[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Schakelprobleem met kou


roadtrain

Recommended Posts

  • Forumlid

Hmmm, die van mij doet ook een beetje raar (R420 van april 2008) Bak mag graag tandenpoetsen en heel twijfelachtig schakelen, vooral als ie moet klimmen. Ik zet 'm dan maar manueel, dat werkt een stuk beter.

Ow Huub, ik ben 11 jaar geleden begonnen op een Scania uit 1986, daar lag ook al geen houten plank meer in. Daar zat zelfs al een gesychroniseerde 10 bak in:ja:.

Je had het anders moeten formuleren, de monteurs van nu kunnen niet met die oude techniek omgaan. Ik zie die monteur nog steeds beteuterd staan met zijn computer naast een ouwe 112LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben 30 jaar geleden begonnen op Daf1600 met ''two-speed-as'' da's pas schakelen.

Bituumtrapper stond jij vanmiddag bij bandenboer in Beverwijk??

Nope, ik stond gistermiddag bij de appie heijn binnen:D. Ik had gistermorgen om half 11 al weekend. Mijn trekker staat op de Nieuwekade in Beverwijk als je dat soms bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
  • Forumlid

Ik heb dit jaar nog maar één keer een probleem gehad met een Scania P340 uit 2007. (Met koppelings pedaal) smorgens vroeg om 5:30 bij -12 starten en lopen dacht ik niet dus. Dat flippertje naar voren gedraaid in A4 Handrem eraf koppeling oplaten komen. Maar er gebeurde helemaal niks. Collega's gevraagd. Naar manual en in de tweede versnelling toen was het net rijdende. tweede versnelling gaat toch wel heel langzaam opgeschakeld naar de derde versnelling. Toen leek het of de auto helemaal stil viel. Op advies van mijn collega's moest ik de motor een half uur laten draaien dan doet die het wel weer. Vertelde ze mij. Eerst maar even overleggen met de planning omdat de garage nog niet open was. De planners vonden dat de grootste onzin die ze ooit hadden gehoord een half uur laten draaien kost allemaal onnodig geld. Ik dacht echt van:hamer: Jullie zitten met de verwarming op 28 graden (zo lijkt het als je binnen komt) alle verlichting aan. En dan heb ik het helemaal nog niet over de dubbele vrachtbrieven die afgedrukt worden. En die regelrecht in de papier bak verdwijnen. Dat mag dus allemaal wel. Maar goed toch de raad van mijn collega's opgevolgd en inderdaad na een half uur kon je er weer normaal mee rijden. En geen problemen meer gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wabcotyl doet wonderen,ff een beetje van dat spul in je remsysteem en mogelijk in je schakelsysteem...Maar de kou kan zeer zeker de boosdoener zijn,heb het vroeger ooit gehad bij een Mercedes 1635 met Aps niet willen schakelen met vorst met koude bak.Was drama toen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden