[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Boze truckers storten uien voor werkgeversorganisatie


obiewan

Recommended Posts

  • Forumlid

Boze truckers storten uien voor werkgeversorganisatie

Uitgegeven: 5 oktober 2010 10:30 Laatst gewijzigd: 5 oktober 2010 10:38

ZOETERMEER - Boze truckers hebben dinsdag een vrachtlading uien uitgestort voor het kantoor van werkgeversorganisatie TLN in Zoetermeer.

m1fzommaiqcf.jpg © Getty Images

De vrachtwagenchauffeurs vinden het loon dat TLN in de cao-onderhandelingen biedt ''om te janken'', zei Huub van den Dungen van FNV Bondgenoten.

De transportwerkgevers bieden een tweejarige cao met een loonsverhoging van 1 procent per 1 januari 2010. De vakbond vindt dat veel te weinig.

Over een cao met een looptijd van twee jaar valt met de vakbond te praten. Maar dan moeten de lonen in 2010 met 1,25 procent omhoog en in 2011 met 3 procent, of als de werkgevers bereid zijn een werkgarantie te geven, met 2 procent.

Onderhandelingen

Onder de beroepsgoederenvervoer-cao vallen 140.000 werknemers. De onderhandelingen over de nieuwe cao zijn inmiddels ruim negen maanden bezig. Woensdag staat het volgende cao-overleg gepland.

Dat is in Bunnik en de bond heeft vrachtwagenchauffeurs die in de ochtenduren in de buurt zijn, gevraagd ''even op het parkeerterrein langs te komen''.

© ANP

Bron: Nu.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Laatste nieuws.

In een persbericht laat Huub van den Dungen weten dat chauffeurs die hun lading niet bij het juiste adres weten te leveren geen loons verhoging waard zijn.

In tegendeel, minder is nu hun uitgaans gedachte...:cool:

zijn vrouw wacht op 2 trucks, 1 met aardappellen en 1 met peeen.

Hutspot is gezond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
En laat Cortrans dan even langskomen met een volle trailer rookworsten van de Hema! :ja::D:ok:

Nee Barry, rookworsten moeten koel vervoerd (en bewaard blijven), ik zit jammer genoeg bij de Non-Food afdeling, ik ben gek op die worsten :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Daar trouw je toch voor, zodat iemand alles voor je doet, pantoffels af stoffen, land ploegen, truien breien, zwembad schoon maken, vee te eten geven en slachten, krant voor lezen, ga zo maar door.

Wees jij maar blij, dat je een eindje weg woont Yanky, anders zouden die chauffeursvrouwen ook even bij jou op visite komenLOL knappen ze dat ook wel even voor ons op:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee Barry, rookworsten moeten koel vervoerd (en bewaard blijven), ik zit jammer genoeg bij de Non-Food afdeling, ik ben gek op die worsten :angel:
Zo jammer Cor! :D Die worsten zijn inderdaad lekker! :ok::ja: Maar even alle gekheid op een stokje... Ik denk niet dat het die gasten van TLN ook maar iets kan schelen wat de chauffeurs(vrouwen) doen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Goeie actie van deze vrouwen. Zij doen het wel!!

Voor de boeroepers..........verzin zelf eens wat dan.

Met alle respect hoor... Maar waar zie jij boeroepers dan in dit topic? :confused: Volgens mij vindt iedereen hier het wel een goeie aktie?! :ja: Alleen vraag ik me af of de heertjes van TLN het iets kan schelen?! ;) Misschien kunnen we het van de week een keer met een trailer vol stront doen?! :ja::zegtniets:LOL Zo die slang naar binnen daar!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Over een cao met een looptijd van twee jaar valt met de vakbond te praten. Maar dan moeten de lonen in 2010 met 1,25 procent omhoog en in 2011 met 3 procent, of als de werkgevers bereid zijn een werkgarantie te geven, met 2 procent.

Dat durven ze nog wel werkgarantie geven, over een maand of 6 praten ze toch weer anders. In de hoop dat iedereen dat stukje vergeten is :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vind het klasse wat die dames gedaan hebben :ok: Kunnen we nog wat van leren.

Hier zijn nog wat interviews en een linkje naar leuke foto's.

Ik hoop niet dat bij mij morgen spontaan tranen in de ogen schieten als collega's die langs Bunnik (straal van 5 km of zo) ook echt alleen maar langs en niet AAN komen voor solidariteitssteun en een bakkie koffie :ja: Krijg je er ook nog een koekje bij en vast en zeker een goed gevoel.

post-3739-1394782903,5729_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zuur? nee hoor...

ben met stomheid geslagen eerder.........

Maar ik heb wel een normaal (goed) inkomen met 40 uur. Ik zou als ik jullie was heel erg mijn best gaan doen om de chauffeursvrouwen te helpen!

Ohh... Is dat het?! ;)

Dat wil ook best wel doen hoor?! Maar als ik dan met een grappig idee kom dan zeg je... We?? Jij! :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vind het klasse wat die dames gedaan hebben :ok: Kunnen we nog wat van leren.

Hier zijn nog wat interviews en een linkje naar leuke foto's.

Ik hoop niet dat bij mij morgen spontaan tranen in de ogen schieten als collega's die langs Bunnik (straal van 5 km of zo) ook echt alleen maar langs en niet AAN komen voor solidariteitssteun en een bakkie koffie :ja: Krijg je er ook nog een koekje bij en vast en zeker een goed gevoel.

[ATTACH=CONFIG]23590[/ATTACH]

Ik ben er niet Spijker, zelfs niet in de buurt. Ik kan niet, kan het niet regelen, gaat niet, lukt niet. Jammer!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou om te beginnen kun je morgen al in je luxe stappen en ff naar Bunnik rijden toch? Je moet ergens beginnen nietwaar? Vervolgens regel je een auto stront, je mag weer werken en je hebt niets omhanden.
Daar heb je gelijk in, maar dat over die strontwagen dat moet je niet zo serieus nemen. Dat was gewoon grappig bedoelt, net zoals dat we bezig waren over ook nog een auto met penen en aardappelen en een vracht rookworsten. ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden