[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Invoerings datum


Recommended Posts

  • Forumlid

In Engeland gaat men vanaf September 2014 code 95 eisen in Nederland is dit 2016, Ik heb Vosa gevraagd wat men gaat doen met Nederlanders die hun code 95 niet hebben, uiteraard kunnen zij mij geen antwoord geven daar de beslissing hieromtrent bij de regering vandaan moet komen.

Ik vrees echter dat men de code 95 gaat eisen voor iedere chauffeur die in Engeland rijd, dit zou zondermeer problemen opleveren voor een aantal Nederlandse vervoerders die op Engeland rijden.

Als iemand informatie heeft aangaand invoering’s datums in de andere EU landen gaarne een PB zodat ik deze kan gebruiken in mijn gepland schrijven aan de Engelse wetgever.

Bij voorbaat vriendelijk bedankt

dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er is een overgang regeling

En anders laat je het gewoon in orde maken

Dat zal toch niet zo probleem zijn

Ik denk dat het baasje het graag doet voor jou

Vroeger was het ook altijd met het paspoort zo

Mijn baas heeft het altijd betaald.

Zelfs om de 10 jaar mijn Rijbewijs.

Nu denken er veel anders over

Zelfs Vos heeft het nog voor mij Betaald

Ben een keer met een bulk naar Turkije geweest

Wel 3 dagen met een boot Van uit Italie

Nooit meer.

Slecht eten Slecht slapen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er is een overgang regeling

En anders laat je het gewoon in orde maken

Dat zal toch niet zo probleem zijn

Ik denk dat het baasje het graag doet voor jou

Vroeger was het ook altijd met het paspoort zo

Mijn baas heeft het altijd betaald.

Zelfs om de 10 jaar mijn Rijbewijs.

Nu denken er veel anders over

Zelfs Vos heeft het nog voor mij Betaald

Ben een keer met een bulk naar Turkije geweest

Wel 3 dagen met een boot Van uit Italie

Nooit meer.

Slecht eten Slecht slapen

Huub

Vertel eens wat meer over die overgangsregeling...................... of hoe je het in orde gaat maken............ of hoe het baasje het gaat doen....................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of de Finnen straks een kaartje krijgen weet ik niet.

Daar lees ik nu hier over.

De hele scholing speelt hier nog niet zo erg.

Het enige wat ik weet, is dat de scholing, en of je die gevolgt heeft is opgeslagen in een computer. En dit niet vermeld word op het rijbewijs.

Het rijbewijs is hier niet aan verlenging verplichtig.

Div mensen die ik ken hebben nog steeds het "papieren" rijbewijs uit de jaren '80.

Zolang die heel is, hoef je niet tevernieuwen.

(Europeesde regelgeving, maar andere invulling per land dus. Nederland is niet zo chauffeurs vriendelijk.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Ze weten het geloof ik zelf nog niet hoe en wat. Maar hoe het dan zit met de BUITENLANDSE chauffeur is helemaal een onbekend terrein.

Mooi, geweldig dat vereenigd Europa......:kill:

Exact Eddy, waarom zou je het in de vrede allemaal op één en dezelfde datum invoeren om nog maar te zwijgen wat je nu weer op zak moet hebben om het te bewijzen :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dat bedoel ik maar. Ieder land schept zijn eigen regeltjes in het oerwoud, maar vergeten voor het gemak de bezoekers....

Zoals geschreven, hoe moet dat dan als een NL chauf naar engeland moet?

De Fin schrijft niets bij in rijbewijs, de Noor weet nog van niets, de Duitser...ach.....

Er is laatst weer eens een referendum geweest in Noorwegen, niet landelijk, over toetreding tot de EU...... hahaha. Niet dus!

Het vereenigd europa is nog nooit zo'n puinhoop geweest als de laatste jaren.... En dan zullen we het nog maar niet hebben over de nodeloze tsunami van regelgeving (waaronder die code 95).

Code 95....Wie BEDENKT zoiets??? Tis onderhand 2012 en voordat alles "werkt" is het 2017....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voor je het weet is het september 2014, je zou toch verwachten dat er ondertussen al wel wat bekend zou moeten zijn. Als ik om me heen kijk ken ik weinig collega`s die hun 35-uur al compleet hebben, maar wel vaak op Engeland rijden. Zou het soms bewust stil gehouden worden door de Engelse? Zodat ze straks na september 2014 de nederlandse chauffeurs op de bon kunnen slingeren............je zou het bijna gaan denken?

Welke instantie zou mij/ons hier meer duidelijkheid over kunnen bieden? Als ik namelijk in september 2014 klaar moet zijn kan ik maar beter vast beginnen, om het gros van de Engeland rijders voor te zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De Nederlandse regels zijn duidelijk: 10 september 2016. Als je meer informatie wil over de Engelse regels en hoe zij om zullen gaan met buitenlandse chauffeurs zul je dat dus in Engeland na moeten vragen, waarschijnlijk bij de VOSA.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De Nederlandse regels zijn duidelijk: 10 september 2016. Als je meer informatie wil over de Engelse regels en hoe zij om zullen gaan met buitenlandse chauffeurs zul je dat dus in Engeland na moeten vragen, waarschijnlijk bij de VOSA.

Het antwoord van VOSA is reeds bekend 9 September 2014 helaas maakt VOSA de regels niet vandaar dat ik naar de heer Mike Penning staatssecretaris voor transport heb geschreven om opheldering te vragen.

Binnen 4 weken na het ontvangen van het antwoord zal ik dit publiceren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik hoor links en recht wat tegenstrijdige berichten.

Zelf denk ik dat als een Engelse chauffeur het moet hebben in 2014, een Nederlandse chauffeur het ook moet hebben in Engeland.

Het zal dan misschien wel officieel niet hoeven maar ga dat maar is uitleggen als je wordt staande gehouden en haast hebt, ze zullen niet met 2 maten meten denk ik.

Engelse chauffeur in Engeland code 95, Nederlandse chauffeur in Engeland ook.

Hoe denken jullie hierover??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik hoor links en recht wat tegenstrijdige berichten.

Zelf denk ik dat als een Engelse chauffeur het moet hebben in 2014, een Nederlandse chauffeur het ook moet hebben in Engeland.

Het zal dan misschien wel officieel niet hoeven maar ga dat maar is uitleggen als je wordt staande gehouden en haast hebt, ze zullen niet met 2 maten meten denk ik.

Engelse chauffeur in Engeland code 95, Nederlandse chauffeur in Engeland ook.

Onze man in Brussel verklaard dat de Engelse ons moeten laten rijden zonder code 95 daar wij in Nederland mogen rijden tot 2016, ik zal zijn uitleg met vertaling dit weekeinde proberen te plaatsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dat zou al schelen, maar aan de andere kant is die situatie eigenlijk ook niet eerlijk voor de Engelse chauffeur? want dit heeft dan voor de volgende periode ook niet de tijd tot 2012 maar tot 2019?

Uhmm waarom doet Engeland niet gewoon met 'de rest' mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik hoor links en recht wat tegenstrijdige berichten.

Zelf denk ik dat als een Engelse chauffeur het moet hebben in 2014, een Nederlandse chauffeur het ook moet hebben in Engeland.

Het zal dan misschien wel officieel niet hoeven maar ga dat maar is uitleggen als je wordt staande gehouden en haast hebt, ze zullen niet met 2 maten meten denk ik.

Engelse chauffeur in Engeland code 95, Nederlandse chauffeur in Engeland ook.

Onze man in Brussel verklaard dat de Engelse ons moeten laten rijden zonder code 95 daar wij in Nederland mogen rijden tot 2016, ik zal zijn uitleg met vertaling dit weekeinde proberen te plaatsen

Je rijd voor niks niet links in Engeland.

Vroeger was de controlle niet veel

Maar als die er was Kon je borst nat maken

Heb in Dover mee gemaakt Alles leeg maken Maar dan ook alles

En alles weer terug Het nadeel was toen je bent wel twee dagen kwijt

Het is een mooi land.Jamer dat ze geen zambal lusten

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden