[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

pas verloopt


stille Willie 57

Recommended Posts

  • Forumlid

Vrijdag aan het einde van de werkdag bij het verwijderen van de digipas komt er een melding in de tachograaf dat mijn pas over 3 dagen verloopt.Verbazing allom want waarom krijg ik van de verantwoordelijke instantie niet ruim van te voren bericht dat mijn pas binnenkort verloopt,zoals het wel gebeurt bij paspoort/id kaart zelfs bij mijn apk voor de auto.Nu zit mijn werkgever en ik met een groot probleem want na maandag kan ik dus niet meer rijden.Gisteravond heb ik gelijk een nieuwe pas aangevraagt bij het KIWA-register maar dat gaat 3-4 weken duren voor ik de nieuwe pas kan gaan gebruiken.Nou kwam ik op deze site iets tegen over verloren,gestolen en/of defecte pas.Ik citeer een opmerking hierover:Zolang u niet over een bestuurderskaart beschikt,dient u uw werk-,rij,en rusttijden bij te houden met behulp van uitdraaien uit de digitale tachograaf.Deze uitdraai moet u voorzien van uw naam,rijbewijsnummer en handtekening.NU heb ik een paar vragen:

Mag ik met mijn verlopen pas rijden tot ik de nieuwe in mijn bezit heb,en dan mijn werkzaamheden registreren door middel van de uitdraai met vermelding van mijn gegevens.

Is het mogelijk om de waarschuwing die de tachograaf geeft te veranderen door de geldigheidsduur i.p.v 3dagen naar bijv.45-56 dagen.

Is het mogelijk om via de erkende instanties een ontheffing te krijgen zodat ik toch de komende tijd mag rijden.

Weet iemand of er een snelle cq versnelde procedure is om zo snel mogelijk weer in het bezit te zijn van een geldige bestuurderskaart.

Ik werk bij een klein bedrijf met 4 auto,s dus de situatie is vrij penibel mede omdat ik met nog een collega in het bezit ben van het ADR certificaat en wij veel adr goederen vervoeren.

A.U.B. graag snelle reacties b.v.d stille willie 57

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ligt ook een beetje aan je werkgever denk ik. Ik kreeg aflopen week een brief van mijn werkgever dat mijn pas over 3 maanden verloopt en dat ze al een nieuwe aangevraagd hebben. Zodra de brief binnen is van de instantie die ze maakt met acceptgiro moet ik die inleveren bij mij werkgever en word die door hun betaald.

Je kunt je pas ook opgeven als verloren/ gestolen en dan kun je met de aangifte wel verder rijden geloof ik maar dat weet ik niet zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ligt ook een beetje aan je werkgever denk ik. Ik kreeg aflopen week een brief van mijn werkgever dat mijn pas over 3 maanden verloopt en dat ze al een nieuwe aangevraagd hebben. Zodra de brief binnen is van de instantie die ze maakt met acceptgiro moet ik die inleveren bij mij werkgever en word die door hun betaald.

Of aan jezelf.

Op je pas staat de datum tot hoe lang deze geldig is.

Misschien af en toe eens kijken of in je agenda zetten.

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik had een notitie in mij iphone gezet die mij over een aar dagen zou waarschuwen. Dat kan natuurlijk ook.

Ik weet niet of jullie het weten Je bent niet verplicht in de EEG staten een pasport te hebben

Een Identiteitskaart is voldoende

Denk dat het in de kosten wat uit maakt

Zelfs geldig in Turkije

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vrijdag aan het einde van de werkdag bij het verwijderen van de digipas komt er een melding in de tachograaf dat mijn pas over 3 dagen verloopt.Verbazing allom want waarom krijg ik van de verantwoordelijke instantie niet ruim van te voren bericht dat mijn pas binnenkort verloopt,zoals het wel gebeurt bij paspoort/id kaart zelfs bij mijn apk voor de auto.Nu zit mijn werkgever en ik met een groot probleem want na maandag kan ik dus niet meer rijden.Gisteravond heb ik gelijk een nieuwe pas aangevraagt bij het KIWA-register maar dat gaat 3-4 weken duren voor ik de nieuwe pas kan gaan gebruiken.Nou kwam ik op deze site iets tegen over verloren,gestolen en/of defecte pas.Ik citeer een opmerking hierover:Zolang u niet over een bestuurderskaart beschikt,dient u uw werk-,rij,en rusttijden bij te houden met behulp van uitdraaien uit de digitale tachograaf.Deze uitdraai moet u voorzien van uw naam,rijbewijsnummer en handtekening.NU heb ik een paar vragen:

Mag ik met mijn verlopen pas rijden tot ik de nieuwe in mijn bezit heb,en dan mijn werkzaamheden registreren door middel van de uitdraai met vermelding van mijn gegevens.

Is het mogelijk om de waarschuwing die de tachograaf geeft te veranderen door de geldigheidsduur i.p.v 3dagen naar bijv.45-56 dagen.

Is het mogelijk om via de erkende instanties een ontheffing te krijgen zodat ik toch de komende tijd mag rijden.

Weet iemand of er een snelle cq versnelde procedure is om zo snel mogelijk weer in het bezit te zijn van een geldige bestuurderskaart.

Ik werk bij een klein bedrijf met 4 auto,s dus de situatie is vrij penibel mede omdat ik met nog een collega in het bezit ben van het ADR certificaat en wij veel adr goederen vervoeren.

A.U.B. graag snelle reacties b.v.d stille willie 57

De pas mag 5 jaar verlopen zijn

Je kunt het proberen Om de pas binnen een dag te krijgen

Vergeet niet het kost veel geld

Daarbij komt nog Jij bent altijd verantwoordelijk als die verlopen is

Jij moet het bij houden Verplicht zelfs

jij weet net zo goed als ik Dat de pullen in orde moeten zijn

En jij zef bent er verantwoordelijk voor

DUS?????

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sorry Huub,

Maar de t.s. bedoelt hiermee niet de pas alszijnde het document voor het overschrijden van een landsgrens of als identiteitsbewijs.

Hier wordt met de pas bedoeld : de digipas of te wel een stuk plastic op creditcard formaat voorzien van een chip die tegenwoordig in de nieuwere vrachtwagens wordt gebruikt als opslagmedium voor de rij- en rusttijdenwet. Anders gezegd, de vervanger van de tachograafschijf of nog eerder het groene boekje.

Zie net dat Ger me 2 minuten voor was

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik weet niet of je met een verlopen digipas mag rijden, maar weet wel dat de tachograaf je pasje meteen weer "uit spuugd" als je hem wilt gebruiken. Dat gebeurt al op de datum die op je digipas staat. Ben zelf sinds een week op mijn tweede digipas aan het rijden.

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
een kopie van de aanvraag van de nieuwe pas meenemen.

de oude pas meenemen.

elke dag printjes maken van de dagen dat je nog geen nieuwe pas hebt.

en verder hopen dat als je gecontroleerd word, dat de controleur er genoegen mee neemt!

en de bekende wet is wet landen vermijden zoals frankrijk, belgië, ach je weet zelf wel welke landen het zijn.

maar een ding is wel vreemd, je zegt dat je zit te wachten op een accept girokaart.

ik heb toendertijd gewoon de centjes gelijk overgemaakt met de aanvraag.

en vervolgens lag hij de volgende week al klaar op het postkantoor.

want die acceptgirokaart, kost je gewoon minimaal 4 dagen extra, ivm het opsturen en overmaken, en daarna controleren en versturen van de pas.

als je direct betaald sla je dat allemaal over, en zodra de centjes binnen zijn word de pas verstuurd.

Heb gisteravond via de website gelijk een nieuwe aangevraagd,na het invullen van alle gegevens kwam er te staan dat ik een aanvraagformulier toe gestuurd krijg.Dit moet ik dan invullen en retour sturen met overmaking van verschuldigd bedrag,zodra dat in hun bezit is word de aanvraag in behandeling genomen.

Mijn vraag blijft dan ook:KAN IK VIA EEN SNELLERE MANIER IN BEZIT KOMEN VAN DE BESTUURDERSPAS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Indien uw kaart verloren of gestolen is, bent u verplicht dit binnen zeven dagen telefonisch te melden bij Kiwa Register via telefoonnummer 070-414 48 88. Dit geldt ook in het geval uw kaart defect is. Hieraan zijn kosten verbonden. De vervangende kaart heeft dezelfde geldigheidsduur als de verloren, gestolen of defecte kaart. Op het moment dat u de kaart verloren, gestolen of defect heeft gemeld, zal deze zijn geldigheid verliezen. Mocht u de verloren of gestolen kaart terugvinden of krijgen, is deze niet meer te gebruiken. U bent verplicht om de teruggevonden of gekregen kaart terug te sturen naar Kiwa Register.

Zolang u niet over een bestuurderskaart beschikt, dient u uw werk-, rij- en rusttijden bij te houden met behulp van uitdraaien uit de digitale tachograaf. Deze uitdraai moet u voorzien van uw naam, rijbewijsnummer en handtekening.

dit staat op een site van de overheid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Indien uw kaart verloren of gestolen is, bent u verplicht dit binnen zeven dagen telefonisch te melden bij Kiwa Register via telefoonnummer 070-414 48 88. Dit geldt ook in het geval uw kaart defect is. Hieraan zijn kosten verbonden. De vervangende kaart heeft dezelfde geldigheidsduur als de verloren, gestolen of defecte kaart. Op het moment dat u de kaart verloren, gestolen of defect heeft gemeld, zal deze zijn geldigheid verliezen. Mocht u de verloren of gestolen kaart terugvinden of krijgen, is deze niet meer te gebruiken. U bent verplicht om de teruggevonden of gekregen kaart terug te sturen naar Kiwa Register.

Zolang u niet over een bestuurderskaart beschikt, dient u uw werk-, rij- en rusttijden bij te houden met behulp van uitdraaien uit de digitale tachograaf. Deze uitdraai moet u voorzien van uw naam, rijbewijsnummer en handtekening.

dit staat op een site van de overheid

Ja Bertus dit heb ik ook gelezen,maar dan blijft de vraag mag ik dit doen??????????.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mischien te simpel van mij maar kun je niet tijdelijk van auto wisselen met een collega die geen digitale tacho heeft of hebben ze dat allemaal?

Dat ligt aan het werk dat ik moet doen,volgens mij zit op de enige wagen die wij met schijf hebben geen adr uitrusting.Ga het vanavond wel horen van de baas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bertus dit heb ik ook gelezen,maar dan blijft de vraag mag ik dit doen??????????.

nee je mag dit niet doen, want je bezit geen geldige pas.

alleen als je net zoals ik een paar jaar terug hem verliest of diefstal of defect, dan mag je dmv die printjes verder werken tot je de nieuwe hebt.

maar neem maar van mij aan dat het een hele heisa is en heel veel papier kost.

maar dan moet ie wel een langere geldigheidstermijn hebben.

het punt is dat bij oom agent als ie wil ook de geldigheidsdatum van je bestuurderskaart tevoorschijn komt.

dus in het geval van diefstal of defect of zo weten ze gewoon dat de geldigheidstermijn nog niet verstreken is en kun je het verantwoorden.

in jouw lastige geval is gewoon de geldigheidsdatum verlopen en heb je gewoon botte pech.

het enige is dus een schijvenwagen tot je nieuwe pas er is.

of loodswerkzaamheden.

ik denk dat je pech hebt en een snellere manier is er niet.

we lezen wel hoe het verder afloopt, want hou ons op de hoogte als er wel een snellere manier is voor het geval het iemand overkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je van auto hebt gewisseld laat je in ieder geval zien dat je hebt gezocht naar de beste oplossing.

Lijkt me altijd nog beter als gewoon deurdonderen en elke avond een uitdraai maken.

Je laat met een autowissel in ieder geval zien dat je je best hebt gedaan....iets wat menig frans of belgische agent wel kan waarderen!!!!:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die kaart kan hij dan toch laten zien,immers heeft hij de pas wel, maar is verlopen. Nieuwe is in aanvraag en daarom rijd hij met een schijvenauto, zou niet weten wat hier verkeerd aan is, zelfs een heel goede reden om een andere auto bij zich te hebben. Kunnen ze hem controleren over de dagen dat ze hem willen en mogen controleren.

precies:ok:

ook als je een nieuwe chauffeurskaart op tijd hebt aangevraagd, moet je de oude nog 28 dagen bij je houden voor controle's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Werk sinds november bij deze baas en ja we hadden allebij beter moeten opletten,helaas dat hebben we niet gedaan.

Aan de vorige postings heb ik dus niet veel omdat,het geen antwoorden op mijn vragen zijn.

Maar toch bedankt.

Hebben jullie niet een "oude" wagen rijden, met een oude tachograaf, zodat je een maandje met je collega van auto ruilen kan???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Hebben jullie niet een "oude" wagen rijden, met een oude tachograaf, zodat je een maandje met je collega van auto ruilen kan???

Sorry, te laat gezien, dat dit ook al als optie aangedragen was.:zegtniets::angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aan iedereen die gereageerd heeft bedankt.

Nou we zijn een hoop wijzer geworden vandaag, maar niet gelukkiger.

Vanmorgen om half 9 hing ik aan de telefoon met het Kiwa-register om antwoord te krijgen op mijn vragen.

Wat is de snelste manier om een nieuwe bestuurderspas in mijn bezit te hebben:

antw:er is 1 snelle manier en dat is de weg via web-site, U ontvangt dan een formulier thuis dat moet U zo snel mogelijk retour zenden met overmaking van het verschuldigd bedrag en dan word Uw aan vraag verwerkt.:mad:.Tijdsduur 2_4 wkn.

Is het mogelijk dat het Kiwa, gebruikers van een bestuurderskaart eerder waarschuwd bij het verlopen van de kaart,mede omdat ik vrijdag jongstleden via mijn tachograaf een waarschuwing kreeg dat mijn kaart over 3 dgn zou verlopen.Is het mogelijk dat het Kiwa contact opneemt met fabricanten van dergelijke uitlees apparatuur over de tijd tussen waarschuwing en werkelijke verlooptijd om deze te verlengen met bijv.35 dgn.

Antw:Kiwa is hierin geen partij,maar na herhaaldelijk aandringen mijnerzijds wilde de medewerkster het evt. wel bij haar baas aankaarten.

Mag ik wel blijven rijden zoals U beschrijft in het artikel bij diefstal,verlies en defect.

Antw: Nee dit is niet toegestaan wanner U dit toch doet overtreed U de wet.:eek:

Dus niet veel opgeschoten heb ook nog met ivw gebeld maar zelfde laken een pak.

Dus in overleg ga ik dan op de auto met schijven voor de tijd dat ik wacht op de kaart.Betekent wel aangepast werk,en of mijn collega er blij mee is???????????????????

We hebben een kleine groep dus ik verwacht het wel:ok:

bewerkt door stille Willie 57
zo is t duidelijker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans

Tja, je hebt dit wel zelf aan je eigen te danken. Maar al met al, hebben jullie het onderling toch opgelost op de manier die ik ook al aangedragen hebt. De les die jij (en alle andere lezers hier) uit kunnen trekken is: je bent zelf verantwoordelijk voor de geldigheid van je eigen documenten. Maar ik ben het met je eens, in deze digitale tijdperken, zou b.v. een mailtje of briefje ook een hoop ellende bespaard gebleven zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden