[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

‘Beveiligde parkeerplaatsen onvindbaar voor chauffeurs’


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

Zoetermeer - Transport en Logistiek Nederland, verladersorganisatie EVO en Les Routiers willen dat de bewegwijzering voor beveiligde parkeerplaatsen langs het Nederlandse wegennet snel wordt verbeterd.

Het ministerie van Infrastructuur en Milieu (I&M) en het bedrijfsleven hebben in het kader van transportcriminaliteit afgelopen jaren veel tijd en geld geïnvesteerd om de veiligheid van parkeerplaatsen te verbeteren.

Bewegwijzering

Chauffeurs weten deze parkeerplaatsen vaak nog niet te vinden doordat de noodzakelijke routering ontbreekt. De drie partijen willen dat het ministerie van I&M zo snel mogelijk eerder gemaakte afspraken nakomt en actie onderneemt om de bewegwijzering structureel te verbeteren.

In Nederland zijn zo’n 25 beveiligde parkeerplaatsen die volgens het zogenaamde Europese LABEL-systeem zijn gecertificeerd. Chauffeurs kunnen met behulp van een classificatie zien hoe veilig een parkeerplaats is en welke speciale voorzieningen, zoals een restaurant, er zijn.

In het kader van de aanpak van transportcriminaliteit is het van groot belang dat chauffeurs deze parkeerplaatsen goed weten te vinden. Maar 23 van de 25 parkeerplaatsen zijn nog steeds niet goed vindbaar voor chauffeurs aldus TLN, EVO en Les Routiers.

Bovendien zullen noodzakelijke nieuwe private initiatieven voor de ontwikkeling van parkeerplaatsen hierdoor ook niet van de grond komen en blijft de broodnodige extra parkeercapaciteit achter op de groei van transport.

Verantwoordelijkheid ministerie

Het ministerie van I&M heeft de verantwoordelijkheid om te zorgen voor veilige verzorgingsplaatsen langs het hoofdwegennet en daarmee ook voor een goede bewegwijzering.

Dit is vastgelegd in het Convenant Aanpak Criminaliteit Transportsector. In 2009 heeft toenmalig minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat het startschot gegeven om de bewegwijzering naar extra beveiligde parkeerplaatsen voortvarend aan te pakken.

Nu, twee jaar later, is er nog niks gebeurd. TLN, EVO en Les Routiers willen dat het ministerie zijn beloftes nu eindelijk nakomt en zorgt voor een goede bewegwijzering.

Schade transportcriminaliteit

Het Nederlands bedrijfsleven lijdt jaarlijks 350 miljoen euro directe schade (2008) als gevolg van transportcriminaliteit. Met name op parkeerplaatsen langs de snelwegen zijn chauffeurs regelmatig het slachtoffer van transportcriminelen die het op hun lading hebben gemunt.

Afgelopen jaren is de aanpak van transportcriminaliteit dankzij TLN, EVO en Les Routiers op de politieke agenda gekomen en is de publiekprivate samenwerking versterkt. Ook op het gebied van parkeerplaatsen.

Om deze vorm van criminaliteit effectief aan te pakken, is het van groot belang dat chauffeurs hun lading en vrachtauto tijdens rustpauzes veilig kunnen parkeren en deze parkeerplaatsen goed weten te vinden.

Bron. blik op nieuws.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk niet dat het alleen aan de bewegwijzering ligt.

IK denk dat het ook ligt aan het feit dat de meeste chauffeurs niet naar zo een parking toe willen,en waarom dan niet?

Voorbeeld:Bij ons in Roosendaal is zo een beveiligde parking,pas nieuw,schijnt zelfs de best beveiligde parking van Nederland te zijn,staat geen hond omdat er alleen een toiletcontainer staat en thats it.geen horeca,geen koffie nul,niks.en drie kilometer verder zit het Anker.

In Alblasserdam is Zuidland,als je naar hun site gaat zie je dat er een restaurant is,maar de openingstijden zijn van 10.00 tot19.00 uur.en een half uur verder sta je bij de Pionier of bij Kanters

Ik heb ooit eens gereageerd op een artikel in Les Routiers over deze parking(is nooit gepubliceerd),ik kreeg wel een mailtje van de manager van de Maatgroep(de eigenaar v de parking) voor een introductie en hij vertelde dat het restaurant soms wel tot 21 uur open is,zeker is dat dus nooit.

Hoe het met andere parkings in Nederland gesteld is weet ik niet maar als daar geen faciliteiten bij zijn zal t nooit wat worden met dit soort voorzieningen.

Vorige week was ik weer eens op de bewaakte parking in Valenciennes(F)die staat iedere avond afgeladen vol en die is toch een stuk duurder dan Roosendaal of Alblasserdam.

Verschil:de bar is om 05.00 u open voor koffie en ontbijt en in het restaurant kun je tot 23.00 u aanschuiven om te eten.

Het is helaas een feit dat dit soort voorzieningen nodig zijn,maar als men de chauffeur hierheen wil hebben moet men m wel wat bieden en ik krijg wel eens de indruk dat de ontwikkelaars van deze projecten eerst en vooral geld zien en al helemaal niet gebaat zijn van een vermindering van de transport criminaliteit.

Als ik s'avonds om 19.00u door de spijlen van een hekwerk met een powerfence ervoor naar buiten moet gaan kijken kan ik net zo goed het slechte pad opgaan en zorgen dat ik in de gevangenis terecht kom,moeders en de koters in de bijstand en ikke een beetje netwerken als voorbereiding op de vrijheid.:D:D

Ik hoef me dan ook niet druk te maken dat mijn goederen op tijd bij de klant moeten zijn en of het wel goed komt met de CAO:D:D(om maar eens wat te noemen)

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb ooit eens gereageerd op een artikel in Les Routiers over deze parking(is nooit gepubliceerd),ik kreeg wel een mailtje van de manager van de Maatgroep(de eigenaar v de parking) voor een introductie en hij vertelde dat het restaurant soms wel tot 21 uur open is,zeker is dat dus nooit.

.

Tja, soms moet je schijten, maar meestal niet.

Adverteren ze in dat blaadje? Vaak willen uitgevers niet tegen de schenen van adverteerders schoppen, wat wel zo jammer, en vrij laf is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tja, soms moet je schijten, maar meestal niet.

Adverteren ze in dat blaadje? Vaak willen uitgevers niet tegen de schenen van adverteerders schoppen, wat wel zo jammer, en vrij laf is.

De stichting Les routiers is zelf ook een grote voorstander van bewaakte parkings,op zich is daar niks mis mee,en maakt een hoop(gratis) reclame voor dit soort dingen,d.m.v. reportages waarvan het "positieve"afdruipt,soms bekruipt mij het vermoeden dat zijzelf aandelen hebben in dit soort voorzieningen.

In een van hun nummers,5-2010, stond een stukje waarin men politieke onwil de schuld gaf van onderbezetting van een bewaakte parking in Alblasserdam.

http://www.truckparkingnieuwland.nl/

In mijn P1 sprak ik over "zuidland":stom::stom:moet nieuwland zijn..:kill::kill:

Ik heb daar toen per email op gereageerd met ongeveer dezelfde stelling als in mijn posting 1.

De enige reactie was een mail van de manager van deze parking,mijn reactie op dat artikel is nooit gepubliceerd,dat hoeft ook niet,een redacteur moet prioriteiten stellen,maar men vond het blijkbaar wel belangrijk genoeg om dit door te sturen naar de manager van de betreffende parking.

Ik denk dat men te veel kritiek liever niet heeft en zo mensen onwetend laat.

**Ik zie zojuist op hun site dat de openings tijden van het restaurant verruimd zijn van 10 tot 21 uur,ik zou zeggen :om 7 uur open voor een bakkie en tot een uur of 10 eten zou al heel wat anders klinken.(maar ja,da's mijn mening.)

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat hebben beveiligde parkings voor zin als er geen hond gaat staan? En dan bedoel ik niet die parkings waar geen voorzieningen zijn maar die bv in Langres Frankrijk. Een hele grote mooie parking met een restaurant erbij. Niet het meest gezellige restaurant maar het er zit er dus wel een bij.

Daar staan gemiddeld elke dan nog geen 25 vrachtwagens. Zou te duur zijn zeggen de meesten. Anderen zeggen dat hun werkgever dat niet betaald en dat ze het dus zelf moeten betalen. Nou dan ging ik er dus ook van zijn leven niet staan.

ik voorspel dat het restaurant in Langres nog maar een heel kort leven heeft. Van 10 tot 15 klanten kan heeft dat ding geen bestaansrecht jammer genoeg. En maar roepen op bv onderweg dat er te weinig veilige plaatsen zijn.

Ga eerst eens op die plaatsen staan die er wel zijn. Dan is het animo om er meerdere te gaan bouwen wat groter denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat hebben beveiligde parkings voor zin als er geen hond gaat staan? En dan bedoel ik niet die parkings waar geen voorzieningen zijn maar die bv in Langres Frankrijk. Een hele grote mooie parking met een restaurant erbij. Niet het meest gezellige restaurant maar het er zit er dus wel een bij.

Daar staan gemiddeld elke dan nog geen 25 vrachtwagens. Zou te duur zijn zeggen de meesten. Anderen zeggen dat hun werkgever dat niet betaald en dat ze het dus zelf moeten betalen. Nou dan ging ik er dus ook van zijn leven niet staan.

ik voorspel dat het restaurant in Langres nog maar een heel kort leven heeft. Van 10 tot 15 klanten kan heeft dat ding geen bestaansrecht jammer genoeg. En maar roepen op bv onderweg dat er te weinig veilige plaatsen zijn.

Ga eerst eens op die plaatsen staan die er wel zijn. Dan is het animo om er meerdere te gaan bouwen wat groter denk ik.

Als je werkgever het niet betaald houd het dus op,maar moet ie ook niet mekkeren als zijn lading gejat is of het zeil gesneden is.

Bij mijn oud-werkgever waren we in veel gevallen verplicht om op dit soort parkings te staan.

Ik wil wel eens zien wat zijn verzekering zegt als ze te weten komen dat jij dat parkeergeld niet vergoed krijgt.

In veel gevallen zoals in Valenciennes,en ook in Langres geloof ik,word het bedrag gelijk verrekend met je autoroute kastje,zodat de baas er pas achterkomt als hij na een tijdje zijn rekening overzicht krijgt.

Het mag hier niet maar je zou daar een topic over kunnen maken,bazen die het parkeergeld niet betalen:aan de schandpaal ,:ofzo :D:D

Ook zijn er natuurlijk altijd mensen die buiten de poort parkeren en dan wel binnen om een bonnetje komen,logischerwijze gaan de beheerders daar niet op in.

Ik heb ook eens een vent gekend die ging bij een autohof in D,geloof Pfaffenhofen,staanen betallde daar de nachtparking,je krijgt daar dan je kaartje met een waarde van € 10 voor in het restaurant maar ook een kassen quittung van € 10,,,en die leverde hij in bij de baas,,,tot deze erachterkwam dat ie besodemieterd werd,en toen waren de rapen gaar.:hamer::kill::hamer::hamer::hamer::kill:

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook eens een vent gekend die ging bij een autohof in D,geloof Pfaffenhofen,staanen betallde daar de nachtparking,je krijgt daar dan je kaartje met een waarde van € 10 voor in het restaurant maar ook een kassen quittung van € 10,,,en die leverde hij in bij de baas,,,tot deze erachterkwam dat ie besodemieterd werd,en toen waren de rapen gaar.:hamer::kill::hamer::hamer::hamer::kill:

Groeten Peter.

Waarom? Ik doe het ook geregeld!

Tegenwoordig wordt er steeds minder verrekend bij de autohofen!

Neem Maxi: Vroeger parkeren voor 5 euro, alles verekend!

Tegenwoordig moet het 8 euro kosten, en nog altijd 5 euro verekend.

Die andere 3 euro bij je kwijt, voor het onbewaakt parkeren.

Moet ik daar persoonlijk dan maar voor opdraaien?

Het is een kwestie van tijd, vooradt in DLD dezelfde systemen komen als in de U.K.

Veel betalen, en niks ervoor terug zien!:mad:

Overigens mijd ik dit soort autohofen wel steeds meer.

Als zij zich zo klantonvriendelijk willen opstellen, kunnen ze het krijgen ook!:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom? Ik doe het ook geregeld!

Tegenwoordig wordt er steeds minder verrekend bij de autohofen!

Neem Maxi: Vroeger parkeren voor 5 euro, alles verekend!

Tegenwoordig moet het 8 euro kosten, en nog altijd 5 euro verekend.

Die andere 3 euro bij je kwijt, voor het onbewaakt parkeren.

Moet ik daar persoonlijk dan maar voor opdraaien?

Het is een kwestie van tijd, vooradt in DLD dezelfde systemen komen als in de U.K.

Veel betalen, en niks ervoor terug zien!:mad:

Overigens mijd ik dit soort autohofen wel steeds meer.

Als zij zich zo klantonvriendelijk willen opstellen, kunnen ze het krijgen ook!:ja:

Het is toch niet meer dan normaal dat je die 3 overige euro,s dan door je werkgever laat betalen. Dat is bij ons nog nooit een probleem geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik aankom bij de bewaakte parking in Langres gaat de slagboom vanzelf open.... Kost niets dus. :p

In Duitsland lever ik af en toe het hele bonnetje in, ik hou het zelf een beetje bij. Hier 1 euro, daar 2 euro. Het hele bonnetje van 10 euro heb ik nog nooit vragen over gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden