[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

spoorviaduct De Hoven Zutphen 3.80 meter


vwc@brio

Recommended Posts

  • Forumlid
Ik vraag me ook af waar deze hoogtebeperking goed voor is.

Zoveel doorgaand vrachtverkeer gaat er nou ook weer niet via Voorst dacht ik.

In ieder geval moet het veel verder weg aangegeven worden.

Vanaf Arnhem bij de rotonde naar de nieuwe IJsselbrug en vanaf de afslag Voorst op de A1 en ook nog op de provinciale weg vanuit de richting Keppel.

Ik heb er geen last van, 3.70mtr is voor mij hoog genoeg.

Meer als je denkt, kwam er in mijn piepertijdperk elke dag minimaal 1 keer langs naar Aviko in Steenderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

Ik ben vanmiddag van Zutphen via Voorst naar de A1 gereden en ben 3 vrachtwagens tegengekomen.

Ik heb geen idee hoe het met de aardappel oogsten en het transport daarvan zit.

Dat zullen wel bepaalde periodes zijn net als met suikerbieten en dan zal er wel veel meer vrachtverkeer zijn daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er staat intussen ook een vooraankondiging vanaf Dieren/Brummen kant...dat wel.

Enige wat ik kan bedenken...er staan ZO vaak buitenlanders voor dat viaduct te koekeloeren...past niet met alle overlast van dien.

Als je 3.90 neerzet gaan ze het w.s. toch proberen, met 3.80 zullen ze eerder eieren voor hun geld kiezen en het niet proberen.

(tis te hopen dat er nooit controles op hoogte gaan plaats vinden, das dan leuk cashen daar)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

En De Stentor heeft de oplossing: de marge is vergroot:(

Bordje viaduct N345 gewijzigd: hoogte nu 3.80 - Zutphen - Regio - Stentor

Bordje viaduct N345 gewijzigd: hoogte nu 3.80

woensdag 08 februari 2012 | 07:00

Stentor_watermerk__1821249h.jpg

ZUTPHEN - De maximale doorrijhoogte voor het viaduct in de Weg naar Voorst in Zutphen (N345) is verlaagd naar 3.80 meter.

Tot voor kort stond vier meter aangegeven. "Dat is ook de...

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Het makkelijkste is gewoon via Deventer, zeer zeker als volgend jaar die nieuwe rondweg klaar is.

Wat ik ook wel eens wil doen, is vanaf de A50 afslag Loenen en dan via Eerbeek en Brummen naar de zuidkant van Zutphen indien gewenst. Ik heb namelijk een broertje dood aan Velperbroek en Dieren:mad:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het makkelijkste is gewoon via Deventer, zeer zeker als volgend jaar die nieuwe rondweg klaar is.

Wat ik ook wel eens wil doen, is vanaf de A50 afslag Loenen en dan via Eerbeek en Brummen naar de zuidkant van Zutphen indien gewenst. Ik heb namelijk een broertje dood aan Velperbroek en Dieren:mad:

Maarten

Yep, dat is inderdaad het makkelijkst, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen als die nieuwe rondweg klaar is, volgens mij gaat dat een aardig stukje schelen.

Als het zo uitkomt ga ik gewoon nog via Voorst, 3.80mtr is voor mij hoog genoeg.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Nog gecondeleerd dan Maarten

Jij bent ook gek hé Cor :D

Yep, dat is inderdaad het makkelijkst, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen als die nieuwe rondweg klaar is, volgens mij gaat dat een aardig stukje schelen.

Als het zo uitkomt ga ik gewoon nog via Voorst, 3.80mtr is voor mij hoog genoeg.:D

Je gaat straks het beroerdste stuk missen; maar ook die rondweg krijgt weer de nodige rotondes natuurlijk...

Maar die brug blijft even hoog, en dat weet niet iedereen :bey:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het makkelijkste is gewoon via Deventer, zeer zeker als volgend jaar die nieuwe rondweg klaar is.

Wat ik ook wel eens wil doen, is vanaf de A50 afslag Loenen en dan via Eerbeek en Brummen naar de zuidkant van Zutphen indien gewenst. Ik heb namelijk een broertje dood aan Velperbroek en Dieren:mad:

Maarten

Dat loopt best vlot nog inderdaad.

Zelf ben ik helemaal gewend aan de route langs het kanaal en dan door Brummen...(ik woon in Apeldoorn Zuid)

Alleen zoals bekend is het een akelig smalle weg, niet direct een aanrader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb gewoon een mailtje naar de gemeente Zutphen gestuurd en deze heeft dat weer naar Rijkswaterstaat doorgestuurd. Van hun kreeg ik dit antwoord;

Op 7 februari 2012 hebben wij (via dhr. R. Groters van de gemeente Zutphen) uw verzoek ontvangen en geregistreerd onder bovenstaand nummer. Hierbij ontvangt u de reactie op uw verzoek.

In uw e-mail vraagt u wat de reden is van de wijziging in de bebording op de N345 (spoorviaduct bij de Hoven in Zutphen), terwijl er feitelijk niets is gewijzigd.

Naar aanleiding hiervan, het volgende;

Qua doorrijhoogte op de N345 onder het spoorviaduct door is de hoogte ongeveer 4.10 m. Om bestuurders hierop te attenderen stond er bebording langs de kant van de weg met een beperkte hoogte van 4.0 meter. Deze marge is onvoldoende om te voorkomen dat er schade aan zowel het spoorviaduct als de vrachtwagens ontstaat. Hierdoor is de bebording aangepast naar 3.80 meter en zijn net voor de aansluiting N345-Sprabanenweg en Kanonsdijk -Oude Kanonsdijk borden neergezet (of aangepast) met de mogelijkheid om te keren. De feitelijke hoogte tussen wegdek en onderkant viaduct is niet gewijzigd. Voor vrachtwagens geldt, dat als je vóór de wijziging van de bebording onder het viaduct door kon, dan is dit nog steeds mogelijk. Door de grotere marge en meer eenheid in deze marges in relatie tot andere viaducten, is het voor de bestuurder van bijvoorbeeld vrachtwagens duidelijker of het wel of niet mogelijk is om onder het spoorviaduct door te rijden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben over deze e-mail, dan kunt u met ons contact opnemen. Wij zijn u graag van dienst.

Met vriendelijke groet,

de medewerkers van het Provincieloket

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar zou je best wel is gelijk aan kunnen hebben :ja:.

Vooral Voorst heeft hinder v/h véle verkeer wat er doorheen komt,dit geldt ook voor de Hoven.

Tracé varianten

Héle tracé vanuit/richting Zutphen is gewoon ouderwets en inefficiënt te noemen.

Van mij mogen ze die A348 vanuit Arnhem ook doortrekken:ja:.

Grs Wijnand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
De feitelijke hoogte tussen wegdek en onderkant viaduct is niet gewijzigd. Voor vrachtwagens geldt, dat als je vóór de wijziging van de bebording onder het viaduct door kon, dan is dit nog steeds mogelijk.

Alleen wel illegaal dan! Nu heb je dezelfde situatie als in Tilburg op de Ringbaan Oost: kan wel, mag niet:(

Ik volg al zeker 20 jaar met belangstelling de bereikbaarheid ván - en binnen de regio Stedendriehoek; zolang men te maken heeft met de gemeentes Lochem (v/h Gorssel) en Voorst zijn er drie kansen:

Nu niet- dan niet- nooit niet!!

Altijd is er wel ergens een bezwarende factor te vinden, altijd is er weer een actiegroep met een lange adem of met heimelijke verbanden met de gemeenteraad: dat gaat nooit wat worden hier...

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Denk dat er gemiddeld zo'n 5 per dag ervoor staan die achterwaats terug gaan?

Ik weet wel dat nu het bord 3.8 er hangt, er meer last is van opstopping van het verkeer. Doordat vrachtwagens achterwaats terug gaan, of het alsnog proberen.

Waardoor er nog weer files ontstaan. En voor de onbekende hier in de buurt ook niet echt een alternatieve route wordt aangegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid
Héle tracé vanuit/richting Zutphen is gewoon ouderwets en inefficiënt te noemen.

Van mij mogen ze die A348 vanuit Arnhem ook doortrekken:ja:.

Grs Wijnand

Kijken ze al JAREN naar, maar dan zou je aan de ene kant van Dieren over de IJssel moeten, en een paar honderd meter verderop weer terug de IJssel over alleen omdat Dieren 'in de weg' ligt. Daarbij op dat punt aan de overkant bij Dieren een diep baggergat ligt, wat ze vol zouden moeten storten vooraleer er een weg overheen kan. Volgende probleem komt bij Leuvenheim, eerste plaats worden zei al niet vrolijk van een snelweg door de achtertuin, tweede plaats zal de snelweg door de uiterwaarden moeten lopen waarbij er minder ruimte komt voor de IJssel om uit zijn oevers te kunnen treden, en die heeft veel ruimte nodig.

Maar dan ben je nog niet het probleem in de Hoven kwijt, dit is nl. de andere kant op :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden