[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Toeristenbelasting voor rustende chauffeurs


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

LEUDAL - Vrachtwagenchauffeurs die 's nachts tegen betaling bij een truckstop of tankstation slapen, moeten in de gemeente Leudal toeristenbelasting gaan betalen.

Voor zover bekend is Leudal de eerste gemeente die truckers deze heffing oplegt. Transport en Logistiek Nederland (TLN) noemt het ridicuul.

picknickplaats_1546761h.jpg

Leudal heeft de eigenaar van het Avia-tankstation in Ittervoort begin deze maand gesommeerd 80 cent toeristenbelasting te innen bij de chauffeurs die op zijn terrein overnachten. Zo niet, dan volgt een boete van 1.134 euro.

Kerkzakje

Exploitant Istvan van de Biesebos is met stomheid geslagen. "Hoe stellen ze zich dat voor? Dat ik drie, vier keer per avond met een kerkzakje langs de vrachtwagens loop? En dan moet ik van de chauffeurs ook nog, net als in een hotel, hun naam en adres registreren. Hoe leg je dat uit aan Bulgaren, Polen en Oekraïners, die daar verplicht een paar uurtjes rusten."

Vergoeding

"Wij voeren alleen de wet uit", zegt een woordvoerder van de gemeente. "Iedere vreemdeling die tegen vergoeding overnacht moet verblijfsbelasting betalen. Dat geldt uiteraard voor hotels en bed & breakfasts, maar ook voor tuinders die seizoensarbeiders in een schuur of caravan achter hun huis laten slapen. En dus ook voor vrachtwagenchauffeurs. De crux zit in hem in de vergoeding. Als de heer Van de Biesebos de chauffeurs gratis laat overnachten, hoeft er ook geen belasting te worden geheven."

Dat is volgens de zegsman ook de reden dat andere vrachtwagenstandplaatsen in de gemeente niet zijn aangeschreven.

Juridisch

Avia-baas Van de Biesebos: "Bij ons hoeven de chauffeurs ook niets te betalen, als ze iets nuttigen in de snackbar. Zo gebeurt dat in heel Europa: na een maaltijd is parkeren gratis."

TLN vindt het raar dat chauffeurs, die verplicht rusten, toeristenbelasting moeten betalen. De belangenorganisatie gaat de kwestie juridisch toetsen.

Bron: BNdeStem.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Maar de gemeente Leudal heeft zich met deze maatregel wel,met afstand, geclassificeerd in de strijd voor de beker voor: de meest belachelijke bestuursmaatregel van het jaar"

LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL

(P.s. je zou op een feestje moeten vertellen dat je uit Leudal kwam :(:(:( )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

mensen effe serieus "Leudal" mijn hemel wie zijn ze dan. stel je voor,wat een onzin

word je weer gestraft als je eerlijk je werk doet.

maarja ik denk niet dat ze dit gaan redden want het is openbaar terrein als ze er een hek omheen zetten hebben ze wel kans.

maar licht deze pomp nu aan een snelweg ????

als dat zo is pachten ze de grond toch , en is het grond perseel van het rijk!

dragen ze de bijdragen dan af aan het rijk??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mensen effe serieus "Leudal" mijn hemel wie zijn ze dan. stel je voor,wat een onzin

word je weer gestraft als je eerlijk je werk doet.

maarja ik denk niet dat ze dit gaan redden want het is openbaar terrein als ze er een hek omheen zetten hebben ze wel kans.

maar licht deze pomp nu aan een snelweg ????

als dat zo is pachten ze de grond toch , en is het grond perseel van het rijk!

dragen ze de bijdragen dan af aan het rijk??

Leudal is een Limburgse gemeente met een paar duizend inwoners. Kortom: een paar grote gehuchten samengevoegd. Ligt bij Roermond. Die Avia pomp zit aan de Napoleonsweg, op een industrieterreintje. Als je van de A2 de Napoleonsweg opgaat en dan naar Belgie rijd, heb je hem aan de rechterkant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Leudal is een Limburgse gemeente met een paar duizend inwoners. Kortom: een paar grote gehuchten samengevoegd. Ligt bij Roermond. Die Avia pomp zit aan de Napoleonsweg, op een industrieterreintje. Als je van de A2 de Napoleonsweg opgaat en dan naar Belgie rijd, heb je hem aan de rechterkant.

Is dat die tent waar ook een klein restaurantje in zit?

Er kunnen daar een stuk of 10 wagens staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat die tent waar ook een klein restaurantje in zit?

Er kunnen daar een stuk of 10 wagens staan.

Ja dat is hem. Zit op dat industrieterreintje dacht ik ook een depot van PLUS supermarkten, en er zit een transportbedrijf Bakker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zit nu toch die friettent annex pizzeria en shoarma, gyroszaak.

alweer tijdje geleden dat ik er geweest ben, maar was heerlijk daar, tv kijken, en een lekkere meid achter de toonbank, nee niet die turk of marrokaan met dat borsthaar.:D

Stel er kunnen 10 auto''s staan elke dag da's 8 euro per nacht, x365 dagen, da's heel veel.

en met dit geld is de jaarlijkse kerstborrel weer gefinancieerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik wil niemand op gedachten brengen hoor ,maar stel je eens voor je zou het in de haven van Rotterdam iedere avond langs Appie Happie , De Pionier , De Routier waalhaven en maasvlakte en alle andere restaurants gaan om "toerristenbelasting" op gaan halen.

Dan denk ik toch dat ik bij twee of misschien drie chauffeurs geld krijg maar bij de vierden of een hamer of een baksteen in mijn nek,

Ik zou zeggen er met een grote boog om Leudal heen rijden als het mogelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja boycotten dat leudal. jammer voor die lekkere friettent.

En zo gaat de maatschappij naar de kloten, lakker hardwerkend volk laten betalen.

Alhoewel, zie net een foto van miss leukdal 2010.

Nee, gemeente leukdal is nog niet zo verkeerd bezig, ik zeg HULDE LEUKDAL.

beer730.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zeker geimporteerd deze foto want ik zie bierpullen uit duitsland zo te zien oktoberfest

of zoiets

En maar zeuren, man laat je hormonen eens gieren, en let niet op die bierpullen.

Wat intreseert mij die f*cking bierpul nou.

heb hem ook maar hier van.

http://www.jwgroggel.nl/calendar/52/29-DJ-Mattie-s-Apr%C3%83-s-Ski-Party

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ITTERVOORT – Vrachtwagenchauffeurs die overnachten op het terrein van tankstation Avia ’t Biesebos, aan de Torenweg 2 in Ittervoort moeten van de gemeente Leudal 80 cent toeristenbelasting per nacht gaan betalen. "Dat is te belachelijk voor woorden", meldt eigenaar Istvan van de Biesebos zaterdagmiddag aan Transport Online.

image-8519.jpg

"Het is niet uit te voeren. Je kan er onmogelijk de hele tijd bij gaan staan voor een opbrengst van misschien acht euro. In het weekeinde staan er amper vrachtwagens en doordeweeks niet meer dan vijftien op een avond", vertelt hij verder.

"Ik moet er op vrijdag 1 juli mee gaan beginnen. Dat betekent de toeristenbelasting innen, registreren en bijhouden.

In een brief van de gemeente staat dat als ik niet volledig meewerk per keer 1134,00 euro moet gaan betalen", klinkt het verder.

avia-001.jpg

Onmogelijk

Van de Biesebos zegt dat hij er niet aan gaat beginnen. Het blijkt vanwege een taalbarrière bovendien onmogelijk om het uit te leggen aan de Bulgaren, Polen en Oekraïner, die op zijn parkeerterrein verplicht een paar uurtjes rusten.

Verder vindt hij het steken dat bij de twee grotere tankstations langs dezelfde weg waar meer vrachtwagens parkeren ze geen toeristenbelasting moeten innen.

"De gemeente gaat er volgens mij vanuit dat ik geld vraag voor het overnachten. Dat is niet zo. Op mijn terrein is een tankstation en een klein restaurant. Ik verlang dat mijn gasten iets nuttigen. Maar dat kan ook enkel een kop koffie zijn. Ik doe dat om de Oostblokkers die alleen parkeren weg te houden."

Het kan zijn dat ze mij zoeken

Kan het zijn dat de gemeente Leudal hem ergens voor wilt aanpakken? Van de Biesebos: "Het kan zijn dat ze mij zoeken. Wij zitten ook in het dorp en willen daar graag weg. De gemeente werkt dat tegen."

Volgens bronnen vindt de gemeente dat bedrijven zoals hotels en bed & breakfast die mensen laat overnachten daarvoor toeristenbelasting in rekening moet brengen. En dat geldt ook voor Van de Biesebos als hij de chauffeurs niet gratis laat overnachten. Hieruit blijkt dat Leudal er vanuit gaat dat de ondernemer geld rekent voor een goede nachtrust op zijn terrein.

En dat is juist wat Van de Biesebos blijft tegenspreken. Bovendien vindt hij dat de gemeente juist wordt geholpen met zo’n parkeerterrein als dat van hem. "Met cameratoezicht via het tankstation. In een tijd van ladingdiefstallen is dat alleen maar goed", benadrukt hij.

Nooit van gehoord

"Ik heb bij Transport en Logistiek Nederland (TLN) in Zoetermeer navraag gedaan en ze hebben hier nog nooit van gehoord", voegt hij er nog aan toe. TLN zou de kwestie juridisch gaan toetsen.

"Volgens mij heeft de gemeente geen poot om op te staan. Bovendien klopt de adressering van de gemeentelijke brief niet. Of ik er nog onderuit kan komen weet ik niet. Ik hoop dat er gemeenteraadsleden in actie gaan komen", besluit hij.

Bron: Transportonline.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Uuh, beste gemeente leukdal, ik heb het idee geoperd om binnenkort bij een vage kennis een biertje te nuttigen.

aangezien ik dan niet meer mag deelnemen aan het verkeer, blijf ik dus logeren bij mijn vage kennis.

Kunt u mij vertellen hoe ik de 8,-Euro toeristenbelasting naar u kan overmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden