[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

Ron, even voor de begripsvorming. Die ketel komt dus tussen de twee modules. Wat is dan nog de druk op de schotel van de trekker?

De druk op de schotel kan je op de nek instellen. Afhankelijk van wat voor trekker er voor komt. Dat kan je instellen met kranen. Als ik vqn de week een keer op tijd op de zaak ben zal ik er een foto van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom maar deze kant op zei hij gister.

Eigenlijk kan je daar weinig mee. Ik wil altijd graag weten wat de bedoeling is. Kan ik weekend gaan houden of moet ik nog weg van het weekend. ... Je weet net niets. Als ik weekend kan gaan houden kan ik de auto mee naar huis nemen en rij ik over Groningen naar huis. Moet ik naar Alhen ga ik over de 213.

Kan ik naar huis ben ik met het eten thuis, moet ik naar de zaak moet ik zelf wat regelen. Je kan er dus net niets mee. Straks voor Bremen maar eens bellen wat de bedoeling is....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij nu een half uurtje voor Bremen dus heb ik mijn planner een berichtje gestuurd met de vraag wat er dit weekend ging gebeuren. Ik had aangegeven dat ik kn werken omdat ik volgende week een lang weekend vrij moest zijn.

Of ik zondag weg kon? Natuurlijk, ik had rekening gehouden met het hele weekend weg.

Rijd maar naar huis en bel me vanmiddag nog maar even. Ze weten dat ik graag de auto thuis heb omdat ik het leuk vind om er thuis mee bezig te gaan. Ik moet nog steeds haken voor mijn sneeuw kettingen maken en de kraan van mijn watervat is nog niet naar mijn zin. En mijn jongste wil uiteraard nog even achter het stuur....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, thuis achter de computer.

Maandag pas weer beginnen, om 12 uur vertrekken bij de P&O vandaan om te lossen in Rotterdam. Een mooi rustig begin van een kort weekje.

Afgelopen week ben ik naar Denemarken geweest met een gearbox van een windmolen van 33 ton. Niet heel appart maar dat werd het bij het lossen wel, hij werd binnen in een hal gelost met een autolaadkraan. Een autolaadkraan die op een vlucht van een meter of 4 33 ton pakt. Degene die hier met zo'n ding werken weten dan wat voor kraan dat ongeveer is.

post-10753-1394790393,3924_thumb.jpg

Hij moest even zijn spieren losmaken zei de chauffeur...

post-10753-1394790394,0411_thumb.jpg

Hier waren we met twee auto's binnen een uur leeg waarna we met zijn tweeen ook weer moesten terugladen. We moesten een mal laden waar ze wieken mee maken voor windmolens of zoals de mensen die er mee werken het graag noemen, windturbines.

post-10753-1394790394,551_thumb.jpg

De mallen waren voor Portugal en helaas kon ik daar niet mee door. Ik moet volgend weekend thuis zijn en dan had ik nog niet terug geweest. Deze twee vrachten gaan met de boot vanaf Esbjerg naar Zeebrugge en vanaf daar met de boot naar Bilbao. Een mooi reisje dus. Ik zou eerst samen met mijn collega meevaren naar Zeebrugge maar er werd toch besloten om mij naar huis te laten rijden. Mijn collega blijft er wel bij, ik hoop dat hij zeebenen heeft.

Nu staat het trekkertje thuis voor de deur. Ik heb een vriend gebeld (ja, ik heb vrienden) die komt morgen even kijken voor de haken voor mijn sneeuwkettingen. Dus als het goed is dat morgen ook geregeld. Dan ga ik morgen ook mijn luchttol even werkend maken, ik heb maandag een nieuwe luchttol gekregen met 20 meter slang er aan en een handje losse onderdelen. Ik moet het dus allemaal even passend maken.

Dus morgen lekker aan het studeren, dat vind die kleine ook prachtig. De oudste heeft net met een vriendje even een half uur in de auto gezeten. Die gaat volgend jaar (als hij slaagt) logistiek management doen. De appel valt dus niet ver uit de boom....

Prettig weekend iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, fase een is voltooid en we hebben het gelijk even geprobeerd. Zelfs mijn jongste zoon krijgt de wielmoeren los.

Ik heb van de week een nieuwe luchttol gehad. Ze hebben bij ons zoiets van, als de chauffeur een keer geen bandenboer hoeft te bellen maken we er al "winst" op. Niet dat ik voorheen al zelf niet mijn banden zou wisselen maar je kan het niet altijd zelf. Als je breed bent bijvoorbeeld kun je met een wielsleutel geen kracht zetten om je moeren los te maken.

Nu heb ik dus een luchttolpost-10753-1394790396,2334_thumb.jpg

Nadat ik het eerst zelf geprobeerd had wou Jarno ook even. zelfs hij red het. Volgens de chef werkplaats bij ons was dit een extra zware en toch lekker compact.

post-10753-1394790396,7612_thumb.jpg

Ik heb een aansluiting met gewone luchthandjes achter op mijn trekker en ruim 20 meter slang. Ik kan dus bij de meeste trailers bij alle wielen komen en als ik het niet red moet ik even afkoppelen.

Ik ben er blij mee in ieder geval, dat maakt me weer een beetje minder afhankelijk van anderen als ik onderweg stil kom te staan.

Nu gaan we voor fase 2, de haken. Dit kan ik niet zelf omdat ik geen las apparaat heb. Ik zal zo eens bellen of het allemaal gaat lukken vandaag....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ of je even van alle banden de bouten wil natrekken Arie???LOL

Tot morgen hé, dan zal je (hopelijk) wel klaar zijn.......:cool:

Ik heb het op fb voorbij zien komen. Ik zou het zo niet weten. Wel een leuk klusje. De haspel alleen woog al keer dan 250 ton.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een App op je telefoon wielmoeren los of vast draaien????

En dan maar opscheppen dat ze zich onderweg zelf overal mee redden.......... :D:D:D

Ik heb aan Venlo een keer de Mercedes er bij gehad. Ik had een stalen hoge druk leiding in tweeen. Daar kun je zelf niets aan doen. In bebie heb ik een keer ITS er bij gehad omdat er een trio matic koppeling kapot was. Voor de rest heb ik mijzelf altijd kunnen redden. Maar daar betalen ze bij ons dan ook wat extra's voor....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Stond vrijdag op de N11 in ene zonder lucht,hoofdslang geknapt naar de trailer,onder mn kast.. Was ff zoeken,had de mazzel dat Bart nog geen minuut later aan kwam rijden,die heeft me geholpen gewoon een bout in de slang gedraaid en rustig naar de zaak gereden.. was een beetje druk daar op dat tijdstip.. prutser van rijkswaterstaat erbij,wat wij daar stonden te doen!! Ja ff 3 kwartier maken joh.. !! Maar niet gezegd en beleefd gebleven..!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stond vrijdag op de N11 in ene zonder lucht,hoofdslang geknapt naar de trailer,onder mn kast.. Was ff zoeken,had de mazzel dat Bart nog geen minuut later aan kwam rijden,die heeft me geholpen gewoon een bout in de slang gedraaid en rustig naar de zaak gereden.. was een beetje druk daar op dat tijdstip.. prutser van rijkswaterstaat erbij,wat wij daar stonden te doen!! Ja ff 3 kwartier maken joh.. !! Maar niet gezegd en beleefd gebleven..!!

Hahahaha, goed gedaan Arjan, die eikels hebben het uitgevonden.............dwars liggen hé !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gereedschap is het halve werk.

Ik ben zelf van mening dat je OF niets koopt, OF goed spul.

Heb je hier ook een dikkere (1/2 of 3/4 inch) luchtslang voor om voldoende vermogen uit je sleutel te halen?

Ik weet de maat van de luchtslang niet maar ik heb druk zat. Vanmorgen heb ik hem geprobeers op de vooras. Zelfs mijn zoon kreeg ze met gemak los. Ik denk alleen dat ik er even een druk regelaar tussen zet. Volgens de gegevens heeft hij bij 6.1 bar 1900 nm slagkracht. Op de luchtketel staat meer als 10 bar. Ik moet even vragen of dat kwaad kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet de maat van de luchtslang niet maar ik heb druk zat. Vanmorgen heb ik hem geprobeers op de vooras. Zelfs mijn zoon kreeg ze met gemak los. Ik denk alleen dat ik er even een druk regelaar tussen zet. Volgens de gegevens heeft hij bij 6.1 bar 1900 nm slagkracht. Op de luchtketel staat meer als 10 bar. Ik moet even vragen of dat kwaad kan.

:nee: meer is altijd minder (ellende) Ron :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden