Spring naar bijdragen

Zoekfunctie werkt niet makkelijk


Recommended Posts

  • Forumlid

Als ik een zoekactie onderneem, krijg ik forumonderwerpen te zien die het zoekwoord bevatten. Da's goed zou je denken, maar wanneer een forumonderdeel veel posts en dus pagina's omvat is het ondoenlijk om het hele onderwerp door te lezen/scrollen voor je bij je antwoord komt.

Daarvoor is de zoekfunctie nu juist.

Dus heren techneuten is het mogelijk om de posts te tonen die het gezochte bevatten??

bvd Henk

Link naar opmerking
  • Forumlid
Als ik een zoekactie onderneem, krijg ik forumonderwerpen te zien die het zoekwoord bevatten. Da's goed zou je denken, maar wanneer een forumonderdeel veel posts en dus pagina's omvat is het ondoenlijk om het hele onderwerp door te lezen/scrollen voor je bij je antwoord komt.

Daarvoor is de zoekfunctie nu juist.

Dus heren techneuten is het mogelijk om de posts te tonen die het gezochte bevatten??

bvd Henk

De zoekfunctie reageert op WOORDEN waarop gezocht wordt... maar geeft vervolgens niet gewoon de BERICHTEN weer waar die woorden in gebruikt zijn maar ook de pagina's met alle overige berichten van het ONDERWERP waaronder het bericht valt waarin het gezochte woord voorkomt...ik kan het niet eenvoudiger zeggen vrees ik.

De praktijk is dat je alsnog moet gaan zoeken in allerlei berichten DIE MET HET GEZOCHTE WOORD NIETS TE MAKEN HEBBEN om de berichten waarin het gezochte woord is gebruikt te vinden. Dat woord is dan wel in een gele balk geplaatst maar het blijft onhandig om door allerlei overbodige berichten te moeten scrollen.

Ik ben het dus met steenhaas eens dat de zoekfunctie beperkt is en verbetering behoeft. Zeker gezien de enorme hoeveelheid aan onderwerpen die in de loop der jaren de revue zijn gepasseerd.

Er is weliswaar een geavanceerde zoekfunctie maar die vraagt zoveel kenmerkende extra's dat je daar vaak niets aan hebt.

Iets voor de moderatoren om op te pakken??:rolleyes:

Link naar opmerking
  • Forumlid
Zit toch een dubbele zoek functie op?? Ik ervaar de problemen niet zoals jullie ze beschrijven Vul eerst het zoek woord in achter het vakje Berichten laatste 24 uur en daarna nog een x in zoek onderwerp en ik heb wat ik wil zoeken gevonden

Type het woord 'zoekfunctie' in in de daarvoor bestemde ruimte.

Je krijgt dan een pagina met allerlei onderwerpen. Achter elk onderwerp zitten weer berichten, nl. reacties, soms wel duizenden! Ergens in die duizenden reacties zit jouw zoekwoord....zoek het er maar uit...

Je kunt wel voor een tweede keer de zoekfunctie gebruiken door nog een keer het gezochte woord in te typen maar dan kom je weer op de voorgaande pagina terecht met alle onderwerpen...

Je kunt dus niet DOORzoeken.

Link naar opmerking
  • Forumlid
een onderwerp aanklikken dan zoek onderwerp aanklikken en heb gelijk het bericht waar het zoek woord in het geel staat nogmaals ik ervaar niet dat ik 100den berichten door moet scrollen

Je moet dus bij DOORzoeken 'zoek onderwerp' aanklikken en opnieuw je zoekwoord intypen

in het venstertje dat DAN opkomt..dan kom je inderdaad uit bij het gezochte woord!

Maar dat werkt niet altijd heb ik gemerkt, soms gaat ie gek doen. Maar 1 of 2 keer opnieuw intypen geeft dan wel het gewenste resultaat.

Bedankt zoetwatermatroos.

Geen werk voor de moderatoren.

Komen ze weer goed weg.:D

Link naar opmerking
  • Forumlid

De heren techneuten zijn Wilbert en Freddy die zijn terruggetreden als admin's om zich voornamelijk met de server en forumsoftware bezig te houden.

Daarom stond in m'n post

Dus heren techneuten is het mogelijk om de posts te tonen die het gezochte bevatten??

Als je aanvinkt dat je posts zoekt met het zoekwoord krijg je forumonderwerpen.

Henk

Link naar opmerking
  • Forumlid
De heren techneuten zijn Wilbert en Freddy die zijn terruggetreden als admin's om zich voornamelijk met de server en forumsoftware bezig te houden.

Daarom stond in m'n post

Als je aanvinkt dat je posts zoekt met het zoekwoord krijg je forumonderwerpen.

Henk

oke!

en groet van henk w

Link naar opmerking
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden