[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De Chauffeur in de toekomst


hwm.klaassen

Recommended Posts

  • Forumlid

Wat zijn de gedachten

Dat ze van plan zijn om chauffeurs buiten Europa aan te nemen en op te lijden voor chauffeur.Het moet al heel ver rond zijn. Heb ik vandaag te horen gekregen via kamer van koop handel.Er wordt gedacht aan chauffeurs uit India en Pakistaan

Ze gaan ook binnenlands vervoer doen En er komen ook voor de verzorging Die mensen zijn ze nu aan het oplijden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat zijn de gedachten

Dat ze van plan zijn om chauffeurs buiten Europa aan te nemen en op te lijden voor chauffeur.Het moet al heel ver rond zijn. Heb ik vandaag te horen gekregen via kamer van koop handel.Er wordt gedacht aan chauffeurs uit India en Pakistaan

Ze gaan ook binnenlands vervoer doen En er komen ook voor de verzorging Die mensen zijn ze nu aan het oplijden

Huub

Tja... Zolang sommige Nederlandse bedrijven zowat over lijken gaan om maar zoveel mogelijk geld te verdienen zou het me helemaal niks verbazen. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik zo de polen zie die hier in de kassen werken kan ik mij goed voorstellen dat we concurentie krijgen.

Ze werken hard, hebben woonruimte, spreken de baas niet tegen en krijgen nederlandse les. Waarom zouden die hun verdere leven in de kassen blijven werken als ze onze taal spreken en bijgeschoolt kunnen worden? Het zijn niet altijd de domste oostblokkers die daar werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als ik zo de polen zie die hier in de kassen werken kan ik mij goed voorstellen dat we concurentie krijgen.

Ze werken hard, hebben woonruimte, spreken de baas niet tegen en krijgen nederlandse les. Waarom zouden die hun verdere leven in de kassen blijven werken als ze onze taal spreken en bijgeschoolt kunnen worden? Het zijn niet altijd de domste oostblokkers die daar werken.

Met andere woorden moeten we altijd als makke schaapjes onze mond houden en doen wat de "baas" zegt en erdoor wil drukken, want anders zoeken we wel een ander monddood volkje op??? :confused: :confused: :confused: Ik zeg absoluut niet dat je altijd met een grote mond vooraan moet staan, maar als je het ergens niet mee eens bent moet je daar toch op een normale manier over kunnen praten? Maar mijn idee hierbij is dat er een aantal werkgevers voor een dubbeltje op de voorste rij willen zitten, en daardoor nog wel eens commentaar van hun personeel krijgen. En trekken ze liever een paar blikken mond dode makke schaapjes open, die ze fijn kunnen uitbuiten zonder er gezeur mee te krijgen!

Jou baas is een goed voorbeeld van hoe het ook kan Lientje. Appel is een prachtig bedrijf, goed voor het personeel en ze hebben geen busladingen goedkope chauffeurs uit verwegistan nodig! Bovendien betalen ze ook alle uren netjes! :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat dit niet meer dan logisch is.

Werkgevers hebben veel moeite om mensen te vinden voor bepaalde werkzaamheden, zoals bijvoorbeeld de Polen in de kassen. M.b.t. Transport, er wordt nog steeds een tekort van zo'n 50.000 chauffeur verwacht in NL over de komende 4 a 5 jaar, voornaamste reden is de vergrijzing. Kortom, we verliezen in Nederland veel ervaring en kennis, het is dan logisch dat bedrijven wat verder over de grens gaan kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met andere woorden moeten we altijd als makke schaapjes onze mond houden en doen wat de "baas" zegt en erdoor wil drukken, want anders zoeken we wel een ander monddood volkje op??? :confused: :confused: :confused:

Dat is voor veel bedrijven wel het beste "werkvolk" ja.

En als ze in de tijd dat ze in de kassen werkten ook de taal nog hebben leren spreken en soms ook nog leren schrijven, dan kunnen ze zelfs heel goed de winkeldistributie gaan rijden.

Ik bedoel te zeggen dat het geen raar onderwerp van Huub is wat hij hier schrijft..........Helaas :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Jou baas is een goed voorbeeld van hoe het ook kan Lientje. Appel is een prachtig bedrijf, goed voor het personeel en ze hebben geen busladingen goedkope chauffeurs uit verwegistan nodig! Bovendien betalen ze ook alle uren netjes!

Zijn geen garanties voor de toekomst, vind dit wel een zorgelijk bericht....ze rijden in Canada ook die kamikaze,s, zijn een bron van ergenis voor de Canadese chauffeur.

Maar past wel weer in de opzet van europa, concurrentie positie verbeteren over de rug van de arbeider.

Zolang er Nederlandse chauffeurs in de WW zitten, zou dit niet moeten kunnen.:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is voor veel bedrijven wel het beste "werkvolk" ja.

En als ze in de tijd dat ze in de kassen werkten ook de taal nog hebben leren spreken en soms ook nog leren schrijven, dan kunnen ze zelfs heel goed de winkeldistributie gaan rijden.

Ik bedoel te zeggen dat het geen raar onderwerp van Huub is wat hij hier schrijft..........Helaas :(

Wat Huub schrijft is zeker geen raar onderwerp,

maar ik ben bang dat het wel de realiteit gaat worden. Zolang bedrijven juist gestimuleerd

worden om goedkopere arbeiders uit het buitenland te halen zullen ze het zeker niet laten! :rolleyes::mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@Jou baas is een goed voorbeeld van hoe het ook kan Lientje. Appel is een prachtig bedrijf, goed voor het personeel en ze hebben geen busladingen goedkope chauffeurs uit verwegistan nodig! Bovendien betalen ze ook alle uren netjes!

Zijn geen garanties voor de toekomst, vind dit wel een zorgelijk bericht....ze rijden in Canada ook die kamikaze,s, zijn een bron van ergenis voor de Canadese chauffeur.

Maar past wel weer in de opzet van europa, concurrentie positie verbeteren over de rug van de arbeider.

Zolang er Nederlandse chauffeurs in de WW zitten, zou dit niet moeten kunnen.:mad:

Dat heb je héél erg goed Ron! En geloof me... Er zitten heel veel NL chauffeurs zonder werk thuis (waaronder ikzelf!) En het valt echt niet mee om momenteel iets te vinden! :nee:

Maar wat ik absoluut niet begrijp is waarom ze het in Den Haag allemaal zo graag

op deze manier willen? :confused: Wat is voor hun het voordeel als half nederland thuis zit zonder werk en dus in de WW??? :(:confused: :confused::stom: Ik ben me al een aantal maanden helemaal gek aan het solliciteren, maar het schiet helemaal niks op. En geloof me... Dat is vreselijk frustrerend!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat heb je héél erg goed Ron! En geloof me... Er zitten heel veel NL chauffeurs zonder werk thuis (waaronder ikzelf!) En het valt echt niet mee om momenteel iets te vinden! :nee:

Maar wat ik absoluut niet begrijp is waarom ze het in Den Haag allemaal zo graag

op deze manier willen? :confused: Wat is voor hun het voordeel als half nederland thuis zit zonder werk en dus in de WW??? :(:confused: :confused::stom: Ik ben me al een aantal maanden helemaal gek aan het solliciteren, maar het schiet helemaal niks op. En geloof me... Dat is vreselijk frustrerend!!!

Dat zien ze als investeren in de toekomst, op de lange termijn hopen ze daar de vruchten van te plukken, persoonlijk leed boeit ze niet, NL chauffeurs kunnen zich gaan omscholen naar ..... zeg het maar....postbode:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat zien ze als investeren in de toekomst, op de lange termijn hopen ze daar de vruchten van te plukken, persoonlijk leed boeit ze niet, NL chauffeurs kunnen zich gaan omscholen naar ..... zeg het maar....postbode:p
Dat idee heb ik dus ook. :rolleyes: Maar ik hoop toch dat ik snel iets vindt op de vrachtwagen! :ja:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barry.

ik weet niet waar je woon maar al eens op de banensite gekeken.

zie blauwe balk onder de rode kop en ga naar banensite van CF

misschien zit er wat voor je tussen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

maar in landen als amerika en canada is het wel ff wat anders. Wij hebben een ongelofelijk dicht bevolkt wegennet. Vraag me af of dat soort mensen hier ook kunnen rijden.

en wat veel mensen vergeten bij polen die in nederland werken dat ze in polen blij mogen zijn als ze de helft verdienen. Als mijn baas opeens het dubbele betaald zou ik ook nergens meer om zeuren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is voor veel bedrijven wel het beste "werkvolk" ja.

En als ze in de tijd dat ze in de kassen werkten ook de taal nog hebben leren spreken en soms ook nog leren schrijven, dan kunnen ze zelfs heel goed de winkeldistributie gaan rijden.

Ik bedoel te zeggen dat het geen raar onderwerp van Huub is wat hij hier schrijft..........Helaas :(

Een tijd lang hebben er al zat Polen voor Appie Heijn gereden, DC Tilburg, en ja gewoon voor gerenommeerde AH-transporteurs.

Dit ging net zolang goed, totdat de Nederlandse chauffeurs die hetzelfde werk doen, hun loonstrook aan de Polen toonden.

De Polen gingen verhaal halen bij het baasje op kantoor en toen was het Houdoe en bedankt baasje, maar wij zijn Polen en niet gek :bey::bey:

Dus die mensen zijn heus wel mondig genoeg maar zullen vaak "dom" gehouden worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Barry.

ik weet niet waar je woon maar al eens op de banensite gekeken.

zie blauwe balk onder de rode kop en ga naar banensite van CF

misschien zit er wat voor je tussen.

Ik kom uit Olst, Overijssel.

En heb het hele chauffeursportaal al doorgespit. ;) Maar bedankt voor de tip! :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar in landen als amerika en canada is het wel ff wat anders. Wij hebben een ongelofelijk dicht bevolkt wegennet. Vraag me af of dat soort mensen hier ook kunnen rijden.

en wat veel mensen vergeten bij polen die in nederland werken dat ze in polen blij mogen zijn als ze de helft verdienen. Als mijn baas opeens het dubbele betaald zou ik ook nergens meer om zeuren!

Kijk en daar heb je een punt. Zit zeker een kern van waarheid in. Waarom komen ze hierheen ??? Omdat het beter betaald word dan in hun eigen land.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat lijkt mij sterk met de huidige Europese regels dat ze momenteel chauffeurs in Azië aan het opleiden zijn voor de EU.

Binnen de EU is meer dan voldoende aanbod van chauffeurs en eventueel nog op te leiden chauffeurs.

1. De huidige gang van zaken is eerst lokaal te werven , dat kunnen ook mensen van buiten Nederland zijn maar wel EU onderdanen met uitzondering van Bulgaren en Roemenen.

2. Krijgt een werkgever zijn vacature niet vervuld met bovenstaande kan hij tewerkstellingsvergunningen voor bepaalde tijd aanvragen voor BG en Roe en aldaar gaan werven.

3. Als dan nog steeds de vacature niet vervuld zou zijn bestaat er de mogelijkheid om tijdelijke tewerkstellingsvergunningen voor personeel van landen buiten de EU aan te vragen.

Binnen 1. en 2. is zoveel aanbod van chauffeurs dat ik optie 3.de eerste 10 jaar niet zie gaan gebeuren.

Heeft niks te maken met een chauffeurs tekort, daar schermt men enkel mee.

Ook de oostblokkers worden binnen afzienbare tijd duurder, men is dus weer opzoek naar goedkoop, enne....ik vind tien jaar niet zo ver weg hoor, maar moet er wel nog 20.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heeft niks te maken met een chauffeurs tekort, daar schermt men enkel mee.

Ook de oostblokkers worden binnen afzienbare tijd duurder, men is dus weer opzoek naar goedkoop, enne....ik vind tien jaar niet zo ver weg hoor, maar moet er wel nog 20.

Hier zit een chauffeur met werktekort daar hoor ik verder ook niets over

dus dat gedoe met chauffeurstekort neem ik ook met een schep zout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat lijkt mij sterk met de huidige Europese regels dat ze momenteel chauffeurs in Azië aan het opleiden zijn voor de EU.

Binnen de EU is meer dan voldoende aanbod van chauffeurs en eventueel nog op te leiden chauffeurs.

1. De huidige gang van zaken is eerst lokaal te werven , dat kunnen ook mensen van buiten Nederland zijn maar wel EU onderdanen met uitzondering van Bulgaren en Roemenen.

2. Krijgt een werkgever zijn vacature niet vervuld met bovenstaande kan hij tewerkstellingsvergunningen voor bepaalde tijd aanvragen voor BG en Roe en aldaar gaan werven.

3. Als dan nog steeds de vacature niet vervuld zou zijn bestaat er de mogelijkheid om tijdelijke tewerkstellingsvergunningen voor personeel van landen buiten de EU aan te vragen.

Binnen 1. en 2. is zoveel aanbod van chauffeurs dat ik optie 3.de eerste 10 jaar niet zie gaan gebeuren.

Wil er nog iets verder op in gaan

Het was zelfs op T.V.Limburg. Met Kamer van Koop Handel

Want de ondernemers Limburg hebben een bij eenkomst gehad in In Venlo in een loods

van een bedrijf Want binnen tien jaar zijn er veel minder mensen

Maar dit loopt al jaren En als er noot is zegt een verguning ook niet veel

En zeker niet om werk

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar in landen als amerika en canada is het wel ff wat anders. Wij hebben een ongelofelijk dicht bevolkt wegennet. Vraag me af of dat soort mensen hier ook kunnen rijden.

en wat veel mensen vergeten bij polen die in nederland werken dat ze in polen blij mogen zijn als ze de helft verdienen. Als mijn baas opeens het dubbele betaald zou ik ook nergens meer om zeuren!

Die kunnen niet rijden , ze kunnen het hier nog niet , hoe zouden ze het daar kunnen waar het zoveel drukker is, mensen doe maar veel banden rond jullie wagen , zoals bij autoschooters op de kermis , :D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil er nog iets verder op in gaan

Het was zelfs op T.V.Limburg. Met Kamer van Koop Handel

Want de ondernemers Limburg hebben een bij eenkomst gehad in In Venlo in een loods

van een bedrijf Want binnen tien jaar zijn er veel minder mensen

Maar dit loopt al jaren En als er noot is zegt een verguning ook niet veel

En zeker niet om werk

Huub

Huub, geef eens een linkje ofzo. Het is allemaal zo vaag wat je roept. Een loods bij welk bedrijf? Een bericht als dit moet toch veel gedetailleerder gebracht worden...!

Wacht, ik help je wel even....

Je doelt met je bericht waarschijnlijk op de nieuwjaarsbijeenkomst van de Kamer van Koophandel Limburg, welke op 10 januari 2011 werd gehouden bij Seacon Logistics in Venlo.

Op YouTube staat een filmpje van deze bijeenkomst, waarin men spreekt over de term "arbeidsmigratie". Indien er over een aantal jaren tekorten in bepaalde sectoren zouden optreden, dat men dan ook naar het verre oosten gaat kijken.

Het filmpje staat hier:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Huub is niet zo goed in linkjes en onderbouwen van zijn woorden ;):D

Dit is te gek voor woorden, werknemers zoeken personeel (ook in de transportsector) wordt er in dat stuk gesteld.

Dat klopt wel enigszins maar volgens mij wordt het iets verdraaid, werknemers zoeken vooral goedkoop personeel, daarom gaan ze zo ver zoeken, ze zoeken eigenlijk gewoon slaven die voor een habbekrats komen werken, mensen die zo in nood zitten dat ze elke strohalm aanpakken op een iets beter bestaan, en daarvoor zelfs maanden van huis willen zijn, dus gewoon mensen die ze uit kunnen buiten.

Zo als uit diverse gevallen hier op het forum blijkt, maar ook uit wat ik in mijn eigen omgeving ervaar zijn ze niet echt op zoek naar die Nederlander die een cao loon wil hebben en die weet waar hij recht op heeft.

Juist Ger! Zo is het, en niet anders! :ja:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huub is niet zo goed in linkjes en onderbouwen van zijn woorden ;):D

Dit is te gek voor woorden, werknemers zoeken personeel (ook in de transportsector) wordt er in dat stuk gesteld.

Dat klopt wel enigszins maar volgens mij wordt het iets verdraaid, werknemers zoeken vooral goedkoop personeel, daarom gaan ze zo ver zoeken, ze zoeken eigenlijk gewoon slaven die voor een habbekrats komen werken, mensen die zo in nood zitten dat ze elke strohalm aanpakken op een iets beter bestaan, en daarvoor zelfs maanden van huis willen zijn, dus gewoon mensen die ze uit kunnen buiten.

Zo als uit diverse gevallen hier op het forum blijkt, maar ook uit wat ik in mijn eigen omgeving ervaar zijn ze niet echt op zoek naar die Nederlander die een cao loon wil hebben en die weet waar hij recht op heeft.

Ik zeg verder niks :zegtniets: (maar vind het wel jammer dat de kots-smiley weg is!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden