[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Transportsector is boetes truckers zat


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

belgische-controle.jpg

Afb:bron

Transport en Logistiek Nederland (TLN) is het zat dat truckers al voor kleine overtredingen van de rij- en rusttijden torenhoge boetes krijgen.



De controles schieten volledig door, vindt de brancheorganisatie. De transportondernemers willen terug naar de oude regeling.

Sinds de invoering van de digitale tachograaf kunnen overtredingen in heel de EU tot 28 dagen eerder worden teruggelezen.

Lees hier verder

Bron: Metronieuws.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 112
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Ja ze rotzoien zelf maar raak

Gewoon aan de regels houden

Dan is het probleem snel op gelost

De boete kan niet hoog genoeg zijn

Het nadeel is Er moet in transport land veel veranderen

Maar niemand wil het.

Ze rotzoien liever Het brengt meer geld op

De reden is Ze kunnen het in 8 uur niet meer verdienen

Nog een paar jaar Dan hebben ze zich zelf de nek om gedraait

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peggel

Huub, soms is het echt niet meer aan jou je hier mee te bemoeien, jij ben uit gereden en heb je altijd voorbeeldig gedragen en nergens last van gehad dus :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja ze rotzoien zelf maar raak

Gewoon aan de regels houden

Dan is het probleem snel op gelost

De boete kan niet hoog genoeg zijn

Het nadeel is Er moet in transport land veel veranderen

Maar niemand wil het.

Ze rotzoien liever Het brengt meer geld op

De reden is Ze kunnen het in 8 uur niet meer verdienen

Nog een paar jaar Dan hebben ze zich zelf de nek om gedraait

Huub

Ik moet eerlijk zeggen, dat Huub hier gewoon een punt heeft. Er moet veel veranderen, maar niemand wil het. Klopt als een bus toch ?! En; De reden is Ze kunnen het in 8 uur niet meer verdienen. Nu is 8 uur wel iets krapjes, maar wat staat een gemiddelde (binnenlandse) auto stil op een dag ?! 12 uur ? Als je die trekker nu is 10 uur kan verhuren ? Auto's zijn gemaakt om te rijden, dan verdienen ze geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Uiteraard verschillen de meningen over dit onderwerp ik ben het niet 100% eens met het standpunt van Huub maar als je een msidrijf pleegt krijg je geen amnestie na 28 dagen. het gebruik van computers geeft de opsporings ambtenaren wijnig of geen discretie in het verstrekken van boetes.

De boetes die wij krijgen in de verschillende EU landen moeten gelijkgetrokken worden naar een niveau dat gebaseerd is op redelijkheid, dit moet in Brussel geregeld worden maar de grootste boeven ( Frankrijk en Spanje) hebben hier wijnig trek in.

Het meldpunt voor onrechtvaardige boetes word wijnig of niet gebruikt dus volgens de bureaucraten is er niets aan de hand.

Blijf vooral klagen maar doe niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Met de laatste regel spreek je jezelf wel tegen Erik.

8 uur per dag.... zelfs een baby is langer wakker. Volk dat bv. in Den Haag in de regering zit maakt ook 20 uur per dag. Overdag daar in de eerste en tweede kamer, daarna TV interview, Dan allerlei etentjes en een uurtje of wat bij de hoeren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met de laatste regel spreek je jezelf wel tegen Erik.

8 uur per dag.... zelfs een baby is langer wakker. Volk dat bv. in Den Haag in de regering zit maakt ook 20 uur per dag. Overdag daar in de eerste en tweede kamer, daarna TV interview, Dan allerlei etentjes en een uurtje of wat bij de hoeren....

Ik zei daarvoor ook, dat 8 uurtjes iets krapjes is (voor een normale werkdag van een binnenlander) maar watik er mee wil zeggen is, dat gemiddeld de helft van de tijd een auto stil staat, en geld kost ipv opbrengt. Zo'n verandering als verhuren zou bijvoorbeeld extra inkomsten opbrengen, maar wat Huub dus zegt, dan moeten er dingen veranderd worden. En daar hebben we geen trek in.Net zoals 15 minuten voor huis geen pauze maken of geen nachtrust pakken. Hebben we ook geen zin in, maar die dingen zal toch moeten gaan gebeuren. (zolang er geen wets wijziging komt)

@ engelandvaarder. Je zei een leuk zinnetje in je posting. "...gebaseerd is op redelijkheid" Wat is redelijkheid ?? 3 kwartier over je rijtijd heen, 800 €. Meeste mensen vinden dat onredelijk, maar nu een voorbeeld uit de praktijk.

Me vorige werkgever reed vanuit het Westland veel naar Munchen toe. 10.5 rijuren daarvoor nodig. Kan dus niet alleen dus we reden dubbelbemand daarheen. Nu zijn er veel firma's cq eigen rijders die doen het enkelbemand. scheelt dus 2x 10.5 uur rijtijd + 4 uur laden/lossen + uur omrijden voor laad-losadres = 26 uur wat je een chauffeur niet hoef te betalen. Doe dit x 20 euro (zoveel kost een chauffeur denk voor een werkgever ??) = 520 € PER RIT wat we meer kwijt zijn omdat we het volgens de regels doen.

Dan valt die 800 toch best mee wat je als bekeuring kan krijgen toch ?!

Noem nou is landen waar de boete's nog redelijk te betalen zijn. Denk Duitsland en Nederland. Scandinavie weet ik niet veel van.

Noem is landen waar de boete's (volgens ons) toren hoog zijn ? Polen, Portugal, Spanje & Baskenland, Frankrijk, Belgie, Engeland en Ierland dacht ik ook (maar dat weet jij beter als mij :-)) Wat ik hiermee wil zeggen is, als de boete's gelijk worden getrokken, dit nooit naar ons niveau gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er word net gedaan of dat er in de oude tijd nooit boetes werden gegeven voor een paar minuten cq een half uur te lang rijden.

Dat werd toen (mijn inziens) ook al gedaan alleen kon je er ook wel eens vanaf komen met een waarschuwing.

Nu leven we in een digitale tijd en word je dus vaker gecontroleerd omdat het nu eenmaal makkelijker is geworden, 28 schijven uit gaan pluizen en de wet redelijk kennen om met het blote oog overtredingen te kunnen vinden is ook veels te moeilijk.

Tegenwoordig zien ze in een minuut wat jij de laatste 28 dagen gedaan heb en moet je van goede huize komen wil je er onderuit komen of net het toeval hebben dat de diender goed gezind is.

Ze zouden zich beter hard kunnen maken voor een werkbare rijtijden wet zonder al teveel haken en ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. de boetes moeten europees gezien gelijk getrokken worden. Baskenland is te duur, Duitsland te goedkoop. Worden alle bedragen verhoogd naar Baskische prijzen, dan is het slecht voorstel. Worden alle bedragen verlaagd naar Duitse prijzen, dan is het beter voorstel :p

2. de termijn waarop bekeurd kan worden zou van 28 dagen naar 14 dagen moeten. Waarom 28 dagen? Is wel heel lang hè.

Trouwens: vandaag was ik ook weer crimineel. Heb al 2x 9 uur rust gebruikt, dus moet vandaag 11 uur maken.

Ben om 02:03 uur begonnen en stond om 15:07 uur stil. Dat betekend bij controle dat ik, ondanks dat ik ruim 11 uur stil ga staan, toch maar 8:55 uur rust heb volgens uitleessoftware (zie dat topic van Pierre van rust binnen 24 uur). Had ik vanochtend niet effe 2 uur gaan liggen maar maar 1,5 uur, dan was het wel legaal en was ik geen crimineel.

Vandaag 9:57 rij-uur. Gister 9:56 rij-uur. Eergister 8:57 rij-uur. Morgen 716 km te gaan naar huis. Gaat erom spannen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ken het probleem wij probeerde van diverse havens naar Freiburg te rijden, 10,15-10.30 dan minimaal 11 uur rust, de boetes in Engeland zijn redelijk maximaal £ 200-00 per overtreding uiteraard stapelen zij op als je er elke dag overheen gaat. Aam de ander kant komen wij niet aan een oplossing, als men de 10.5 uur toestaan om naar een losplaats te rijden word de losplaats verplaats naar 11 uur, de werkgever zal ten alle tijden het elastiekje blijven verlengen. De enigste oplossing is een strengere aanpak van fraude, ik ken een bedrijf waar op een gegeven moment alle (14) chauffeurs met dubbele kaarten reden, er werd er een gepakt en vrijgesproken zonder dat een verder ondezoek werd ingesteld in het land van herkomst.

Het zijn deze bedrijven en eigen rijders die ons meer schade toebrengen dan de badslippers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik moet eerlijk zeggen, dat Huub hier gewoon een punt heeft. Er moet veel veranderen, maar niemand wil het. Klopt als een bus toch ?! En; De reden is Ze kunnen het in 8 uur niet meer verdienen. Nu is 8 uur wel iets krapjes, maar wat staat een gemiddelde (binnenlandse) auto stil op een dag ?! 12 uur ? Als je die trekker nu is 10 uur kan verhuren ? Auto's zijn gemaakt om te rijden, dan verdienen ze geld.

Waar ik dan wel weer problemen mee heb is dat de oude garde, die vroeger alles wat God maar verboden heeft in de rijtijdenwet, nu verklaart dat wij ons maar gewoon aan de regels moeten houden.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peggel
Waar ik dan wel weer problemen mee heb is dat de oude garde, die vroeger alles wat God maar verboden heeft in de rijtijdenwet, nu verklaart dat wij ons maar gewoon aan de regels moeten houden.

Hendrik

dat bedoelde ik dus ook.

vroeger werden er ook 80 uur per week gewerkt, met die verhalen proberen ze nu soms wel indruk te maken:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom veranderen, gaan TLN zich nu ineens hard maken voor ons, ik denk meer voor zijn vriendjes die veelal met Oost Europeanen rijden, dat ze nog meer en meer uitgebuit kunnen worden, en zo nog meer Nederlanders die liefde voor het vak hebben er uit kunnen zieken, nee collega,s dit gebaar is niet voor onze westerse mensen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We oogsten gewoon wat we zelf gezaaid hebben . Tuurlijk maakten we 80 uur .. en maakten boerenachten van 4 uur turboslaap biertje.

Maar het werd steeds gekker en gekker.. heel deze miereneukerij hebben we alleen aan ons zelf te danken.:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peggel

Ze??? :stom: niet iedereen gaat prat op wat ie allemaal heeft uitgevreten onderweg om indruk te maken hoor. :bey:

als ik het heb over 'ZE' kan ik het moeilijk over iedereen hebben toch?

zo kunnen 'WE' wel blijven gaan:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Waar ik dan wel weer problemen mee heb is dat de oude garde, die vroeger alles wat God maar verboden heeft in de rijtijdenwet, nu verklaart dat wij ons maar gewoon aan de regels moeten houden.

Hendrik

Ik ben misschien niet helemaal van de oude garde maar mij hoor je niet hoor, ik heb vandaag zelfs weer een zwaar misdrijf begaan, ik had 6.75 uur achter elkaar, ik was zo lekker bezig dat ik de tijd vergeten was. Jaja, die mensen zijn er ook nog :banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gé wat dat betreft heb je helemaal gelijk. Ik heb inderdaad weinig zin om mijn geld onnodig verspillen aan het betalen van boetes en/of overtredingen. Ik probeer me dan ook zoveel mogelijk aan de regels te houden, zeer zeker aan de rijtijdenwet.

Maar (laat ik het dan maar voorzichtig zeggen :D) veel oudrijders hebben in hun wilde jaren elk gebod overtreden. Toegegeven vroeger kon men veel meer en werd er meer door de vingers gezien. Maar ga nu dan aub niet zeggen dat b.v. de boetes niet hoog genoeg kan zijn.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We oogsten gewoon wat we zelf gezaaid hebben . Tuurlijk maakten we 80 uur .. en maakten boerenachten van 4 uur turboslaap biertje.

Maar het werd steeds gekker en gekker.. heel deze miereneukerij hebben we alleen aan ons zelf te danken.:angel:

Zie topic dubbel bemand en controle bij Metz. Heb er 2x filmpje van geplaatst. 2x aangehouden daar. Wat ik begrijp moet er toch vaak gedokt worden in Metz. En ik ben 2x lachend weggereden daar. Ondanks toch wel enkele foutjes (laatste keer 7 kleine foutjes, 1e keer had ik toen ik daar stond al 97-98 rij-uren in 2 weken en vraag of ik toch nog naar huis mag rijden). Maar m'n rust is altijd goed. Nooit te kort (ja, 1x vanwege de boot). Dagelijkse rijtijd normaal ook nooit teveel (ja, 2x 10:01 rij-uur, 1x10:17 rij-uur, en dat in 28 dagen). Weekendrust dan wel weer goed.

Je moet er toch geluk mee hebben. En dan klaagt iedereen over fransozen en controles... Ik denk dat ze in Frankrijk best tolerant zijn. Er zijn daar maar 2 dingen waar ze happerig op zijn: dubbele chaufeurskaarten en magneten. Als ze je daar mee betrappen is het meteen kassa. Maar dat minuten werk... Dat interesseert ze niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak je borst maar nat als ze straks heel streng gaan controleren op het bedienen van je tacho.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nee, waarom? Dat je de tacho niet op rust moet zetten tijdens laden/lossen? Of nog iets? Ik het tacho altijd wel een tijdje op werken staan met laden/lossen. Als je bij controle aangehouden wordt, en je hebt 28 dagen alleen maar rij-uren en rust, en geen minuut laden/lossen, dan kun je er toch vanuit gaan dat je gezeik krijgt? Okay, ik heb hem niet de hele tijd op werken staan, maar altijd wel wat. Ligt eraan hoelang het duurt. Ben wel een brave, maar niet de allerbraafste :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gé wat dat betreft heb je helemaal gelijk. Ik heb inderdaad weinig zin om mijn geld onnodig verspillen aan het betalen van boetes en/of overtredingen. Ik probeer me dan ook zoveel mogelijk aan de regels te houden, zeer zeker aan de rijtijdenwet.

Maar (laat ik het dan maar voorzichtig zeggen :D) veel oudrijders hebben in hun wilde jaren elk gebod overtreden. Toegegeven vroeger kon men veel meer en werd er meer door de vingers gezien. Maar ga nu dan aub niet zeggen dat b.v. de boetes niet hoog genoeg kan zijn.

Hendrik

Ik durf best te te bekennen dat ik in mijn wilde jaren geen heilig boontje was, en dat risico nemen eigenlijk dagelijkse kost was , weet eigenlijk niet of ik het woord risico moet gebruiken, want het was eerder vanzelfsprekend dat "doorgaan" erbij hoorde en uiteraard werd er enorm van geprofiteerd dat de pakkans zeer klein was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee, waarom? Dat je de tacho niet op rust moet zetten tijdens laden/lossen? Of nog iets? Ik het tacho altijd wel een tijdje op werken staan met laden/lossen. Als je bij controle aangehouden wordt, en je hebt 28 dagen alleen maar rij-uren en rust, en geen minuut laden/lossen, dan kun je er toch vanuit gaan dat je gezeik krijgt? Okay, ik heb hem niet de hele tijd op werken staan, maar altijd wel wat. Ligt eraan hoelang het duurt. Ben wel een brave, maar niet de allerbraafste :cool:

Ik heb afgelopen zaterdag een cursus digitach gehad. Tot zaterdag heb ik dat ding altijd verkeerd bediend. Dat gaan ze binnenkort heel streng beboeten.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden