[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rijtijdenwet .!!!


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid

Hoe zit dat eigenlijk met dat salaris ... ik bedoel met het betalen van premie's, pensioenopbouw, aow-opbouw (want je werkt niet in NL / geen NL werkgever .... maar je woont wel in NL), zorgverzekering etc... nu we toch bezig zijn?

Betaal belasting etc gewoon in Luxenburg, geef dit keurig op in Nederland, maar aangezien er een verdrag is hoef ik hier niets meer te betalen.

Als ik ooit nog eens recht op pensioen heb krijg ik dit oa uit Luxenburg. Aow bouw ik dus niet op, ga ik me nog wel eens in verdiepen hoe ik dat oplos. Zorgverzekering gewoon in NL, maar.... geen eigen risico, geen teruggave eigen risisco en nog het één en ander.

Heb ook geen teruggave hypotheekrente, want...redeneert de belastingdienst, als je hier niets betaalt, kun je ook niet terugvangen. Maar kan blijkbaar wel reserveren, mocht ik weer in NL gaan werken kan ik weer terugvorderen. Maar hoe dat zit zie ik dan wel weer, kan alleen maar meevallen, voorlopig reken ik er niet op.

24uur wachten op analyse ... ik zou gillend gek worden!

Ik zit hier nu al vanaf 15.15 uur en ben het al een beetje beu aan het worden ;) 'ts dat ik achter het internet mocht kruipen ...

Valt allemaal best mee hoor. Heb mijn van wifi voorziene laptop bij en een aantal boeken (kan inmiddels een bibliotheek beginnen). Beetje cabine poetsen, iets langer uitslapen, savonds dvdtje kijken (word thuis vanalles opgenomen)....

Ach het kan nog wel gekker, heb vroeger voor een werkgever gereden waar het soms een week duurde voordat die auto vol of leeg was. Of 3 dagen aan de grens omdat de borg niet geregeld was. Wat zeuren we dan over 24 uurtjes ??? Nee mij maken ze niet gek, als ik maar fatsoenlijk kan eten komen we al een eind he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 142
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Afgelopen dinsdag controle gehad in Frankrijk, eerst over de mobiele weegbrug en toen schijven.....

Was maandag morgen begonnen, dus kon 2 schijven laten zien. Toen kwam het vakantiebriefje van een week..... en toen moest ie de voorgaande week ook nog zien.

Had ook echt vakantie gehad, er miste maar 5 km (garage vv), dus dat zat allemaal snor.

Ze hadden geen op/aanmerkingen en na een krabbel op de schijf kon ik weer gaan. (had die nacht weer maar eens 11 uurtjes rust)

Groeten vanuit Modena (wifi area, werkt perfect), morgen koppelen in chambery en dan het bootje op naar sicilie. Maandag 20t. choco lossen in Riposto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De nieuwe regeling (april 2007) blijkt minder streng te zijn dan ik dacht.

De nieuwe regel is: 3 keer in de week 9 uur zondermeer, dus diensttijd 15 uur en de andere 2 of 3 dagen 9 +3 uur rust of 11 uur.

Dus 3 x per week is een dagelijkse rust van 9 uur voldoende.

De overige dagen kun je dan kiezen tussen 11 uur of 3 + 9 uur (12uur)

3 + 9 omdat je met die 9 uur toch altijd weer je 24 uur periode afsluit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je moet uitkijken met s' avonds je schijf t' verwijderen en s' morgens nog effe t' rijden ( bevoorbeeld om t' lossen of t' laden ) .

T' is namelijk zo dat men elke 100 meter kan opmerken op je schijf , die je gereden hebt.

Dit werkt wel als je precies 10 km of 20 km of 30 km ( zoveel t' meer , zoveel t' minder kan men het merken) rijd.

Je moet ook rekening houden met je honderdtallen ...dwz...stop je op 185km200 meter en je rijd nog , mag je pas je tacho weer dichtdoen op195km200 ...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Gast mothertrucker!

en mij hebben ze gisteren goed gepakt in belgie (torhout)

500,- boete voor 3 schijven en dan durfden ze nog te zeggen dat ik nog blij moest zijn ook omdat ze allemaal niet goed waren :(

er waren schijven bij waarop ik zo'n 14 losadressen had maar binnen het kwartier gelost,dus in principe heb ik wel gewoon stil gestaan maar onder de 15 minuten rekenen ze niet mee dus heb ik op één dag o rusturen gehad volgens de rijkswacht...

dat is nou het klote van die k#t distributie..

hoe kun je met die kromme regels ooit je werk doen....?

vanddag heb ik netjes alles bijgehouden...kom ik na de rust bij de klant,''ja we hebben nu 1 uur pauze!'' kun je weer gaan staan wachten ,zo kun je ook niet fatsoenlijk je werk doen.....ik wordt hier veel sneller moe van als wanneer ik in 1 keer door zou rijden....

maar je doet er toch niets aan...regels zijn regels....en zo niet kun je weer boeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en hoe zit het dan precies als je zelf altijd dagdienst rijdt en om half acht uitstapt en je collega direct erna vertrekt??is dat toch niet te controleren bij mijn schijven zit meestal rond de 500 km verschil dus van de ene avond op de volgende morguh??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en hoe zit het dan precies als je zelf altijd dagdienst rijdt en om half acht uitstapt en je collega direct erna vertrekt??is dat toch niet te controleren bij mijn schijven zit meestal rond de 500 km verschil dus van de ene avond op de volgende morguh??

ja daar ben ik ook benieuwd naar

toen ik 5 jaar geleden stopte haalde ik (en vele met mij) de schijf eruit en s`morgens weer een nieuwe erin de belgische,duitse en franse politie had daar een hekel aan maar werd wel getolereerd of mag dat niet meer

was wel makkelijk dan kon je indien nodig nog een paar uur rijden en dan de km stand terugzetten en de volgende morgen een stukje rijden tot ook de stand achter de komma goed stond en dan konden ze er niks aan ontdekken (stonden alle streepjes weer goed op de schijf) als je de plaatsnamen tenminste aanpaste van je schijven om de km te compenseren en je crmèn op de post deed

of kunne ze nu de blackboxen enz wel uitlezen

mvg appie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

1. kopieën van schrijven worden niet getollereerd. Dat heeft dus weer één voordeel. Je kunt beter een schriftelijke verklaring van je werkgever bij je hebben.(De originele schijf van je collega kun je immers niet bij je hebben want die moet die collega zelf weer bij zich hebben?

2. 's nachts de schijf eruit halen word getollereerd, echter conform de regels verboden. Maar als je het consequent doet (dus altijd) dan word er niet tegen op getreden. (wij hebben hier al een controleur gehad die het zelfs adviseerde)

3. Als je 's nachts de schijf eruit haalt kun je nog een paar meter rijden zonder dat het geregistreerd staat. Dus de rusturen kunnen dan door tellen (mits geen digitach).

4. Politie en opsporingsambtenaren mogen geen gebruik maken van de gegevens uit de boordcomputer of blackbox. Enkel nadat dit door een onderzoeksrechter of rechtbank is goedgekeurd. Het moet dan wel geeikte apparatuur betreffen.

5. Patronaalattest (vakantiebriefje) is noodzakelijk om alle niet gereden uren of dagen te verantwoorden. Hier word vooral in het buitenland streng op gecontroleerd. Patronaal attest moet conform de eissen zijn en opgesteld zijn in minimaal 4 talen.

6. Digitach maakt dergelijke smokkelpraktijken niet meer mogelijk en registreerd alle voertuighandelingen en chauffeurswisseling. Tot nu toe kan niet iedere controle ambtenaar de digitach uitlezen. Echter dit is een kwestie van maanden, en dan kunnen ze het allemaal.

7. Bij twijvel van oprechtheid of bij vermoeden van fraude, zal de controlerende instantie je meenemen naar een uitlees of instalatie bedrijf. Deze zijn verplicht mee te werken aan een controle en komen (bijna) overal achter.

8. Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en hoe zit het dan precies als je zelf altijd dagdienst rijdt en om half acht uitstapt en je collega direct erna vertrekt??is dat toch niet te controleren bij mijn schijven zit meestal rond de 500 km verschil dus van de ene avond op de volgende morguh??

Ik heb van dat soort werk ook gedaan ... de schijven van je collega bleven gewoon in de auto liggen!

Zo kon dus worden aangetoond dat de auto twee chauffeurs in dag&nachtdienst had.

En de politie kan natuurlijk altijd ff naar de zaak bellen ... toch?

Wat betreft distributie ... zorgen dat je net ff een paar minuten langer voor het doc blijft staan om dat kwartier cq half uur vol te maken.

Daar creeer je mooie schijven mee ;)

Zo deed ik het (ook distributie gereden oa in opdracht van wegtransport) en doe ik het nog steeds ... aanmelden bij de containerterminal .. dus nog ff een bakkie koffie doen en een half uur op schijf krijgen voordat ik het terrein oprijdt om op/aftezetten.

Voordeel in de containers is natuurlijk wel dat hij niet binnen het kwartier leeg is ... ;)

Je moet echt op je schijven letten .. zeker als je ook buitenland rijdt (in NL zijn ze niet zo heel erg streng is mijn ervaring). Zorgen dus dat ze kloppen cq kloppend maken!

En natuurlijk is dat niet altijd eenvoudig ... maar net ff 2 min langer blijven staan en als je daarmee je kwartiertje voor het doc volmaakt ... waarom niet?

Vraag:

Wie betaald eigenlijk de boete ... ???

0 uren pauze ...

Net vandaag een interessant artikel gelezen in een Duits truckersmagazine ... daar werd ik niet blij van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

5. Patronaalattest (vakantiebriefje) is noodzakelijk om alle niet gereden uren of dagen te verantwoorden. Hier word vooral in het buitenland streng op gecontroleerd. Patronaal attest moet conform de eissen zijn en opgesteld zijn in minimaal 4 talen.

Voor NL is een vakantiebriefje niet nodig... is dit veranderd???

Als je dus binnen NL blijft that is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'k Werd gepakt in België omdat ik ietsie-pietsie te lang had gereden, en niet lang getukt.. toen kreeg ik 20.000 Frankjes boete en vondt dat te weinig dus pakte ik er een schijf bij waar 26 uur opstond, met het verzoek die prijs nog even te verdrievoudigen, de baas immers betaalde en fraudeerde bij het leven, dat die omgerekende 600 euro ook geen zak voorstelde. Maar wat zei de rijkswacht tot mijn verbazing?:confused:

Allee, doe dat weg, anders moet ik u in 't gevang gooien!

Nou moe?:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

:confused: ja voor mij is het ook altijd een raadsel geweest , gelukkig zit ik in de distributie en wordt er minder naar gekeken... zeker als je met zo'n hobbyding van mij... bij mijn eerste baas die kende wel verlofbrieven en zo allemaal keurig officieel, in vier talen, die maakte zelfs een cmr over de cmrs die we bij hadden :D , maar in de distributie moest je doen wat de planning zegt... ik stop wanneer ik moe ben... of een fijne parkeerplaats zie hahahaha... en mijn nachten zijn gelukkig altijd lang genoeg... maar bij mijn andere bazen, tja verlofbrieven nooit van gehoord... dus ik wacht altijd in spanning af hoe dat afloopt nadat ik een dagje vrij heb gehad, in de week ook ik moest voor eenkeertje toch eens vroeg uit mijn nest en naar la douce France...met veel schrik over die peage want daar staan ze graag met de mettrailleurs alsof we een bende criminelen zijn... en lekker dicht achter een ander aan dat ze me net niet zien of kunnen tegen houden hahahah en zeker niet uiterst rechts rijden voorbij zo'n peage post hahahaha... vroeger deed ik keurig laden en lossen en rust apart op mijn schijf... kwestie van ook verhaal te hebben moest de baas aan mijn uren zitten...(doet ie nie hoor) maar oom agent had me duidelijk uitgelegd dat ik niet wist hoe zo'n tacho werkte... in BELGIE hahahhaaha want ik moest dat ding altijd maar op bedje zetten... waarop ik zegde welke transportfirma neemt chauffeurs aan om van parking naar parking te rijden en te slapen?????? jamaar dan kunnen wij niet zien wat ge gedaan hebt en wij denken dan dat ge gerust hebt... ah jaaaaa , nou toen ik vroeger voor de nierpatienten met 20-40kg nierdialysewater soms 4 hoog met de trap moest brengen zag ik dit niet echt als rust... en was de rit naar de volgende klant een ware verademing en rustpauze;)

Maar bij controles heb ik idd verder ook niet veel last gehad omdat de nachten lang genoeg zijn, en idd ge kunt er altijd een muggezifter tussen hebben zitten... maar het is toch frustrerend om te stampen om bij je klant voor de middagpauze te zijn,... en om 10 voor 12 een kwartier aan de kant te moeten... en dan daar anderehalf uur te moeten wachten ( zeker dat je in B bij carrefour of brico moet lossen (zowieso een nagel aan mijn doodskist)...

Nu zit ik momenteel tussen twee vuren... ik krijg teveel klanten van onze opdrachtgever, en ik krijg naar mijn voeten van de baas dat ik teveel uren maak, maar dat werk doe ik graag, en als ik teveel klanten mee terug breng dan ben ik dat werk mss kwijt... en nu moet ik regelmatig (op eigen kosten) bellen naar de baas, om te horen wat ik moet doen... en dan zegt die , jammaar rij er toch maar naar toe... ik rij in het vervolg gewoon wat ze meegeven, en ze zoeken het maar uit.... en laat de baas en de opdrachtgever het zelf uitvechten....daarvoor zijn ze baas geworden.

anders had ie maar een frituur of zo moeten beginnen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Groot gelijk!!!! in de distributie is dat onmogelijk en ik weet jat jullie bij Herreijgers heel wat klanten hebben (mijn eerste baas charterde wel eens voor jullie) Huybrechts Meer, Je wordt toch gewoon gestraft om je werk te doen... rij en rust tijden dien om de chauffeur van dienst te zijn, voor de verkeersveiligheid, maar je wordt toch sch**tziek van dat gemuggezift... als je met je slaapkop s morgens een foutje maakt op je schijf kost je dat al een vermogen....Idd ze mogen streng zijn voor die gasten die dag en nacht rijden, en onafgebroken achter het stuur zitten...Maar een beetje redelijkheid mag wel aan de dag gelegd worden door de wetsdienders...

en mij hebben ze gisteren goed gepakt in belgie (torhout)

500,- boete voor 3 schijven en dan durfden ze nog te zeggen dat ik nog blij moest zijn ook omdat ze allemaal niet goed waren :(

er waren schijven bij waarop ik zo'n 14 losadressen had maar binnen het kwartier gelost,dus in principe heb ik wel gewoon stil gestaan maar onder de 15 minuten rekenen ze niet mee dus heb ik op één dag o rusturen gehad volgens de rijkswacht...

dat is nou het klote van die k#t distributie..

hoe kun je met die kromme regels ooit je werk doen....?

vanddag heb ik netjes alles bijgehouden...kom ik na de rust bij de klant,''ja we hebben nu 1 uur pauze!'' kun je weer gaan staan wachten ,zo kun je ook niet fatsoenlijk je werk doen.....ik wordt hier veel sneller moe van als wanneer ik in 1 keer door zou rijden....

maar je doet er toch niets aan...regels zijn regels....en zo niet kun je weer boeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Het is gewoon belachelijk.

Sta je stil om te lossen ben je dus niet aan het rijden.

Ze kunnen toch zien dat je stilstaat.

Ik werk ook in de distributie maar neem echt wel hier en daar een kop koffie terwijl je ook aan het laden of lossen bent.

Conclusie: je hebt toch je pauze.

Nee het draait maar om een ding.

De vrachtwagenchauffeur het zo moeilijk mogelijk maken.

Tot het zover komt dat niemand meer chauffeur wilt worden en dus transporten komen stil te liggen.

En dan maar afvragen waarom de supermarkten niet genoeg op vooraad hebben:confused: :confused:

Dit is gewoon mijn mening en daar kan/mag over gediscuseerd worden;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

nog ff een duidelijk staatje van wat er vanaf april 2007 verwacht wordt ivm de rijtijdenwet

is wel in het duits maar de meesten zullen daar mee weg kunnen komen.

wat prettig is , is dat men onderweg dus NIET de algemene werktijden bekijkt maar enkel de rij en rusttijden.

dus als je wel eens twee weekenden op rij weg bent en maar 24 uur weekendrust hebt ( en dat dus 2x achter elkaar ) dan zul je daar misschien wel op aangesproken worden maar ze gaan er niet op bekeuren.

hopelijk hebben de franse en belgische politie dat ook goed gelezen.

------------------------------------------------------------------------------------

EG-Sozialvorschriften/Digitales Kontrollgerät

Inkrafttreten der neuen Lenk- und Ruhezeitbestimmungen (Mai 2007)

Die neuen Lenk- und Ruhezeitbestimmungen treten 1 Jahr nach Veröffentlichung im EG-Amtsblatt in Kraft. Es ist daher mit Mai 2007 zu rechnen.

Die im Jahr 2007 in Kraft tretenden Änderungen lassen sich wie folgt skizzieren:

1. Änderungen betreffend Lenk- und Ruhezeiten:

Lenkzeiten:

1. Ununterbrochene Lenkzeit: 4 1/2 Stunden

2. Tägliche Lenkzeit: 9 Stunden; 10 Stunden zweimal pro Woche;

3. Wochenlenkzeit: 56 Stunden maximale Lenkzeit pro Kalenderwoche;

4. 2-Wochenlenkzeit: 90 Stunden maximale Lenkzeit innerhalb zweier aufeinanderfolgenden Kalenderwochen;

5. Die Möglichkeit, erst nach 12 Tageslenkzeiten eine wöchentliche Ruhezeit einlegen zu müssen, wurde ersatzlos gestrichen!

Ruhepausen / Ruhezeiten:

1. Ruhepausen: Nach 4 ½ h 45 Minuten, Möglichkeit des Splittens: zuerst 15 Min., dann 30 Minuten

2. Mindestruhezeit: Erhöhung von 8 auf 9 Stunden pro Tag, max. 3 Mindestruhezeiten pro Woche;

3. Reguläre Ruhezeit: 11 Stunden, oder 3 + 9 Stunden; Mehrfahrerbetrieb: 9 Stunden innerhalb von 30 Stunden;

4. Wochenruhezeit: mindestens 45 Stunden innerhalb zweier aufeinanderfolgender Kalenderwochen; oder einmal 24 Stunden innerhalb zweier aufeinanderfolgender Wochen, wenn der restliche Ruhezeit (9 Stunden) vor Ende der dritten Woche eingelegt wird.

2. Kontrollvorschriften:

Kontrollperiode: Lenk- und Ruhezeiten können bei einer Straßenkontrolle bis 2008 für höchstens 15 Tage rückwirkend überprüft werden, das heißt für die laufende Woche und die 15 vorhergehenden Tage; ab 1. Jänner 2008 wird dies auf höchstens 28 Tage ausgedehnt; Unterwegskontrollen zu Verstößen gegen die Arbeitszeitbestimmungen wird es nicht geben

Mindestkontrolle: Mindestens 2 % der Arbeitstage ab 2008, mindestens 3 % ab 2010 von Lenkern, die unter die Verordnungen 3820-21/85 fallen müssen erfasst werden;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en mij hebben ze gisteren goed gepakt in belgie (torhout)

500,- boete voor 3 schijven en dan durfden ze nog te zeggen dat ik nog blij moest zijn ook omdat ze allemaal niet goed waren :(

er waren schijven bij waarop ik zo'n 14 losadressen had maar binnen het kwartier gelost,dus in principe heb ik wel gewoon stil gestaan maar onder de 15 minuten rekenen ze niet mee dus heb ik op één dag o rusturen gehad volgens de rijkswacht...

dat is nou het klote van die k#t distributie..

hoe kun je met die kromme regels ooit je werk doen....?

vanddag heb ik netjes alles bijgehouden...kom ik na de rust bij de klant,''ja we hebben nu 1 uur pauze!'' kun je weer gaan staan wachten ,zo kun je ook niet fatsoenlijk je werk doen.....ik wordt hier veel sneller moe van als wanneer ik in 1 keer door zou rijden....

maar je doet er toch niets aan...regels zijn regels....en zo niet kun je weer boeten!

Ik kan er helemaal inkomen, ik los het zo op ik ouwehoer nu wat bij de klanten zo een paar voor de middag en paar na de middag... en kom zo ook aan kwartiertjs,en kader dat in de public relations voor de firma van wie ikde goederen breng... hahaha!!! maar als ik al dat gereken hier zie om toch schijtziek van te worden en te bedenken dat ik zowieso al slecht in wiskunde ben... ik wordt niet betaald voor zulke denkacties daar hebben ze planners voor uitgevonden en mensen op de bureau ik wordt betaald om de spullen netjes en op tijd bij de klant te brengen en voor de rest zoeken ze het uit... nu moet ik zeggen dat ik altijd al veel geluk met controles heb gehad, gisteren nog bij gent.... meestal ontsnap ikdaar net aan... maar nu had ik prijs....maar ze vonden toch niets om over te mekkeren dus zalt wel goed geweest zijn (of ze waren bang van mijn bord "trucking is not a crime") :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trucking is not a crime! Mja, wel een mooie spreuk! Eigenlijk zouden we daar allemaal mee rond moeten rijden. Per slot van rekening is de chauffeur in de ogen van de controlerende instanties per defenitie een misdadiger tot het tegendeel bewezen is.:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Jeetje jongens, die regels zijn er voor jullie gemaakt hoor!! Om jullie te beschermen zodat je een beetje aan je rust komt, snap dat dan!! En als je vandaag niet leeg komt is er morgen toch weer een dag??

Wees blij met vakbonden die zorgen dat je lekker elke nacht een uurtje of 8 kunt slapen. Anders lieten die slavendrijvers van bazen je nooit met rust.

Nee, red bandje weet het wel hoor, uurtjes op, dan lekker eten, beetje tv kijken, boekie lezen en lekker knorren!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje jongens, die regels zijn er voor jullie gemaakt hoor!! Om jullie te beschermen zodat je een beetje aan je rust komt, snap dat dan!! En als je vandaag niet leeg komt is er morgen toch weer een dag??

Wees blij met vakbonden die zorgen dat je lekker elke nacht een uurtje of 8 kunt slapen. Anders lieten die slavendrijvers van bazen je nooit met rust.

Nee, red bandje weet het wel hoor, uurtjes op, dan lekker eten, beetje tv kijken, boekie lezen en lekker knorren!!

Er zijn hier ook binnenlandchauffeurs aanwezig, die dag ritten rijden, en die kunnen niet zeggen, oh de auto is niet leeg, morgen weer een dag, ja morgen weer een dag met een nieuwe rit. En ga nu niet zeggen, dan moet je ook buitenland gaan rijden, want die tijd is voorbij voor mij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jeetje jongens, die regels zijn er voor jullie gemaakt hoor!! Om jullie te beschermen zodat je een beetje aan je rust komt, snap dat dan!! En als je vandaag niet leeg komt is er morgen toch weer een dag??

Wees blij met vakbonden die zorgen dat je lekker elke nacht een uurtje of 8 kunt slapen. Anders lieten die slavendrijvers van bazen je nooit met rust.

Nee, red bandje weet het wel hoor, uurtjes op, dan lekker eten, beetje tv kijken, boekie lezen en lekker knorren!!

dit is al het 2de berichttje dat ik van je lees, dat we niet moeten zeuren,

ik krijg een sterk vermoeden dat je helemaal geen chaufeur bent ofwel arbeider, lijkt wel of je rentenier bent of zo.

alsof het voor jou zomaar allemaal uit de lucht komt vallen:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dit is al het 2de berichtje dat ik van je lees, dat we niet moeten zeuren,

ik krijg een sterk vermoeden dat je helemaal geen chaufeur bent ofwel arbeider, lijkt wel of je rentenier bent of zo.

alsof het voor jou zomaar allemaal uit de lucht komt vallen:confused:

Hm ... hij kan best chauffeur zijn.

Er zijn namelijk ook chauffeurs die het zelf geen ene reet interesseert of ze hun vracht op tijd leveren of niet .... :((die hebben m.i. een instelling van lik m'n vestje of weet ik veel hoe die uitdrukking precies is)

Die zullen dus echt geen minuut te lang doorgaan of zo ... dat is wat ik een "BROODRIJDER" noem! Dus die alleen puur voor het geld op de bok zit, geen plezier in zijn werk heeft etc etc etc ... denk dat mijn idee hierover wel duideijk is en dat ik dit nog niet verder uiteen hoef te zetten.

En niet dat ik zeg van overtreedt de rij&rusttijden maar hoor ... Nee, dat zeg ik niet ... die zijn er immers niet voor niets gekomen! (uit oogpunt van veiligheid voornamelijk).

Maar soms moet je wel eens ietswat meer doen ...

En ja Red Band zal er zo wel eentje zijn die denkt die container gaat maar een schip later mee ... maar dat KAN dus niet!!!

*Aanvulling* Kan eventueel wel ... maar je krijgt wel een CLAIM van je opdrachtgever of verliest zelfs dat werk!!!

Zo'n chauffeur zou er bij mij (als ik een transportbedrijf had) eruit liggen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Denk dat ik nog te "jong" ben dan of nog te graag wil,maar zie het met die 55 uur helemaal niet zitten.

Verder waar willen ze die chauffeurs weg halen die extra nodig zijn ivm 55 uur??

Kom nu wel met wat anders aan als: Die halen ze wel uit het oost-blok

Roemenie Tsjechie Polen Rusland Ukraine noem maar op . Nederland verliest nog veel werk aan die landen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden