[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Voor diegene die in sprookjes geloven....


Gast routier

Recommended Posts

ING waarschuwt voor nieuw chauffeurstekort13-04-2010Thumb_995413201032509.jpg

ING waarschuwt voor een nieuw chauffeurstekort, al is er nu natuurlijk juist een groot overschot op de arbeidsmarkt. In de jaren tot 2015 zullen echter 55.000 chauffeurs uitstromen. Daardoor ontstaat een tekort aan zeker 7.000 chauffeurs, berekent de bank.

De ING rapporteert elk kwartaal over de gang van zaken in het goederenvervoer. Het eerste kwartaal liet volgens de bank een aanhoudend herstel zien van de vrachtvolumes. Het ladingaanbod begon in de tweede helft van vorig jaar al te stijgen. Voor het hele jaar wordt een sterk herstel in de luchtvracht voorzien, met 5,8 procent. In de scheepvaart komt de groei op 4,8 procent, in de logistieke dienstverlening op 3,8 procent. Het wegvervoer blijft, met 0,8 procent, achter. Dat komt door de zwakke binnenlandse vraag.

Voor volgend jaar zal de groei in de luchtvracht, scheepvaart en logistiek wat afnemen. Het wegvervoer zou dan juist iets sterker, met zo'n 2,7 procent, kunnen groeien. Ondernemers blijken, wat de ladingontwikkeling betreft, optimistisch over het nu begonnen tweede kwartaal. Dat komt onder meer door een groei van de Europese export en de voorraadopbouw bij bedrijven, factoren die gunstig zijn voor de havens en de luchthaven Schiphol en het vervoer van en naar die havens.

Bron: Nieuwsblad Transport

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Er is nooit een tekort aan chauffeurs geweest, gewoon een lulkoek praatje om goedkoop volk hier aan de slag te laten gaan.

En als er een tekort was, waarom stegen de lonen niet. Kan ING mij dat uitleggen????

Ze zijn zo slim.

Niet doen ING, voor dat je het weet, komt ie terug naar dit land omdat wij meer verdienen dan hij daar:D.

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er is nooit een tekort aan chauffeurs geweest, gewoon een lulkoek praatje om goedkoop volk hier aan de slag te laten gaan.

En als er een tekort was, waarom stegen de lonen niet. Kan ING mij dat uitleggen????

Ze zijn zo slim.

Dat kan ING : Aangezien zij als 1 van de grotere werkgevers in het transport, uuuuhhhhhhhhhh hoe heet dat bedrijf ook alweer :p, werkzaam zijn hebben ze er geen belang bij als de lonen zouden stijgen.

Oh ja, ik weet het weer, Vos logistics ofzo LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nou, een echte bank heeft het uitgerekend!

Nee, de ING heeft vast&zeker de glazen bol van ex Rabo_topman Bert Heemskerk goedkoop kunnen overnemen ;)

Overigens als je naar de (VUT) & Pensioenmannen kijkt ... moeten die tegenwoordig ook niet door dan tot op zijn minst 65 jaar ... ???

Die cijfers van 55.000 zijn schromelijk overdreven ... en ja, die dienen er al jarenlang voor om de mogelijkheid open te krijgen en maatschappelijke aanvaardig van (ex)oostblokkers op de bok te krijgen want de Hollanders wil dit 'smerige' werk niet meer doen )-

En daarbij spint de bank (financieër) natuurlijk weer garen ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die cijfers van 55.000 zijn schromelijk overdreven ... en ja, die dienen er al jarenlang voor om de mogelijkheid open te krijgen en maatschappelijke aanvaardig van (ex)oostblokkers op de bok te krijgen want de Hollanders wil dit 'smerige' werk niet meer doen )-

En daarbij spint de bank (financieër) natuurlijk weer garen ...

Dat beweerd ene Huub ook al een tijdje hier, de Nederlander wil niet meer de hele week van huis en zeker niet de weekenden. Omdat ze het sociale zouden missen.....

In andere topics loopt hij te roeptoeteren dat hij vrijdags vertrok naar Sofia en daar 's maandags al loste.....

Hij is dan ook van een préhistorische datum, na hem heeft niemand dat nog gepresteerd :bey::bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat beweerd ene Huub ook al een tijdje hier, de Nederlander wil niet meer de hele week van huis en zeker niet de weekenden. Omdat ze het sociale zouden missen.....

In andere topics loopt hij te roeptoeteren dat hij vrijdags vertrok naar Sofia en daar 's maandags al loste.....

Hij is dan ook van een préhistorische datum, na hem heeft niemand dat nog gepresteerd :bey::bey:

Heeft ie ook gezegd dat het die maandag erna al was. ?? wellicht een weekje later een mogelijkheid ? :D

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast frankie_o
Heeft ie ook gezegd dat het die maandag erna al was. ?? wellicht een weekje later een mogelijkheid ? :D

--== Freddy ==--

vergeet niet huub bedoelt de maandag er na wand hij is een goed sjauffeurLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Dit ging toch ergens anders over.

Is er geen topic van Huub?, laten we dat snel maken hij was mijn collega en ik kan me niet herrineren dat hij zo snel was, ik verheug me op zijn verhalen.:D

Dit wordt leuk :D:p, ik kijk er nu al naar uit. Ik zal mijn lach spieren vast losmaken;)

Ik zal even een weekje vrij vragen, wil ik dit allemaal kunnen volgen.

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden