[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Intrapex -> Vortex, 2 keer failliet, 2x doorstart


Gast

Recommended Posts

  • Forumlid

Je bent nu wel heel kortzichtig bezig Huub.

Dus volgens jou is het goed dat als een onderneming na een faillissement een doorstart kan maken met schone lei. Dat is dus goed voor de werkgelegenheid van dat bedrijf?

Ja, als je het heel kortzichtig bekijkt heb je gelijk. Een gedeelte van de werknemers mag verder werken bij dat bedrijf. Met een nieuwe arbeidsovereenkomst (alle opgebouwde jaren en rechten zijn verdwenen), een lager loon (slikken of stikken en we nemen je collega) en een tijdelijk contract.

Maar nu stel je dat het goed voor de werkgelegenheid is en dat waag ik te betwijfelen. Bij een faillissement horen ook een stel crediteuren die hun goederen of diensten niet betaald krijgen en nu komen die ook in de problemen. En dus zullen sommigen van die bedrijven ook afstevenen op een faillissement waarbij mensen zonder werk komen te zitten.

In jouw ogen is het dus wel goed als het transportbedrijf (we zitten op het chauffeursforum) gered wordt met gedeeltelijk behoud van werkgelegenheid, maar dat werknemers bij toeleveranciers door het niet betalen van de facturen werkloos worden.

Een woord: kul!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je bent nu wel heel kortzichtig bezig Huub.

Dus volgens jou is het goed dat als een onderneming na een faillissement een doorstart kan maken met schone lei. Dat is dus goed voor de werkgelegenheid van dat bedrijf?

Ja, als je het heel kortzichtig bekijkt heb je gelijk. Een gedeelte van de werknemers mag verder werken bij dat bedrijf. Met een nieuwe arbeidsovereenkomst (alle opgebouwde jaren en rechten zijn verdwenen), een lager loon (slikken of stikken en we nemen je collega) en een tijdelijk contract.

Maar nu stel je dat het goed voor de werkgelegenheid is en dat waag ik te betwijfelen. Bij een faillissement horen ook een stel crediteuren die hun goederen of diensten niet betaald krijgen en nu komen die ook in de problemen. En dus zullen sommigen van die bedrijven ook afstevenen op een faillissement waarbij mensen zonder werk komen te zitten.

In jouw ogen is het dus wel goed als het transportbedrijf (we zitten op het chauffeursforum) gered wordt met gedeeltelijk behoud van werkgelegenheid, maar dat werknemers bij toeleveranciers door het niet betalen van de facturen werkloos worden.

Een woord: kul!

Jij weet net zo goed als ik Als er een bedrijf failleit gaat En ze kunnen het verkopen

Dat dat mag Want er staat niet in de wet dat het verboden is

Vergeet niet dat zijn mijn gedachten en niet van de bond.

Ja En waar gaat het werk heen.Kijk is in Eindhoven Waar is die grote lampen fabriek

En zo zijn er meer bedrijven.De arbeider is altijd de klos

En er zullen hier en daar nog wel meer bedrijven omvallen.

Moet Nederland dan de deur dicht doen voor buitenlandse mensen

Tewijl nederland in veel dingen voor op loopt.

Het kapitaal is niet tegen te houden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jij weet net zo goed als ik Als er een bedrijf failleit gaat En ze kunnen het verkopen

Dat dat mag Want er staat niet in de wet dat het verboden is

Vergeet niet dat zijn mijn gedachten en niet van de bond.

Ja En waar gaat het werk heen.Kijk is in Eindhoven Waar is die grote lampen fabriek

En zo zijn er meer bedrijven.De arbeider is altijd de klos

En er zullen hier en daar nog wel meer bedrijven omvallen.

Moet Nederland dan de deur dicht doen voor buitenlandse mensen

Tewijl nederland in veel dingen voor op loopt.

Het kapitaal is niet tegen te houden

Huub

Nee maar jij vind het oké als een bedrijf de boel bewust laat knappen om vervolgens door te starten met buitenlanders. Als je dan als bedrijf toch zo wilt handelen, wees dan ook zo stoer om dat zonder faillissement te doen. Wil je profiteren van voordelen van buitenlandse chauffeurs? Oké, maar belast daar geen crediteuren mee!!! Die moeten gewoon het geld krijgen, net als de Nederlandse chauffeurs die nog recht hebben op loon. Nee de boel failliet laten verklaren en vervolgens doorgaan met Russen, dat is pas laf Huub!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als een bedrijf opnieuw begint cq doorstart en dan goedkope chauffeurs achter het stuur zet is de kans van slagen vele malen groter.

De crediteuren zouden van zo'n doorstart profijt kunnen hebben doordat ze als ze weer zaken met dat bedrijf gaan doen ze hun verlies kunnen terugverdienen. Is wat krom, weet ik ook wel maar dat is voor een crediteur die het schip in is gegaan vaak de enige mogelijkheid om (een deel van) z'n geld terug te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is wat krom, weet ik ook wel maar dat is voor een crediteur die het schip in is gegaan vaak de enige mogelijkheid om (een deel van) z'n geld terug te krijgen.

Dat is zeker krom. Krijgen de chauffeurs die bij het faillisement gewipt zijn dan ook alsnog de onslagvergoeding (kantonrechters norm) die ze bij een normaal ontslag hadden gekregen? Ik denk persoonlijk van niet;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is zeker krom. Krijgen de chauffeurs die bij het faillisement gewipt zijn dan ook alsnog de onslagvergoeding (kantonrechters norm) die ze bij een normaal ontslag hadden gekregen? Ik denk persoonlijk van niet;)

Je krijgt een maand opzegtermijn van het UWV. En vind je in die maand ander werk dan heb je dus wat extra's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je krijgt een maand opzegtermijn van het UWV. En vind je in die maand ander werk dan heb je dus wat extra's.

Juist ja, maar als het bedrijf "normaal" van een chauffeur af wil dan kost het ze ongeveer een maandsalaris per gewerkt jaar. In die zin mocht de chauffeur ook achteraf nog wel wat ontvangen als ook de oude crediteuren betaald worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Juist ja, maar als het bedrijf "normaal" van een chauffeur af wil dan kost het ze ongeveer een maandsalaris per gewerkt jaar. In die zin mocht de chauffeur ook achteraf nog wel wat ontvangen als ook de oude crediteuren betaald worden.

De oude crediteuren (op de leasemaatschappij na, die komen bij een doorstart vaak goed weg) krijgen hun geld niet maar door opnieuw zaken te gaan doen kunnen ze het geld wat ze zijn kwijtgeraakt proberen terug te verdienen. Met andere woorden, van de winst die het zaken doen met het doorgestartte bedrijf oplevert moeten ze hun financieele gat proberen te dichten.

Personeel krijgt de achterstand in salaris van het UWV, een vangnet wat de crediteur niet heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Personeel krijgt de achterstand in salaris van het UWV, een vangnet wat de crediteur niet heeft.

Zeker! Toch zou ik (bijvoorbeeld als bandenboer oid) geen zaken meer doen met een bedrijf na de doorstart, als ik bij het eerste faillissement al geld was in geschoten. Het spreekwoord gaat "een ezel stoot zich ....";)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zeker! Toch zou ik (bijvoorbeeld als bandenboer oid) geen zaken meer doen met een bedrijf na de doorstart, als ik bij het eerste faillissement al geld was in geschoten.

Vaak doet men dat wel, weer zaken doen. Goede afspraken maken en een korte betalingstermijn hanteren of, zeker in het begin boter bij de vis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
handelen, wees dan ook zo stoer om dat zonder faillissement te doen. Wil je profiteren van voordelen van buitenlandse chauffeurs? Oké, maar belast daar geen crediteuren mee!!! Die moeten gewoon het geld krijgen, net als de Nederlandse chauffeurs die nog recht hebben op loon. Nee de boel failliet laten verklaren en vervolgens doorgaan met Russen, dat is pas laf Huub!

Zo als jij het schrijft Is er opzet in het spel Om het faiiiiet te laten gaan

Is dat ook te bewijzen.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Juist ja, maar als het bedrijf "normaal" van een chauffeur af wil dan kost het ze ongeveer een maandsalaris per gewerkt jaar. In die zin mocht de chauffeur ook achteraf nog wel wat ontvangen als ook de oude crediteuren betaald worden.

Klopt helemaal. Bij Vos kregen degene die lid waren van de bond nog een maand salaris extra mee :ok:.

Dus je begrijpt wel waarom ik nu pendelritjes doe en elke avond thuis ben ;):D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
kunnen ze het geld wat ze zijn kwijtgeraakt proberen terug te verdienen.

Dan mag jij mij als werkgever eens uitleggen hoe je dit denkt te gaan doen :eek:

Als je dat zou willen doen moet je dus bijv. je uurloon of de kostprijs van je produkten hoger maken om EXTRA te verdienen wat je in het verleden bij die firma heb laten liggen.

Doe je dat, dan prijs je jezelf uit de markt en gaat het opnieuw opgestarte bedrijf zijn heil ergens anders zoeken want HIJ LAAT ZICH NATUURLIJK NIET FLESSEN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben blij dat er nog iemand is die het aan durft om een door start te maken.

Of wil je dat er niemand geen werk meer heeft En kun je met bepaalde dingen wel niet eens zijn.Maar daar heeft die mensen voor om het uit te rekenen wat kan en wat niet kan.en dat er volgens de wet gewerkt wordt Daar ben ik niet bang voor Want niemand wil de bak in.en dat er schulden zijn is normaal.,Dat is bij ieder bedrijf zo.

Het zit er wel in dat je een heel ander soort werk gaat krijgen En wat op verlies draait

Zal de deur wel uit gaan En dat er chauffeurs uit het oostblok komen Dat is te verwachten Zeker in het INTER vervoer.Gewoon afwachten wat het bedrijf gaat doen

Huub

Huub, ik weet ook niet wat ik van jou moet vinden. Je schrijft in ieder geval al duidelijker dan voorheen, door afentoe hoofdletters te gebruiken. Maar weet het verder niet. Ben je nu vakbondsman? Dacht ook ergens gelezen te hebben dat je missionariswerk deed? En bij Weijs had gereden dacht ik? Maar inderdaad zijn vakbond en missionaris een beetje rare combinatie met de uitspraak van je hierboven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Huub, ik weet ook niet wat ik van jou moet vinden. Je schrijft in ieder geval al duidelijker dan voorheen, door afentoe hoofdletters te gebruiken. Maar weet het verder niet. Ben je nu vakbondsman? Dacht ook ergens gelezen te hebben dat je missionariswerk deed? En bij Weijs had gereden dacht ik? Maar inderdaad zijn vakbond en missionaris een beetje rare combinatie met de uitspraak van je hierboven.

Laat de vakbond er buiten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Dus je begrijpt wel waarom ik nu pendelritjes doe en elke avond thuis ben ;):D.

Zeg eens eerlijk Bert: is dat omdat je dat graag doet (bij mijn weten vond je de ''lange'' ritten bij Vos prima), of omdat jouw huidige werkgever de lange ritten aan de badslippers gunt?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben blij dat er nog iemand is die het aan durft om een door start te maken.

Of wil je dat er niemand geen werk meer heeft.

Nou dit soort praktijken vind ik niet normaal.. Dat is geen kwestie van aandurven om door te starten, dit is gewoon criminele zakkevullerij.

Toch te gek, dat dit soort mensen, alles maar kunnen doen en laten.....afschieten die gasten!!!

Grt sjmaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zeg eens eerlijk Bert: is dat omdat je dat graag doet (bij mijn weten vond je de ''lange'' ritten bij Vos prima), of omdat jouw huidige werkgever de lange ritten aan de badslippers gunt?;)

Ik heb hiervoor bewust de keuze gemaakt Routier.

Twintig jaar terug na de geboorte van Stefan heb ik de fout gemaakt om toch de hele week van huis te gaan en hierdoor heb ik te veel gemist van he opgroeien van hem en daar heb ik heel veel spijt van.

Je weet dat ik na de geboorte van Jeroen bij Vos de laan uit ben gestuurd en ik op zoek moest naar ander werk, heb ik bewust gezocht op werk waar ik iedere avond thuis zou zijn. Deze afspraak heb ik ook met Koops gemaakt en dat was/is geen probleem. Als zij hadden aangegeven dat er toch overnacht moest worden, was ik verder gaan zoeken.

Tuurlijk mis ik best wel eens de "lange" ritten, maar dat weegt niet op bij het voordeel (in mijn ogen) van elke avond thuis zijn, ondanks dat dit best wel eens vermoeiender is.

Plus wat ook nog een voordeel is dat je van het gezeik af bent wat betreft de controle's in het buitenland die de laatste tijd steeds erger werden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De oude crediteuren (op de leasemaatschappij na, die komen bij een doorstart vaak goed weg) krijgen hun geld niet maar door opnieuw zaken te gaan doen kunnen ze het geld wat ze zijn kwijtgeraakt proberen terug te verdienen. Met andere woorden, van de winst die het zaken doen met het doorgestartte bedrijf oplevert moeten ze hun financieele gat proberen te dichten.

Personeel krijgt de achterstand in salaris van het UWV, een vangnet wat de crediteur niet heeft.

Vergeet niet er zijn ook bedrijven waar de banden Via een Leasemaatschapij gaan

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vergeet niet er zijn ook bedrijven waar de banden Via een Leasemaatschapij gaan

huub

Tuurlijk Huub, en dat is Vos (zo, dan is het er maar uit :mad:). Maar als zij failliet gaan is het ook een nadeel voor de bandenfirma waar ze worden geleast.

@Routier: graag gedaan :ok:

@Ger: klopt Ger, nu moet ik alleen elke morgen een trailer zoeken die is voor geladen ;):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tuurlijk Huub, en dat is Vos (zo, dan is het er maar uit :mad:). Maar als zij failliet gaan is het ook een nadeel voor de bandenfirma waar ze worden geleast.

@Routier: graag gedaan :ok:

@Ger: klopt Ger, nu moet ik alleen elke morgen een trailer zoeken die is voor geladen ;):D

Als een bedrijf failiet gaat zijn er altijd schulden.Wat dat aan gaat moest er meer controlle zijn Dat het zo ver niet komen kan

Want er gaan altijd mensen het schip in

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Laat ik maar weer ff ontopic komen...

Vortex failliet tja het is zonder (vind ik zelf) heb er 7 jaar met viel plezier en toewijding gewerkt... En ik was niet de enigste Vorig jaar maart heb ik me ontslag ingediend ivm dat ik naar het noorden van het land ben verhuisd en daar werk heb gezocht.

Wat er precies gebeurd weet ik niet maar in de tijd dat ik er werkte ging het al niet zo goed naar mijn vermoeden...en om even duidelijkheid te scheppen zal ik alles een beetje op een rijtje proberen te zetten...

Je had dus Vortex Transport Service. Deze neemt intrapex uit Venlo over. Dhr brokamp komt in t spel... wat Dhr. Brokamp precies voor functie had binnen het bedrijf is mij tot op de dag van vandaag nog niet duidelijk maar de zaak was niet van hem. Denk een jaar later word INTRAPEX failliet verklaard en Dhr. brokamp en een aantal chauffeurs en kantoorpersoneel verdwijnen (ps. in de tijd dat intrapex erbij zat werkte er nog maar 2 polen en de rest hollanders). Deel van het materiaal werd opgekocht door Vortex. Daarna komt Langenhuizen in het spel. Dit was blijkbaar voor korte duur want ik was nog maar net weg en ik hoorde dat Dhr Langenhuizen was vertrokken (reden onbekend bij mij). Over de chauffeurs van langenhuizen kan ik zeggen dat een groot deel van de nederlandse chauffeurs het voor gezien hielden. Toen kwamen er ook meer oost europeanen bij... Daarna is de geschiedenis een beetje vaag geworden voor mij (door minder contact met oud-collega's) Maar hoorde idd dat Remco Vos de boel had overgekocht eind vorig jaar en dat het sinds eind mei failliet is verklaard. Hierdoor zijn er veel banen verloren gegaan en een groot deel van de banen ging naar de Ossies... Ik vond dit ook niet kunnen maarja wat doe je eraan helaas niks.. Tevens is ook zo goed als al het materiaal verkocht en rijden ze nu voornamelijk met huurspul rond...

Jammer maar helaas... maar dat is de harde zakenwereld. T is eenmaal niet anders en meestal is het voetvolk dat het onderspit delft en de stropdassen met de centen er vandoor gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Laat ik maar weer ff ontopic komen...

Vortex failliet tja het is zonder (vind ik zelf) heb er 7 jaar met viel plezier en toewijding gewerkt... En ik was niet de enigste Vorig jaar maart heb ik me ontslag ingediend ivm dat ik naar het noorden van het land ben verhuisd en daar werk heb gezocht.

Wat er precies gebeurd weet ik niet maar in de tijd dat ik er werkte ging het al niet zo goed naar mijn vermoeden...en om even duidelijkheid te scheppen zal ik alles een beetje op een rijtje proberen te zetten...

Je had dus Vortex Transport Service. Deze neemt intrapex uit Venlo over. Dhr brokamp komt in t spel... wat Dhr. Brokamp precies voor functie had binnen het bedrijf is mij tot op de dag van vandaag nog niet duidelijk maar de zaak was niet van hem. Denk een jaar later word INTRAPEX failliet verklaard en Dhr. brokamp en een aantal chauffeurs en kantoorpersoneel verdwijnen (ps. in de tijd dat intrapex erbij zat werkte er nog maar 2 polen en de rest hollanders). Deel van het materiaal werd opgekocht door Vortex. Daarna komt Langenhuizen in het spel. Dit was blijkbaar voor korte duur want ik was nog maar net weg en ik hoorde dat Dhr Langenhuizen was vertrokken (reden onbekend bij mij). Over de chauffeurs van langenhuizen kan ik zeggen dat een groot deel van de nederlandse chauffeurs het voor gezien hielden. Toen kwamen er ook meer oost europeanen bij... Daarna is de geschiedenis een beetje vaag geworden voor mij (door minder contact met oud-collega's) Maar hoorde idd dat Remco Vos de boel had overgekocht eind vorig jaar en dat het sinds eind mei failliet is verklaard. Hierdoor zijn er veel banen verloren gegaan en een groot deel van de banen ging naar de Ossies... Ik vond dit ook niet kunnen maarja wat doe je eraan helaas niks.. Tevens is ook zo goed als al het materiaal verkocht en rijden ze nu voornamelijk met huurspul rond...

Jammer maar helaas... maar dat is de harde zakenwereld. T is eenmaal niet anders en meestal is het voetvolk dat het onderspit delft en de stropdassen met de centen er vandoor gaan...

Paar weken terug hadden ze nog een auto lopen En de rest staat stil

Maar Vortex is ook van eigenaar verandert vroeger dan.

Vos heeft niks over genomen

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden