[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Tips voor een beginnend internationaal chauffeur als jullie blieft


Dretje

Vraag

  • Forumlid

Zoals jullie hebben kunnen lezen in mijn vorige topic ( Verhagen Transport) ben ik daar reeds aangenomen en begin ik op 1 December :ok:

Ik begin bij hun met het rijden van luchtvracht op Engeland.

Nou ben ik nog niet helemaal thuis in de rij en rusttijden.(had hier bij van Es niet zoveel mee te maken want kwam nooit aan die 4,5 uur rijtijd)

En er wordt je ook niet zoveel geleerd hierover.(en het is best lastig volgens mij)

Hoe doen de meeste dat ???

Ik weet wel dat Verhagen niet wil dat je stopt in Franrijk (denk dat iedereen wel weet waarom)

B.V geld de tijd die je op de trein staat als rust?? 35/40min

Als je gaat tanken zetten jullie hem dan ook op rust en bij laden en lossen als dit beter uitkomt ofzo ?

Mischien een beetje zeurderig van mij maar ga het liefst met zoveel mogenlijk info straks beginnen.

En natuurlijk zijn de algemene tips zeer welkom ( waar eten , wat mee te nemen ,waar rusten, internet enof mobiele telefoon)

Ik wil jullie alvast heel erg bedanken en jullie veel veilige kilometers wensen

:bey:

Dré

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

ik dacht dat ze bij verhagen op schiphol laden. Als je dan naar de trein toe rijdt en geen file hebt kun je het wel doen in 4,5uur. Op de trein maak je sowieso altijd 3 kwartier. Let er wel op dat als je een keer krap uitkomt bij de trein je nog zeker 10 minuten erbij op moet tellen met het aanschuiven in de rij. Het mooiste is als je s'morgens voor 7 uur bij de boot staan. Dan ga je namelijk met de eerste lichting mee aan boord maar je zult de komende tijd wel vanzelf gaan merken hoe dat daar gaat. Vraag trouwens bij de boot een lens voor op het raam aan de bijrijderskant. Dat is in engeland makkelijk voor op de rotonde als je ingedraait staat met je auto, dan kun je toch nog de rotonde op kijken. Heel veel chauffeurs hebben zo'n lens op het raam zitten die op engeland rijden.

en als je stopt doe het dan aub voor antwerpen. want als je bij veurne stopt klimmen er ook nog genoeg in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
De trein is gewoon rust, en ik heb in 90% van de gevallen dat de auto meer dan 45min stil staat op de trein.

Ok dank je maar kan dus beter al voor antwerpen een kwartier nemen om zeker te zitten ,weet dat verhagen altijd bij hazeldonk tankt dus dat is dan dat kwartiertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

1 advies. Stop helemaal niet meer zodra je Hazeldonk over bent. Ook niet op te plassen!

Hou er rekening mee dat er in Engeland weinig ruimte is om 3 kw vol te maken aan de trein/boot.

Indien je 's avonds NA de spits rijdt moet je Aalsmeer/Schiphol - Calais/trein kunnen halen binnen 4,5 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Alleen een kwartiertje aan Hazeldonk maken heeft ook geen zin, als je in 4,5u niet bij die trein kan komen. Je zal dan of ergens nog eens 30min moeten maken, of aan Hazeldonk gelijk 45min. (ps, maak 46min)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nou ben ik nog niet helemaal thuis in de rij en rusttijden.

Dré

Je dagelijkse rust is m.i. het belangrijkste.

Zorg dat je die in ieder geval op orde hebt ...

Dwz 3x per week mag je de dagelijkse rust bekorten tot 9 uur ...

Dit wil zeggen dat wanneer je om 06.00 bent begonnen je uiterlijk 24 - 9 = 15 uur later moet stilstaan voor je dagelijkse rust = voor 21.00 uur dus in dit rekenvoorbeeld.

De rest van je werkdagen zul je een dagelijkse rust moeten hebben van tenminste 11 uren ... 24 - 11 = 13 uur later weer stilstaan voor je dagelijkse rust dan dat je bent begonnen.

Je mag een (lange) dagelijkse rust ook splitsen in 3 + 9 = totaal 12 uren aan dagelijkse rust .... ik denk echter dat je dit in de luchtvracht niet vaak zult overkomen, maar toch is het een regeling om even in je achterhoofd te houden.

BETER is om altijd ietswat meer aan dagelijkse rust te hebben dan STRAK die 9 of 11 uren!

Bij het nemen van je pauze & dagelijkse rust kun je beter enige minuten EXTRA staan ... zeker met de digitale tachograaf om er zeker van te zijn dat je ook minimaal die 15, 30 of 45 min pauze op je schijf/pasje hebt staan ... zo ook in het geval van je dagelijkse rust dat die niet net 8u58 is ipv 9 uur!

Als je wilt weten waar je veilig je pauze kunt houden === vraag het je collega's!!!

Ook voor alle andere vragen die je mocht hebben kun je natuurlijk je directe collega's vragen ... ik neem aan dat je ook nog een paar dagen wordt meegestuurd om ingewerkt te worden?

Persoonlijk heb ik altijd mijn tachograaf op rust staan === altijd zo gedaan en nog nooit problemen mee gehad.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat mijn methode juist is .... het is aan jezelf om te kijken hoe je het gaat doen = ook hiervoor kun je natuurlijk je directe collega's vragen hoe zij dat doen!

In de praktijk zul je hiermee best leren omgaan dat weet ik zeker.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik vraag me wel eens af wat ze nog leren voor ze op de auto mogen(rij en rust tijden???).

Als je maar niet 15mn pauze maakt onder het tanken, daar hebben vele collega`s een bloed hekel aan als ze op jou staan te wachten.

mobieltje zou ik zeker meenemen.;)

Je leert wel in de boeken wat wel en niet mag maar niet hoe het in de praktijk werkt en dat is toch wel heel anders

ok dank je ik neem aan dat een nederlandse en een engelse wel makkelijk is.

Ben nu 2x mee geweest met een chauffeur en als hij ging tanken dat was sávonds rond 8 uur toen was het niet druk bij het tankstation (daar keek hij wel eerst naar)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Je dagelijkse rust is m.i. het belangrijkste.

Zorg dat je die in ieder geval op orde hebt ...

Dwz 3x per week mag je de dagelijkse rust bekorten tot 9 uur ...

Dit wil zeggen dat wanneer je om 06.00 bent begonnen je uiterlijk 24 - 9 = 15 uur later moet stilstaan voor je dagelijkse rust = voor 21.00 uur dus in dit rekenvoorbeeld.

De rest van je werkdagen zul je een dagelijkse rust moeten hebben van tenminste 11 uren ... 24 - 11 = 13 uur later weer stilstaan voor je dagelijkse rust dan dat je bent begonnen.

Je mag een (lange) dagelijkse rust ook splitsen in 3 + 9 = totaal 12 uren aan dagelijkse rust .... ik denk echter dat je dit in de luchtvracht niet vaak zult overkomen, maar toch is het een regeling om even in je achterhoofd te houden.

BETER is om altijd ietswat meer aan dagelijkse rust te hebben dan STRAK die 9 of 11 uren!

Bij het nemen van je pauze & dagelijkse rust kun je beter enige minuten EXTRA staan ... zeker met de digitale tachograaf om er zeker van te zijn dat je ook minimaal die 15, 30 of 45 min pauze op je schijf/pasje hebt staan ... zo ook in het geval van je dagelijkse rust dat die niet net 8u58 is ipv 9 uur!

Als je wilt weten waar je veilig je pauze kunt houden === vraag het je collega's!!!

Ook voor alle andere vragen die je mocht hebben kun je natuurlijk je directe collega's vragen ... ik neem aan dat je ook nog een paar dagen wordt meegestuurd om ingewerkt te worden?

Persoonlijk heb ik altijd mijn tachograaf op rust staan === altijd zo gedaan en nog nooit problemen mee gehad.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat mijn methode juist is .... het is aan jezelf om te kijken hoe je het gaat doen = ook hiervoor kun je natuurlijk je directe collega's vragen hoe zij dat doen!

In de praktijk zul je hiermee best leren omgaan dat weet ik zeker.

Succes

Heel erg bedankt top:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

nog ff een tip:D

vraag bij de incheckbalie bij de stena line of ze een stempelkaart hebben. Bij 30 stempels mag je gratis iemand meenemen. en mocht je met je rusturen een keer niet uitkomen(als je bijv al 3x9 hebt gemaakt) en je maakt 4x9 uur dan doen ze daar in engeland geen eens zo moeilijk over. Als ze zien dat je elke dag de boot op moet zien ze nog wel redelijk wat door de vingers. Bij de leatherhead aan de M25 zit trouwens een VOSA checkpoint. Je zult zo af en toe daar wel eens een auto onder een viaduct zien staan. En bij de boot in harwich staan ze ook wel regelmatig. Gelukkig mogen ze daar niet meer zo veel staan na klachten van de stena line. Kwamen regelmatig wat boekingen niet de boot op als er vosa stond:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Jaja, de Stena Line ''klaagt'' even, en de VOSA houd geen controle. biertje

Dan mogen ze in Engeland misschien niet moeilijk doen over 4x9uur, je komt daarna altijd weer in een andere land, waar wel bekeurd word. biertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden