Spring naar bijdragen

Politie geeft het voorbeeld..................


Recommended Posts

  • Forumlid

Komend vanaf industrieterrein Liesbosch, (Nieuwegein) draai ik linksaf de N408 op, de Langravenseweg richting A-12. Voor het stoplicht van rechts van uit Nieuwegein staat een politiebusje keurig voor het rode licht te wachten. Een eindje verder bij de rotonde duurt het allemaal toch wat te lang voordat het volgende licht groen geeft en laat "de sterke arm" even zien hoe het ook kan.............

http://www.youtube.com/watch?v=rbjk9FagHhY

Gr. Koos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
joh......wat erg ik zou slachtofferhulp in schakelen.:D

Dus als ze jou overvallen of je vrouw/. vriendin verkrachten of bij je huis inbreken dan moeten ze dan ook maar voor elk rood stoplicht blijven staan en blijven wachten tot het groen wordt!! ( ik noem maar wat)

Volgens mij moeten ze dan toestemming hebben van de meldkamer om met 'toeters en bellen' op pad te gaan naar de klus! Zonder die toestemming blijft het een gewoon voertuig zonder speciale rechten.

Maar de uiterlijke kenmerken zitten er nog steeds op, dus een beetje voorbeeldfunctie hebben ze altijd.

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mij moeten ze dan toestemming hebben van de meldkamer om met 'toeters en bellen' op pad te gaan naar de klus! Zonder die toestemming blijft het een gewoon voertuig zonder speciale rechten.

Maar de uiterlijke kenmerken zitten er nog steeds op, dus een beetje voorbeeldfunctie hebben ze altijd.

Maarten

Misschien hadden ze patat gehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo lang wij of TS niet weten wat voor melding het is kunnen wij daar geen oordeel over vellen.

Wel eens gehoord van vrijstellingen die de politie heeft

Prio 1 dat is met optische- en akoustische signalen aan en daar zijn ook regels aan verbonden

Prio 2 is een uitruk zonder dringende taak maar waarbij het wel noodzakelijk is dat de Politie ter plaatse komt. De politie rijdt dan niet met optische- en akoustische signalen maar ze hebben van de minister wel een aantal vrijstellingen gekregen.

Prio 3

Een prio 3 is een uitruk zonder enige noodzaak. De Politie rijdt dan niet met optische- en akoustische signalen, en heeft geen vrijstellingenen gekregen.

Ik zou jullie eens aanraden om je eens in deze materie te gaan verdiepen.

Mompelt iets van ketel en zwart zien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Door rood rijden zonder optische en/of akoestische signalen zal GEEN vrijstelling voor worden gegeven, daar het levensgevaarlijk is.. Als er een licht op Rood staat kun je er van uitgaan dat er ergens een licht op groen staat....

Conclusie.. : Theo je raaskalt.. :D... of om het netjes te doen.. Theo je zit er naast.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ow ja.. en ook al rijden ze met signalen dan nog een kruising niet al te vlot over denderen.. en ook dat gebeurt in het filmpje... :D.. Ik gok toch dat de patattekes niet koud mochten worden.. (mijn oordeel..:D )

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
joh......wat erg ik zou slachtofferhulp in schakelen.:D

Dus als ze jou overvallen of je vrouw/. vriendin verkrachten of bij je huis inbreken dan moeten ze dan ook maar voor elk rood stoplicht blijven staan en blijven wachten tot het groen wordt!! ( ik noem maar wat)

Dan komen ze wel met toeters en bellen maar in dit geval lijkt er niks aan de hand te zijn en horen zij net als wij er ook voor te stoppen (zelfs bij prio3 moeten zij nog stoppen) en als ze met alles aan als een blinde dol geworden hond de kruising over razen (door rood) en ze klappen daar op een ander zijn zij als nog fout want het is geen vrijgeleide. (al wordt het wel een strijd om je recht te halen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maandag avond heel laat reed ik vanaf Pesse naar Meppel, komt er bij 1 van die oversteekjes (verplicht oversteken) een auto van rechts, en ja hoor die duikt er wel voor me op. Kon nog net zien dat het een politie auto was.

Maar hij zat me niet dwars, dus laat ik em de voordeel van de twijfel maar geven dat er spoed bij was en hij niet onnodig paniekverlichting op wou zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Door rood rijden zonder optische en/of akoestische signalen zal GEEN vrijstelling voor worden gegeven, daar het levensgevaarlijk is.. Als er een licht op Rood staat kun je er van uitgaan dat er ergens een licht op groen staat....

Conclusie.. : Theo je raaskalt.. :D... of om het netjes te doen.. Theo je zit er naast.

--== Freddy ==--

Wel vrijstelling.. licht en geluid zijn al van verre te zien of the horen, lekker voor de 'misdadigers', slecht voor de politie. Als je wel eens in Amersfoort komt heb je grote kans dat ze les aan het geven zijn in zulk soort acties..

http://www.politie.nl/Brabant-Zuid-Oost/projecten/Noodhulp/DIT-artikelen/richtlijnenvoorzwaailichtgeluidensnelheid.asp

bewerkt door Marotrans
Belediging verwijderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel vrijstelling.. licht en geluid zijn al van verre te zien of the horen, lekker voor de 'misdadigers', slecht voor de politie. Als je wel eens in Amersfoort komt heb je grote kans dat ze les aan het geven zijn in zulk soort acties..

http://www.politie.nl/Brabant-Zuid-Oost/projecten/Noodhulp/DIT-artikelen/richtlijnenvoorzwaailichtgeluidensnelheid.asp

en zonder het filmpje gezien te hebben geef ik jou gelijk.

al die wijze mensen hier die vinden dat niemand zich netjes gedragen en waarvan denken dat ze zelf nooit wat fout doen of tegen de regels in gaan. geloof jij ze? ik niet, zeker niet met zoveel op een CF forum.

en het klopt, als er een melding komt van een inbraak..... beetje dom om dan te denken dat het logisch is om je geluid signalen te gebruiken:stom:

hou je lekker bezig met je eigen beroep, denk dat daar meer +++m werken dan bij de pliesie.

is mijn ervaring dan.

al die anti agenten denken dat ze dan lekker verder kunnen door kunnenn crossen.

slaap lekker, en laat hun het werk doen waar ze voor gekozen hebben, ze krijgen nog minder als een chauffeur, maar als jij ze nodig heb, wil je wel dat ze er binnen 5 minuten bij je staan en als men geen gelijk krijgt beginnen ze weer te schreeuwen.

dus laat dat beroep lekker gaan.

onrecht heb je overal, maar weet zeker in het transport wereldje.

bewerkt door Marotrans
Quote aangepast aan origineel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peggel dat bedoel ik met pot en zwart zien.

Mindvlieger ze zijn te beroerd om zich in de materie te gaan verdiepen nee ze roepen liever wat dan......

De vrijstelling voor Politie, Ambulance, Brandweer is door de minister vastgesteld en in wet vastgelegd.

Mag de politie de verkeersregels overtreden?

De politie mag de verkeersregels overtreden als dat noodzakelijk is voor de uitvoering van haar taken. De politie heeft namelijk vrijstelling van de regels van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990). Agenten mogen onder andere:

door rood rijden;

de vluchtstrook gebruiken;

de maximumsnelheid overschrijden;

tegen het verkeer in rijden.

Vrijstelling politie

De vrijstelling is opgenomen in de regeling van de minister van Infrastructuur en Milieu (IenM) van 20 mei 2010, nummer UT2010/21621.\

Bron: Rijksoverheid.

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/mag-de-politie-de-verkeersregels-overtreden.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb tenminste respect voor de politie.

pech voor diegene die er anders over denken, en ja... natuurlijk heb ik boetes op gelopen, maar er was er geen een die onterecht was, tja.... tuurlijk hadden ze ze soms door de vingers kunnen zien, hebben ze niet gedaan.

nou jammer dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een aanvulling op mijn voorgaande posting van mij

De vrijstelling die de Politie, Ambulance, Brandweer hebben is er van het RVV met inachtneming van art. 5 van de WVW.

IK heb ook vaak een akkefietje gehad met de politie maar ik had ze soms hard nodig tijdens mijn werk dus nog steeds respect voor hun en inderdaad ze doen het voor een schamel loontje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast bongo116
joh......wat erg ik zou slachtofferhulp in schakelen.:D

Dus als ze jou overvallen of je vrouw/. vriendin verkrachten of bij je huis inbreken dan moeten ze dan ook maar voor elk rood stoplicht blijven staan en blijven wachten tot het groen wordt!! ( ik noem maar wat)

waar is te zien dat de door jouw genoemde feiten van toepassing zijn.

zag geen blauw en hoorde ook geen toeters en bellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en inderdaad ze doen het voor een schamel loontje.

Tja, dat is natuurlijk een vrije keus die ieder voor zichzelf maakt.

Ze hadden ook een paar jaar langer kunnen doorleren om dan vrachtwagenchauffeur te kunnen worden ofzo ........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat is natuurlijk een vrije keus die ieder voor zichzelf maakt.

Ze hadden ook een paar jaar langer kunnen doorleren om dan vrachtwagenchauffeur te kunnen worden ofzo ........

voor 2 tientjes meer?

kansloze reaktie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

kansloze reaktie.

Valt blijkbaar toch reuze mee hoor.

Ik ken in ieder geval 2 politieagenten die ooit de moeite hebben genomen om hun CE te halen en chauffeursdiploma. En in hun vele vrije tijd als vrachtwagenchauffeur tegen oproepbasis wat bijverdienden.

Dus u zult mij niet horen zeggen dat het bijvoorbaat kansloos is voor een agent om de rijbewijzen en diploma's voor vrachtwagenchauffeur te halen. Het is dus wel degelijk kansrijk.

bewerkt door Marotrans
CE lijkt mij, ipv BE
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden