Spring naar bijdragen
Forum gesloten ×

Code 95 ( Werkgevers wachten lekker af)


kiepenboer

Recommended Posts

  • Forumlid

Heb eens effe geinformeert hoe er over code95 gedacht werd.

Nou antwoord was simpel> Dat zien we tegen die tijd wel, je denk toch niet dat er nu aan schooling word gedaan hier.

Zometeen stopt er een en dan hebben wij (het bedrijf dus) voor Jan %@# betaald

Daar zijn we lekker mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast routier
Heb eens effe geinformeert hoe er over code95 gedacht werd.

Nou antwoord was simpel> Dat zien we tegen die tijd wel, je denk toch niet dat er nu aan schooling word gedaan hier.

Zometeen stopt er een en dan hebben wij (het bedrijf dus) voor Jan %@# betaald

Daar zijn we lekker mee

Ik denk dat er zovaak zo over gedacht wordt!

Hoeveel mensen hebben inmiddels die cursussen afgerond?

Bovendien is er nog steeds geen duidelijkheid over wie nu eigenlijk deze kosten verplicht moet dragen.:confused:

En dus snap ik de redenatie van jouw werkgever wel, al is het niet zo netjes.

Over een paar jaar komen we er allemaal wel achter!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar zijn we lekker mee

En wie bedoelt u dan met "we"?

Toch niet degene wiens dagelijks werk het (nu nog) is om achter het stuur van een vrachtwagen zijn inkomen bij elkaar te verdienen?

Ik spreek regelmatig werkgevers. En die zeggen, mijns inziens, terecht: "We zien wel wie er straks overblijft en z'n inkomen belangrijk genoeg vindt om te zorgen dat-ie daarin kan blijven voorzien als chauffeur".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Ik spreek regelmatig werkgevers. En die zeggen, mijns inziens, terecht: "We zien wel wie er straks overblijft en z'n inkomen belangrijk genoeg vindt om te zorgen dat-ie daarin kan blijven voorzien als chauffeur".

Dus met andere woorden: het is het probeem van de chauffeur, en die draagt ook maar de kosten van een paar duizend euro, om voor een hongerloontje voor diezelfde werkgever te kunnen werken.

Ondernemen is investeren, en vooruit zien. Iets wat ik hier zeker niet terug vindt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Het is een probleem van de werkgever, hij moet investeren in een chauffeur waarvan hij niet zeker weet of die wel bij hem blijft werken.

Ondernemers hebben er nu eenmaal een pest hekel aan om in de concurent te investeren, lijkt mij logisch ook, en dus zal hij misschien wel wachten tot hij niet meer wachten kan,

Het is al jaren zo, dat een werkgever de kosten van scholingen en cursussen gedeeltelijk op de werknemer kan verhalen, als deze besluit te vertrekken.

Waarom zou dan nu niet kunnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het is het probeem van de chauffeur,

Die stelling kan ik wel verdedigen ja.

Die werkgever ..., wat zeg ik ... dat is-ie alleen maar per ongeluk geworden en heeft daar eigenlijk nooit bewust voor gekozen ... Die ondernemer zit helemaal niet op werknemers te wachten. Dat is slechts een noodzakelijk "kwaad".

Als werknemers willen nemen ze ontslag en zijn met een maand vertrokken. Als een ondernemer er vanaf wil kost het hem handenvol geld, veel gezeur vaak met een UWV of vakbond en ... niet op de laatste plaats, veel energie en ergernis. ALS die ondernemer überhaupt al in staat is om dan ook nog precies van de mensen af te komen die hij kan missen als kiespijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En wie bedoelt u dan met "we"?

Toch niet degene wiens dagelijks werk het (nu nog) is om achter het stuur van een vrachtwagen zijn inkomen bij elkaar te verdienen?

Ik spreek regelmatig werkgevers. En die zeggen, mijns inziens, terecht: "We zien wel wie er straks overblijft en z'n inkomen belangrijk genoeg vindt om te zorgen dat-ie daarin kan blijven voorzien als chauffeur".

Je bent warschijnlijk geen chauffeur in loondienst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk dat er zovaak zo over gedacht wordt!

Hoeveel mensen hebben inmiddels die cursussen afgerond?

Bovendien is er nog steeds geen duidelijkheid over wie nu eigenlijk deze kosten verplicht moet dragen.:confused:

En dus snap ik de redenatie van jouw werkgever wel, al is het niet zo netjes.

Over een paar jaar komen we er allemaal wel achter!;)

TLN Cao

Bij de S van scholing Art 43 Blz 46

Scholing algemeen

Mischien dat hier bedoeld word dat het voor eigen rekening is.

Ik niet zoveel jaren school gehad ( Was er op mijn 15e al mee klaar:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Ik ken trouwens geen sector waar de werknemer de scholing moet betalen, waarbij alleen de werkgever baat heeft.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die stelling kan ik wel verdedigen ja.

Die werkgever ..., wat zeg ik ... dat is-ie alleen maar per ongeluk geworden en heeft daar eigenlijk nooit bewust voor gekozen ... Die ondernemer zit helemaal niet op werknemers te wachten. Dat is slechts een noodzakelijk "kwaad".

Als werknemers willen nemen ze ontslag en zijn met een maand vertrokken. Als een ondernemer er vanaf wil kost het hem handenvol geld, veel gezeur vaak met een UWV of vakbond en ... niet op de laatste plaats, veel energie en ergernis. ALS die ondernemer überhaupt al in staat is om dan ook nog precies van de mensen af te komen die hij kan missen als kiespijn.

Moet je er wel bij zeggen dat die kosten wel aftrek baar zijn Maar daar hoor je een werkgever nooit over

Zelfs als ze nieuwe auto,s kopen Je hoort wel de brutto prijs Maar nooit wat ze terug krijgen

Er zijn er bij die rijden er een B & w van Maar een werkgever klacht graag Net als een boer?????

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zoals ik die artikelen in de tln/knv cao lees, is het zo dat als de cursus noodzakelijk is voor je werk de werkgever deze moet vergoeden voor de werknemer en de uren die deze cursus duurd eveneens moet doorbetalen, hij kan de kosten wel terug verlangen als de werknemer binnen een bepaald termijn bij deze werkgever ontslag neemt.

Dus mijnsinziens moet de werkgever gewoon de cursus(en) betalen.

Dan hoop ik dat jou werkgever het ook doet.

En doet hij het niet.Dan weet je ook waar je zijn moet

Of een andere baan gaan zoeken

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet

Blijkbaar heb ik dan een werkgever van het goede soort. Deze heeft namelijk besloten om elke chauffeur in dienst (we praten dan over zo'n 600 chauffeurs) dit jaar de volledige cursus te laten volgen. Uiteraard zit er wel een maar aan, we moeten wel een overeenkomst tekenen. Dus gaan we eerder uit dienst, dan dienen we te betalen. Desalniettemin vindt mijn werkgever het belangrijk dat we dat nu al hebben, want zo heeft hij wel een voorsprong op andere werkgevers. En wij als chauffeur zijnde hebben er eigenlijk geen omkijken meer naar......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De enigen die er beter van worden, zijn volgens mij de rijscholen. Dat hele code-95 gebeuren is in mijn ogen een grote poppenkast. Zelf denk ik dat het misschien wel slim is om er nog even mee te wachten. Er komen namelijk steeds meer goedgekeurde cursussen bij en de concurrentie tussen de aanbieders wordt groter dus je hebt kans dat je over een of twee jaar je code 95 voor veel lagere kosten kunt halen. De rijscholen willen ons laten geloven dat er tegen 2015 grote wachtlijsten zullen zijn, maar ik denk zelf dat ze nu nog snel hun zakken willen vullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Blijkbaar heb ik dan een werkgever van het goede soort. Deze heeft namelijk besloten om elke chauffeur in dienst (we praten dan over zo'n 600 chauffeurs) dit jaar de volledige cursus te laten volgen. Uiteraard zit er wel een maar aan, we moeten wel een overeenkomst tekenen. Dus gaan we eerder uit dienst, dan dienen we te betalen. Desalniettemin vindt mijn werkgever het belangrijk dat we dat nu al hebben, want zo heeft hij wel een voorsprong op andere werkgevers. En wij als chauffeur zijnde hebben er eigenlijk geen omkijken meer naar......

Dat bedoel ik maar! Ondernemen is vooruit zien!;) Krijgen jouw Poolse collega's ook deze cursus aangeboden?:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
De rijscholen willen ons laten geloven dat er tegen 2015 grote wachtlijsten zullen zijn, maar ik denk zelf dat ze nu nog snel hun zakken willen vullen.

Dat denk ik niet! Zolang iedereen maar blijft uitstellen staat dit ons nog wel te wachten!:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En wie bedoelt u dan met "we"?

Toch niet degene wiens dagelijks werk het (nu nog) is om achter het stuur van een vrachtwagen zijn inkomen bij elkaar te verdienen?

Ik spreek regelmatig werkgevers. En die zeggen, mijns inziens, terecht: "We zien wel wie er straks overblijft en z'n inkomen belangrijk genoeg vindt om te zorgen dat-ie daarin kan blijven voorzien als chauffeur".

Wie ben jij nu werkelijk?

Ik vind het namelijk niet terecht. In andere sectoren investeert de werkgever ook diep in zijn werknemers!

Zo kom ik vanuit de IT en heb hiervoor ook veel opleidingen en cursussen voor gevolgd. Allemaal betaald door de werkgever; en een deel daarvan terugbetaald toen ik eerder dan de gestelde 3 jaar vertrok!

Bij dat bedrijf was het zo dat opleidingen verplicht door de werkgever ook helemaal door de werkgever werden gedragen.

Overige in onderling overleg besproken opleidingen, daarvan werd per jaar 1/3e afgeschreven. Ga je dus eerder weg dan die 3 jaar waarin een cursus/opleiding wordt afgeschreven dan zul je dus een deel terug moeten betalen. Dat kunnen afspraken zijn die je maakt.

CODE95 IS VERPLICHT door de wetgever en de werkgever zou dus de kosten hiervoor moeten dragen!

De werkgever bepaald ook welke cursussen er gevolgd dienen te worden.

En die (werkgever/bedrijf) hoeft daarbij geen 19% BTW over de cursussen te betalen, hetgeen je wel zal moeten doen als je code95-opleidingen op eigen Initiatief gaat volgen.

*kunnen ze dus verrekenen om meteen maar op die slak al wat zou te leggen voordat U het doet!

Ik ken geen enkele andere sector waarin de werkgever vind dat werknemers zich verplicht bij moeten blijven scholen en daar ook voor de kosten op hun bord krijgen!

De bestuurderspas is ook voor rekening van de werkgever. Of bent U daar ook tegen?

Aangezien er werkgevers schijnen te zijn die vinden dat hun werknemer hun code95 zelf moeten zien te behalen en te bekostigen roep ik iedereen op om bij die werkgevers WEG te gaan en voor een betere werkgever te kiezen. Zul je zien wie er anno 2016 zonder chauffeurs komen te zitten!

Zichzelf respecterende bedrijven = dus de echt proffessionele bedrijven en niet de beunhazen uit het transport zijn reeds bezig met opleidingstrajecten voor hun chauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wie ben jij nu werkelijk?

Ik vind het namelijk niet terecht. In andere sectoren investeert de werkgever ook diep in zijn werknemers!

Zo kom ik vanuit de IT en heb hiervoor ook veel opleidingen en cursussen voor gevolgd. Allemaal betaald door de werkgever; en een deel daarvan terugbetaald toen ik eerder dan de gestelde 3 jaar vertrok!

Bij dat bedrijf was het zo dat opleidingen verplicht door de werkgever ook helemaal door de werkgever werden gedragen.

Overige in onderling overleg besproken opleidingen, daarvan werd per jaar 1/3e afgeschreven. Ga je dus eerder weg dan die 3 jaar waarin een cursus/opleiding wordt afgeschreven dan zul je dus een deel terug moeten betalen. Dat kunnen afspraken zijn die je maakt.

CODE95 IS VERPLICHT door de wetgever en de werkgever zou dus de kosten hiervoor moeten dragen!

De werkgever bepaald ook welke cursussen er gevolgd dienen te worden.

En die (werkgever/bedrijf) hoeft daarbij geen 19% BTW over de cursussen te betalen, hetgeen je wel zal moeten doen als je code95-opleidingen op eigen Initiatief gaat volgen.

*kunnen ze dus verrekenen om meteen maar op die slak al wat zou te leggen voordat U het doet!

Ik ken geen enkele andere sector waarin de werkgever vind dat werknemers zich verplicht bij moeten blijven scholen en daar ook voor de kosten op hun bord krijgen!

De bestuurderspas is ook voor rekening van de werkgever. Of bent U daar ook tegen?

Aangezien er werkgevers schijnen te zijn die vinden dat hun werknemer hun code95 zelf moeten zien te behalen en te bekostigen roep ik iedereen op om bij die werkgevers WEG te gaan en voor een betere werkgever te kiezen. Zul je zien wie er anno 2016 zonder chauffeurs komen te zitten!

Zichzelf respecterende bedrijven = dus de echt proffessionele bedrijven en niet de beunhazen uit het transport zijn reeds bezig met opleidingstrajecten voor hun chauffeurs.

Nou AngeliqueBS die meneer Karel65 lijkt zelf wel een werkgever.

Ik ga niet kiezen voor een ander bedrijf.

Het is dus geen bedrijf waar uren geschrapt worden

Betaling altijd netjes op tijd. (Ik hoef het eigelijk niet eens na te kijken)

Maarja we zien wel tegen die tijd.

Ik waarschuw nog wel een paar keer, maar denk dat wanneer mijn rijbewijs tegen die tijd ongeldig verklaart wordt dat dan mijn rechtsbijstands verzekering nog wel wat werk krijgt:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als iedereen nou gewoon wacht met inschrijven en het laatste half jaar gaat beginnen. Kunnen de rijscholen het werk niet aan en moeten ze wel maatregelen treffen dat je gewoon door kunt rijden zonder bijscholing. gelijk ff laten merken dat die hele code 95 de prullebak in kan omdat het grote onzin is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De enigen die er beter van worden, zijn volgens mij de rijscholen. Dat hele code-95 gebeuren is in mijn ogen een grote poppenkast. Zelf denk ik dat het misschien wel slim is om er nog even mee te wachten. Er komen namelijk steeds meer goedgekeurde cursussen bij en de concurrentie tussen de aanbieders wordt groter dus je hebt kans dat je over een of twee jaar je code 95 voor veel lagere kosten kunt halen. De rijscholen willen ons laten geloven dat er tegen 2015 grote wachtlijsten zullen zijn, maar ik denk zelf dat ze nu nog snel hun zakken willen vullen.

Zoiets als die slimme belg met zijn ADR cursussen,jaren terug toen iedereen een ADR certificaat moest hebben al hij met ADR wilde rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En wat als ze dat niet doen en gewoon je rijbewijs ongeldig verklaren en een Pool op je auto zetten :confused:

geloof je nou zelf dat ze ff duizenden polen hierheen halen? kunnen ze bij de ah uit de pallet kist eten. Als er teveel chauffeurs zonder nascholing zijn treffen ze echt wel maatregelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zit nu net 3 maanden bij de firma...

En heb de eerste cusus voor code95 al gehad! Digitale tacho..

Kost alleen een zaterdag en verder niks.

Ik hoef verder geen discussie of nu dan ook de zaterdag uren betaald moeten worden, tis voor mij goed zo.

Elk jaar een zaterdag eraan spenderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, Heb er niks aan gehad.

Zo verschrikkelijk saai is dat. Maar heb er wel 7 uur mee verdiend.

ach zijn altijd gezellige onderonsjes met collega's die je anders haast nooit ziet/spreekt:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden