[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

behoorlijke schade in Noorwegen!


mark

Recommended Posts

IK denk niet dat hij ergens opgeklapt is maar meer dat er iets uit zijn trailer naar voren is komen schuiven met lomp geweld.De voorkant is wel kapot maar de gril is weer wel heel ondanks dat hij goed krom is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Allebei fout:

Auto is op glad wegdek aan het slippen gekomen, toen is de trailer in zijn cabine geschaard, hierop is hij met de rechterkant van de cabine langs een (behoorlijke) kei geschaaft waarna hij van het talud af is gegleden en 3 meter lager terecht is gekomen. Met de traier er nog aan en drukkend op de cabine!

En dan heb je dus echt geluk gehad!:sjalom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

normaal. of zal ik zeggen, dat gebeurt, hoort erbij?

Allebei fout:

Auto is op glad wegdek aan het slippen gekomen, toen is de trailer in zijn cabine geschaard, hierop is hij met de rechterkant van de cabine langs een (behoorlijke) kei geschaaft waarna hij van het talud af is gegleden en 3 meter lager terecht is gekomen. Met de traier er nog aan en drukkend op de cabine!

En dan heb je dus echt geluk gehad!:sjalom:

knakenrijders. thomasen rijd voor oa de lidl.

ik/we weten de achtergrond niet, maar als ik mag gokken, met de NIET juiste spullen noorwegen rijden.

zoals zovele, wel het geld ruiken van noorwegen/scandinavie rijden, maar niet willen inversteren in de spullen. en de chauffeur betaalt het gelach.

chauffeur van schouwstra verleden week, wilde ook niet. ja joh, niks aan de hand joh, je ben toch geen pieletje?

en hij ging. en hij ging letterlijk. gaaf joh!!!!

schade zoals op bovenstaande foto's gebeuren hier wekelijks.

met een verschil, dat het hier "normaal" is.

in/naar scandinavie rijden mag ijs, sneeuw, en gladheid geen problemen geven. doet dat het wel, dan heb je de spullen niet voor elkaar.

heb je de spullen wel voor elkaar, heb je een klote planner, of ben je een klote chauffeur die ze eigen laat opnaaien.

het gaat genoeg mis, maar dan is het gewoon schade. en anders zoals jullie reageren, is dat normaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als dat normaal is, dan snap ik iets niet.

De meeste landen zouden er dan toch iets aan doen lijkt mij.

Bijvoorbeeld meer sneeuw ruimers op de weg, of agressievere chemicalien om de zaak te smelten.

Niet dat er hier niks gebeurt, meestal zeer onervaren chauffeurs, maar ze gooien wel heel veel zout enz op de weg.

Wordt er gecontroleerd op kettingen?, Ben bijna nooit in scandinavie geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
normaal. of zal ik zeggen, dat gebeurt, hoort erbij?

knakenrijders. thomasen rijd voor oa de lidl.

ik/we weten de achtergrond niet, maar als ik mag gokken, met de NIET juiste spullen noorwegen rijden.

zoals zovele, wel het geld ruiken van noorwegen/scandinavie rijden, maar niet willen inversteren in de spullen. en de chauffeur betaalt het gelach.

chauffeur van schouwstra verleden week, wilde ook niet. ja joh, niks aan de hand joh, je ben toch geen pieletje?

en hij ging. en hij ging letterlijk. gaaf joh!!!!

schade zoals op bovenstaande foto's gebeuren hier wekelijks.

met een verschil, dat het hier "normaal" is.

in/naar scandinavie rijden mag ijs, sneeuw, en gladheid geen problemen geven. doet dat het wel, dan heb je de spullen niet voor elkaar.

heb je de spullen wel voor elkaar, heb je een klote planner, of ben je een klote chauffeur die ze eigen laat opnaaien.

het gaat genoeg mis, maar dan is het gewoon schade. en anders zoals jullie reageren, is dat normaal.

Duidelijke mening, dit zegt meer over jezelf als over "thomsen" en de chauffeurs die daar werken.

Het bedrijf rijd inderdaad voor de Lild, Aldi, Edeka, Andresen, Danish Crown, HCS, HP, enz enz enz, maar wie doet dat niet tegenwoordig. Dat zegt niets over het bedrijf of de werkgever. Het is wel een van de weinige Duitese transporteurs dat geheel volgens TUV regelgeving werkt en zelfs het TUV kwaliteitsmerk mag voeren. Ze rijden zelfs in Zweden en Finalnd al met de 25.5 LZV combinaties rond, als een van de eerste buitenlandse bedrijven die dat daar aanpakken. http://www.thomsen-transporte.de/

Ook deel ik jou mening niet over het personeel dat daar werkt, ze rijden overal heen en je ziet ze overal, ook op het wagenpark word niet bezuinigd, sinds "jens" de zoon van... het berijf runt zijn ze er qua materiaal erg op vooruit gegaan en rijden ze met jong goed uitgerust materiaal rond. Deze auto zaten zelfs nieuwe Michelins XDA M+S banden op, en IJSKETTINGEN hingen aan de haken achter het chassie. Maar wat heb je aan kettingen als je op een viaduckt plotseling op ijzel terecht komt, en hier door aan het slippen raakt?

Natuurlijk is het in Noorwegen en Finland allemaal anders, maar kijk eens hoeveel Noren en Finnen er daar nog gestrekt gaan ondanks alle voorzorgsmaatregelen die er genomen worden.

Helaas gebeurt er daar niet al te veel aan de wegen echter dat is Noors beleid, en zij zien het als normaal. Maar neem van mij aan dat zulke ongelukken zelfs de beste chauffeurs kunnen overkomen.

Maar goed, ik deel je mening dus niet en vind het jammer dat jij je oordeel geeft naar aanleiding van iets wat je schijnbaar "van horen zeggen" weet.

Gr,

Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Ben het helemaal met Mark eens. Ook als je je spullen goed voor elkaar hebt zit een uitglijder in een klein hoekje. De wegen in Noorwegen worden veelal geschoven en met een soort split bestrooid, maar de wegen zijn er smal en gaan bultje op bultje af en slingeren door het wonder schone landschap. Tja en dan gebeurd er wel eens wat. Ondanks het enorme grote van het land is er ook veelal op terreinen bij klanten weinig ruimte. De oprichter van het noorse bedrijf waar ik voor reed was zelf ook chauffeur geweest en die vertelde dat er ten opzichte van 20 jaar terug al heel wat was verbeterd. Toen ik tegen hem zei dat de weg naar Stavanger niet echt een weg was waar je lekker op kon schieten, vertelde hij dat als hij naar Stavanger reed dat over de hoofdweg van Kristiansand naar Stavanger ging waar je elkaar met 2 vrachtauto's niet kon passeren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als hij rustig wil rijden met minimaal risico moet hij richting frankrijk gaan

Excuseer?

Frankrijk, rustig rijden en minimaal risico in dezelfde zin?!

HMM :p

Je hebt toevallig nog nooit rond Parijs moeten rijden ofzo? Of de A10 Parijs-Bordeaux... ik heb er genoeg zwaar ongevallen gezien. :(

"Rustig" rijden = Zweden ed landen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een jaar of 15 16 geleden ben ik eens met een lading scheeps ankers van irun naar nederland gereden(waarom niet met een boot:confused:)het was in de winter en het totaal gewicht was 48 ton,het was winter en dan sneeuwt het wel eens in de pireneèn.De genen die daar wel eens geweest is kent die weg wel,recht naar beneden.Ik als onervaren chaufeur hobelt met een redelijk gangetje naar beneden en wil gaan remmen DUS NIET.Gelukig was het midden in de nacht en er was geen verkeer maar ik heb wel alle kanten van de weg gezien.Toen ik beneden was had ik bijna in mijn broek gepist.Als ik nu tijdens sneeuw of ander slecht weer moet rijden ben ik extra voorzichtig.Het moraal van dit verhaal is dat ik door schande wijzer ben worden,aleen ik ben er goed vanaf gekomen.Dus let goed op het kan iedereen overkomen,en ik ga er van uit dat iedere chaufeur thuis wil komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Excuseer?

Frankrijk, rustig rijden en minimaal risico in dezelfde zin?!

HMM :p

Je hebt toevallig nog nooit rond Parijs moeten rijden ofzo? Of de A10 Parijs-Bordeaux... ik heb er genoeg zwaar ongevallen gezien. :(

"Rustig" rijden = Zweden ed landen :D

Rustig rijden zonder extreme sneeuwval, ijs en gladheid als mogelijke problemen. In frankrijk gebeuren wel veel ongevallen door vermoeidheid en snelheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden