[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

hulp nodig bij weekrit Analog,geen, dan Digi tacho


planner

Recommended Posts

  • Forumlid

collega's,

Sinds enkele weken rij ik 2 dagen analoge tacho, 1 dag op een Bestelwagen (<3500kg), en dan weer 2 dagen Digi tacho.

Ik houd natuurlijk de schijven netjes erbij en ik maakt ook een uitdraai van de Digi dagen, maar de rit op woensdag is op een bestelwagen waar niets in zit, dus hoe zit dat, hoe moet/kan ik dit aantonen dat ik die dag op op zo kleine besteller zat als ik bijvoorbeeld op vrijdag gecontroleerd wordt ?:confused:

Alvast bedankt voor jullie reactie ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
collega's,

Sinds enkele weken rij ik 2 dagen analoge tacho, 1 dag op een Bestelwagen (<3500kg), en dan weer 2 dagen Digi tacho.

Ik houd natuurlijk de schijven netjes erbij en ik maakt ook een uitdraai van de Digi dagen, maar de rit op woensdag is op een bestelwagen waar niets in zit, dus hoe zit dat, hoe moet/kan ik dit aantonen dat ik die dag op op zo kleine besteller zat als ik bijvoorbeeld op vrijdag gecontroleerd wordt ?:confused:

Alvast bedankt voor jullie reactie ;)

Rij je binneland dan hoef je niks te doen. Geloven ze je niet dan komen ze wel op kantoor controleren of je verhaal klopt.

Voor buitenland dien je een verklaring bij je te hebben waar op staat dat je andere werkzaamheden hebt gedaan. Het liefst wel op briefpapier van de zaak, en ondertekend met een firma stempel.

Je kan natuurlijk ook even een rondje maken met een vrachtauto, als je met de bus bij de zaak komt.

Dan heb je ook de gegevens bij je dat je die dag gewerkt hebt. :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

SUPER ! bedankt iedereen voor deze hulp ! :ok:

Kijk en zo kan het ook!

Netjes door de toppicstarter een post waarbij bedankt, hier kunnen sommigen een voorbeeld aan nemen :ok:

( hierbij doel ik op de mensen die zich aanmelden, een vraag stellen en vervolgens niets meer laten horen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
  • Forumlid

Of te wel de bekende "vakantiebrieven". ;)

Waarbij het bij "vrij" (nr. 14) de voorkeur geniet om in deze versie zeker NIET de Nederlandse te gebruiken, maar bijvoorbeeld de Duitse.

Dit vanwege het ontbreken van "jaarlijkse" vakantie (in de Duitse of Spaanse versie) en aangezien dit dokument de geldigheid verliest zodra het woordje "jaarlijks" zou worden weggestreept.

Maar inmiddels zijn er nieuwere versies in omloop, welke ook in de nederlandse taal voldoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
collega's,

Sinds enkele weken rij ik 2 dagen analoge tacho, 1 dag op een Bestelwagen (<3500kg), en dan weer 2 dagen Digi tacho.

Ik houd natuurlijk de schijven netjes erbij en ik maakt ook een uitdraai van de Digi dagen, maar de rit op woensdag is op een bestelwagen waar niets in zit, dus hoe zit dat, hoe moet/kan ik dit aantonen dat ik die dag op op zo kleine besteller zat als ik bijvoorbeeld op vrijdag gecontroleerd wordt ?:confused:

Alvast bedankt voor jullie reactie ;)

dan ga je naar deze site:

http://ec.europa.eu/transport/road/social_provisions/driving_time/form_attestation_activities_en.htm

En download daar het:attestation of activities

Click op : The form (click on the square for other available languages) [62 KB] X

waar de vetgedrukte Xstaat zie een klein vierkantje,daar klik je op en selecteert de taal die je wilt(Nederlands ofzo)

je ziet dan een word document en dat vul je,naar waarheid,in.

Dit document moet na invulling door de werkgever en door de chauffeur getekent worden.

Dit officiele document heet:verklaring van activiteiten verordening(eg)van activiteiten nr 561/2006

Oftewel de "vakantiebrief"

Citaat v.d.website:

Vorm van verklaring van activiteiten

Een vorm waaruit blijkt dat de activiteiten van een bestuurder met het oog op de naleving van de regels bestuurders uur werd opgericht door Besluit 2009/959/EU tot wijziging van Beschikking 2007/230/EG . Deze vorm komt alleen in aanvulling op de tachograaf records en moet een weerspiegeling zijn activiteiten die niet konden worden opgenomen via tachograaf om technische redenen.

De lidstaten zijn niet verplicht om het gebruik van dit formulier nodig, maar als een vorm nodig is, dit formulier zal worden erkend geldig voor dergelijke doeleinden.

Alle velden in dit formulier moet worden ingevuld en moet worden ondertekend door zowel de vertegenwoordiger van het bedrijf en door de bestuurder om geldig te zijn. Voor zelfstandige chauffeurs, de chauffeur tekenen eenmaal als het bedrijf en een keer als de bestuurder.

De tekst van het formulier mag niet worden gewijzigd.

Alleen het ondertekende origineel geldig.

Het formulier (klik op het plein voor de andere beschikbare talen) [62 KB] kunnen worden gedrukt op papier met het bedrijfslogo en contactgegevens, maar de velden met het bedrijf informatie moet ook worden ingevuld

Deze tabel [10 KB] geeft een overzicht van de lidstaten, waar het formulier is verplicht.

Mag op papier met bedrijfslogo,maar is niet verplicht,moet wel gestempeld zijn door t bedrijf.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dan ga je naar deze site:

http://ec.europa.eu/transport/road/social_provisions/driving_time/form_attestation_activities_en.htm

En download daar het:attestation of activities

Click op : The form (click on the square for other available languages) [62 KB] X

waar de vetgedrukte Xstaat zie een klein vierkantje,daar klik je op en selecteert de taal die je wilt(Nederlands ofzo)

je ziet dan een word document en dat vul je,naar waarheid,in.

Dit document moet na invulling door de werkgever en door de chauffeur getekent worden.

Dit officiele document heet:verklaring van activiteiten verordening(eg)van activiteiten nr 561/2006

Oftewel de "vakantiebrief"

Citaat v.d.website:

Vorm van verklaring van activiteiten

Een vorm waaruit blijkt dat de activiteiten van een bestuurder met het oog op de naleving van de regels bestuurders uur werd opgericht door Besluit 2009/959/EU tot wijziging van Beschikking 2007/230/EG . Deze vorm komt alleen in aanvulling op de tachograaf records en moet een weerspiegeling zijn activiteiten die niet konden worden opgenomen via tachograaf om technische redenen.

De lidstaten zijn niet verplicht om het gebruik van dit formulier nodig, maar als een vorm nodig is, dit formulier zal worden erkend geldig voor dergelijke doeleinden.

Alle velden in dit formulier moet worden ingevuld en moet worden ondertekend door zowel de vertegenwoordiger van het bedrijf en door de bestuurder om geldig te zijn. Voor zelfstandige chauffeurs, de chauffeur tekenen eenmaal als het bedrijf en een keer als de bestuurder.

De tekst van het formulier mag niet worden gewijzigd.

Alleen het ondertekende origineel geldig.

Het formulier (klik op het plein voor de andere beschikbare talen) [62 KB] kunnen worden gedrukt op papier met het bedrijfslogo en contactgegevens, maar de velden met het bedrijf informatie moet ook worden ingevuld

Deze tabel [10 KB] geeft een overzicht van de lidstaten, waar het formulier is verplicht.

Mag op papier met bedrijfslogo,maar is niet verplicht,moet wel gestempeld zijn door t bedrijf.

Groeten Peter.

Super mensen, wederom mijn dank aan iedereen die de moeite nam, zeer gewaardeerd :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden