[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

4,5 X teveel gedronken


Johan.

Recommended Posts

  • Forumlid

Chauffeur gekantelde tankwagen A59 4,5x teveel gedronken

dinsdag, 01 maart 2011 17:28

De 40-jarige Tilburger die de tankwagen bestuurde die dinsdag rond 17.45 uur kantelde op de A59 is aangehouden voor het rijden onder invloed. De man reed met zijn tankauto door de vangrail en kwam in de berm tot stilstand.

De oplegger met hierin een vettige vloeistof kantelde hierdoor. De bestuurder liep geen letsel op. Hij werd meegenomen naar het bureau, waar bleek dat hij bijna 4,5 maal de toegestane hoeveelheid alcohol had genuttigd.

Zijn rijbewijs werd ingenomen. Hij is na verhoor in vrijheid gesteld. Het verkeer had veel hinder van het ongeluk.

Bron + Foto's:

http://www.brandweerdenbosch.nl/index.php/nieuws/40-nieuws-2011/1057-chauffeur-gekantelde-tankwagen-a59-4x-teveel-gedronken.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Hallowed

Van mij mogen ze trouwens best een register maken van alcohol-rijders. Ga je over een bepaalde limiet, dan nooooooit meer een rijbewijs.

Zelfs niet veur de brommer(t) of in de toekomst de fiets!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Hallowed
Ben toch blij dat je bericht niet met de mobiele telefoon is gestuurd. Dan was ik me toch zorgen gaan maken;)

Dat wil nog niks zeggen. Kan dan best op de bank hangen, in bed liggen en te lui zijn om de laptop te maken. Net als nu...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Hallowed
Wat ik me afvraag,

Zou zo iemand alle kosten voor brandweer ambulance en politie moeten betalen?

en kosten van reparatie wegdek / geleiderail?

ik ga er wel vanuit dat het een nederlandse chauffeur betreft.

Bij een eenzijdig ongeluk krijg je wel (of je verzekering) de rekening van de vangrail.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast midweek
ook met drank op? de verzekering zal t niet vergoeden en de baas ook niet...

je krijgt altijd wel wat geld terug na zulk drankgebruik.

statiegeld :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met drank weet ik niet. Daarom ook tussen haakjes.

Hebben we het wel n's eerder over gehad toch? In eerste instantie zal de verzekerings maatschappij alle schade betalen (zijn ze verplicht), maar daarna zullen ze het aan de drankrijder door willen berekenen. Die mag daardoor de rest van z'n leven al z'n salaris, op een x bedrag per maand na, inleveren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus die beste man kan de rest van zijn leven op bijstandsnivo gaan leven.En mocht hij een eigen huis hebben kun je die ook nog verkopen.

Dan ben je lekker bezig geweest :hamer::hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus die beste man kan de rest van zijn leven op bijstandsnivo gaan leven.En mocht hij een eigen huis hebben kun je die ook nog verkopen.

Dan ben je lekker bezig geweest :hamer::hamer:

Ben ik heel cru als ik zeg dat dat dan toch echt z'n eigen schuld is geweest??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast FreddyD48

het is juist goed dat hij het papiertje kwijt is, en natuurlijk geen werk meer heeft, nu weet de chauffeur wat hij fout heeft gedaan.

De kosten brdwr, ambu, rijksws en voor reparatie weggedeelte komen via de verzekering van het bedrijf, en het bedrijf kan het gaan verhalen bij de chauffeur.

Wat betrefd de rijontzegging voor het besturen van een voertuig geld ook voor een fiets.

Dus met andere woorden staat het heel mooi omschreven in de "Nieuwe rijstijl" en in de W.v.W art.8 rijontzegging voor alle bestuurbare voertuigen, en laat een fiets nu ook een voertuig zijn wat men moet besturen.:(:ja::ok:

Heb 2010 net de cursus rijinstructeur cat. B afgesloten.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast FreddyD48

Grofweg gezegd met een paard naar de kroeg gaan mag en je mag er straalbezopen op naar huis rijden, omdat in de W.v.W. staat omschreven dat een paard geen voertuig is.

Wel als men met paard en wagen loopt ben je dus wel de klos.

Het klinkt raar mar het zij zo wel.:rolleyes::bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Wat ik me afvraag,

Zou zo iemand alle kosten voor brandweer ambulance en politie moeten betalen?

en kosten van reparatie wegdek / geleiderail?

ik ga er wel vanuit dat het een nederlandse chauffeur betreft.

Als je op de link had geklikt had je kunnen lezen dat het een 40 jarige Tilburger was. Dus een Nederlander:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je op de link had geklikt had je kunnen lezen dat het een 40 jarige Tilburger was. Dus een Nederlander:zegtniets:

Ik heb de link zelf geplaatst, dan mag je ervan uit gaan dat ik het stuk ook gelezen heb..

Ik bedoelde ermee, het kan misschien ook een in nl wonende buitenlandse chauffeur zijn, een die pas weet ik veel, 2 maanden,hier woont, werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat ik me afvraag,

Zou zo iemand alle kosten voor brandweer ambulance en politie moeten betalen?

en kosten van reparatie wegdek / geleiderail?

ik ga er wel vanuit dat het een nederlandse chauffeur betreft.

Denk dat dat in onderling overleg gaat met chauffeur-werkgever-verzekering onder het genot van een drankje biertje:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden