[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Mobiel Bellen: Welke Provider Is De Beste ?


TruckerLex

Vraag

  • Forumlid

Omdat ik graag een beetje vooruit mag denken, ben ik al op zoek gegaan naar de verschillende mogelijkheden voor het in het buitenland bellen en gebeld worden. Heb wel het 1 en ander gezien, maar was benieuwd wat jullie bevindingen zijn in de praktijk.

Het gaat voornamelijk over het kostenplaatje. Welke provider is beter en waarom ?

Alvast bedankt ! :sjalom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Wat ik persoonlijk al gemerkt heb is dat het niet allen de provider is maar ook het gsm-toestel dat veel uitmaakt.

Beide gsm's zitten met proximus abbonement maar toch verlies ik bij de ene regelmatig de verbinding in het buitenland terwijl de andere gewoon volle ontvangst heeft :mad:

De eerste is een SGH-E900 van Samsung en bij deze valt de ontvangst nog regelmatig weg.

De tweede is een SGH-E390 van Samsung en met deze heb ik vrijwel altijd ontvangst in het buitenland ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

de kosten van vodafone zijn sinds 27 sept veranderd. bellen kost 79ct plus thuistarief. wat inderdaad 25 ct per minuut is.

nou moet ik er bij zeggen dat dat echt niet mijn thuistarief is want ik heb voor 50euro 600 belminuten....

beetje misleidend dus. gebeld worden kost voortaan maar 79 ct in buitenland ongeacht hoelang je gebeld word.

in theorie dus als mijn vriendin die ook vodafone heeft mij belt als ik in buitenland ben kost het mij 79ct en haar 8ct per minuut.kun je dus heel wat vertellen voor 1 euro of zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wij hebben een sim-only abonnement aangeschaft dat houd in je behoud je telefoon ( en eigen tel.nr) maar met een abonnement dus

Wij zijn bij vodafoon het is dan 9.95 in de maand maar je kunt dan 250 min bellen en 75 sms versturen

jaag je dit er in een maand niet door gaat het mee naar de volgende maand

Tuurlijk je kun wel een andere aanbieding nemen met telefoon maar dan betaal je ook voor de nieuwe telefoon reken dan maar eens uit wat goedkoper is wij hebben een gloednieuw mobieltje op marktplaats gekocht dat scheelde ook al weer 1/3 van de nieuwprijs

Voor de buitenlandchaufeurs zal het wel een ander verhaal worden denk ik i.v.m andere providers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
de kosten van vodafone zijn sinds 27 sept veranderd. bellen kost 79ct plus thuistarief. wat inderdaad 25 ct per minuut is.

nou moet ik er bij zeggen dat dat echt niet mijn thuistarief is want ik heb voor 50euro 600 belminuten....

beetje misleidend dus. gebeld worden kost voortaan maar 79 ct in buitenland ongeacht hoelang je gebeld word.

in theorie dus als mijn vriendin die ook vodafone heeft mij belt als ik in buitenland ben kost het mij 79ct en haar 8ct per minuut.kun je dus heel wat vertellen voor 1 euro of zo

Maar hou wel in de gaten dat je in het buitenland wel de "goede" provider hebt,in Frankrijk SFR en in Belgie Proxymuts,anders is het nog duur bellen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik heb Orange, daar worden de bel minuten vanuit buitenland van je bundel afgeschreven, en als je bundel op is krijg je 'n sms dus weet je precies wanneer je 'n beetje kalm aan moet doen, als je de kosten beperkt wil houden.

Ik zit ook bij Orange en daar heb je een maandelijkse bundel waarvan alle kosten dus zowel binnenland als buitenland als sms vanaf worden getrokken.

Aan zuiver abonnement betaal je bij Orange dus niks.

Je kunt ook een Buitenland SMS bundel en een Buitenland Belbundel nemen, deze kun je maandelijks aan of uit zetten. De Bundels worden ook verrekend met je maandelijkse (totaal)bundel.

Sinds kort heb ik een vrijbellen binnenland met vaste telefoonnummers voor 16 (of17) euro per maand ... ik kan nu onbeperkt vanaf mijn mobiel binnen NL bellen naar alle vaste nummers en dat blijft mij dus maximaal die 16 euro bundel kosten.

Als je geen buitenlandbundel hebt zijn de kosten van het bellen en gebeld worden in het buitenland ook flink goedkoper geworden!

***overigens hoorde ik dat Orange is overgenomen door T-mobile***

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

in de Europese Unie, Zwitserland en Noorwegen

Prepaid Abonnement

bellen € 0,58€ 0,58

gebeld worden€ 0,29€ 0,29e

en sms'je versturen€ 0,75€ 0,45

een sms'je ontvangen gratis gratis

Prijzen zijn per minuut en incl. BTW.

Bij uitgaande en inkomende gesprekken in het buitenland, betaal je per minuut.

..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een goede keuze maken tussen al die aanbieders van telefonie is absoluut niet eenvoudig. En ook als je al bij een provider bent aangesloten is het handig zo nu en dan ff hun website te bezoeken!

sms’en naar Nederlandse én buitenlandse nummers voor 1 cent per bericht (max 2000 sms)

€ 20 per maand dus onbeperkt sms'en

Ik denk dat ik maar eens zal nagaan hoeveel sms'jes ik per maand verstuur.

Binnenland

Want SMS'en vanuit het buitenland zal wel weer niet onder die bundel vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij ons hebben de chauffeurs een internationale sim kaart. Hiermee sms'en we voor 39Ct. Ook in het buitenland! En bellen is ook zeer betaalbaar. Oder mekaar voor 39Ct. Bovendien gebruiken we allemaal sinds een paar maanden een dual sim mobieltje. Hier passen twee sim kaarten in een keer in. Een van de zaak en een van mezelf. De toestellen en de sim kaarten komen geloof ik van wigro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Bij ons hebben de chauffeurs een internationale sim kaart. Hiermee sms'en we voor 39Ct. Ook in het buitenland! En bellen is ook zeer betaalbaar. Onder mekaar voor 39Ct. Bovendien gebruiken we allemaal sinds een paar maanden een dual sim mobieltje. Hier passen twee sim kaarten in een keer in. Een van de zaak en een van mezelf. De toestellen en de sim kaarten komen geloof ik van wigro.

2 simkaarten ... Hoe werkt dat dan als je prive wilt bellen?

Moet je dan een van beide simkaarten selecteren voordat je belt???

Dit klinkt wel interessant ... heb je meer info?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat werkt gewoon fantastisch. Er zitten dus twee sim kaarten in het toestel.

Heb de site van wigro ook gevonden: http://www.wigro-productions.net/twinsimphone.html. Beide sim kaarten zijn tegelijk aan. Je kunt dus een gesprek op lijn 1 binnen krijgen of op lijn 2. Of via lijn 1 of via lijn 2 bellen. Zoals ik al schreef, voor het werk gebruiken we die internationale sim kaart die het overal zonder problemen goed doet en lijn 2 gebruik ik voor prive met mijn eigen KPN sim kaartje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb een vodafone abonnement, en mijn vrouw een Vodafone prepaidkaart

Beiden hebben we ons aangemeld voor Vodafone "onder ons"

(kosten €10 per maand) en hiermee kunnen we elkaar in Nederland kostenloos bellen

Met mijn abonnement ben ik aangemeld op Vodafone Passport, waardoor ik €0,75 ongeveer kwijt ben per gesprek als ik in het buitenland ben

Als mijn vrouw mij belt, kost dit dus €0,75 totaal, omdat zij via "onder ons"belt

Hierdoor zijn de kosten goed binnen de perken te houden

Bellen in Duitsland met mijn collega's kost ook niet veel

We hebben een Vodafone Callya simkaart

Deze hebben we ingesteld op "open end"

Hierdoor kunnen we elkaar in Duitsland voor €0,29 PER GESPREK bellen

De simkaart heb ik via Ebay.nl besteld (gewoon vodafone of callya ingeven bij de zoekopdracht)

De kaart die ik heb gekocht was via een hollandse handelaar(als je hem via Duitsland koopt, betaal je €6,.- verzendkosten)

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt

Veel belplezier

Edje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb sinds kort een Samsung SGH-D880, nagelnieuw geschikt voor 2 simkaarten. Ik heb ook 2 abonnementen lopen waarvan 1 van T-mobile. Dit abo is zeer geschikt om in het binnenland mee te bellen, 300 minuten voor € 11,00 p/m. De tweede simkaart is ook 1 van T-mobile maar dan een sim-only abo. Dit is een flex abo, en daarmee worden alle kosten betaald uit de bundel. Dit abo gebruik ik alleen in het buitenland. Je hebt bij dit abo een startterief van 0,70 p/g en daarnaast kosten bellen 0,17 en gebeld worden 0,10 euro per minuut.

Zodra ik de grens overga zet ik software matig in de telefoon de juiste simkaart aan. Het buitenland weet alleen mijn vrouw en verder niemand,dit is voor mij voldoende daar ik toch geen hele weken in het buitenland verblijf enkel 1-2 dagen per week, of dezelfde dag weer terug.

Hiervoor had ik een abonnement van de KPN maar ben met het zelfde belgedrag wel mooi omlaag gegaan van van ruim € 130,00 p/m naar €42,50 per maand!

Groetjes,

Bert Jan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Na een korte vlucht naar Orange ben ik weer terug bij T-mobile. De prijzen staan hierboven al en wmb is dat nog steeds het goedkoopste als je veel in het buitenland belt. Als je extreem veel belt in een bepaald land kun je daar trouwens beter een pre-paid kaartje halen dat scheelt nog meer geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden