Spring naar bijdragen

Dodelijk ongeval door overvolle parkeerterrein


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid

BRON Dodelijk ongeval door overvolle parkeerterreinen - Het Nieuwsblad

Een jonge dertiger is gisterenavond op de E17 tegen een vrachtwagen gereden die op de oprit van een parkeerterrein geparkeerd stond.

De man reed het parkeerterrein op. Hij was op slag dood.

Omdat het parkeerterrein van Kruibeke alweer overvol was, moesten de vrachtwagens langs de op- en afritten parkeren. Febetra vraagt dat de overheid ingrijpt voor er nog meer ongevallen gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 202
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gast routier

Bizar...maar toegeven...ze staan daar werkelijk allemaal hun rust te maken.

Zowiezo is het belachelijk, zoals men maar lukraak parkeerd.

Maar de Belgische overheid is ook in gebreke gebleven.

Zeker op deze route is er veel te weinig parkeergelegenheid.

En dat is niet sinds vandaag of gisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tsja, hoe triest ook, ik vraag me af bij wie de schuld echt ligt. Als je met een normale snelheid zo'n parkeerterrein op rijd heb je volgens mij tijd genoeg om te kunnen remmen en de trailer stond gewoon "netjes" aan de kant er was ruimte zat om te passeren. Ik ga er vanuit dat de personenwagen met een noodgang die parkeerplaats is opgevlogen en er toen vol op is geklapt. De trailer mocht daar niet staan maar wat moet je anders als chauffeur? Je moet er als automobilist gewoon vanuit gaan dat er in en om zo'n parkeerplaats vrachtwagens langs de kant kunnen staan dus er niet met een noodgang op vliegen zoals je er heel veel ziet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Belgische overheid grijpt inderdaad in; men gaat allemaal varkensruggen en hekwerken op de op en afritten plaatsen zo'n "oplossing" zal het wel worden:p

Maar even off-topic; als je sommige gasten ziet parkeren... Op de heen en terugweg van vakantie gewoon zat combinaties gezien die hem in zo'n baustelle noodhalte neerdonderen en een krantje gaan zitten lezen of hem gewoon op de vluchtstrook zetten, dat gaat toch echt te ver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kevin, dat gaat ook veel te ver, maar als die man onderweg is naar Spanje of Frankrijk, dan wil je ook weer geen risico. Want die Spanjool verstaat je niet als je zegt baustelle dus ben 15min doorgereden.

Denk dat ze in Belgie eens wat parkeerplaatsen bij mogen gaan bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het filmpje heb bekeken, dan word daarin gezegt dat daar in Belgie hard aan gewerkt word.

Alleen gaat dat nog 3jaar duren.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
BRON Dodelijk ongeval door overvolle parkeerterreinen - Het Nieuwsblad

Een jonge dertiger is gisterenavond op de E17 tegen een vrachtwagen gereden die op de oprit van een parkeerterrein geparkeerd stond.

De man reed het parkeerterrein op. Hij was op slag dood.

Omdat het parkeerterrein van Kruibeke alweer overvol was, moesten de vrachtwagens langs de op- en afritten parkeren. Febetra vraagt dat de overheid ingrijpt voor er nog meer ongevallen gebeuren.

Sorry hoor,

Hoe erg ik het ook vind, maar als je deelnemer in het verkeer bent , dan ben je toch uiterst geconcentreerd. Dan ook nog botsen op een trailer,terwijl je toch moet afremmen voor de parking.Sorry hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kijk dat filmpje in de link Angelique is van 8 tot 14 sec, Willen jullie, Kevin en Klotskop, nu echt met droge ogen beweren dat het aan de automobilist lag?

Trailer staat links op de weg op de afrit notabene..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja idd, je moet toch knap blind zijn, of met andere dingen bezig zijn geweest, wil je een vrachtwagen daar niet zien stilstaan.

Links nog wel, daar waar die nog eerder opvalt inplaats van rechts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben erg benieuwd of een chauffeur schuldig wordt gesproken als er zoiets gebeurd, is hier al eens een proces over geweest en wat is de uitspraak?? de chauffeur heeft eenmaal heilig ontzag voor de rijtijdenwet, en de torenhoge boetes die er op staan bij overtreding, een oogje dichtknijpen is er niet bij zo als in het filmpje ook al gezegd wordt.

Natuurlijk sta je daar lullig, maar je weet dat je met gepaste snelheid een afrit dient te nemen,

In Duitsland zijn daarvoor al wel chauffeurs voor veroordeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In Duitsland zijn daarvoor al wel chauffeurs voor veroordeeld.

En terecht!

Die vrachtwagen staat niet een "btje" in de weg, maar gewoon vol op de rijbaan.. Linkerwiel tegen linkerstreep..

Daar een trailer of wat dan ook neerzetten staat gelijk aan moord..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Heb je daar ook zaken van Corne, is er ergens iets over te vinden?

Zou mij niets verbazen dat er ergens die in dit forum, nog wel over zoiets te vinden is.

Wel even de boel ervoor afstoffen.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En terecht!

Die vrachtwagen staat niet een "btje" in de weg, maar gewoon vol op de rijbaan.. Linkerwiel tegen linkerstreep..

Daar een trailer of wat dan ook neerzetten staat gelijk aan moord..

Moord gaat me iets te ver maar minstens dood door schuld. Wat een plek om daar een wagen neer te zetten :eek:Vragen om ellende, zeker als je de situatie daar kent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even offtopic.

Wij werken met afzetbakken. heb altijd geweigerd om op de openbare weg (ind terrein) mijn bakken af te zetten als ik bv moest koppelen met een collega. Ook zo hebben mensen zich al dood gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vond het al een vreemde reactie voor iemand die beroepsmatig op de weg zit, maar ik zie dat u niets met rijtijden te maken heeft en altijd haast heeft, dat verklaart een boel.

aldus een paar uitspraken van u

Ik had hem al verwacht ja..

Je kan er niet meer naast zitten..

Ik heb het diepste respect voor hoe jullie je werk doen onder alle regels.

Alleen onder het mom van rijtijden kun je hem nog steeds niet zo neergooien op de rijbaan van een afrit, Je ziet wat er van komt..

Dus nu niet gelijk zo kortzichtig gaan reageren omdat ik een "koerier" ben, Ik ben wel die koerier die jullie ruimte geeft in korte bochten, een baantje opschuift als jullie een baantje opzij willen, en meer van dat soort inzichtelijke problemen die er wel eens zijn met andere automobilisten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Oh maar ik veroordeel een koerier niet, maar het is ander werk, bij jullie vallen er bekeuringen voor te snel rijden, 100- 200 euro? bij ons gaat het soms om 1000 - 2000 euro wat betreft de rijtijdenwet, dat is een half maandsalaris (of meer) wat de werkgever echt niet betaald, die zegd gewoon aan de rijtijdenwet houden punt uit.

Die moeten zich ook aan de arbeidstijdenbesluit houden

En als ze op kantoor komen controleren Kan de boete vrij hoog zijn als ze zich er niet aan houden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

1001: Ik moet zeggen dat het bij mij meevalt, Dit jaar nog maar 1 voor 11km te snel op die landingsbaan van Utrecht naar A'dam.

Zoals gezegd ik weet uit eigen ervaring hoe jullie werk gaat, Mijn pa is Chauffeur geweest..

Vandaar ook het meedenken met jullie van mijn kant altijd.

Alleen ik kan hier echt met me pet niet bij als ik de beelden zie waar die staat..

Dan zou ik hem op het pompeiland zetten en als er dan politie bijkomt moeten hun me maar uitleggen wat ik moet doen met een volle kaart en een volle parkeerplaats..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja idd, je moet toch knap blind zijn, of met andere dingen bezig zijn geweest, wil je een vrachtwagen daar niet zien stilstaan.

Links nog wel, daar waar die nog eerder opvalt inplaats van rechts.

Hij hoorde daar natuurlijk niet te staan.

De situatie ter plaatse = lange oprit tot het tankstation of niet ... ken ik daar ook niet. Uit eigen ervaring weet ik dat mensen (zowel luxewagens als vrachtwagens) met een Behoorlijke snelheid een parking/tankstation komen oprijden!

Die snelheden heb ik persoonlijk altijd aan de hoge kant gevonden, met name als ik daar natuurlijk met mijn tankwagen moest gaan staan lossen (vaak bij het begin van een tankstation) ... mensen doen dit nu eenmaal .... slechts weinigen beperken hun snelheid wanneer ze een tankstelle oprijden.

Zo ook in dit geval. Maar moet je daar de bestuurder van de auto voor verantwoordelijk houden? De vrachtwagen mocht hier immers niet geparkeerd staan. En hoeveel automobilisten beseffen dat chauffeurs met een rij&rusttijden wetgeving te maken hebben die zeer scherp is (digi niet te vergeten) ... hoevaak ik wel niet de vraag heb gehad of ik in een hotel sliep? Veel mensen hebben er geen enkel idee van wat er in het wegtransport speelt en dat chauffeurs dikwijls "half in hun cabine wonen"

Dit is een noodlottig ongeval, waarbij m.i. de Staat gedeeltelijk als schuldige kan worden aangezien OF beter gezegd de WETGEVER (hetgeen ook de Staat is).

Je kunt wel wetten maken en controleren op naleving ervan dan moet je er ook als Wetgever er zorg voor dragen dat mensen zich aan die wettten kunnen houden.

Daarbij ALS je dan al zo rottig met je tijden uitkomt ... en er is geen enkele plek meer ZORG ER DAN VOOR DAT JE GOED VERLICHT STAAT ... of in ieder geval je VERLICHTING aan laat staan! Zeker wanneer blijkt dat deze vrachtwagen onverlicht stond / zelf geen verlichting aan had kun je dit hem dus aanrekenen.

De rechter zal dit natuurlijk bepalen .......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1001: Ik moet zeggen dat het bij mij meevalt, Dit jaar nog maar 1 voor 11km te snel op die landingsbaan van Utrecht naar A'dam.

Zoals gezegd ik weet uit eigen ervaring hoe jullie werk gaat, Mijn pa is Chauffeur geweest..

Vandaar ook het meedenken met jullie van mijn kant altijd.

Alleen ik kan hier echt met me pet niet bij als ik de beelden zie waar die staat..

Dan zou ik hem op het pompeiland zetten en als er dan politie bijkomt moeten hun me maar uitleggen wat ik moet doen met een volle kaart en een volle parkeerplaats..

En nu komt er een bij jou in de straat en zijn kaart is vol en zet hem bij jou voor de deur (inrit) mag dat dan wel van jou ?

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die moeten zich ook aan de aarbietijd wet houden

En als ze op kantoor komen controleren Kan de boete vrij hoog zijn als ze zich er niet aan houden

Huub

Huub: Kun je daar wat meer over vertellen, welke regels dat zijn qua tijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Juridisch ligt het zo, dat de chauffeur op geen enkele wijze schuld heeft aan het ongeval. Het betreft een zogenaamd eenzijdig ongeval. Het enkele feit dat die vrachtauto op z'n zachtst gezegd nogal ongelukkig geparkeerd stond doet daar niets aan af. Ook niet het feit dat hij op die plek niet eens mocht staan. Hooguit krijgt hij een boete voor het foutief parkeren, maar daar is de zaak verder mee af. Vergelijk het met het parkeren van een vrachtauto op een vluchtstrook om op de kaart te kijken. Dat mag niet, maar indien er dan iemand achterop klapt is dat niet de schuld van de verkeerd geparkeerde vrachtauto.

Dat de schuld geheel bij de verongelukte chauffeur ligt neemt echter niet weg dat het wederom een tragisch ongeval betreft. Je zult het maar thuis krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij maakt het niet uit waar iets staat, er word wel van je verwacht een beetje op te letten, een file kan ook overal staan.

En hebben ze al na gegaan wat de jonge dertiger de afgelopen 24 uur uit gespookt heeft? Misschien wel aan het vakantie vieren, pilsje erbij en niet geslapen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden