[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

^^ Tja Ron die vermaledijde werknemers ook......... .............. :mad:

 

Loop inmiddels 40 jaar mee in die 'soap' die transport heet.

Is inmiddels geen 'hobby' meer, maar worstel om m'n pensioen te halen.

 

Ooit was er een vader van een werkgever die, nadat ik een nieuwe wagen kreeg dorst te zeggen: "je he'n noe een nieuwe, ku'j wel vuufentwietig gulden in de week inleveren"

 

Antwoord: "doar aachter ien de schuur stoat er iene van twientig joar old, doe die moar, en twietig gulde d'r bie"

 

Heb de stakker nooit meer ergens over gehoord !

 

Maar wij, werknemers zijn de schlemielen hoor  LOL

 

Kan me de midden/eind jaren 70 nog herinneren toen we op de baricades stonden voor de CAO !

 

Daar, niks meer, niks minder heb ook jij de huidige tarieven aan te danken.........................wat en hoe dan ook !

 

Markt werking  :confused: ....................tuurlijk, als je elkaar het verlies nog niet gunt.......................... :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En weet je wat het probleem nu is Fleur.

De bonden denken nog steeds op de credits van 40 jaar terug te kunnen leven. De gewone man zien ze niet meer staan, bewijzen daarvoor hoef ik hier niet te geven.

Maar er zijn hier ook mensen die elke werkgever afbranden en die bij voorbaat al met het vingertje wijzen naar de werkgever.

En natuurlijk is het geen rozengeur en manenschijn maar zo slecht als het door sommige verteld word is het niet. Ik ben echt geen uitzondering. Wederom word mij deze week tot twee keer aan toe verteld door gerenomeerde bedrijven die normaa cao betalen dat het zeer moeilijk is om aan goed kundig en gemotiveerd personeel te komen.

Vertellen ze mij sprookjes of zo, betalen ze mij extra in de weekenden omdat ik zo'n geschikte vent ben of omdat ik zonder te zeiken mijn werk goed doe.

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ Heb je wel een punt hoor, in drie maanden 'container racen' heb ik ook zo m'n twijfels, maar...........

 

Meerdere malen stel je dat: de gemiddelde chauffeur  :confused:  altijd op 'de' baas aan het af geven is.

Als 'voormalig' werkgever zul je meer weten als al die simpele zielen (moi dus) om e.e.a. te veroordelen.

Leg nu eens voor nu en altijd uit waarom/waarvoor, en omdat.........................shit happens.

 

Oh, bedoel wel die M/V in loondienst...........................die min of meer in een bepaalde vloeistof worden gedwongen...............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vraag je nu eigenlijk Fleur?

Ik heb een mening over de bond. Die mening is ontstaan door ervaringen in het verleden en heden.

Ik heb ervaringen met loondienstchauffeurs. Als werkgever maar ook zelf als werknemer. Mijn ervaringen en gedachtes daarover deel ik hier, zowel positief als negatief. Dat er mensen zijn die daar niet of slecht mee om kunnen gaan is jammer maar daar laat ik mij niet de mond door snoeren.

Er zijn forumleden die afgeven op iedereen maar zelf nooit eens in de spiegel kijken. Een mooi voorbeeld daarvan is die man uit Tilburg die filmt dat hij een Pool voor lul zet. Er zijn zelfs mensen die zijn reactie begrijpen. Daar ga ik hier of in welke fb groep tegenin. Wat er weer toe leid dat veel mensen mij arrogant vinden en een oostblok knuffelaar. Maar kijk eens in de spiegel, zeker die man van dat filmpje. Die werkte zelf ook voor een of ander vaag iets maar ondertussen wel wijzen.

Er zijn er zat die lopen (terecht) te klagen. Ik geef een positief tegengeluid en dat mag niet? Er zijn er die zweren bij een bond. Ik niet en dat zeg ik ook. Mag dat niet. En zo kan ik nog wel even verder gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vrijdag sta ik in de haven, ik heb gemeld ik moet solo terug want ik heb komende week weer werk voor het gele ding.

"Jammer", we hadden nog wel een ritje maar die moet nu weg en je bent het weekeinde niet thuis.

"Er zijn toch andere eigen rijders, en anders mensen in dienst van transportbedrijven die voor jullie rijden", 

krijg je als antwoord: "Klopt helemaal, maar de enigenrijders koppelen morgen al allemaal. En die werknemers waar jij op doelt..... zullen we daar over ophouden."

 

Boven in de kantine zie ik een aantal van deze werknemer zitten die afgeven op het werk, de werkgever en de Poolse collegae. Eerder die dag mocht ik meemaken dat deze Poolse collegae mij hielp met de zijlen van een "oude klote" trailer en de spanbanden terwijl de zogenaamde Hollandse top chauffeurs in de auto bleven zitten want het was koud en glad. Toen ik daar dus 1 van de mensen van die ochtend zag zitten heb ik dat gelijk maar gemeld. Ineens was het zeuren over de Poolse mede collegae over. Toen er 1 begon te zeuren over het weinige werk heb ik hem gemeld dat als ie belt nog het weekeinde weg kan zijn en een leuk centje kan bijverdienen. Eerste reactie van hem was: "Ja he, ik ga toch niet het weekeinde werken. Ik en toch niet gek."

 

Einde van het verhaal, de trailer is met een collega transporteur weggegaan en het bedrijf waar ik voor rijdt ( af en toe ) verdiend er dus een stuk minder mee. 

 

Ook heb ik in December en begin Januari weer sollicitatie gesprekken gehad, en alles is negatief geworden. Geen van de 13 man zal ik ooit een baan aanbieden. Reden: totaal geen flexibiliteit mogelijk. En ik werk alleen met Nederlanders en betaal conform CAO bouw. Sinds deze week heb ik weer hoop op een goede werknemer, maar deze komt weer uit een totaal andere cultuur als de huidige chauffeur. 

 

Ik heb het al eens eerder gezegd, de gemiddelde Nederlandse chauffeur wil niet meer werken. En natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die stappen ook niet snel over want die zitten al goed genesteld.

 

En vakbonden.... Een groep mensen die zichzelf graag hoort praten, schermen met behaalde resultaten. Alleen niet met resultaten die de leden graag zouden zien. 

Maar ook voor vakbonden geld: Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Hit, jij bent een werkgever. En werkgevers praten allemaal hetzelfde zodat ze een lekker goedkoop iemand op de auto kunnen zetten.

Maar wacht even, schreef je nu dat je zelf op de auto zat? Een werkgever die zelf meewerkt.

Dit moet ik even op mij in laten werken LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Deze week was ik op audiëntie bij een transportbedrijf dat chauffeurs zocht voor in het weekend/doordeweeks/oproep. Weliswaar in de winkeldistributie. Splinternieuw materiaal en noem maar op. De directeur zelf was hoogstpersoonlijk het gesprek aan het voeren met mij. Enorm begaan met zijn bedrijf en zijn klanten. Heel mooi om te zien. Hij had geen ervaringen met zzp-ers en wil me in eerste instantie op een null-uren contract laten werken in het weekend. Om gewoon eens te kijken wie ik ben en of hoe we uren kunnen invullen. Ben nog niet helemaal om, nu heb ik namelijk een dure NIWO-vergunning zodat ik me legaal kan verhuren aan transportbedrijven heb je dit weer......

Bottomline is: ik kan sowieso weer aan de gang, op wat voor manier dan ook. Alleen ik heb een beetje de tarieven laten schemeren die ik hanteer....ik vermoed niet dat ik deze kan vasthouden bij dit bedrijf. Maar geld is geld en zeker nu het wat rustig is in de wegenbouw!

Er is totaal niets mis met WERKEN in het weekend., en als daardoor door de week vrij hebt,, is dat een mooi alternatief. Normaliter betaalt het per uur nog beter zoals Ron ook al schrijft. Maar dat is toch totaal iets anders dan internationaal stil staan in het weekend voor alleen een dag vergoeding. Ik ben zelfs van mening dat op dit moment er meer verdiend kan worden met binnenland werk bij een vervoerder die bijvoorbeeld in de supermarkt branche werkzaam is. Hier is bijna 7 dagen per week wel werk te vinden. Kijk naar vervoerders als Peter Appel, Simon Loos, Zandbergen, Cornelissen en noem ze maar op
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Vrijdag sta ik in de haven, ik heb gemeld ik moet solo terug want ik heb komende week weer werk voor het gele ding.

"Jammer", we hadden nog wel een ritje maar die moet nu weg en je bent het weekeinde niet thuis.

"Er zijn toch andere eigen rijders, en anders mensen in dienst van transportbedrijven die voor jullie rijden",

krijg je als antwoord: "Klopt helemaal, maar de enigenrijders koppelen morgen al allemaal. En die werknemers waar jij op doelt..... zullen we daar over ophouden."

Boven in de kantine zie ik een aantal van deze werknemer zitten die afgeven op het werk, de werkgever en de Poolse collegae. Eerder die dag mocht ik meemaken dat deze Poolse collegae mij hielp met de zijlen van een "oude klote" trailer en de spanbanden terwijl de zogenaamde Hollandse top chauffeurs in de auto bleven zitten want het was koud en glad. Toen ik daar dus 1 van de mensen van die ochtend zag zitten heb ik dat gelijk maar gemeld. Ineens was het zeuren over de Poolse mede collegae over. Toen er 1 begon te zeuren over het weinige werk heb ik hem gemeld dat als ie belt nog het weekeinde weg kan zijn en een leuk centje kan bijverdienen. Eerste reactie van hem was: "Ja he, ik ga toch niet het weekeinde werken. Ik en toch niet gek."

Einde van het verhaal, de trailer is met een collega transporteur weggegaan en het bedrijf waar ik voor rijdt ( af en toe ) verdiend er dus een stuk minder mee.

Ook heb ik in December en begin Januari weer sollicitatie gesprekken gehad, en alles is negatief geworden. Geen van de 13 man zal ik ooit een baan aanbieden. Reden: totaal geen flexibiliteit mogelijk. En ik werk alleen met Nederlanders en betaal conform CAO bouw. Sinds deze week heb ik weer hoop op een goede werknemer, maar deze komt weer uit een totaal andere cultuur als de huidige chauffeur.

Ik heb het al eens eerder gezegd, de gemiddelde Nederlandse chauffeur wil niet meer werken. En natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die stappen ook niet snel over want die zitten al goed genesteld.

En vakbonden.... Een groep mensen die zichzelf graag hoort praten, schermen met behaalde resultaten. Alleen niet met resultaten die de leden graag zouden zien.

Maar ook voor vakbonden geld: Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst.

Een mooi verhaal Harm...... Maar hoe flexibel verwacht u dan dat uw nieuwe werknemer dan wel niet moet zijn???? Is dit redelijk of eigenlijk 24 op 7???
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Maar Hit, jij bent een werkgever. En werkgevers praten allemaal hetzelfde zodat ze een lekker goedkoop iemand op de auto kunnen zetten.

Maar wacht even, schreef je nu dat je zelf op de auto zat? Een werkgever die zelf meewerkt.

Dit moet ik even op mij in laten werken LOL

Waarom??? Bij een klein bedrijf kun je moeilijk alles door een ander laten doen. Er moet wel geld verdiend worden. Elke werkgever werkt toch op de een of andere manier mee in zijn bedrijf??? Op kantoor of langs de weg......
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom??? Bij een klein bedrijf kun je moeilijk alles door een ander laten doen. Er moet wel geld verdiend worden. Elke werkgever werkt toch op de een of andere manier mee in zijn bedrijf??? Op kantoor of langs de weg......

Sorry, mijn opmerkingen waren sarcastisch bedoelt. Helaas werken niet alle smiley's op mijn telefoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom sarcastisch?? Met of zonder die smily's???

De algemene gedachte hier bij een werkgever is een zakkenvullende uren strepende sigarenroker die werken een vies woord vind toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Dat is geheel voor jou eigen rekening dan. Mij hoor je dit niet zeggen Ron. En een nette ondernemer streept niet bij zijn personeel. Ik ben ook van mening dat een ondernemer geld mag verdienen. (regent het bij hem, dan druppelt het bij mij :p ), maar wel op een eerlijke manier. En er zullen maar bitter weinig ondernemers zijn in de transport sector die het kunnen verdienen door zelf het hele jaar op de Behama's in de zon te liggen, en dat het geld vanzelf binnen rolt. Zelfs de oplichters zullen er wat voor moeten doen.....

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een mooi verhaal Harm...... Maar hoe flexibel verwacht u dan dat uw nieuwe werknemer dan wel niet moet zijn???? Is dit redelijk of eigenlijk 24 op 7???

In het geval van mijn bedrijf is flexibel zijn dat er weken zijn dat men rekening moet houden ( tegen vergoeding ) dat men stand-by is in de avonduren en overdag gewoon inzetbaar bent. Maar het kan ook gebeuren dat er ineens meerdere voertuigen nodig zijn en dat ik moet bellen op avonden dat men niet stand-by staat. 

 

Zoals ik al aangeef in diverse topic's ik ben geen transportbedrijf, ik begeef mij in het IM en wegwerkzaamheden. 

 

Sowieso overigens werkt er niemand anders in mijn bedrijf als ik zelf niet werk al hetzij overdag of 's nachts.  :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Helemaal weet ik daar  het fijne niet van, ik weet wel dat het voor mij en de werknemer beter uitvalt als het gaat om uren sparen voor de "lauwe" periode.

 

De reden dat ik bouw betaal is vanwege de inschrijving via de KVK en bij de BD, die omschrijven mijn bedrijf als Aannemerij met als neventaak transport. Toen ik van het voorjaar ook een chauffeur in dienst had en die via D3 op de loonlijst had staan werd ik door de BD achteraf zonder boete op de vingers getikt :hamer:  omdat ik niet als transportbedrijf sta geregistreerd primair.  :nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Ik rook niet eens.... ik rijd ook geen grote bak privé ( slopel kotsa noem ik niet groot ) en ik woon in een gewoon rijtjes huis...... voldoe dus niet aan het idee van WERKGEVER zoals geschetst.  :nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit er even doorheen.

Ik heb vandaag echt moeten werken voor mijn geld. Vanmorgen om 06.30 reed ik weg om in Groningen een kraan te laden samen met een collega. Een kraan laden houd in dat je hem zelf uit elkaar moet halen. Vanmorgen was het droog dus dat viel mee. Om 12.00 lag hij op de auto en gingen we onderweg naar Tilburg waar hij gelost moest worden. Hier moest hij gelijk weer opgebouwd worden met 27 meter hoofmast en 30 meter jip. De jip had 8k hier gister al gebracht.

om 16.15 kwamen we de bouw oprijden. Het is de bouw aan de afslag Hilvarenbeek. Ik stond nog niet koud buiten de auto toen het eerst heel hard begon te waaien en vervolgen werd ik doodgegooit met hagelstenen zo groot als knikkers. Het begon dus lekker.

op zich liep het wel. Totdat we er achter kwamen dat de jip niet compleet was. We hadden tui draden te kort dus konden we de kraan niet afmaken.

hij ligt dus nog op de grond. Om 21.30 besloten we om te stoppen, ik was het ook eigenlijk wel zat. Ik blijf bij de bouw staan. Ik zit aan mijn uren en zag geen reden om nu nog naar een restaurant te rijden.

morgen gaan we er een afbreken in Vierpolders die we vrijdag weer gaan opbouwen in Brunsum. Nu zit ik lekker aan een wijntje en kijk uit op de snelweg waar de strooiwagens af en aan rijden.

Doe dus voorzichtig als je de weg nog op moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We waren met zijn vijfen vanmorgen. We zijn eerst even beneden wezen kijken of het allemaal paste.

Ik stond in eerste instantie een stuk terug en ben later op de bushalte gaan staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was blij dat ik vrijdag thuis was.

 

Ik had toch wel een zware week gehad. Ik ben best wel wat gewend en doe in de sportschool best wel fanatiek aan krachttraining maar ik voelde echt alle spieren in mijn lijf. Je gebruikt spieren die je normaal niet gebruikt. En daar komt bij dat het werk wat ik de afgelopen week gedaan heb ook best wel zwaar is, zowel lichamelijk als fysiek.

 

Maar wel weer een hele mooie week gehad waarin ik weer veel geleerd heb.

 

post-3346-0-19854500-1422787078_thumb.jp

 

Het was al een paar keer veranderd, eerst zou ik laden in Groningen, later werd dat Leeuwarden maar dat ging ook niet door omdat er een auto met een lagere vloer heen kon. Uiteindelijk moest ik in Pernis laden. Ik heb daar de hulpstukken van een Cat 385 geladen. Een mooi vrachtje wat ook lekker aan het gewicht was.

 

post-3346-0-37441900-1422787081_thumb.jp

 

Nadat ik de hulpstukken had gelost in Utrecht zijn we met zijn tweeen een 50 ton's rupskraan wezen laden in het centrum van Den Haag. Die zou gelost worden in het Centrum van Leiden. Dit was op het laatste stukje brede weg voordat we het centrum in gingen. Ik moest hier even wachten omdat de begeleiders eerst mijn collega aan het helpen waren die de giek geladen had.

 

post-3346-0-30886500-1422787083_thumb.jp

 

Dit was in Groningen. Hier moest een 90 tonner geladen worden. We waren weer met zijn tweeen en we hadden geen kraanwagen mee die ons kon laden. We moesten de kraan dus op de auto afbreken wat op zich wel een uitdaging is met veel geklim en op hoogte werken.

 

post-3346-0-53611000-1422787085_thumb.jp

 

Toen de giek er op lag moest het ballast aan de andere kant op de auto gezet worden. Dit kan de kraan zelf maar dan moet je wel weten hoe dat werkt. Weer wat geleerd...

 

post-3346-0-04557800-1422787088_thumb.jp

 

Dit was toch wel de leukste klus deze week. Het afbreken en opbouwen van een sennebogen 5500. Dit is in Brunsum in de put waar hij opgebouwd moest worden. We waren met 5 wagens waarvan een kraanwagen met een 150 ton/meter er op.

 

post-3346-0-40808000-1422787090_thumb.jp

 

post-3346-0-55272900-1422787094_thumb.jp

 

post-3346-0-49614200-1422787092_thumb.jp

 

De kraanwagen pakt naast de trekker 30 ton op. Een echt werkpaard die multifunctioneel is. De chauffeur die er op zit komt van een telekraan af.

 

post-3346-0-80807200-1422787096_thumb.jp

 

post-3346-0-13742100-1422787099_thumb.jp

 

En uiteindelijk na 6 uur werk ziet het er weer zo uit....

 

Je hebt wel eer van je werk.

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden