel prijs

Ik zeg denk eerst aan je zelf En lees de krant dan weet je wat er aan de hand is.Heb je wel eens nagedacht als je ziek wordt of een ongeluk krijgt

Hoop dat het nooit gebeurd.Ook als je ziek bent moet de werkgever 2 jaar door betalen Zelfs hij kan je ontslan Via de Rechter Maar daar gaat het niet om.Maar naar 2 jaar wat je dan nog in je loon zakje krijgt Of nog zoveel uren mogen werken Kan alleen zeggen die mensen krijgen nog een schop na.Laten we ons daar is druk over maken Hwm

jij vraagt waarom zich iemand hier druk om maakt?

In een ander topic wijs je de chauffeur erop hoe duur t is als hij ziek wordt. Of we daar ook eens stil bij willen staan,en nu vind je dat we ons druk maken om iets dat ons niet aangaat.

Zowel de ziektekosten als de duurdere diesel komen uit een beurs:nl die van de baas........

:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

doorberekening tot het plafon is bereikt en de bedrijven ons nederlandse chauffeur niet meer nodig heeft te duur.

dan kom je op het punt onslag recht.

geen werk via je mobiel wordt dan je ontslag aangezegd.

en wij mogen ons niet druk maken maar wij worden wel verweten dat wij niet op vergaderingen komen.

wij worden wel verweten dat wij ons onderweg druk maken waarom!!!!!!!

het is de enige uitlaatklep die wij hebben want op zaterdag hoef ik geen FNV of CNV te bellen ook niet voor negen uur en na vier uur.

een metaal arbeider kan tijdens zijn werk altijd bij iemand aan kloppen als wij iemand willen hebben is dat gelijk een kostenplaatje waar je u tegen zegd want wij zitten veel in het buitenland dus bellen via de mobiel.

of kunnen de leden deze kosten declareren bij de FNV of CNV.

huup nadenken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een ding waar maken jullie je druk om Over de Diesel prijs

JA, want ik rij zelf ook op Diesel!!!

Het raakt mij dus ook direct in de beurs.

Vandaag voor € 1.03 getankt en dat was nog bij zo'n goedkopere onbemande pomp.

Ik zeg denk eerst aan je zelf

Dit is er mis in onze samenleving ... we denken te veel slechts aan ONS ZELF!!!

En lees de krant dan weet je wat er aan de hand is.

Heb je wel eens nagedacht als je ziek wordt of een ongeluk krijgt

Hoop dat het nooit gebeurd.Ook als je ziek bent moet de werkgever 2 jaar door betalen Zelfs hij kan je ontslaan Via de Rechter Maar daar gaat het niet om.Maar naar 2 jaar wat je dan nog in je loon zakje krijgt Of nog zoveel uren mogen werken Kan alleen zeggen die mensen krijgen nog een schop na.Laten we ons daar is druk over maken Hwm

Nou?

Waarom moet alles worden afgewenteld op de werkgever ... ?

De werkgever moet jouw nu al twee jaar blijven doorbetalen ... of moet een werkgever blijven doorbetalen tot jij 65 jarige leeftijd bereikt?

Dat kun en mag je niet verwachten.

En daar hebben we regelingen voor. Ook al is die vergeleken met het verleden enorm afgebouwd ... (oa door mensen met een hoofd en/of rugpijn die in hun vrije tijd gewoon bij de buurman de tuin staan om te spitten!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Grootste probleem is natuurlijk dat NL transport niet meer kan concurerren met buur (en daarnaast) landen.

Het is is andere sectoren voor bedrijven al ontzettend moeilijk te concurreren met andere (EU) landen door belastingstelsel (ook na aanpassingen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

makkelijk praten over dat we een zorgstaatje zijn of ons perfecte (AHUM) zorgstelsel..... De kosten rijzen de pan uit.... Open je ogen...ga kijken in de matige huishoudens HET GAAT SLECHT, ik zie het gebeuren bij de mensen om me heen..... Nu het uit is met me meisje moet ik ook alles alleen rooien, nou, ik heb het verdomd moeilijk mee.... ben wel geneigd 6 a 7 dagen in de week te werken!!! Haast geen vrije tijd, is dat een leven??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik maak me er wel druk om.

Immers.... als het goed gaat met het bedrijf gaat het goed met de chauffeurs.

Zelf vind ik het een uitdaging om voor een NL bedrijf te werken en dat het bedrijf geld verdiend aan het transport. En op kan boksen tegen de grotere transporteurs.... lkw walter/vos/ en natuurlijk de oostblokkers niet vergeten.

Het is een harde wereld waarin het heel moeilijk is om met de kin boven water te blijven. Een goede instelling van de chauffeurs kan misschien net dat extra zetje zijn om niet te verzuipen en toch nog wat centen te verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
JA, want ik rij zelf ook op Diesel!!!

Het raakt mij dus ook direct in de beurs.

Vandaag voor € 1.03 getankt en dat was nog bij zo'n goedkopere onbemande pomp.

Dit is er mis in onze samenleving ... we denken te veel slechts aan ONS ZELF!!!

Nou?

Waarom moet alles worden afgewenteld op de werkgever ... ?

De werkgever moet jouw nu al twee jaar blijven doorbetalen ... of moet een werkgever blijven doorbetalen tot jij 65 jarige leeftijd bereikt?

Dat kun en mag je niet verwachten.

En daar hebben we regelingen voor. Ook al is die vergeleken met het verleden enorm afgebouwd ... (oa door mensen met een hoofd en/of rugpijn die in hun vrije tijd gewoon bij de buurman de tuin staan om te spitten!)

ik hoop dat je gezond blijft tot je 70 verjaardag en dat je niets overkomt , want met de afbraak en versoepeling van het ontslagrecht ben je dan gruwelijk de klos

en wat die twee jaar betalen aangaat , het cwi en bedrijfsplan zet je op een aangepast baantje met na verloop van tijd aangepast loon als ze je voor die tijd er al niet uitknikkeren

dan MOET je misschien zelf van pure ellende bij je buurman gaan spitten

bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden